Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1499
Det har lenge vært slik at bare norske bedrifter/organisasjoner har hatt mulighet til å registrere .no domener. Men idag kl 10 åpnet det for at privatpersoner i Norge også kan registrere .no domener.

I den anledningen har Norid laget en kort flim: https://www.youtube.com/watch?v=YRuP4ZO499s


Kommer du til å registrere et .no domene?
Sist endret av kermit; 17. juni 2014 kl. 14:14.
Så hvordan registrer jeg domene mitt, og er det gratis?
Trådstarter
Sitat av Tidspress Vis innlegg
Så hvordan registrer jeg domene mitt, og er det gratis?
Vis hele sitatet...
Selv anbefaler jeg domeneshop.no.

Nei, det er ikke gratis. Hos domeneshop så koster det 140,- året.

Andre steder du kan kjøpe domene:

Host1.no
Proisp.no
syse.no
uniweb.no
Har overhodet ikke bruk for et domene men det hadde vært gøy om man kunne tjene noe på det.
Er klar over at dette blir litt som å spørre om fasongen på skyene imorgen, men hvordan foregår egentlig sånn? Er det folk som registrerer mange domener i håp om at de en dag skal bli relevante?
Sitat av Knarq Vis innlegg
Har overhodet ikke bruk for et domene men det hadde vært gøy om man kunne tjene noe på det.
Er klar over at dette blir litt som å spørre om fasongen på skyene imorgen, men hvordan foregår egentlig sånn? Er det folk som registrerer mange domener i håp om at de en dag skal bli relevante?
Vis hele sitatet...
Jeg søkte opp etternavnet mitt. Det kom da opp at det eies av navn.no. De tar seg betalt for typisk lagringsplass, mail osv for en slant pr mnd.
Det som er irriterende er at man fortsatt må bruke personnummer for å kjøpe virker det som.
Sitat av Picard Vis innlegg
Det som er irriterende er at man fortsatt må bruke personnummer for å kjøpe virker det som.
Vis hele sitatet...
Hvorfor er det irriterende? Privatpersoner bruker personnummer og bedrifter bruker organisasjonsnummer. På den måten slipper man at utenlandske selskaper og personer kjøper opp norske domenenavn.
Sitat av Knarq Vis innlegg
Har overhodet ikke bruk for et domene men det hadde vært gøy om man kunne tjene noe på det.
Er klar over at dette blir litt som å spørre om fasongen på skyene imorgen, men hvordan foregår egentlig sånn? Er det folk som registrerer mange domener i håp om at de en dag skal bli relevante?
Vis hele sitatet...
Det er ingen penger å tjene egentlig. Mulig du er veldig heldig og finner et domene som noen plutselig vil ha senere. Men .no domener har vært tilgjengelige siden ca. 1996, og alle med et firma eller ENK har kunnet registrere fritt.
Trådstarter
Sitat av flexd Vis innlegg
Det er ingen penger å tjene egentlig. Mulig du er veldig heldig og finner et domene som noen plutselig vil ha senere. Men .no domener har vært tilgjengelige siden ca. 1996, og alle med et firma eller ENK har kunnet registrere fritt.
Vis hele sitatet...
Tull. Jeg registrerte et domene i 2013 som jeg fikk solgt for over 5k i 2014.

Plutselig kommer det nye ting på markedet, som f.eks e-sigaretter. Er du tidlig ute og registrerer et bra domene innen denne nisjen kan du selge dette videre med veldig god fortjeneste bare noen dager senere.