Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  54 3177
leste på vg-nett nå at hvis nye opera 8 blir lastet ned 1million ganger på 4 døgn(96timer) så skal opera sjefen Jon von Tetzchner svømme til USA.
hadde vært litt morsomt om opera hadde nådd 1million nedlastninger. eller hva synes dere? han får seg en kald tur hvertfall

kilde: http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=104121

offisiell presse kunngjøring: http://www.opera.no/pressreleases/en/2005/04/21/
Ingen kan klare å svømme rundt halve jordkloden. Derfor er dette bare et "reklamestunt" som trekker oppmerksomhet =)
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Donor
Lurer på om ikke fyren tar seg vann over hodet nå.

*edit* Croyfer. Feil. Det var en som svømte ruten i 1998.
Dersom Opera-sjefen legger ut på turen, via Island og det iskalde farvannet i Atlanteren, blir han ikke den første som har svømt mellom de to kontinentene. Den æren går til Benoit Lecomte som svømte over i 1998. Han brukte 72 dager på turen.
Vis hele sitatet...
Sist endret av Kakcoo; 22. april 2005 kl. 17:19.
Kreativ PR.
Han kan alltids svømme fra _byen_ Norway i USA til USA ....
Hmm jeg tenkte nå på ett strekk jeg... 72 dager er sikkert iberegnet oppvarming på båt av og til
Han skal vel bare svømme lengden i et svømmebasseng over en lengre periode.
Hehe, litt morsomt å tenke på hva folk gjør for penger. Alle skjønner jo at dette er et PR-stunt, bare for å få folk til å laste ned programvaren deres.
Trådstarter
men hvis det faktisk skjer at opera blir lastet ned 1million ganger så sier pressesjef Torgrim Odland at han står for sitt ord.. så vi får se hva som skjer, men det er ingen tvil om at de får mye oppmerksomhet rundt dette.
Bra PR stunt for de som tar dette for god fisk. Skal vedde på at de kommer til å se en økning i antall nedlastinger
utenfor ditt vindu
larsforstyrret's Avatar
r33l: eller så kan det faktisk hende han har sagt det på et internt møte, og at de andre i gjengen synes han måtte stå for det han sa, eller som en spøk mot han.

Men, det vil jo selvfølgelig fungere bra for PR'n og.
Akkurat som håndball-kommentatoren som skulle gå et godt stykke til aarhus eller noe slikt da damelaget til norge scoret på en egentlig usansynlig måte
Jeg synes vi skal laste det ned 1 millioner ganger og få oss et kraftig latterkick.
Polmen : Men han gjorde det da
frgz: Jadda, sa ikke at han ikke gjorde det da. Han fullførte vel ikke såvidt jeg husker
det kan hende husker bare at jeg så på tv2 at de intervjuet han når han gikk på veien jeg...spurte om han angret på og love noe sånt :P
dette er jævlig fett da håper det skjer så han må svømme.. han dæææver nok!!
Faen det er jo sjukt langt. At han gidder. Han håper vell at det ikke blir så mange nedlastninger til at han må svømme. Jaja han får ha lykke til
Dette må vel være strangt tatt fysisk umulig hvis han ikke er topptrent idrettsmann og ikke har forberedt seg i flere månerder i forveien, og selv da ville jeg hadd sterk tvil. Men fy fean, jeg håper det lastes ned over 1 million og han må stå for det han sa! Hadde vært kjekt
og siden han driver opera, så tror jeg neppe at han er så topptrent...
sykt at det er en som har gjort det da!
tror ikke det blir noe av det, om de ser at det muligens kommer til å skje, så trekker de ut tp-kabeln og skylder på at nettet brøt ned grunnet trafikk eller noe sånt.. det ville jeg iallefall ha gjort
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Den har vel nådd 1million nedlastinger allerede.
http://www.aftenposten.no/nyheter/ok...cle1025601.ece

http://www.opera.no/swim/
Vel, han får ha god svømmetur. Får håpe han venter til i Sommer da, når det blir litt varmere :-) Opera 8 var hvertfall steinbra nettleser.
hehe...aldri om han klarer det men det er forsøket verdig. Alle vi firefox brukere ønsker ham lykke til
Han kan jo bare ta på seg en oppblåsbare badeshorts og legge seg i golfstrømmen
hehe. Lykke til. Lage nettleser kan han bra, men svømme, nei dette har jeg ikke noe tro på
Synes det er mye bedre å komme med et sånn et veddemål enn alle de andre kjedlige veddemålene.
Som feks "Klippe alt håret", løpe naken opp karl johan osv osv.

Vis han skal svømme til usa, så må han bruketørr drakt, badtiss får han uansett
det første som slo meg var at de leier et fly med bade baseng i, så svømmer han i det, mens de flyr til usa på 10 timer elns, med mellom landing på island.
Sitat av Polmen
Han kan jo bare ta på seg en oppblåsbare badeshorts og legge seg i golfstrømmen
Vis hele sitatet...
Hmm går ikke den helt under pol isen eller noe? I såfall bør han vente til den snur, da skulle han nemlig få seg en liten tur til Mexico gulfen i stedet :P
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Han er visst seriøs:
http://www.opera.com/swim/
Hahah! Da må vi bare sitte oppe hele natta å laste ned da eller? :P
Eutoxes: Det er lenge siden det var 1.000.000 millioner nedlastinger, det eneste vi kan gjøre nå er å vente på at han gir opp.
Noen som vet hvor lang tid _han_ kommer til å bruke hvis han fullfører eller hvor lang tid han har satt av?
ut fra det som står på sida der så var det jo egentlig ikke ment som noe offentlige greier, men det kan bli spennende å se hvordan de løser problemet! Kan jo ikke gå uten sjefen i 2-3mnd heller! Må helt klart følges med på, kan aldri tenke meg at han faktisk svømmer hele veien, men samtidig må han finne en måte å komme unna med æren i behold... heheh, gøy!
Sitat av Freedo
Noen som vet hvor lang tid _han_ kommer til å bruke hvis han fullfører eller hvor lang tid han har satt av?
Vis hele sitatet...

Fyren som svømte over i 1998 brukte 72 dager
Og Opera mannen svømmer fra oslofjorden...

The weather in Oslo was pleasantly mild as Jon S. von Tetzchner prepared for his transatlantic swim this morning. After struggling with the wet suit for over an hour, the 195 cm tall CEO looked sharp and focused as he took his last steps on Norwegian soil before entering the freezing Oslo fjord.
Vis hele sitatet...
Ser ut som han kanskje har gitt seg. Eller tolker jeg hele artikkelen feil?

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=104145

Mandag ettermiddag klemte Tetzchner seg inn i en våtdrakt for første gang i sitt liv og satte ut i vannet etter en times forsinkelse. - Han kom et stykke, sier Torgrim Odland i Opera til VG Nett
Vis hele sitatet...
jeg håper ikke du tror han skal svømme det i strekk. da tror jeg du har misforstått. eller har jeg?
Vel regner med at han "finner" seg en båt og haiker :P
Jeg bruker FF, og skifter ALDRI, men jeg lastet den ned,kun for at han skulle svømme !
Men, hva med følge? Hvem skal følge med ham, tilfelle han drukner eller får problemer?

Ganske artig å se hvordan dette går, egentlig
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Donor
haha, dette er lett det morsomste PR-stuntet jeg har lest om på en stund.
Tipper de sitter på kontoret sitt og humrer for seg selv nå...
Kunne vel ikke ha forventet oss noe annet. Det skal endel til for å kunne svømme så langt, men han skulle vel ikke sagt det i det hele tatt.
100% sikkert planlagt at båten skulle "springe lekk"

Dette er en meget fiffig måte å avbryte dette urealistiske, men morsome stuntet på uten å tape ansikt. bra jobba karer !
Sist endret av Croyfer; 26. april 2005 kl. 19:29.
Leste på www.opera.no/swim Det hele ser veldig planlagt ut. I følge dem var det en bonde som "tilfeldigvis" hadde et digitalkamera og superzoomobjektiv som tok bildene. Hehe. Morsomt var det jo da...
Satt lenge å grublet her om dagen på hvordan de skulle klare å stoppe dette her uten å tape ansikt. Synes de klart edet utmerket, blir større og større fan av opera sin informasjons ansvarlig (eller hva det heter).

All heder og ære til opera... og bonden med superobjektiv.
Heh, blir jo som å rive hus med fyrstikker. Seriøst, en gummibår beregnet for små barn som leker ved vannkanten?