Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  39 2398
Noen som har tenkt seg på festival i sommer og hvilken?

Jeg har så ufattelig lyst å reise på Sweden Rock og på Wacken open air.
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
Blir nok quart i år tenker jeg. Er allerede en tråd om de "to store", quart og roskilde. Gleder meg Var på roskilde for to år siden, blir ikke noe av i år ettersom quart faktisk har en råere lineup enn roskilde i år..
Skal først og fremst på Sommerfestivalen i Selbu!
Blir kanskje enten roskilde eller quart i tillegg også, får se det an på feriedagene/økonomi
Epleplukker
Quarten, blir sinsykt bra i år tror jeg
Jeg hadde tenkt meg til skanderborg festival i år. (www.smukfest.dk) Var der i fjor, og det var noe som appelerte. Desverre så kom staten og ville ha meg i militæret, så hvis noen vil kjøpe billett så har jeg en til salgs
Sitat av Dexquinn
Noen som har tenkt seg på festival i sommer og hvilken?

Jeg har så ufattelig lyst å reise på Sweden Rock og på Wacken open air.
Vis hele sitatet...
Samme her. Kanskje neste år?
http://www.lost-weekend.net/

Dette er i idylliske omgivelser på Askøy, 20 min fra Bergen sentrum.

Program:

Torsdag
Lille Scenen
18:45 Sirkus Aslag
19:15 Jorunn Lønning
19:45 Rockatansky
20:30 ...................
21:45 Xploding Plastix
23:15 Kaada
01:00 Fingathing

Store Scenen
16:55 Espen Thoresen Hværsaagod
17:00 Dagfinn Lyngbø
18:00
19:30 Sissy Wish
21:00 Black Debbath
23:00 Gåte
01:00 The Ark

Fredag
Lille Scenen
15:30 Vinner av Eggstokk festivalen
17:00 Plan B
18:15 Ribozyme
19:30 Samsaya
20:45 Jaa9 & OnklP
22:00 Apollo
23:15 Madcon
01:00 Mental overdrive

Store Scenen
15:00 Robert Post
16:30 Kari Rueslåtten
18:00 Christer Knutsen
19:30 Rakadis
21:00 Skambankt
23:00 Sondre Lerche
01:00 Madrugada

Lørdag
Lille Scenen
14:30 dotcomrune
16:00 Rushmore
18:00 Datarock
19:30 Major Parkinson
21:00 Ugress
23:00 Kid Koala Short Attention Span Theater
01:00 dj urb

Store Scenen
15:00 Bare Egil Band
16:30 William Hut
18:00 Jack
19:30 Ricochets
21:00 Thulsa Doom
23:00 Bertine Zetlitz
For min del blir det vel Quart i år. Hovedsakelig for å se The Mars Volta igjen og for å få med meg Converge som er et av favorittbandene mine. Jeg var på Roskilde i fjor og det var en enorm opplevelse, selv om værforholdene var horrible.
Jeg skal til quarten i år med camping vogn..forsh hos oss :P
Blir Roskilde i år.
jeg er 100 % öya patriot...så dit drar jeg
Midnattsrocken

Flatfyll festival i finnmark, ingen fete band, ingen hemninger

http://www.midnattsrocken.no
blir nok lost weekend på meg, ja.
Trådstarter
48 0
Sitat av Yuna
Samme her. Kanskje neste år?
Vis hele sitatet...
Ja kanskje neste år, da tar vi en skikkelig rølpe tur og bare drar på festival.
Sweden Rock, 2000 Decibel og Wacken Open Air - som vanlig
Quart og Norwegian Wood her

Høydepunkter:

Quart:
The Mars Volta
Audioslave
Bloc Party
JR Ewing


Norwegian wood:

System of a Down
jeg skal da jobbe på nesten alle festivalene i sommer, kan jo sette opp lista om hvem jeg har fått beskjed om og jobbe på:
månefestivalen
quart
slottsfjell
raumarock
roskilde
norwegian wood
balejass
baderock
Sweden Rock festival
øya..

kommer flere, så det blir bare mas:P ikke noe festival ferie for og si det sånn.. hehe
bare jobbing døgnet rundt!
Øh, hvorfor jobber du så mye på festivalene? Og hva gjør du der?
jeg jobber i et lyd/ lys firma som lysmann og teknisk ansvarlig for scene logistikk..
på festivaler er det mye opp og nedrigg av band og siden jeg er den beste mannen til firmaet til sånt må jeg dra rundt...
Og du er 15 år? Får det liksom ikke til å stemme helt Fett nok, får se og hørt mye bra i sommer
hehe nei stemmer det.. jeg har fylt 16 da men siden jeg er såppas godt inn i miljøet får jeg sånne jobber... det er jo en del man må vite og kunne for og jobbe der og siden jeg kan det så sender sjefen min meg på sånne jobber, men hvis jeg drikker på jobb eller noe sånt mister jeg jo jobben da..
Haha. wEEnEx: Jeg jobber faktisk for det firmaet som leverer teknisk produksjon på de aller fleste scenene på Quart og jeg er veldig spent på hvilket firma som lar en 16 åring gjøre noe som helst av betydning på de festivalene du ramser opp. Hvilket firma jobber du for og er du egentlig ikke bare en kaffeskaffer og kabelkveiler?
Sitat av totto
Blir nok quart i år tenker jeg. Er allerede en tråd om de "to store", quart og roskilde. Gleder meg Var på roskilde for to år siden, blir ikke noe av i år ettersom quart faktisk har en råere lineup enn roskilde i år..
Vis hele sitatet...
Så mye bedre lineup har de da ikke. Så og si samme lineup som Quart.
hehe jeg jobber som freelance men siden jeg ikke har vert sånn veldig mye ute med andre firmaer jobber jeg mye med et firma som heter lydpartner... skal jo seff ikke jobbe alle dagene på alle de festivalene men skal vere med de bandene som firmaet har fast.. hvis du jobber i lyd/lys bransjen kjenner du antaglivis til dette firmaet. men ikke glem: hvis jeg gjør noe som helst som er ulovlig for en 16 åring mister jeg jobben da så jeg har jo noen regler for hva jeg kan gjøre når jeg er på jobb...

hvilket firma jobber du i da hallgeir?
Jeg er også i teorien freelance, men jobber nesten utelukkende for PA-Compagniet. (Kristiansand og Drammensavdelingen.)
Scenelogistikkhehehehe... Jadda
Sist endret av Halalgeir; 7. mai 2005 kl. 16:40. Grunn: ord deling ;(
wEEnEx, er du helt sikker på at det du sier stemmer? Det høres nesten for godt ut til å være sant. Fortell mer...
hvis du ike vet hva scene logistikk er er vel ikke det så rart for jeg har egentlig bare hørt en mann som kaller det dette... jeg kaller det bare scene ansvarlig.. min oppgave og rigge til band og patche og ha linjesjekk og sånt..
Jeg tviler ikke på at du jobber for lydpartner, men kan ikke forstå hvorfor du skal med på alle de festivalene. Det er i utgangspunktet ikke andre enn de stor internasjonale artistene og de aller største norske artistene som drar med lys og sceneteknikker på festivaljobber og jeg er rimelig sikker på at nesten ingen av de artistene Lydpartner reiser med (delillos og d'sound type artister) som gjør det, men hvis du motbeviser meg lærer jeg jo bar noe nytt.
Jeg tror du skryter litt, men det er jo lov!
det er jo ikke så vanskelig det skal vere, at lydpartner ikke har alle artistene er jo sant men når utenlandske artister kommer på scenen er jeg der og hjelper de med strøm og kobler de opp og sånt .. på alle scener der ting skal gå sånn nogenlunde fort må det jo vere en som er kjent på stedet som hjelper de.. det er jo ingen av de som kommer som har vert der før..
hvis alle band skulle gjort dette selv hadde det tatt for lang tid og alt hadde blitt feil..
jobber på scena så band som kommer skal få hjelp til og rigge seg til.. ellers hvis noen band ikke har med seg lysteknikker kan jeg ta den jobben, kan jo hogg og pearl lysbord så er jo en del erfaren selvom jeg bare er 16..
Jeg skjønner hva du gjør og jeg tviler ikke på dine kvalifikasjoner. For alt jeg vet kan det jo godt være at du eier alt av perl og hog Det hadde vært ok hvis lydpartner stod for produksjonen på noen av festivalene du ramset opp, men det gjør de i alle fall ikke på Quart. Hvis artister trenger strøm eller hjelp eller whatever så er det folk som gjør det og enhver scene jeg har arbeidet med (jeg er lydteknikker) har hatt en lysteknikker som kjører lys, så det jeg lurer på er hvordan du i alle verdens navn og rike skal jobbe på Quart når jeg kjenner nesten alle som skal jobbe med produksjon der og vet at lydpartner ikke har noe med Quart å gjøre.
Stilige greier. Vil det si at jobben din er å koble opp etter ferdige sceneskjemaer som noen andre har satt opp for hver enkelt band? Morsomt, hvordan fikk du tak i en sånn jobb? Skulle gjerne ha gjort noe av det samme selv

Ang. hvilke festivaler jeg skal på i år (siden det er det tråden faktiskt handler om) så tenkte jeg meg av gårde på quart'en. Hadde tenkt å dra på swedish rock også, men var litt for seint ute. En festival som har dream theater på 5 linje hadde vært utrolig å få med seg. Håper det blir like bra til neste år, så kanskje jeg har mer flaks med billetter da...

Edit: wEEnEx, skal du være der den dagen audioslave skal spille? Kunne tatt en prat, hehe.
Sist endret av NoRemorse; 7. mai 2005 kl. 16:58.
utenfor ditt vindu
larsforstyrret's Avatar
Jeg trodde først at firmaet lydpartner bare var et firma som lett kunne bli funnet opp, men det viser seg at det faktisk finnes og at det finne si området rundt deg.

Vel, vel. Jeg skal campe på quart.
Det sier jo seg selv at jeg skal kraftig på Quart jeg og.
Sykt bra lieup i år. Bare så synd at Idrettsplassen er tatt bort og bendictsbukta er gjort til hovedscene, men pengene styrer og jeg kan love dere at idrettsplassen ikke er billig i drift!
I tillegg kommer det jo i år en ny scene som kan være verdt å glede seg til
Det som virkelig er verdt å se er jo på klubbene allikevel!
Idrettsplassen ekke noe fet scene uansett. Vurderte Roskilde, men jeg skal på Quarten. Non Phixion og det faktum at jeg bor 5 min fra festivalområdet utgjorde forskjellen for min del.
Hvordan kan du være den beste firmaet ha på sånt og bare være 15. år?

Jeg skal på Roskilde.
jeg er 16.. jeg har jobba med det siden jeg var 9. og siden pappa har jobba med teater har jeg vert med på det mange ganger før det oxo men da var jeg så liten at jeg bare løp rundt
Jeg skal på norwegian wood
Turboneger skal spille på lost weekend

www.lost-weekend.net
Satser på å få med meg Croque&Rock. Kombinert croquet-turnering og festival. Skal dit med resten av Davy Croquet, som er croquetklubben min.

Begynner forresten å bli veldig bra croquetføre nå. Si i fra hvis noen vil ta en match i Oslo, gresser hvem som helst!

http://www.krocketfestivalen.no/

Faen, ser ikke ut til at årets sider er kommet opp. Håper ikke det betyr at det ikke er festival i år

Noen som bor i omegn Fredriksten festning som vet?
Sist endret av Gilgamesj; 10. mai 2005 kl. 10:50.
wEEnEx, hva var det du var igjen sa du?
Scenetekniker, lydtekniker, lystekniker eller systemtenkiker? Eller bare en vanlig riggegutt?

Og hvordan i faen fikk du jobb både i Norge, Sverige og Danmark?
Blir bare frustrert. :/
Sist endret av mr0nning; 10. mai 2005 kl. 20:07.