Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  52 21652
Heisan, noen som kan gi meg noenlunde bra bilde på 1G Hasj?
Så jeg veit med öyemått hvor mye det er?
Noen som kan gi noe exempel på noe man har i hjemmet som har samma störrelse tex: Viskler som er på en penn. Som en lego kloss.

Takker for bilder og svar
En buljongterning (alternativt en sukkerbit), bare mørkere.
Sist endret av Franklin; 16. februar 2010 kl. 15:56.
Trådstarter
65 8
Er dem så små :'(
Buljong size er ok, men ikke dem småe som var på bilde. Den var jo mindre en krona jo :/
Jaja, takker for bilder og svar
Kommenter mer om dere har noe annet.
Sitat av Kk-f Vis innlegg
Er dem så små :'(
Buljong size er ok, men ikke dem småe som var på bilde. Den var jo mindre en krona jo :/
Jaja, takker for bilder og svar
Kommenter mer om dere har noe annet.
Vis hele sitatet...
Du synes ikke dem er små når du har røyka det opp
Husk, kommer ikke ann på hvor store dem ser ut, men hvor mye THC som er i dem.

Kan være en liten svart ball som funker 10 gangerer bedere, en det en stor tørr jævel hadde gjort.
Sitat av Kk-f Vis innlegg
Er dem så små :'(
Buljong size er ok, men ikke dem småe som var på bilde. Den var jo mindre en krona jo :/
Jaja, takker for bilder og svar
Kommenter mer om dere har noe annet.
Vis hele sitatet...
Mindre enn krona ja, det er fullstendig normalt.

De fleste klumpene jeg veier på vekta mi, som ender opp på 1g, er skjeldent større enn en sukerbitt. Skjeldent større en ei krone også. Er det sortingen jeg sitter her med nå, så vil jeg tippe den er på størrelse med (...) om jeg plasserer den på skjermen.

Det beste er å gå til innkjøp av ei vekt som måler i gram, gjerne med et par desimaler. Det finnes billige kjøkkenvekter nå om dagen som gjør det! Ellers går det alltids an å kjøpe noe fancy vekter på nett.
Sist endret av tafsern; 16. februar 2010 kl. 16:37.
Trådstarter
65 8
Den er jo like liten som negla mig, åssen ska jeg kunne dele den i 0.2ere når jeg skal röyke :s?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Hvordan et gram ser ut kommer an på typen: Forskjellige typer har forskjellig tetthet, et gram av en type kan være mindre enn et gram av en annen type.

En digitalvekt koster ikke all verden, fra to hundre kroner og oppover avhengig av sted, ebay er et sted å skaffe.

Edit: Altså, når du røyker lager du ikke ett og ett "stapp", du tar ca en sigarett på et gram (folk har forskjellige preferanser på hvor mye tobbakk skal brukes, prøv deg frem), og varmer opp og gnir hasjen inn i tobakken, da sitter du med en blanding du kan spare på til senere ved å brette det inn i et ark e.l.
Du kan også drite i tobakken, bruk en morter eller et rivjern til å få et fint pulver av hasjen (morter er vel det enkleste med små mengder), og ta litt pulver opp i en pipe.

Du ser ut til å spørre veldig mange spørsmål her om elementære ting, så jeg vil be deg enten vente med denne røykinga til du er mer sikker på hva du driver med, eller finn ut av ting på egenhånd, slik omtrent alle oss andre gjorde.
Sist endret av Dodecha; 16. februar 2010 kl. 17:01.
♡♥♡♥♡♥♡
lex123's Avatar
Sitat av Kk-f Vis innlegg
Den er jo like liten som negla mig, åssen ska jeg kunne dele den i 0.2ere når jeg skal röyke :s?
Vis hele sitatet...
Når du mekker varmer du den slik at den blir mer powder-ish.
hvis du har ett gram, og skal bruke 0,2 av gangen; tror du det er noe værre enn å dele klumpen i 5 sirkus like store deler?
http://weedshop.no/digital-vekt-100g001g-p-503.html
Kjøp den!

Koster 371 Kr ,- ( + frakt ) Du har den i posten i løpet av 2-3 dager.
Den måler veldig nøyaktig, 0,01 gram!

Den er veldig stil full også
Eventuelt kan du bare kna den inn i tobakk og dele opp mekket, noe som burde være lettere om du har en veldig liten klump.
♡♥♡♥♡♥♡
lex123's Avatar
Ca 1g (kanskje litt mindre) med 1 krone.
Sitat av lex123 Vis innlegg
Ca 1g (kanskje litt mindre) med 1 krone.
Vis hele sitatet...
Er den ganske tørr?
Ved å holde/klemme hasjen i håndflaten din, skal den etterhvert bli litt mykere. Da kan du klemme den til det blir en pølse eller et avlangt rektangel. Da er det lettere å dele den opp i biter. Når det er sagt, så kan du jo ikke garantere at 0,2 g vil fungere med akkurat den batchen med hasj du kjøper.
♡♥♡♥♡♥♡
lex123's Avatar
Sitat av tafsern Vis innlegg
Er den ganske tørr?
Vis hele sitatet...
Ja
En sigg veier ca et gram. bare å sammenligne vekta.
Hvorfor varme den opp forresten? Bare legg den i tobakken og klipp det sammen til et mekk. Da slipper du å brenne vekk noe.
Trådstarter
65 8
Den var grei <3

Men når jeg skal kjöpe av han, og da se jeg jo cirka hvor mye det er
Skal nok klare det nå.
Det er jo ikke heroin... Doseringa er ikke så viktig. Bare varm klumpen litt og kna av ett hjørne. Røyk det. Hvis du ikke føler det er nok så kna av litt mer og røyk det. Hasj er forskjellig, mennesker er forskjellig, settinger er forskjellig. Det er langtifra sikkert at 0,2g vil virke selv om 0,2g har funka før, selv om det er samme hasj.
Sitat av Kk-f Vis innlegg
Er dem så små :'(
Vis hele sitatet...
Hva hadde du forventa? Ett gram er ikke så forbanna mye.
Sitat av Kk-f Vis innlegg
Den er jo like liten som negla mig, åssen ska jeg kunne dele den i 0.2ere når jeg skal röyke :s?
Vis hele sitatet...
1: Legg vekk saga.
2: hent skalpell, barberblad eller lignende.
Trådstarter
65 8
Haha, men jeg veit åssen det cirka ser ut nå. Noen kan väre större men dårliger og omvent.

Takker absolut for alle svar. Ville bare ha ett lite bilde når jeg kjöper det (I hue)
Sitat av Dodecha Vis innlegg

Du kan også drite i tobakken, bruk en morter eller et rivjern til å få et fint pulver av hasjen (morter er vel det enkleste med små mengder), og ta litt pulver opp i en pipe.
Vis hele sitatet...
Nåvel..
Det kan være litt vel sterkt for en nybegynner!

Husker at jeg sugde i meg en del slikt pulver.
Dette endte med at jeg hadde veldig vondt i brystregionen i flere timer etterpå.

Er usikker på hvordan dette fungerer med mindre doser enn den jeg hadde? Tenker jeg hadde 0,75g.
Trådstarter
65 8
Noen som kan vise bilde av eget hasj? Helst i hånden.
Sitat av Clutchwire Vis innlegg
En sigg veier ca et gram. bare å sammenligne vekta.
Vis hele sitatet...

Det er garantert umulig å sammenligne noe så lett som ett gram ved å holde på det.
Sitat av Cartman Jr Vis innlegg
http://weedshop.no/digital-vekt-100g001g-p-503.html
Kjøp den!

Koster 371 Kr ,- ( + frakt ) Du har den i posten i løpet av 2-3 dager.
Den måler veldig nøyaktig, 0,01 gram!

Den er veldig stil full også
Vis hele sitatet...

Eventuelt kjøpe en minst like god vekt til en tredjedel av prisen + gratis frakt.

http://www.dealextreme.com/
Sitat av Kk-f Vis innlegg
Noen som kan vise bilde av eget hasj? Helst i hånden.
Vis hele sitatet...
IMO, du burde bare prøve deg fram i stedet for å spørre unødvendig mange spørsmål... Stikk nå å kjøp den beisen å prøv å få det i deg, spør heller om du ikke klarer det.
Av nysgjerrighet lurer jeg litt på alder til trådstarter..?
Trådstarter
65 8
Det er hemlig
Sitat av flexx Vis innlegg
Eventuelt kjøpe en minst like god vekt til en tredjedel av prisen + gratis frakt.

http://www.dealextreme.com/
Vis hele sitatet...
Har kjøpt diverse vekter på DX, og de har sluttet og virke.

Sitat av Kk-f Vis innlegg
Det er hemlig
Vis hele sitatet...
14 - 15?
Valgfri brukertittel
Kekurikekaka's Avatar
Hvordan ser en klump på 0.2 g ut da? (spøk)

http://www.dealextreme.com/ og http://www.ebay.com/ er helt geniale sider for vekter og egentlig alt annet små-stuff :-)
Sist endret av Kekurikekaka; 17. februar 2010 kl. 17:35.
Sitat av Kk-f Vis innlegg
Noen som kan vise bilde av eget hasj? Helst i hånden.
Vis hele sitatet...
Her er tre, veide for morroskyld i sta.
orka ikke ta noe bedre bilde akkurat

http://img526.imageshack.us/img526/4716/getattachmentaspxwp.jpg


men ja, bare prøvd deg fram. Er ikke verdens undergang om du tar en 0.3 eller 0.4. Føl deg fram
Valgfri brukertittel
Kekurikekaka's Avatar
Sitat av 0bs Vis innlegg
Her er tre, veide for morroskyld i sta.
orka ikke ta noe bedre bilde akkurat

men ja, bare prøvd deg fram. Er ikke verdens undergang om du tar en 0.3 eller 0.4. Føl deg fram
Vis hele sitatet...
Link heller til bildet. Om x uker, så vil det heller komme opp et bilde som forteller om imageshack sin policy av å legge inn bilder slik.. Da er plutselig hele posten bare dum og verdiløs og folk kommer til å irritere seg over at bildet ikke fungerer..
BAD MOTHERFUCKER
Tomacco's Avatar
Istedenfor å lage en ny tråd, hvordan ser 1g Grønt/Pot ut?
Sitat av Tomacco Vis innlegg
Istedenfor å lage en ny tråd, hvordan ser 1g Grønt/Pot ut?
Vis hele sitatet...
som en liten ball på størrelse med en valnøtt?
♡♥♡♥♡♥♡
lex123's Avatar
Sitat av Tomacco Vis innlegg
Istedenfor å lage en ny tråd, hvordan ser 1g Grønt/Pot ut?
Vis hele sitatet...
Størrelsen per gram med pot varierer jo litt. Kan være hele buds, de kan være "løse/porøse" eller samenpakkede, kan være grinda pot, kief, eller helt komprimert etc... Men men her er noen bilder fra google.
http://i195.photobucket.com/albums/z...3/Melspics.jpg
http://z.about.com/d/goamsterdam/1/0..._gram_weed.JPG
http://i42.photobucket.com/albums/e3...z/CSC_0856.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v2...g?t=1266430666
Sist endret av lex123; 17. februar 2010 kl. 20:18.
Sitat av Tomacco Vis innlegg
Istedenfor å lage en ny tråd, hvordan ser 1g Grønt/Pot ut?
Vis hele sitatet...
http://bildr.no/thumb/590868.jpeg
slik jeg lærte i "yngre" dager:

ta en linjal.

så sant klumpen er passe "firkantet" ish skal den være 1x1x1 cm.
noe mer, noe mindre, avhengig av kvalitet (derav tettheten med virkestoff, ergo tyngde)
mer nøyaktig er nok vekt, men linjal har vel de fleste? (denne målingen ble kun utført på enere)

tips for kutting:

mange kompiser setter klumpen på nål og setter fyr på hele, for å "vise" hvor mye olje den inneholder. waste !
(så sant det ikke er innebruk på et lite rom)

vil heller anbefale å ta seg litt tid, sette på en sang eller to, og klippe tynne tynne løvflak med saks.
(da slipper man også problemet med brente tupper på "brukerutstyr" som snokete folk kan finne.)

er det dog good shit, seige ting, bør man heller (som foreslått) rulle det ut.

en kompis pleide alltid å bruke to faste bøker han hadde for dette, og rulla stashet mellom disse for å lage tynne pølser.

skal du være økonomisk på shiten din anbefales bong, da city joints eller lignende sender mye ut i løse luften (såsant man fortsatt ikke er på det berømte lille rommet sitt)
Sitat av Itsnotover Vis innlegg
Har du faen meg ikke kjøpt hasj enda? Du som babla om det flere uker siden at du skulle prøve ?
Vis hele sitatet...
Hva er det som haster? Skjerp deg.
Sitat av Itsnotover Vis innlegg
Har du faen meg ikke kjøpt hasj enda? Du som babla om det flere uker siden at du skulle prøve ?
Vis hele sitatet...
Ja, og dersom alle sammen hadde hatt samme tankegang og vist like mye forsiktighet som Kk-f gjør, så hadde vi kanskje spart et liv eller tusen i det lange løp...
Ja, og dersom alle sammen hadde hatt samme tankegang og vist like mye forsiktighet som Kk-f gjør, så hadde vi kanskje spart et liv eller tusen i det lange løp...
Vis hele sitatet...
QFT. Det er ikke noe poeng i å ruse seg på impuls, det er bedre å finne den rette anledning og det riktige rusmidlet før man gjør det.
Sist endret av Psychocrash; 18. februar 2010 kl. 15:52.
Tull. Å planlegge så mye ødelegger det bare.
♡♥♡♥♡♥♡
lex123's Avatar
Sitat av Stratops Vis innlegg
Tull. Å planlegge så mye ødelegger det bare.
Vis hele sitatet...
Det ødelegger jo ikke? Det er jo tusen ganger bedre enn at han bare røyker alt han kommer over, og dør før han blir 30 med belte rundt armen og sprøyter rundt over hele gulvet.

Men jeg skjønner jo litt hva du mener... Hvis man forventer seg noe helt ekstremt på litt hasj kommer man sannsynligvis ikke til å få noe effekt de første gangene.
Sitat av Stratops Vis innlegg
Tull. Å planlegge så mye ødelegger det bare.
Vis hele sitatet...
Kan egentlig være enig med deg.
Greit og planlegge, God musikk , noe candy og noen gode venner du kan stole på.

Men slik trådstarter holder på blir litt for mye!

Sitat av lex123 Vis innlegg
Det ødelegger jo ikke? Det er jo tusen ganger bedre enn at han bare røyker alt han kommer over, og dør før han blir 30 med belte rundt armen og sprøyter rundt over hele gulvet.

Men jeg skjønner jo litt hva du mener... Hvis man forventer seg noe helt ekstremt på litt hasj kommer man sannsynligvis ikke til å få noe effekt de første gangene.
Vis hele sitatet...

Det der var det dummeste jeg har hørt.
''Røyker du hasj går rett på heroin, aldri prøv det''
Sist endret av Rallo Tubbs; 18. februar 2010 kl. 21:35.
♡♥♡♥♡♥♡
lex123's Avatar
Sitat av Cartman Jr Vis innlegg
Det der var det dummeste jeg har hørt.
''Røyker du hasj går rett på heroin, aldri prøv det''
Vis hele sitatet...
Det er jo absolutt ikke det jeg mener. Jeg mener at det er bedre å gjøre god research først, isteden for å ha en sånn likeglad stilling til det, da er jo sjangsen for at det bygger seg opp til farligere rusmidler mye større.
Sitat av lex123 Vis innlegg
Det er jo absolutt ikke det jeg mener. Jeg mener at det er bedre å gjøre god research først, isteden for å ha en sånn likeglad stilling til det, da er jo sjangsen for at det bygger seg opp til farligere rusmidler mye større.
Vis hele sitatet...
Men det finnes en mellom ting, det jeg prøvde og komme frem til
jeg skal røyke på fredag sammen med en venn, jeg er godt forbredt og kjøpte kun 1g.
detter har jeg alså forbredt meg GODT på men forventer ikke for mye, skal prøve http://www.youtube.com/watch?v=0jUEZ7Kb49Q
noen som har noe bra/dårlig å si om denne metoden?
skal bruke en cola-glassflaske...
og holder 1g? ser de bruker veldig lite.
Uten og ha lest hele posten vil jeg bare si at hasjens fysiske størrelse kan variere selv om det er en gram, hvor mye fuktighet er det i den? kvalitet? Hard eller myk? densitet? etc.
♡♥♡♥♡♥♡
lex123's Avatar
Sitat av shaman-sultan Vis innlegg
jeg skal røyke på fredag sammen med en venn, jeg er godt forbredt og kjøpte kun 1g.
detter har jeg alså forbredt meg GODT på men forventer ikke for mye, skal prøve http://www.youtube.com/watch?v=0jUEZ7Kb49Q
noen som har noe bra/dårlig å si om denne metoden?
skal bruke en cola-glassflaske...
og holder 1g? ser de bruker veldig lite.
Vis hele sitatet...
Hvis det er første gangen kan du sikkert bruke 0.2 - 0.3 gram.

+ Ikke legg det rett på bordet, kjipt men brennmerker... Stikk hasjen i en nål, som kan stå "oppreist" (se bilde, den er genial, noen som vet hva det er så jeg kan kjøpe fler? )