Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  29 2229
Hei, jeg skal ha en "nedlastings pc" hos faren min og spille litt
cs på den, muligens litt på LAN.

Det jeg lurte på hvor god må den være da?
ex-crew uten solbriller
SharQ's Avatar
Den må være 7ØP 1337 of |)00|\/|

evt klarer du deg fint med en 1,7 Ghz Duronboks med 512 RAM og noen GB harddisk. CS er ikke spesielt krevende, og de andre tingene du trenger kunne du gjort på en 200 Mhz maskin.

h
kunne jo kjøpt en billig celeron prosessor, funker til cs ivertfall
Sats på stor disk(er) hvis den skal stå som nedlastnings-pc
Trådstarter
Har en HD så det er ikke prob. men hvor mange mhz den skal ha....
de minste atholn XP CPY'ene duger jo.. og duron... hk til 4-500 spenn.. 9200SE kort.. alt du trenger... store disker... :P
Kjøp en billig amd (xp2400 eller 2500) med ram til og et hovedkort med innebygget skjermkort. Helst nforce 2-hovedkort med innebygget gf4. Fungerer perfekt det.
Til CS trenger du ikke mer enn 256MB/RAM.
Til de tingene du skal ha behøver den ikke å være så dyr
Til CS trenger du ikke mer enn 256MB/RAM. Til de tingene du skal ha behøver den ikke å være så dyr
Vis hele sitatet...
Det stemmer, MEN til win xp trenger man 512, og det er det han sikkert skal kjøre så, gå for 512 DDR ram
Opprinnelig postet av B3ndx
Det stemmer, MEN til win xp trenger man 512, og det er det han sikkert skal kjøre så, gå for 512 DDR ram
Vis hele sitatet...
Jeg har 256 DDR ram, og jeg kjører XP. Det fungerer helt fint, til og med når jeg spiller. Får blant annet finfin fps i skytespill.
Man _behøver_ ikke 512 mb ram for å kjøre Win Xp, men det er en fordel.
Trådstarter
Noen som vet en sånn ca. pris med 256ddr ram?
Du får masse pc for 5-6000 og en veldig bra en for 9000.
Forslag til billig oppsett (6300.-) Mus/tastatur kommer i tillegg.
Hvis du skal laste ned mange filmer, så kunne det vært greit med en DVD-Brenner.
Trådstarter
ok, fiksa det!
kjøpte pcen til en venn (2.1Ghz) til 2000 totalt pluss jeg får med alle spilla osv. Bra kjøp?
du kan ikke måle alt i Mhz...du kan ha kjøpt en dritt-maskin med rimelig bra prosessor...
Trådstarter
ok da, men jeg har testa og spilt med den før da...

han skal bare ha den vekk siden han skal ha moped eller no
Ram, skjermkort, harddisk?
Høres greit ut med en data for 2000...
Trådstarter
rammen er 256 ddr, HD 80, Skjermkort g-force 2 mx(skal byttes ut en gang kanskje)

Men får den gangske billigt da.
bytt ut skjermkortet der ja
Opprinnelig postet av Magnus
kunne jo kjøpt en billig celeron prosessor, funker til cs ivertfall
Vis hele sitatet...
ikke kjøp celeron prosessor!
Er det første gang du spiller cs og du ikke legger merke til forskjellen på fps så trenger du ikke store maskinen :P Jeg begynte å spille cs på en pentium 2 450 mhz med et geforce 2 mx og 256 mb ram, kjørte på noe rundt 30-40 fps, funka fett for meg når jeg ikke viste hva fps var i det hele tatt :P
problemet er vel at man trenger sykt bra pc for å spille cs med god ytelse, ikke som dere sier, innebygget grafikkkort osv.
får ikke 100fps i cs med de råeste delene på markedet engang, så det går nok ikke.
slazh: hva faen babler du om? Jeg kjører CS stabilt i ~150fps med mitt 1 år gamle Radeon 9700. Det er ikke 9700PRO eller noe sånt, og det er ikke overklokka. 100fps fikk jeg lett med mitt gamle 9000.

(console-kommandoer for å få over 100fps i CS:
cl_weather 0
developer 1
fps_max 1000)
I CS er det uansett ingen vits i å kjøre over 800x600(vanskeligere å sikte i høye oppløsninger), da får du 100+fps med gamle drittdeler.
Opprinnelig postet av slazh!
problemet er vel at man trenger sykt bra pc for å spille cs med god ytelse, ikke som dere sier, innebygget grafikkkort osv.
får ikke 100fps i cs med de råeste delene på markedet engang, så det går nok ikke.
Vis hele sitatet...
Er du helt teit? Når jeg spilte CS i gode gamle dager på min 1.2 ghz, geforce 2 gts maskin så fikk jeg da 99.9/100 fps hele tiden. CS tar jo ingenting....
Tastaturkriger
Deezire's Avatar
Opprinnelig postet av slazh!
problemet er vel at man trenger sykt bra pc for å spille cs med god ytelse, ikke som dere sier, innebygget grafikkkort osv.
får ikke 100fps i cs med de råeste delene på markedet engang, så det går nok ikke.
Vis hele sitatet...
Bullshit! Jeg kjøere 200 fps på et Hercules redeon 9700 PRO..

Det er bare du som har HELT feil instillinger..
Enig med DeeZire ...
BS!! Jeg har Ati sitt Radeon 9200SE kort med 128 MB ram...

CS ligger på 99-100 i FPS @ 1024/768 x
kjører 200 med radeon 9700 her.
men va har det å si? vi klarer ikke å se forskjellen uansett.
Doom3 er låst til 60fps syns jeg at jeg leste en plass