Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 2579
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Hei

Hvilke virkninger kan Cannabis ha i kombinasjon med P-piller? Har en vennine som har blodpropp, og lurer på om dette kan være grunnen. Hasjen ble røyket om det har noe å si.

Blodpropp har ofte med gener å gjøre, men tester har vist at det ikke er genetisk anlagt.

Takker
Jonta
bruker hu jasmin eller yasmin eller hva de heter? de er blitt snakka en del om i media på grunn av flere brukere som har fått blodpropp etter å ha brukt dem. blodpropp kan du egentlig få av hvilke som helst p-piller, om du skulle være så uheldig.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Gå til legen med det. Legen vil nok neppe bry seg med litt cannabisbruk, iallefall ikkje i ei såpass alvorlig sak som blodpropp. Cannabis er enkelt og greit ikkje så alvorleg at legen kan gå utover taushetsplikta.

Forhåpentlegvis veit legen litt om årsakssamanheng når det gjeld blodpropp, og kan antakeleg finne ut ein del.
Ring inn til produsenten av p-pillene : ) Hvis de skal lansere et legemiddel i Norge så MÅ det ha blitt testet opp mot narkotiske substanser.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Reitaner Vis innlegg
Ring inn til produsenten av p-pillene : ) Hvis de skal lansere et legemiddel i Norge så MÅ det ha blitt testet opp mot narkotiske substanser.
Vis hele sitatet...
Jeg vil gjerne ha kilder på den påstanden, jeg ser ikke at det er nevnt her:
http://pdf.tidsskriftet.no/tsPdf.php...02|2629-30.pdf
http://www.regjeringen.no/nb/dep/hod...html?id=434890
det MÅ det ikke. Hvorfor MÅ det testes mot noe som er ulovlig å bruke de fleste steder i verden? Må være en idiot som har laget den regelen hvertfall.
Uansett skal ikke cannabis og p-piller ha noe å si. Kjenner flere som bruker begge deler daglig
Cannabis utvider blodårene, så at man skulle få blodpropp på grunn av det høres noe rart ut...
Er det lenge siden hu begynte med p-piller? Røyker hu? Risikoen er størst når en er helt fersk står det i pakningsvedlegget mitt. Det kan være pillene, eller uflaks. Uansett er risikoen for å få blodpropp når en bruker p-piller minimal - av 100.000 får 20 stykker det.
Jeg tror ikke det har noe spesielt å si, har iallfall ikke hørt noe om det. Yasmine er p-pillen med flest dødsfall, mener det ikke er så lenge siden det ble rapportert et dødsfall pga. Yasmine og blodpropp.
Yasmin gir større helseproblemer fordi den inneholder et større konsentrat av virkestoffet enn de andre merkene man får kjøpt i Norge, om legen da gjør som mange slurvete leger gjør og ikke sjekker sykdomshistorien din skikkelig og stiller de riktige spørsmålene kan du ende opp med Yasmin til tross for at du kanskje har høyt blodtrykk.
Ungdom under 18år anbefales egentlig ikke Yasmin fordi den store konsentrasjonen kan lage problemer, som bla. blodpropp.

Ser ikke helt for meg at kombinasjonen cannabis - p-piller skulle gi noen blodpropp. Aldri hørt om!