Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  31 2051
jeg tenkte jeg skulle prøve meg på å motbevise "myter" angående bibelen. (ikke om den kan brennes, elller lignende. men ting som folk sier er feil angående kristendomen)

NEI. jeg er ikke kristen. men synes kristendomen er interesang!

kan allerede motbevise 1 ting som jeg husker nå:

noen som har fundert på det faktum at GUD skappte 2 mennesker (Adam og Eva) og de fikk 2 SØNNER (Kain og Abel) og Kain dreppte Abel. hvordan ble det lagd nye barn. insest?
NEI. det står i bibelen at Kain dro til et annet land hvor han fant seg en kone.(1 Mos 4, 16-17)

ergo: det står ikke i bibelen at gud skappte flere mennesker. men det står at det fanntes et annet land. så han må ha gjort det. og der fant Kain en kone. han lå altså ikke med morra si. eller fikk en søsster og lå med henne.

noen som har noen flere "myter" og komme med?
Moses hørte en brennede busk snakke? Tipper Moses hadde røyka litt busk før det skjedde.
Bible contradictions noe sånn der du tenker på?
Trådstarter
Sitat av mainer
Moses hørte en brennede busk snakke? Tipper Moses hadde røyka litt busk før det skjedde.
Vis hele sitatet...
det står det ikke noe om da. men kansje han hadde gjort det. hvem vet?



Sitat av Chiba
Bible contradictions noe sånn der du tenker på?
Vis hele sitatet...
noe sånnt ja. :P
men denna er norsk. og her kommer DERE med ting som dere har hørt. så kan dere overaske/imponere KRL-lærerene deres. og kansje gå opp en karakter.
Mener så absolutt å huske at vi lærte at Moses snakket med Gud gjennom en snakkende busk?
Trådstarter
Sitat av mainer
Mener så absolutt å huske at vi lærte at Moses snakket med Gud gjennom en snakkende busk?
Vis hele sitatet...
tror det var en snakkende brenende busk. (skial slå det opp nå)
Det stemmer at Moses snakket til en brennende busk ja. Eller, bibelen sier det i hvert fall
Trådstarter
jepp. se (2 Mos 3, 2-5)
Ja, selfølgelig, brennende... Men, den kommuniserte i allefall med Moses
Det står i bibelen at det er synd med langt hår..... hva med jesus...?
Sitat av surre
Det står i bibelen at det er synd med langt hår..... hva med jesus...?
Vis hele sitatet...
For det første tror jeg det står i den gamle pakten (gamle testamentet) og for det andre tror jeg ikke det står noe sted om håret til Jesus - ingenting jeg vet om i alle fall. Hvordan vi i vesten tegner ham er nå en annen sak, spørs om han var kritthvit i huden.
Det står i bibelen at det er en synd å onanere...Hvorfor finnes det mennesker i himmelen da?
Trådstarter
Sitat av GeirBauer
Det står i bibelen at det er en synd å onanere...Hvorfor finnes det mennesker i himmelen da?
Vis hele sitatet...
du kan bli tilgitt for dine synder.
Sitat av GeirBauer
Det står i bibelen at det er en synd å onanere...Hvorfor finnes det mennesker i himmelen da?
Vis hele sitatet...
Nei, det er nok menneskenes tolkning... Det staar at Onan hadde omgang med sin soester, og han lot saeden spille over marken. Eller noe slikt.
hva med greia at noa fikk alle 10 milliarda dyrearta på den båten sin? et av vært kjønn til og med
Trådstarter
Sitat av surre
hva med greia at noa fikk alle 10 milliarda dyrearta på den båten sin? et av vært kjønn til og med
Vis hele sitatet...
for å vær pirkete.. :P et av hvert kjønn på de urene. 7 av hvert kjønn på de rene dyrene.

men uansett: det er vel et av guds mirakler. du kan samenligne det med mye av det Jesus gjorde f.eks. helbredet lamme og blinde. det er bare mirakler. kan ikke forklares!
Sitat av mainer
Ja, selfølgelig, brennende... Men, den kommuniserte i allefall med Moses
Vis hele sitatet...
Den brennende cannabisbusken snakket med vise ord! Moses husket ikke så mye så han fant på noe smart!
Hvorfor vil du besvare spørsmål om bibelen? Du har jo tydeligvis ikke snøring på innholdet, og heller ikke noen spesielt god måte å besvare spørsmål på, uten faglig innsikt. Du kunne no i det minste ha prøvd, nå som du først har startet en egen tråd som skal omhandle dette.
Sitat av GeirBauer
Det står i bibelen at det er en synd å onanere...Hvorfor finnes det mennesker i himmelen da?
Vis hele sitatet...
Fordi noen sure gamlinger fra oldtids-Ottar skrev det inn av pur f.!
Sitat av phyconinja
noen som har fundert på det faktum at GUD skappte 2 mennesker (Adam og Eva) og de fikk 2 SØNNER (Kain og Abel) og Kain dreppte Abel. hvordan ble det lagd nye barn. insest?
NEI. det står i bibelen at Kain dro til et annet land hvor han fant seg en kone.(1 Mos 4, 16-17)

ergo: det står ikke i bibelen at gud skappte flere mennesker. men det står at det fanntes et annet land. så han må ha gjort det. og der fant Kain en kone. han lå altså ikke med morra si. eller fikk en søsster og lå med henne.

noen som har noen flere "myter" og komme med?
Vis hele sitatet...
Det står ikke i bibelen at Gud ikke skapte flere mennesker etter Adam og Eva.

Sitat av GeirBauer
Det står i bibelen at det er en synd å onanere...Hvorfor finnes det mennesker i himmelen da?
Vis hele sitatet...
Det står ikke i Bibelen at det er synd å onanere. Det man tror er det er bare sitater tatt ut av sammenheng.
Trådstarter
Sitat av fappaggagga
Det står ikke i bibelen at Gud ikke skapte flere mennesker etter Adam og Eva.
Vis hele sitatet...
det var jo det jeg sa. jeg sa at det ikke sto at han gorde det. ikke at det sto at han ikke gjorde det.

Sitat av fappaggagga
Det står ikke i Bibelen at det er synd å onanere. Det man tror er det er bare sitater tatt ut av sammenheng.
Vis hele sitatet...
det visste jeg ikke! noen som vet hvor i bibelen det står?
Gud skapte alle slags ville dyr og alle slags fe og krypet på marken av alle slag. Og Gud så at det var godt. Da sa Gud: "La oss skape mennesker i vårt bilde, som et avbilde av oss!

1.Mos.1:25-26

(Mennesket skapt etter dyrene)
Da sa Herren Gud: "Det er ikke godt for mannen å være alene. Jeg vil gi ham en hjelper som er hans like." Og Herren Gud tok jord og formet alle dyrene på marken og alle fuglene under himmelen....

1.Mos.2:18-19

(Mennesket skapt før dyrene)
Blant alle levende skapninger skal du ta ett par av hvert slag inn i arken, så de berger livet sammen med deg. Hann og hunn skal det være.

1.Mos.6:19 Av alle rene dyr skal du ta med deg sju par, hann og hunn, og av de dyrene som ikke er rene, ett par, hann og hunn,....

1.Mos.7:2
Da Tarah var 70 år, fikk han sønnene Abram, Nakor og Haran....Tharahs levetid ble 205 år. Så døde Tarah i Karan.

1.Mos.11:26,32
Så drog Abram avsted, som Herren hadde sagt ham, og Lot gikk med ham. Abram var 75 år da han drog ut fra Karan.

1.Mos.12:4

Da reiste han fra Kaldeer-landet og bosatte seg i Karan, og etter at hans far var død, lot Gud ham flytte derfra til dette landet dere nå bor i.

Apg.7:4

(Dette er jo fantastisk! Etter å ha levd i 135 år, var Abram bare 75 år!)
Og Abraham kalte dette stedet "Herren ser". Og den dag i dag sier de: "På fjellet hvor Herren lar seg se."

1.Mos.22:14
Gud talte til Moses og sa: "Jeg er Herren. Jeg åpenbarte meg for Abraham, Isak og Jakob som Gud Den Allmektige, men navnet Herren gjorde jeg ikke kjent for dem...."

2.Mos.6:2-3
Sønnene gjorde slik med Jakob som han hadde pålagt dem. De førte ham til Kanaan og gravla ham i hulen på Makbela-marken, øst for Mamre,.

1.Mos.50:12-13

(Sør for Jerusalem)
Så reiste Jakob ned til Egypt, og der døde både han og våre fedre. De ble ført til Sikem og lagt i den graven Abraham hadde kjøpt av Hemors sønner i Sikem og betalt med sølv.

Apg.7:15-16

(Nord for Jerusalem)
Så fulgte han etter israelitten inn i soverommet og stakk spydet gjennom dem begge, både israelitten og kvinnen, så det gikk inn i livet på henne. Da stanset pesten som herjet blant israelittene. Men tjuefire tusen hadde mistet livet i pesten.

4.Mos.25:8-9
Heller ikke må vi drive hor, slik som noen av dem gjorde, så tjuetre tusen mennesker ble drept på én dag.

1.Kor.10:8
Kom hviledagen i hu, så du holder den hellig! Seks dager skal du arbeide og gjøre din gjerning. Men den sjuende dagen er sabbat for Herren din Gud. Da skal du ikke gjøre noe arbeid,....

For på seks dager skapte Herren himmelen, jorden og havet og alt som er i dem; men på den sjuende dagen hvilte han. Derfor velsignet Herren hviledagen og lyste den hellig.

2.Mos.20:8-11
Du skal gi akt på hviledagen og holde den hellig, slik Herren din Gud har befalt deg! Seks dager skal du arbeide og gjøre all din gjerning, men den sjuende dagen er sabbat for Herren din Gud. Da skal du ikke gjøre noe arbeid,....

Trellen og trellkvinnen skal få hvile, de som du. Husk at du selv var trell i Egypt da Herren din Gud førte deg ut derfra med sterk hånd og utstrakt arm. Derfor har Herren din Gud befalt deg å holde sabbatsdagen.

5.Mos.5:12-15
Han bad Herren om råd, men Herren svarte ham ikke, hverken gjennom drømmer eller urim eller gjennom profeter. Da sa Saul til mennene sine: "Finn meg en kvinne som kan mane fram gjenferd, så vil jeg gå til henne og rådspørre henne."

1.Sam.28:6-7
Slik døde Saul fordi han hadde vist troløshet mot Herren og ikke holdt seg etter Herrens ord, og fordi han hadde rådspurt dødningeånder istedenfor å søke råd hos Herren. Derfor lot Herren ham dø....

1.Krøn.10:13-14
Saul var tretti år da han ble konge, og han var konge over Israel i to år.

1.Sam.13:1
Så bad de om en konge, og Gud gav dem Saul, sønn av Kis, en mann av Benjamins stamme, og han var konge i førti år.

Apg.13:21
Da kom det fram fra filisterfylkingen en mann som utfordret til tvekamp. Han het Goliat og var fra Gat. Han var ni fot høy...Spydskaftet var tykt som en vevbom,...Slik vant David over filisteren med slynge og stein. Han felte filisteren og slo ham ihjel.

1.Sam.17:4,7,50
Enda en gang kom det til slag med filisterne ved Gob. Elkanan, sønn av Ja'are-Orgim fra Betlehem, felte da Goliat fra Gat, som hadde et spydskaft så tykt som en vevbom.

2.Sam.21:19
Enda en gang kom det til strid med filisterne, og Elkanan, sønn av Ja'ir, felte Lakmi, bror til Goliat fra Gat, som hadde et spydskaft så tykt som en vevbom.

1.Krøn.20:5

(Disse to historiene er i Bibelen henvist til hverandre. Historien i 1.Sam. har ingen slik henvisning.)
David tok fra ham ett tusen sju hundre hestfolk og tjue tusen fotfolk....

2.Sam.8:4
David tok fra ham ett tusen vogner, sju tusen hestfolk og tjue tusen fotfolk.

1.Krøn.18:4
Men arameerne måtte flykte for israelittene, og David drepte mannskapet på sju hundre av arameernes stridsvogner og felte førti tusen mann. Han gav hærføreren Sjobak banesår, og han døde der.

2.Sam.10:18
Men arameerne måtte flykte for israelittene, og David drepte mannskapet på sju tusen av arameernes stridsvogner og førti tusen mann av fotfolket. Hærføreren Sjofak felte han også.

1.Krøn.19:18
Enda en gang ble Herren brennende harm på Israel. Han egget David opp imot dem og sa til ham: "Gå og hold folketelling i Israel og Juda!"

2.Sam.24:1
Satan stod opp mot Israel og egget David til å holde folketelling i landet.

1.Krøn.21:1
Joab la fram for kongen det tallet folketellingen hadde gitt. I Israel var det åtte hundre tusen sterke og våpenføre menn, og i Juda var det fem hundre tusen.

2.Sam.24:9
....Så drog Joab av sted og fór omkring i hele Israel. Da han kom tilbake til Jerusalem, la han fram for kongen det tallet folketellingen hadde gitt. I hele Israel var det elleve hundre tusen våpenføre menn og i Juda fire hundre og sytti tusen.

1.Krøn.21:4-5
Da gikk Gad til David og forkynte dette for ham og sa: "Vil du at det skal være hungersnød i landet ditt i sju år...."

2.Sam.24:13
Gud gikk til David og sa til ham: "Så sier Herren: Nå kan du velge, enten hungersnød i tre år...."

1.Krøn.21:11-12
Så laget han det støpte hav....
Det rommet to tusen bat.

1.Kong.7:23,26
Så laget han det støpte hav....
Det rommet tre tusen bat.

2.Krøn.4:2,5
Så gikk Basja til hvile hos sine fedre. Han ble gravlagt i Tirsa, og hans sønn Ela ble konge etter ham.... I det tjuesjette året Asa var konge i Juda, ble Ela, sønn av Basja, konge i Israel....

1.Kong.16:6,8
I Asas trettisjette regjeringsår gjorde Israels-kongen Basja en hærferd mot Juda....

2.Krøn.16:1
(Ikke dårlig prestert av en mann som døde 10 år før....)
Akasja døde, og hans bror Joram ble konge etter ham; for han hadde ingen sønn. Dette skjedde i det andre året Joram, sønn av Josafat, var konge i Juda.

2.Kong.1:17
I det femte året Joram, Akabs sønn, var konge i Israel, ble Joram, sønn av Josafat, konge i Juda,...

2.Kong.8:16
Fra byen tok han med seg en hoffmann som hadde tilsyn med stridsmennene, fem av kongens fremste tjenestemenn som ennå var i byen....

2.Kong.25:19
Fra byen tok han en hoffmann som hadde tilsyn med stridsmennene, sju av kongens fremstående tjenestemenn som ennå var i byen....

Jer.52:25
I tro bar Abraham fram Isak som offer den gang han ble satt på prøve. Sin eneste sønn var han villig til å ofre...

Heb.11:17
Det står jo skrevet at Abraham hadde to sønner, en med trellkvinnen og en med den frie kvinnen.

Gal.4:22
(Flere sønner:1.Mos.25:1-2)
Mattan fikk Jakob, og Jakob var far til Josef, Marias mann. Hun fødte Jesus, han som kalles Kristus.

Matt.1:16
(Jesus er av Davids ætt gjennom Davids sønn Salomo)
Jesus var omkring tretti år gammel da han begynte sin gjerning. Han ble holdt for å være sønn av Josef, som var sønn Eli, sønn av Mattat,....

Luk.3:23-24
(Slektstavlene lar seg ikke forene. Lukas' er 14 generasjoner lengre, og Jesus er av Davids ætt gjennom Davids sønn Natan. Og hva hadde nå denne Josef med jomfrufødselen å gjøre?)
Da Jesus kom til Gadarener-landet på den andre siden, møtte han to besatte som kom ut fra gravhulene....

Matt.8:28
Så kom de til den andre siden av sjøen, til Gerasener-landet. Da han steg ut av båten kom en mann mot ham fra gravhulene. Han var besatt av en uren ånd og holdt til i gravene....

Mark.5:1-2
Ingen annen er steget opp til himmelen enn han som er steget ned fra himmelen; det er
Menneskesønnen.

Joh.3:13
....Og Elia fór opp til himmelen i stormen.

2.Kong.2:11

For sin tros skyld ble Enok rykket bort uten å dø.Hebr.11:5
Og Faderen dømmer ingen, men han har overgitt all dom til Sønnen.

Joh.5:22
Dere dømmer slik mennesker gjør, men jeg dømmer ingen.

Joh.8:15

Den som hører mine ord og ikke tar vare på dem, dømmer ikke jeg. For jeg er ikke kommet for å dømme verden, men for å frelse verden.

Joh.12:47
Tro ikke at jeg er kommet for å bringe fred på jorden. Jeg er ikke kommet for å bringe fred, men sverd.

Matt.10:34

Mener dere jeg er kommet for å gi fred på jorden? Nei, sier jeg dere, ikke fred, men strid.

Luk.12:51
"Ære være Gud i det høyeste og fred på jorden."

Luk.2:14

Dere kjenner det ord han sendte til Israels barn med evangeliet om fred ved Jesus Kristus, han som er alles Herre.

Apg.10:37
Om noen kommer til meg, må han sette dette høyere enn far og mor, hustru og barn, brødre og søstre, ja, sitt eget liv. Ellers kan han ikke være min disippel.

Luk.14:26
(1930/88-utg.: "Om noen kommer til meg og ikke hater sin far og mor...."osv)
Den som hater sin bror er en morder; og dere vet at ingen morder har evig liv i seg.

1.Joh.3:15
Da sukket han dypt og sa: "Hvorfor krever denne slekt et tegn?

Sannelig sier jeg dere: Denne slekt skal ikke få noe tegn."

Dermed gikk han fra dem....

Mark.8:12

"En ond og utro slekt krever tegn: men den skal ikke få annet tegn enn Jona-tegnet...."

Matt.12:39
Jesus gjorde også mange andre tegn for disiplenes øyne, som det ikke er skrevet om i denne boken.

Joh.20:30

"Rabbi, vi vet at du er en lærer og kommet fra Gud, for ingen kan gjøre de tegn du gjør uten at Gud er med ham."

Joh.3:2
Han svarte: "Har dere aldri lest hva David gjorde, da han var i nød og både han og mennene hans sultet? Han gikk inn i Guds hus, dengang Abjatar var øversteprest, og spiste av skuebrødene,....

Mark.2:25-26
David drog nå til presten Akimelek i Nob....Så gav presten ham vigslet brød. For det fantes ikke annet brød enn skuebrødene....

1.Sam.21:1,6

Bare en av sønnene til Akimelek, sønn av Akitub, slapp unna; han hette Abjatar. 1.Sam.22:20
Ta ikke veske med på veien, ikke to kjortler og heller ikke sandaler eller stav. For en arbeider er sin føde verd.

Matt.10:10
Han påla dem at de bare skulle ta stav med seg på veien, ikke brød, ikke veske, ikke penger i beltet. De skulle ha sandaler på føttene, og ikke ha på seg mer enn én kjortel.

Mark.6:8-9
Jesus svarte: "Vitner jeg i egen sak, er mitt vitnesbyrd likevel sant....Jeg vitner om meg selv, og Faderen som har sendt meg, vitner også om meg."

Joh.8:14,18

Men det er en annen som vitner om meg, og jeg vet at hans vitnesbyrd er sant. Dere sendte bud til Johannes, og han vitnet for sannheten. Jeg tar ikke imot noe vitnesbyrd fra et menneske..

Joh.5:32-35
Vitner jeg om meg selv da er mitt vitnesbyrd ikke gyldig.

Joh.5:31

Men også dere skal vitne, for dere har vært hos meg fra begynnelsen av.

Joh.15:27
Faderen elsker Sønnen, og alt har han gitt i hans hånd.

Joh.3:35
....men hvem som skal sitte ved min høyre side, er det ikke min sak å avgjøre. Der må de sitte som min Far har bestemt til det.

Matt.20:23
Tro ikke at jeg er kommet for å oppheve loven eller profetene. Jeg er ikke kommet for å oppheve, men for å oppfylle. Sannelig, jeg sier dere: Før himmel og jord forgår, skal ikke den minste bokstav eller en eneste tøddel i loven forgå - før alt er skjedd. Om altså noen opphever et eneste av disse minste budene og lærer menneskene dette, skal han regnes for den minste i himmelriket. Men den som holder dem og lærer andre dette, han skal være stor i himmelriket.

Matt.5:17-19
Slik er det også med dere brødre. Fordi Kristus døde, er også dere døde og står ikke under loven.

Rom.7:4

Ved å gi sitt legeme avskaffet han loven med dens bud og forskrifter.

Ef.2:15
Når verden skal fødes på ny, og Menneskesønnen sitter på tronen i sin herlighet, da skal også dere som har fulgt meg, sitte på tolv troner og dømme Israels tolv stammer.

Matt.19:28
Da sa Jesus: "Har jeg ikke utvalgt dere tolv? Og en av dere er en djevel."

Joh.6:70

For Menneskesønnen går bort, som det er skrevet om ham; men ve det menneske som forråder ham. Det hadde vært bedre for det menneske om han aldri var født. Mark.14:21
Den som er i ham lever ikke i synd. Den som synder har ikke sett ham og ikke kjent ham....

Den som er født av Gud synder ikke....han kan ikke lenger synde, fordi han er født av Gud.

1.Joh.3:6,9
Det kan hende at folk synder mot deg - for det fins ikke noe menneske som ikke synder - ....

2.Krøn.6:36

Det finnes ikke et rettferdig menneske på jorden som bare gjør godt og aldri synder. Fork.7:20
Det var ved den tredje time de korsfestet ham.

Mark.15:25
Det var helgaften før påske, omkring den sjette time....

Da overgav han Jesus til dem, for at han skulle korsfestes.

Joh.19:14,16
Jesus svarte: "Sannelig jeg sier deg: I dag skal du være med meg i Paradis."

Luk.23:43
Jesus sier til henne: "Rør meg ikke, for jeg er ennå ikke faret opp til Faderen.

Joh.20:17
Men Jesus svarte: "Jeg sier deg Peter: Før hanen galer i natt, skal du tre ganger ha nektet at du kjenner meg."

Luk.22:34

Sannelig, sannelig sier jeg deg: Hanen skal ikke gale før du har fornektet meg tre ganger.

Joh.13:38
I det samme gol hanen for annen gang. Da husket Peter det som Jesus hadde sagt til ham:

"Før hanen galer to ganger, skal du fornekte meg tre ganger."

Mark.14:72
Ved den niende time ropte Jesus med høy røst:..."Min Gud, min Gud, hvorfor har du forlatt meg."

Mark.15:34
Jeg og Faderen er ett.

Joh.10:30

I ham er hele guddomsfylden legemlig til stede.

Kol.2:9
Det var om kvelden samme dag, den første dag i uken (samme dag som oppstandelsen)....Så åndet han (Jesus) på dem og sa: "Ta imot Den Hellige Ånd..."

Joh.20:19,22
Han stod fram for dem etter sin lidelse og død....i førti dager viste han seg for dem....En gang han spiste sammen med dem sa han: "...For Johannes døpte med vann, men dere skal om noen dager døpes med Den Hellige Ånd."

Apg.1:3,4,5
Da kastet han (Judas) pengene inn i templet, og gikk deretter bort og hengte seg... De besluttet da at de skulle kjøpe pottemakerens åker for pengene og bruke den til gravplass for fremmede.

Matt.27:5,7
For de pengene han fikk som lønn for ugjerningen sin, kjøpte han en åker. men han falt hodestups og revnet, og alle innvollene hans veltet ut.

Apg.1:18
Da trådte Jesus fram og talte til dem: "Meg er gitt all makt i himmel og på jord..."

Matt.28:18
Når Den Lovløse kommer, har han sin kraft fra Satan, og han opptrer med stor makt og med under og falske tegn.

2.Tess.2:9
Mennene som fulgte ham, stod der målløse; de hørte røsten, men så ingen.

Apg.9:7
De som var sammen med meg, så lyset, men hørte ikke røsten som talte til meg.

Apg.22:9
Den som er født av Gud, synder ikke. For den sæd Gud har lagt i ham, blir i ham; han kan ikke lenger synde, fordi han er født av Gud.

1.Joh.3:9
Sier vi at vi ikke har synd, da bedrar vi oss selv, og sannheten er ikke i oss.

1.Joh.1:8
...Et rettferdig menneskes bønn er virksom og utretter mye.

Jak.5:16
For det står skrevet: Det finnes ikke én som er rettferdig, ikke en eneste.

Rom.3:10
Herren avskyr den som har løgn på leppene....



Der har du en del motsidgelser
Trådstarter
Sitat av surre
Vis hele sitatet...
skal jeg sitte i en halvtime å se på det? har bedre ting å finne på lissom. :P

surre: nå skal jeg lage meg en god kopp te, og lese gjennom posten din, og svarer om en stund!
Her finner han en film som handler om det du laget tråd om og du gidder ikke å se den?
Point And Laugh
Antim0n's Avatar
Annen arti sak: Om man følger bibelen sier den at verden er ca. 6000 år gammel.
Man finner fossiler og andre harde bevis på at bare jorden er godt over 5 millioner år gammel.

Jeg synes slikt er morsomt, logik mot bibel.
Sitat av Chiba
Her finner han en film som handler om det du laget tråd om og du gidder ikke å se den?
Vis hele sitatet...
ja helt eig er veldig morsom og underholdene da, så en halvtime går fort
Antim0n: hvis gud skapte verden kan han også ha skapt fossiler til å virk eldre enn de er.. vil jeg hvertfall tro da. Men er enig da
Trådstarter
Sitat av Antim0n
Annen arti sak: Om man følger bibelen sier den at verden er ca. 6000 år gammel.
Man finner fossiler og andre harde bevis på at bare jorden er godt over 5 millioner år gammel.

Jeg synes slikt er morsomt, logik mot bibel.
Vis hele sitatet...
har ikke noe konkret bevis på denna. men noen mener at tiden har forandra seg. og at den "uka" som gud brukte på å skape verden, egentlig tokk flere år. kansje mange hundre år.

Sitat av surre
ja helt eig er veldig morsom og underholdene da, så en halvtime går fort
Vis hele sitatet...
ikke for meg. jeg blir veldig fort lei av å se filmer.
Sitat av phyconinja
har ikke noe konkret bevis på denna. men noen mener at tiden har forandra seg. og at den "uka" som gud brukte på å skape verden, egentlig tokk flere år. kansje mange hundre år.
ikke for meg. jeg blir veldig fort lei av å se filmer.
Vis hele sitatet...
Nå må vi stenge denne tråden, og få slutt på at denne fyren her dummer ut kristne.
Point And Laugh
Antim0n's Avatar
Uansett: Saken er at kristendommen som har ei eldgammel bok (som forøvrig ikke en gang er komplett og som er omskrevet flere ganger) som sier ditten og datten om verden, mens vitenskapen har håndfaste og knallharde bevis mot noe annet.

Nok en gang: Logik mot vitenskap er morsomt.
Sitat av Matthiesen
Nå må vi stenge denne tråden, og få slutt på at denne fyren her dummer ut kristne.
Vis hele sitatet...
Alle vet da at gud kan få jorda til å gå rundt sola så fort at det går et par milliarder år per tusen.