Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1117
Hei igjen alle!

Søkte litt på forumet men fant ikke noe om "trip/turmusikk". Til høsten skal jeg spise og drikke, å muligens røyke litt flue og/eller fleinsopp.

Og jeg lurer på hvordan musikk som er bra å høre på da, har lest at musikken og stemninga er viktig. Så jeg lurer på hvordan musikk hører du på når du turer?
Kom gjerne med tips om hvordan musikk jeg burde høre på, å hva dere syns er bra turmusikk. Tenkte dette emnet kunne brukes til å diskutere turmusikk. Post gjerne deres spillelister å kom med tips til meg

Mvh - Kestrel.
Vær så god.

Forøvrig holder jeg en finger på Shpongle, Ott og generell reggae og 60-talls musikk når jeg tripper. Men hva man liker å høre på under en tur er jo høyst individuelt, og dette er musikk jeg hører på dag ut og dag inn i edru tilstand og.
Sist endret av Klepto; 20. mai 2012 kl. 22:34.
Sitat av Kestrel Vis innlegg
Til høsten skal jeg spise og drikke, å muligens røyke litt flue og/eller fleinsopp.
Vis hele sitatet...
Såvidt jeg har forstått det er en betydelig forskjell på rusen på fleinsopp i forhold til fluesopp. Fluesopp gir vel for det meste hodepine.

Viser til «Den store fluesopptråden».
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Younger Brother og Shpongle funker fint til psykadelika. Etv. Opeth for dem som liker det.
For stoffer som DXM, MXE, Ketamin, så funker både Opeth og Pink Floyd 100%.
Shpongle - Divine moments of truth <---
Pålitelig kilde
Bredesen's Avatar
I tillegg til de klassiske psy-låtene som Shpongles Divine Moments of Truth og Nothing is Something Worth Doing vil jeg også legge til noen mer ukjente gullkorn som har gitt meg noen fantastiske opplevelser på sopp.

Stacy Kent - Hushabye Mountain
Fantastisk låt å høre på når du er på tur ned igjen. Så enkel, så vakker. David Gilmour fra Pink Floyd har også en vakker akustisk versjon av denne, som du finner her.

Suvi Teräsniska - Hei Mummo
Passer under hele trippen om du vil ha en mer lys lysende blåfarget tur (ja... alle følelser er knyttet til farger, og jeg håper du skjønner hva jeg mener). Iallfall om du er som meg og foretrekker en rolig tankefull tripp.

Lisa o Piu - Was it the Moon
Psykedelisk folk på sitt beste! Hele albumet Behind the Bend er fantastisk både på sopp og i edru tilstand. Dessverre ligger kun singelversjonen av sangen på youtube, og jeg er usikker på om du finner resten av albumet på nettet. Om du vil høre det, men ikke kjøpe det (som de fleste dessverre velger med dagens muligheter), så kan du prøve MySpace.

Porcupine Tree - Up the Downstair
Spesielt synth-introen på denne sangen er noe av det sykeste jeg noensinne har hørt på sopp. Ble helt dratt med inn i musikken, og fikk frysninger over alt!
Shpongle!!
Støtter Sphongle Fantastisk musikk, enten du tripper eller ei