Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 11368
Heisann!

Det skal være innflyttningsfest her i morgen og for anledningen har vi skaffet litt forskjellige lys, og en røykmaskin. Det vi er usikker på er om røyken fra røykmaskinen vil utløse brannalarmen. Brannalarmen er tilknyttet ett vekterselskap, og vi er lite keen på å få besøk av de i morgen.

Noen som vet noe om dette? Jeg kan ta bilde av røyksensoren og legge ut her hvis det kan være til hjelp!

Takker på forhånd for alle svar!
Ring til vekterselskapet og forklar?
Det enkleste blir å tape en plastpose GODT rundt sokkelen på detektoren.
Du kan óg skru ut selve detektorhodet, men da viser nok brannalarmsentralen feil på ditt rom/hybel.
Det kan bli dyrt om de sjekker sånt.
Sitat av meitemark Vis innlegg
Ring til vekterselskapet og forklar?
Vis hele sitatet...
Det er ikke så enkelt, fordi det er egentlig ikke lov å ha fest her. Eller, det er lov, men de er strenge på lydnivået. Så vi vil egentlig ikke trekke til oss mer oppmerksomhet enn nødvendig.
Ring dit å si det som det er da vel :-)

Edit: Glem det, så posten din over her..
Sist endret av M4ren; 20. august 2011 kl. 01:32.
hviss det er mulig, dekk til sensoren med plast film/folie og teip så det blir skikkelig tett

har selv røyk maskin som jeg bruker på fest og den har aldri startet røykvarsleren (er usikker på om røykvarsleren funker da)
Sitat av ZyPreXa Vis innlegg
Det enkleste blir å tape en plastpose GODT rundt sokkelen på detektoren.
Du kan óg skru ut selve detektorhodet, men da viser nok brannalarmsentralen feil på ditt rom/hybel.
Det kan bli dyrt om de sjekker sånt.
Vis hele sitatet...
Fins det ikke sensorer i brannalarmen som avslører om den er dekt til? Det var hvertfall slik der jeg gikk på folkehøgskole - med mindre de sa det kun for å skremme oss da.
Sitat av jegermeg Vis innlegg
Det er ikke så enkelt, fordi det er egentlig ikke lov å ha fest her. Eller, det er lov, men de er strenge på lydnivået. Så vi vil egentlig ikke trekke til oss mer oppmerksomhet enn nødvendig.
Vis hele sitatet...
Er vel ikke vakt selskapet som eier kåken? Regner med de driter i om du fester:P
Sitat av jegermeg Vis innlegg
Fins det ikke sensorer i brannalarmen som avslører om den er dekt til? Det var hvertfall slik der jeg gikk på folkehøgskole - med mindre de sa det kun for å skremme oss da.
Vis hele sitatet...
Er vanlig at elever dekker til brannalarmer for litt røyking, det var nok for å skremme dere ja
Sitat av Fuzzybossen Vis innlegg
Er vanlig at elever dekker til brannalarmer for litt røyking, det var nok for å skremme dere ja
Vis hele sitatet...
Ok. Men, fins det brannalarmer som kan avsløre at de er dekt til, og hvis det fins, hvor normalt er det å bruke det?
Sitat av jegermeg Vis innlegg
Fins det ikke sensorer i brannalarmen som avslører om den er dekt til? Det var hvertfall slik der jeg gikk på folkehøgskole - med mindre de sa det kun for å skremme oss da.
Vis hele sitatet...
Jeg jobber endel med brannalarmer og har ikke hørt noe om dette.
Jeg ville dekket den til. Clingfilm eller en brødpose med mye tape på.
du kan fint lov å ha på røykmaskin uten at du skal ha fest da :P så bare ring og si
Det finnes røykvaslere som reagerer når de blir dekket til, Var på hotel i hamer på TG og skulle ta en rev på hotelrommet så vi dekket til brann varsleren godt med brød pose rema pose og maaassseee teip og satt tilogmed i vinduet og røyka, så når vi kom og skulle skjekke ut så dem at den hadde ''gått'' så de skulle gå opp og lukte om vi hadde røyka der og få tilsendt regning på rens av hotell rommet. Noe vi ikke fikk for dem lukta ikke noe :P
Jeg tror du bor pA en student hybel, og der hvor jeg bodde (Anker Studentboliger) hadde de rOykvasler bAde varmesensor og luftsensor (du kan ikke dekke til).

Hvis du skal ha fest, gjOr det i helgen helst. Da er alle i fest humOr i studentboligene haha.

Etter 11, skru ned lyden betraktelig. (I hverdager) Vektere er noe piss! De var ute etter meg hele tiden.. xd
Ohyes...Du burde også varsle naboer som ikke har fått med seg at det er fest

Du skjønner, en gang jeg satte røykmaskina mi på forskjellige plasser rundt om i hele huset og fylte det opp så sikta var lik 0, så jeg naboen min utpå verandaen hennes. Da jeg kom fram, hadde hun akkurat ringt 110, men jeg avverget "katastrofen" Jeg hadde skrudd ut brannvarsleren, for effektrøyk utløser den Uansett skal det en liten del til for ikke se forskjell på tjukk,grå planke/møbelrøyk og lett,ultrahvit effektrøyk

Uansett, bare dekk til sensor og røykvarsler med 10 lag clingfilm og et par runder gaffateip. Det kommer egentlig helt ann på om du har optisk, varme/termisk eller ioniske sensorer Det beste er som sagt å bare ringe alarmsentralen og forklare situasjonen. Vær obs på at på flere offentlige fester er det påbudt med røykvarsler om noe fælt skulle skje, men nå vet jeg ikke om en innflyttningsfest blir reknet som det
plastfolie og teip rundt brannalarmen funker veldig bra.. husk å ta det av
Mener da at det finnes detektorer som sier ifra om de blir fulle av støv... Men tror ikke de sier ifra om du dekker den til
Sitat av iMAGINE123 Vis innlegg
Mener da at det finnes detektorer som sier ifra om de blir fulle av støv... Men tror ikke de sier ifra om du dekker den til
Vis hele sitatet...
støf dekker jo til alt av kretskort osv. så en liten sensor for det tror jeg er mulig ja, men tviler på at de er sensorer som sier ifra om de blir tildekt.
da må det i tilfelle være for og skremme
Er det ikke vanlig at vekterselskapet ringer når/hvis alarmen går? Får de ikke svar på telefonnummeret som er registrert sender de brannvesenet.

http://www.tryggogsikker.no/html/532.html

http://www.sectoralarm.com/no/boliga...e=vakttjeneste
Sist endret av ErikH; 20. august 2011 kl. 14:47.
Jeg er så frekk at jeg stjeler tråden jeg

Er det på noen måte mulig å farge effektrøyk uten bruk av lys? Google ga meg ingen fornuftige svar, bare vås, jeg vil helst ha folk som har erfaring eller har prøvd noe som fungerer
ta ut batteriet på den røyk varslern'?
Sitat av Luci Tristis Vis innlegg
ta ut batteriet på den røyk varslern'?
Vis hele sitatet...
vanligvis så er de koblet til 230v side den sender signaler til allarm sentral eller noe er vertfall det på hybelen til søstra mi der hu bodde før
Sitat av haakon466 Vis innlegg
vanligvis så er de koblet til 230v side den sender signaler til allarm sentral eller noe er vertfall det på hybelen til søstra mi der hu bodde før
Vis hele sitatet...
skumleste TS sitt inlegg, så fikk vel ikke alt med meg, trodde det var av den gamle sorten som er i rekkehus og sånt.
Sitat av Luci Tristis Vis innlegg
skumleste TS sitt inlegg, så fikk vel ikke alt med meg, trodde det var av den gamle sorten som er i rekkehus og sånt.
Vis hele sitatet...
den er vertfall tilknyttet et vekter selskap så uansett hvis det hadde gått på batterier så hadde de mest sansynlig blitt informert og kommet på besøk