Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 1713
Heisann!

Skal nå gå for 3 slike skjermer og evt. ett (muligens 2 stk ved senere anledning) ATI 6990-kort.

Hva trenger jeg av kabler for å få bilde i alle monotorene og satt dem opp i eyefinity, og hvor mange i antall ?

Har nVidia noe lignende greier som støttes av 590-kortene ?
Og hvilket kort hadde du gått for om begge støttet samme opplegg ?
Sist endret av Oneblo; 5. april 2011 kl. 08:47.
Noe du vil trenge hvis du går for de skjermene er Display port til hdmi, siden 6990-kortet bare har displayport utganger...
Sue me if I'm wrong.

Men 590 har også mulighet for 3 skjermer. 3x DVI.

Og 6990 har minidisplayport-utganger EDIT; Har også 1x DVI
Sist endret av Zaim; 5. april 2011 kl. 08:57.
nVidia noe tilsvarende eyefinity ja. Da trenger du bare dvi kablene som følger med skjermene. I tillegg får du mulighet for 3d, hvis du skaffer skjermer med 120 Hz.
Sist endret av Dalla90; 5. april 2011 kl. 08:57.
Du trenger en svindyr, aktiv (mini)displayport-adapter, evt. en (eller flere) skjermer med (mini)displayport-inngang.

For å kjøre nVidias svar på Eyfinity, nVidia 3D Surround, trenger du enten et GTX 590 eller et SLI-oppsett (du trenger altså 2 GPUer).

Selv hadde jeg kjøpt 2 stk. GTX 560/570/580, da jeg ikke digger disse kortene med dobbel GPU. HD 6990 hadde jeg ihvertfall ikke kjøpt pga. støyproblemer med kortet, samt at det suger masse strøm og blir veldig varmt.
Hemulen
Oneblo's Avatar
Trådstarter
Sitat av httpwhat Vis innlegg
HD 6990 hadde jeg ihvertfall ikke kjøpt pga. støyproblemer med kortet, samt at det suger masse strøm og blir veldig varmt.
Vis hele sitatet...
Dette fikses nok ved en senere anledning med driveroppdateringer, antar jeg.

Kan noen linke til displayport-kablene jeg trenger ?
Bare til å søke på displayport på komplett?
Hemulen
Oneblo's Avatar
Trådstarter
Sitat av Glenni Vis innlegg
Bare til å søke på displayport på komplett?
Vis hele sitatet...
Det har jeg gjort, men da får man utallige utvalg.
Sitat av Oneblo Vis innlegg
og evt. ett (muligens 2 stk ved senere anledning) ATI 6990-kort.
?
Vis hele sitatet...

E-penis. Bortkastet
For det kortet trenger du to av disse. Jeg kjører samme oppsett med ati 6870, trenger bare èn adapter siden kortet har flere dvi/hdmi-tilkoblinger.

Husker ikke på stående fot om de skjermene der kun har hdmi-tilkobling, mulig at du trenger noen dvi-hdmikabler også.
Sapphire Adapter Active DP to SL-DVI eller Sapphire Adapter Active miniDP to SL-DVI. Dog litt usikker på om det har stort å si at det er -> Single-Link DVI og ikke Dual-Link.

Alternativet er selvsagt å kjøpe skjerm(er) som har Displayport.

Så vidt jeg har skjønt trenger man ikke noen adapter eller noe annet tull til nVidias versjon. Tenker at det sier litt om hvor mye man har tenkt på praktisk bruk og brukervennlighet når man på ATI-kortene må ha en jævla adapter for å få det til å fungere på skjermer med normale tilkoblinger ift. markedsstandardene. Dette, på toppen av etterhvert utallelige tråder om driverproblematikk, får meg til å ville anbefale nVidia mer og mer.
Skal du ha oppløsninger høyere enn 1920*1200 må du ha dual link dvi, da holder ikke de adapterene med andre ord.
DVI er uansett på vei ut til fordel for displayport.

Èn displayport 1.2 har nok båndbredde til tre skjermer samtidig, det vil si at to koblinger på kortet pluss en ekstern hub er nok for et oppsett med seks skjermer.

Jeg har ingen kjennskap til nvidias løsning. Eyefinity har dog eksistert lenge i forkant av nvidia 3dvision; selv har jeg aldri hatt problemer med mitt oppsett.

Skal du ha flere enn tre skjermer må du uansett over på eyefinity.
Hemulen
Oneblo's Avatar
Trådstarter
Ingen av innleggene svarer da egentlig meg 100%.

Hvilke display-port til DVI trenger jeg ?
Hvor mange ?
Og hvor mange DVI til DVI trenger jeg ?

Og helt med linker til der jeg kan kjøpe fra.

Litt rask der.
Leste dette på ATI 6990-kortet informasjonen:

Medfølgende kabler:
2 x Mini DisplayPort-DVI-adapter
1 x Mini DisplayPort-HDMI-adapter
1 x Mini-skjermport-skjermportsadapter
1 x DVI-VGA-adapter

Vil det si at jeg ikke trenger å kjøpe noe som helst?

EDIT: Fungerer dette ?
http://www.komplett.no/k/cart.aspx?m...gListId=914124

Da tenker jeg på kabler (som DVI) ogskjermkortet generelt.
Prøv å husk forumregel nr. 2. Det er nemlig sikkert noen andre som har forsøkt å finne ut hva de trenger til et Eyefinity-oppsett med HD 6990 - tror du ikke?

Sitat av Oneblo Vis innlegg
Ingen av innleggene svarer da egentlig meg 100%.
Vis hele sitatet...
Neivel? Da leser du noe annet enn meg.

Hvilke display-port til DVI trenger jeg? Hvor mange?
Vis hele sitatet...
Du trenger én - 1 - aktiv minidisplayport til DVI/HDMI-adapter. Linken er i et av innleggene ovenfor.

Og hvor mange DVI til DVI trenger jeg ?
Vis hele sitatet...
Såfremt det medfølgende tilbehøret du har skrevet stemmer, trenger du bare den aktive adapteren og 3 DVI->DVI (evt. en HDMI->HDMI).

Vis hele sitatet...
Guide: Lage handleliste på komplett.

-----

I tillegg ville jeg anbefale deg å endre språket ditt noe, da du gir et svært surt og lite takknemlig inntrykk mtp. at folk faktisk gidder å legge ned et par minutter for å hjelpe deg. Om det er med intensjon eller ikke, det er vanskelig å si, men vil bare nevne det som et vennskapelig råd. J
Sist endret av httpwhat; 5. april 2011 kl. 18:03.
Hemulen
Oneblo's Avatar
Trådstarter
Baklager,

http://www.komplett.no/k/shoplist.as...E-D2E14928CCAB

(Har en BenQ 24" fra før av, derfor 2 stk i handelisten.

Ser at 6990 hard 1 x DVI og 4 x displayports.
Så jeg må koble den ene skjermen til DVI på skjermkort, og på de restende 2 bruker jeg medfølgende diaplayport til DVI og DVI kabel fra adapteren til skjermene?
Sist endret av Oneblo; 5. april 2011 kl. 19:01.
Du får gjøre slik jeg gjorde; kjøpe og prøve. Eventuellt feile og lære.
Sitat av Oneblo Vis innlegg
Ser at 6990 hard 1 x DVI og 4 x displayports.
Så jeg må koble den ene skjermen til DVI på skjermkort, og på de restende 2 bruker jeg medfølgende diaplayport til DVI og DVI kabel fra adapteren til skjermene?
Vis hele sitatet...
....

Sitat av httpwhat Vis innlegg
Du trenger én - 1 - aktiv minidisplayport til DVI/HDMI-adapter. Linken er i et av innleggene ovenfor.
Vis hele sitatet...
Også må du koble til skjermene - samme hvordan du gjør det. Det eneste du MÅ er altså å ha en aktiv adapter. Så kobler du til resten slik du føler for.
Sitat av Radetzky Vis innlegg
Du får gjøre slik jeg gjorde; kjøpe og prøve. Eventuellt feile og lære.
Vis hele sitatet...
ikke et godt råd!

Edit: I denne sammenheng hvertfall!
Sist endret av Knäppgök; 7. april 2011 kl. 15:30.
Han har allerede fått det han trenger. All info ligger dessuten på AMD's hjemmeside.