Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 800
Har koblet TV-en min til PC-en min via HDMI, men mye av bildet kommer under skjermen. Har lest på nettet at jeg skal gå til Catalyst og konfigurere skjermen der, men det hjelper ikke. Ingen innstillinger på TV-en jeg kan gjøre noe med dette. Hjelp!
Sjekk hvilken oppløsning og format pc'en din er stilt inn på og se at TV'en din er stilt inn likt.
toppidrettsutøver
toffer125's Avatar
Kan ha noe med aspect ratioen å gjøre, alle nye tver har innstillinger for det.
Sist endret av toffer125; 9. januar 2012 kl. 00:01.
Prøv å sett aspect ratioen på TVen til "Just scan".
Sikker på at tven ikke støtter dette? Det skal være et alternativ kalt Ren Scan, eller lignende på en del tver. Inkl. Min



Edit: ninjaed-.- le fuck
Sist endret av Bl1zzarD; 9. januar 2012 kl. 00:02.
Hadde selv dette problemet på en pc med AMD/ATi-kort.

Løsningen var å gå i CCC(Catalyst control centre) -> My digital flat-panels -> Scaling-options - aktiver dette og juster med slideren til bildet dekker hele skjermen.
Sitat av lefze Vis innlegg
Hadde selv dette problemet på en pc med AMD/ATi-kort.

Løsningen var å gå i CCC(Catalyst control centre) -> My digital flat-panels -> Scaling-options - aktiver dette og juster med slideren til bildet dekker hele skjermen.
Vis hele sitatet...
Jeg kan ikke justere slideren... Den er grå og kan ikke justeres :S
Da må du først gå på Properties (På My digital flat panels) og disable GPU-scaling (mener jeg?)
Sist endret av lefze; 9. januar 2012 kl. 00:12.