Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 6855
Hei

Jeg får beskjed om at jeg trenger en CA-modul for å vise andre kanaler enn nrk sine. Jeg har to tv`er til hvor det fungerer å plugge den hvite ledningen rett i tv`en, men ikke på den nye? Hvorfor, og hvor får jeg tak i en sånn?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Wow, takk for all den bra informasjonen du ga oss.

Hvilken leverandør har du ?

Kobler du disse TVene til samme ledningsnett ?

Fungerer det med antennekabel dersom du putter den nye TVen i en av de gamle antenneuttakene ?
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Wow, takk for all den bra informasjonen du ga oss.

Hvilken leverandør har du ?

Kobler du disse TVene til samme ledningsnett ?

Fungerer det med antennekabel dersom du putter den nye TVen i en av de gamle antenneuttakene ?
Vis hele sitatet...
Beklager, ikke noe geni på det temaet her.

1. Har canal digital

2. Ja, jeg vil tro det? Er ikke helt sikker på hva du mener, men vi har tre hvite utganger stående tre plasser i huset.

3.Nei, det fungerte ikke.
Det skal fungere fint på den nye TV'en din også (Har jobbet hos canal digital selv, så kjenner problemstillingen).

Det eneste du må gjøre er å ta et nytt kanalsøk, men istedetfor at TV'en søker opp digitale tv-kanaler så må du velge at den skal søke opp de analoge kanalene, du får da en 15-16 kanaler (avhengig av tilgjengelighet i ditt område)

Skal du derimot få inn hele den digitale grunnpakka, så trenger du en CAM (Conditional Access Module) og et kort fra Canal Digital (kortet koster 299,-/året, og CAM'en koster 499,- elns som er et engangsbeløp)

Du får da inn ca 40 kanaler (inkl ca 10 HD-kanaler), til den nette sum av 299,-/året.

Happy channelsearching!
Sist endret av lefze; 17. februar 2012 kl. 15:54.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av lefze Vis innlegg
Det skal fungere fint på den nye TV'en din også (Har jobbet hos canal digital selv, så kjenner problemstillingen).

Det eneste du må gjøre er å ta et nytt kanalsøk, men istedetfor at TV'en søker opp digitale tv-kanaler så må du velge at den skal søke opp de analoge kanalene, du får da en 15-16 kanaler (avhengig av tilgjengelighet i ditt område)

Skal du derimot få inn hele den digitale grunnpakka, så trenger du en CAM (Conditional Access Module) og et kort fra Canal Digital (kortet koster 299,-/året, og CAM'en koster 499,- elns som er et engangsbeløp)

Du får da inn ca 40 kanaler (inkl ca 10 HD-kanaler), til den nette sum av 299,-/året.

Happy channelsearching!
Vis hele sitatet...
jeg har nå: vegg ---> dekoder --> tv.
i dekoderen er det et kort allerede...kan jeg bare kjøpe en ca module og bruke det samme kortet, og sette dette i tv'en? eller må det være et eget kort?

er canal digital kabel-tv i et borettslag, og en samsung 8005 tv
Sist endret av Izor; 18. mars 2012 kl. 14:25.