Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 8147
Jeg ble nettopp tilbudt 15 000 kr for å spise en pakke linfrø, og dette høres for meg ut som en bra deal. Han som tilbyr meg det, påstår jeg vil dø pga det blir omdannet til blåsyre i magen, dette høres da litt utrolig ut, selv om det da står på pakken at det max skal inntas 1-2 spiseskjere daglig. er dette noe å gammle på, hva blir eventuelt konsekvensene, magasjau og diare ska jeg leve med om jeg har 15 000 og trøste meg på. Noen som kjenner til noen som har dauet av å spise dette ? jeg ser at det står forskjellig på nettet som muligens bekrefter dette men klarer ikke helt og si det fra meg selvom... kan eventuelt koking av dem være et triks?
Profesjonell Noob
8bit's Avatar
http://www.prgmea.com/2/2011/09/bivi...ro-maltid.html

Står at man kan dø, hvis man inntar mer en 10 ss med frø, men hvis man koker dem skal det gå bra.

Er usikker på hvor sikker denne kilden er da.

EDIT: burde vel stå advarsel på pakka hvis dette er livsfarlig?
Sist endret av 8bit; 6. desember 2012 kl. 17:11.
Enten blir du 15 000 kroner rikere, eller så blir du den stolte innehaver av Darwin Awards. For gen-bassengets skyld sier jeg "go for it".
Ville du ha spilt russisk rulett for 15k per runde?
Sitat av random71455 Vis innlegg
Ville du ha spilt russisk rulett for 15k per runde?
Vis hele sitatet...
Snakk om og sette ting på spissen, dette er da hakket sikrere enn russisk rulett.

Og gjør du det ikke selv, så send gjerne han 15 000,- kontakten din til meg!
Bare det å lage et slikt veddemål.......
Regardless om det er farlig eller ikke, synes jeg ikke 15k er verdt å vedde livet sitt på akkurat.
U4IC's Avatar
Trådstarter
52 3
Sitat av Melcor Vis innlegg
http://www.prgmea.com/2/2011/09/bivi...ro-maltid.html

Står at man kan dø, hvis man inntar mer en 10 ss med frø, men hvis man koker dem skal det gå bra.

Er usikker på hvor sikker denne kilden er da.

EDIT: burde vel stå advarsel på pakka hvis dette er livsfarlig?
Vis hele sitatet...

det tenker jeg også, og angående russisk rulett så føler jeg det er noen annet, her virker det jo som om det går greit om jeg varmer det, tror jeg skal prøve og ringe gift telefonen først og sjekke om de har noe info... men som svar på spørsmålet ja jeg hadde muligens kjørt en runde russiskrulett for 15 k, enten vinner jeg 15 k eller så merker jeg ikke at jeg tapte...
Hogg nedpå! Penger!$$
Sitat av U4IC Vis innlegg
ja jeg hadde muligens kjørt en runde russiskrulett for 15 k, enten vinner jeg 15 k eller så merker jeg ikke at jeg tapte...
Vis hele sitatet...
Og tilbake hadde livet til din familie vært ødelagt i mange år. Prøv å tenk litt før du poster da...
Tøffen.
Sist endret av Obster; 6. desember 2012 kl. 17:41.
Linfrø inneholder ett stoff som kan være farlig i store doser, cyanogeniske glykosider. Stoffet finnes i over 2000 forskjellige planter. Stoffet som er en del av sukkeret i disse plantene og metaboliseres til cyanid i kroppen.
Du må innta moderate mengder cyanid på kort tid for å oppnå en dødelig effekt, rundt 0.5-3.5mg cyanid per kilogram kroppsvekt innen 30 minutter.
Hvor mye cyanogeniske glykosider som finnes i en pose linfrø varierer veldig.
De cyanogeniske glykosidene destrueres dersom linfrøene varmes.

Den gjennomsnittlige dosen linfrø som er ansett som trygg for en voksen person er 50mg, eller to spisekjeer.
Bivirkninger grunnet store mengder linfrø er;

-Svimmelhet, hodepine
-Brystsmerter
-Muskesvakhet
-Rask puls

Opplever du noen av disse bivirkningene, oppsøk proffesjonell hjelp øyeblikkelig!
Sist endret av Lacertosus; 6. desember 2012 kl. 17:50.
U4IC's Avatar
Trådstarter
52 3
gifttelefnone annbefalte det ikke, men så vidt hun viste ville det gå greit om jeg knuste dem og varmet de ved 90 grader i ovnen i 20 mins. jeg har nå kokt det til en grøt, skal så kjøre det i blenderen og varme det i ovnen. i en times tid
Litt mer info;

100g linfrø inneholder gjennomsnittlig 300-500mg cyanogeniske glykosider.
Hvor mye cyanid metaboliseres av cyanogeniske glykosider finner jeg ikke noe ut om.
U4IC's Avatar
Trådstarter
52 3
Sitat av Obster Vis innlegg
Og tilbake hadde livet til din familie vært ødelagt i mange år. Prøv å tenk litt før du poster da...
Tøffen.
Vis hele sitatet...
ok, ser den, litt rask i svningene der, men trenger penger. da tar jeg den tilbake..

linfrøa ble til en seig grøt når jeg kokte de, jeg prøvde så og knuse de i blenderen, men det var så seigt å jævligt at blenderen tok kvelden virker som om det er en bedre ide og bare knuse de ukokte med stavmixer og så varme de.
Hva for en fyr er det som gir deg 15 000 for at du skal gjøre noe farlig? Hva vinner denne personen på at du spiser en pakke med frø.. Enten så er han stein rik eller så hater han deg så intenst at han vil du skal dø.

Er du i det hele tatt sikker på at du får pengene?
U4IC's Avatar
Trådstarter
52 3
Sitat av Marr Vis innlegg
Hva for en fyr er det som gir deg 15 000 for at du skal gjøre noe farlig? Hva vinner denne personen på at du spiser en pakke med frø.. Enten så er han stein rik eller så hater han deg så intenst at han vil du skal dø.

Er du i det hele tatt sikker på at du får pengene?
Vis hele sitatet...
hehe, du sier noe. han pleier altid og tilby penger for gammle kyling kjøttdeiger osv som har gått ut på dato, så virker som om han tenner på at folk spiser ting som ikke er bra for deg...?

jeg bor med han, og han har ansvaret for og betale inn husleiga, så da har han ikke noe valg.
men når det er sagt, jeg viste han denne linken http://www.matportalen.no/matvaregru...older_blaasyre da tok han bilen og kjørte bort, så dunno hva som skjer!
Avtalen var jeg skulle spise det i løpet av dagen, så mulig han prøver kjører en god gammal filibuster jeg kjøpte nå unasett en ny pakke som jeg knuste med stavmixer og varmet i ovnen i 35-40 min, det ser ut som knuste nøtter og smaker helt ok. spiste 2 skjeier og ser nå om noe skjer
Sist endret av U4IC; 6. desember 2012 kl. 19:27.
Jeg setter én pakke linfrø på at du ikke får pengene selv om
du spiser alt.

Alternativt kan du få en , men da må du synge
"Alle fugler små" mens du styrter den.
U4IC's Avatar
Trådstarter
52 3
HAHA nå sletta han meg fra facebook pga eg posta dealen på wallen hans og calla han ut...virke ikke som det blir noe cash på mg alikavel, så då gidde eg ikke tvinga i meg det tørra jævelskapet. men eg tror forsatt det hadde gått bra..
Sitat av U4IC Vis innlegg
HAHA nå sletta han meg fra facebook pga eg posta dealen på wallen hans og calla han ut...virke ikke som det blir noe cash på mg alikavel, så då gidde eg ikke tvinga i meg det tørra jævelskapet. men eg tror forsatt det hadde gått bra..
Vis hele sitatet...
Nå som du er så godt igang syns jeg du kan spise opp grøten din. Så vet andre freaker hva de skal gjøre i en lignende situasjon.. .
Sitat av U4IC Vis innlegg
HAHA nå sletta han meg fra facebook pga eg posta dealen på wallen hans og calla han ut...
Vis hele sitatet...
Du skrev nettopp at du bor med han. Troll much?
*insert tittel her*
*sniff sniff* Trollblod?