Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1023
Hei. Jeg hadde forsikring på min HTC evo 3d gjennom telenor og en dag klarte jeg og miste den så jeg sendte inn skademelding. Etter ca 2 uker fikk jeg svar at jeg fikk utbetalt erstatning.

Det jeg lurer på er at jeg fikk kun 3.195,- i erstatninggrunnlag minus egenandel (300,-) altså 2.895,-

Er ikke dette veldig lite? De ligger jo på 4500,- ( http://www.dustinhome.no/product/501...Provider_dacsa ) Mobilen var kjøpt med binding for kr 2.104,- med djuice all in 1 M om det har noe og si
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Hva vet vel vi? Detaljene i forsikringsavtalen din er totalt ukjente for oss.
Hva vil du vite da?

http://www.telenor.no/privat/mobil/m...forsikring.jsp ?

http://www.telenor.no/privat/mobil/m...ngsvilkaar.jsp ?
Sist endret av RaiserTeos; 7. september 2012 kl. 12:15.
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Vilkårene du lenket til.
Fra gjenanskaffelsespris beregnes 15% verdiforringelse, minimum kr 250,- pr. år, fra og med ett år etter nykjøpsdato.
Vis hele sitatet...
Hvor gammel er telefonen?
Det er jo et ypperlig spørsmål for Telenor. Hvorfor spør du ikke de direkte?
Ble kjøpt 02.10.11

Sitat av prenix Vis innlegg
Det er jo et ypperlig spørsmål for Telenor. Hvorfor spør du ikke de direkte?
Vis hele sitatet...
Helt ærlig stoler jeg mer på freakforum....
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Sitat av RaiserTeos Vis innlegg
Helt ærlig stoler jeg mer på freakforum....
Vis hele sitatet...
Det er flott at du har god erfaring med forumet, men denne forsikringen er full av liten tekst. Hvordan dem har kommet frem til summen du har mottatt er vanskelig for oss å spekulere i. Ta å ring dem uansett om du ikke stoler på dem eller ei, de forsikrer tross alt telefonen din.
Sist endret av Sio; 7. september 2012 kl. 12:27.
Kjenner godt en som jobber som forsikringsagent angående oppgjør. Han nevnte en gang at man får mindre og mindre igjen for ett produkt jo lengre det har blitt brukt. Slitasje etc.
15% verditap burde tilsvare 3825 - egenandel, altså 3525 kr.
Nå antar jeg at telenor ikke legger forsikringsgunnlaget etter hva telefonene går for.

Prøvde å finne telefonen på telenor/djuice nettbutikkene men fant de ikke.
Du betalte 2000 for telefonen, abb koster vell 199 kr mnd x 12 = 2388.
Pluss betaling av telefon på 150 i mnd'n? Dette er 1800 kr, som vil si at telefonen kostet 3800 kr, minus 15% verditap og egenandel blir dette 2930 kr i erstatning.

Noe som da stemmer, om månedsprisen på telefon + abb var 350 kr?
Den prisen er tatt ut fra tidligere erfaringer med abb du har, i tillegg til at det er ca det tilsvarende telefoner (i pris), koster nå.
Sitat av OnklD Vis innlegg
15% verditap burde tilsvare 3825 - egenandel, altså 3525 kr.
Nå antar jeg at telenor ikke legger forsikringsgunnlaget etter hva telefonene går for.

Prøvde å finne telefonen på telenor/djuice nettbutikkene men fant de ikke.
Du betalte 2000 for telefonen, abb koster vell 199 kr mnd x 12 = 2388.
Pluss betaling av telefon på 150 i mnd'n? Dette er 1800 kr, som vil si at telefonen kostet 3800 kr, minus 15% verditap og egenandel blir dette 2930 kr i erstatning.

Noe som da stemmer, om månedsprisen på telefon + abb var 350 kr?
Den prisen er tatt ut fra tidligere erfaringer med abb du har, i tillegg til at det er ca det tilsvarende telefoner (i pris), koster nå.
Vis hele sitatet...


Om 15 % er normen vil jeg anbefale TS å få se beregningene og grunnlaget til forsikringselskapet
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Sitat av aleksstaner Vis innlegg
Om 15 % er normen vil jeg anbefale TS å få se beregningene og grunnlaget til forsikringselskapet
Vis hele sitatet...
15% er minimum hva Telenor trekker hvert år, de kan med andre ord ha trukket mer. Om du ser på vilkårene trådstarter har lenket til, er det side opp og side ned med tall og unntak som kan forandre mattestykket.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hei igjen. Nå fikk jeg en mail av dem der jeg spurte hvordan dem kom fram til beløpet og fikk svar:

Når det gjelder beløpet vi har kommet frem til har vi tatt utgangspunkt i hva El-kjøp sine priser , da de leverer til hele landet også - egenandel på kr 300,-

Det jeg syntes er litt rart er at El-kjøp ikke har denne mobilen på nettbutikken, men da lurer jeg på om noen her har kjøpt en evo på El-kjøp sine sider da den var tilgjengelig. Da kan jeg vite sånn ca hva de skulle ha for den.