Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1242
Hei, jeg hadde en totaltknust iphone 5s. Jeg kjøpte en skjerm på ebay, og fikk en privatperson til å sette på denne skjermen. Han fikk ikke til å skru av telefonen, så han tenkte han bare kunne sette på skjermen. LCD'en var også helt ødelagt, så det bare lyste litt. (hadde jeg vært der hadde jeg selvfølgelig stoppet han)

Han satte altså på skjermen uten å skru av telefonen. Når han hadde fått den på, så gikk det ikke an å skru den på. Den er helt svart. Han hadde ikke peiling på hva feilen kunne vere, men når han fortalte historien, så forsto jeg at dette måtte vere kortslutning.

Spørsmålet mitt er: Er det kortslutning i Batteriet eller hovudkortet? Om det er i hovudkortet, så er det vel null håp, men om det er batteriet, går det vel an å bare bytte batteri?

Takker for interesse og svar
Dette kan ikke vi svare på, vi kan gjette like godt som deg. Lever den til en butikk som driver med sånt.
Hei, send meg en PM så kan jeg ordne. Driver mva registrert selskap hvor jeg reparerer iphone.

Godt mulig det er skjermen som er problemet her. Og kanskje han også har ødelagt batteriet.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Siverto Vis innlegg
Han satte altså på skjermen uten å skru av telefonen. Når han hadde fått den på, så gikk det ikke an å skru den på. Den er helt svart. Han hadde ikke peiling på hva feilen kunne vere, men når han fortalte historien, så forsto jeg at dette måtte vere kortslutning.
Vis hele sitatet...
Det som undrer meg litt er at når du har eit svært komplekst kretskort med mange ICer så hopper du til konklusjonen om kortslutning. Det er ca. den minst trulege skaden vil eg påstå. Meir truleg er det at du har skade på elektronikken.
Har bytta skjerm på iphone/ipods som har vært på.

Skjer ofte når jeg prøver å få på kabelen, og kommer borti av/på knappen.

Be han om å prøve å sette på den gamle skjermen igjen, for å utelukke at den nye skjermen fra ebay er ødelagt.

Skjermer fra ebay har en ganske høy failrate.