Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1695
Har ekstremt lite å gjøre akkurat nu, så da bestemte jeg meg for å skrive en hasj rapport.

Hvor: Et sted i nord.
Hvem: Jeg, A, M og K.
Når: Natt til 17.mai

Kan starte med å si at jeg røyker mye hasj, og røyker det ofte, så har god erfaring i følge meg selv.
I det siste så har jeg begynt å meditere under rusen, og hatt et ønske om å komme nærmere naturen. Så det passet perfekt når jeg og tre andre venner bestemte oss for å være edru natt til 17.mai.
Det startet med at vi allerede satt passe fjern hos kompisen min K. Der og da var det bare oss fire, men iløpet av natten hadde vi røyket med mange flere. Vi satt med 3g veldig bra hasj, en ice twister bong, god mat og saft. Været ute var perfekt, nesten for godt til å være sant. Plutselig slo det meg inn at vi skulle kjøre til en strand som ligger 15min biltur unna. Alle sa seg enig i det, og vi heiv oss i den svarte mercca til M. Det var en rimelig fett stylet mercedes med store 20", heftig elektronik og kanskje det aller beste anlegget jeg noen ganger hadde hørt. Og nu snakker jeg ikke om at det var kun heftig bass, men absolutt alt var bra!


Vi starter turen ut av byen. Jeg og K sitter bak i bilen, mens A og M sitter forran. Vi er alle rimelig fjerne, og sitter derfor ut av vinduet og nyter naturen og den herlige musikken. Ut av det blå kommer den første natur opplevelsen iløpet av turen. En hvit snø ugle kommer flyganes fra fjellet og flyr 5m forran bilen i rundt 5-6 sec. Alle begynte å rope av glede og sjokk. Det var et utrolig kul opplevelse som jeg ikke blir å glemme med det første. Videre på turen så møter vi på en rev som løper etter veien, og der etter en hvit kanin som løper over veien. For min del er det veldig spesielt med hvite kaniner, værtfall når jeg er fjern. I det siste så har jeg tenkt mye på "follow the white rabbit" fra matrix, og kaninen fra alice in wonderland. Lettere sagt, tankan mine er på avveie. Men i det vi ser den hvite kaninen, så begynner K og rope etter meg og si at jeg må løpe etter den, at det er helt sikkert et tegn på at jeg må følge etter den!
Desverre så kjørte vi alt for fort, så før vi skjønte hva som skjedde så var vi langt forbi den.
Videre på turen så kjører vi forbi en diger stein, der vi ser at det sitter en rimelig voksen og stor ørn. Vi bestemmer oss for å la den være til senere og kjører derfor videre mot stranden.


Vi kommer på at ikke langt unna stranden vi skal til, ligger det en elv som renner rett fra fjellet. Det ble bestemt at vi skulle hente vann fra elva, og samtidig ta med litt snø som ikke var smeltet helt enda (Husk, jeg bor i nord). Vi stopper ved elva og jeg hopper ut av bilen med en flaske i hånden. Mens jeg nærmere jogger ned til elva, så kjører de andre for å snu bilen. Jeg tar et stort åndedrag og puster inn den friske luften. Jeg kan si at jeg bor i en rimelig liten by, der luften er frisk for det meste. Men sånn som luften var her, var ubeskrivelig. Den var helt ren, uten noe kjemikaler i den eller røyk fra biler. Jeg puster inn enda et stort drag og setter meg ned mot elva. Vannet er kaldt, men utrolig deilig. Og bestemmer meg derfor å dykke hode ned i vannet etter at jeg var ferdig å fylle flasken. Det føltes ut som om at jeg var i et med naturen, helt fantastisk.
Jeg tar med litt snø og springer opp til bilen igjen.
Vi parkerer ved stranden og fyrer bongen med elvevann og snø isteden for is (ice twister som dere husker). Og i det jeg trekker ned røyken, så føles det ut som om at jeg stirrer på verdens ende. Det var ingen slutt på havet, noe som ga en kul men merkelig følelse.


På turen tilbake så stopper vi ved den store steinen der ørnen satt. Og den satt der enda. Vi springer ut og begynner å løpe mot den, men før vi vet ordet av det så letter den og flyr. Kan si ærlig at jeg har sett mange ørner i livet mitt, men aldri en så stor som denne. Den var enorm, nesten som en dinosaur! Og i det jeg ser den fly, så føltes det ut som om den var en shaman der den satt helt for seg selv på steinen.




Vell, det var min lille rapport.
Vil bare anbefale alle og prøve å komme nærmere naturen når dere er under hasj rus eller noe psykidelisk. Dere vil få en helt annen opplevelse.


-Cat
Hehe det hørtes jo kos ut det der. Men jeg må si at jeg stussa litt på "hasj rapport".

Jeg var ute på skogstur på søndag, noe jeg er en gang i blandt. Ingen ting som er å gå et stykke inn i skogen, finne et fint sted og fyre en rev Det eneste problemet mitt var at mobilen gikk tom for strøm, og siden jeg som regel bruker GPS på vei hjem, ble hjemveien litt vrien.. det endte opp med et lite eventyr på vei hjem, ikke noe problem det, siden jeg hadde god tid

Ellers har jeg "hasj rapport" fra i går -> Røyka og spiste opp alt i kjøleskapet å passe vekta er ikke alltid lett når man er glad i cannabis nei!
Sist endret av Membranplan; 23. mai 2012 kl. 14:40.
Mongo på heltid
Soppsui's Avatar
Sitat av Membranplan Vis innlegg
å passe vekta er ikke alltid lett når man er glad i cannabis nei!
Vis hele sitatet...
Damn right sir! Vi var en gjeng som røyka ilag hele påskeferien, alle hadde lagt på seg 4-5 kg, men ingen skjønte noe, før en av oss kom på at vi satt å muncha hele påskeferien Verdt det!
Sist endret av Soppsui; 23. mai 2012 kl. 14:59.
Sikkert kos men kjør bilen tol et fett sted før dere trekker neste gang.
Sist endret av Spirituell; 23. mai 2012 kl. 15:40.
Pålitelig kilde
Bredesen's Avatar
Sitat av Cats Vis innlegg
Så det passet perfekt når jeg og tre andre venner bestemte oss for å være edru natt til 17.mai.
Vis hele sitatet...


Sitat av Cats Vis innlegg
men iløpet av natten hadde vi røyket med mange flere. Vi satt med 3g veldig bra hasj, en ice twister bong, god mat og saft.
Vis hele sitatet...


Sitat av Cats Vis innlegg
Vi er alle rimelig fjerne, og sitter derfor ut av vinduet og nyter naturen og den herlige musikken.
Vis hele sitatet...


Sitat av Cats Vis innlegg
Vi parkerer ved stranden og fyrer bongen med elvevann og snø isteden for is.
Vis hele sitatet...


Sitat av Cats Vis innlegg
Og i det jeg trekker ned røyken, så føles det ut som om at jeg stirrer på verdens ende. Det var ingen slutt på havet, noe som ga en kul men merkelig følelse.
Vis hele sitatet...



Men ellers høres det ut som en veldig fin opplevelse, uansett hvor edru dere var
Kjenner forresten at jeg fikk veldig lyst ut på tur nå, jeg som ikke har mulighet til å skaffe noe med det første...
katt
Trådstarter
Sitat av Bredesen Vis innlegg















Men ellers høres det ut som en veldig fin opplevelse, uansett hvor edru dere var
Kjenner forresten at jeg fikk veldig lyst ut på tur nå, jeg som ikke har mulighet til å skaffe noe med det første...
Vis hele sitatet...

Skjønner ikke helt hva du mener med å sitere så mye av teksten min. Kanskje fordi det er skriveleif eller noe. Stresset litt med å skrive da, siden dama skulle komme en tur på besøk. Også er jeg ikke norsk heller, så jeg prater bra nårge.

Kan også si at jeg enda var russ, og fortsatt valgte å være edru natt til 17.mai.
Hadde gode grunner til det

Edit: Haha! Mye skriveleif faktisk..
Sist endret av Cats; 23. mai 2012 kl. 16:42.
Pålitelig kilde
Bredesen's Avatar
Tenkte hovedsaklig på at du var stein som en katt (ordspillpoeng for me), og at det ikke helt går under min definisjon av å være edru.
Er man edru når man er stein?
Sitat av Nature Vis innlegg
Er man edru når man er stein?
Vis hele sitatet...
ja faktisk

edru
adj. edru ( a2) [ˈeːdɾʉ] ikke påvirket av alkohol
Sist endret av Spirituell; 23. mai 2012 kl. 19:52.
Sitat av Spirituell Vis innlegg
ja faktisk

edru
adj. edru ( a2) [ˈeːdɾʉ] ikke påvirket av alkohol
Vis hele sitatet...
Vet du hva det heter når man ikke er rusa på noen rusmidler da? Er det eget ord for det?
Sitat av Skateward Vis innlegg
Vet du hva det heter når man ikke er rusa på noen rusmidler da? Er det eget ord for det?
Vis hele sitatet...
upåvirket er vel det nermeste...
nykter? titegn
Pålitelig kilde
Bredesen's Avatar
Edru
Synonymer: avholdende, avholds, fastende, klar, nykter, nøktern, på vannvogna, sober, upåvirket

Synes de fleste av disse, og spesielt de i kursiv, viser til å "ikke være påvirket av psykoaktive stoffer" enn "ikke påvirket av alkohol". Man kan vel også miste førerkortet om man kjører under narkotikarus på grunn av "manglende edruelighet"?

---
Vi sporer kanskje litt vel av nå?
Sist endret av Bredesen; 23. mai 2012 kl. 22:52.
Sitat av fth Vis innlegg
nykter? titegn
Vis hele sitatet...
glemmer ord kanskje fordi jeg ikke er nykter