Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  145 17961
Hei Freaks.

Jeg og en kompis skal ta en skikkelig moped tur til Oslo. Dette blir såklart ikke før vi får sommer ferie. Det blir nok en ganske så lang tur. vi bor helt nord i nordland, rundt Fauske eller Bodø området.

vi kommer nok til å bruke noen dager ja og har tenkt å først stoppe i Fauske. Så overnatter vi der før vi så kjører videre imot Trondheim. regner med att vi stopper og overnatter en plass imellom der. Så blir vi å stoppe i Trondheim en natt til. Kan hende vi blir der noen dager før vi kjører videre. har ikke tenkt mere på om hvordan vi gjør ting etter det. men dette er ikke så nøye planlagt ennå så det finner vi ut senere.

men uansett.. Jeg er ikke helt sikker på hva som kan være viktig å ta med på en sånn tur, har jo aldri kjørt så langt før.
Så om dere kan komme bed noen tips om hva som kan være lurt hadde det vært fint.

Jeg vet det kan høres lit rart ut å ta en så lang tur på moped, men gjør det mest for opplevelsens skyld. Blir også nede i Oslo noen uker og kanskje lit til før vi kjører tilbake

Det verste som kan skje er vell att vi snur etter første mila.
Invester i litt bedre seter, mine 2 cent.
Høres knallgøy ut!

Jeg ville uten tvil tatt med meg det viktigste av verktøy for å være i stand til å utføre små reparasjoner og utskiftninger av kjede, drev og tennplugg f.eks.
Ellers ville jeg bare tatt med meg basic turutstyr som telt, sovepose, liggeunderlag osv.
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Jeg har i lengre tid hatt lyst til dette selv!
Jeg drømmer om å kjøre norge på langs med moped! Men nå som jeg har kone og barn blir det vel ikke!

Ta med dere slitedeler. Som Knask sier så er det lurt med masse plugger, kjede og drev hvertfall.
Og noe kurrant verktøy. Dere må vite hvordan mopedene virker, og kunne å skru på dem.
På veikanten på E6 er ikke rette plassen og lære å mekke på.

Ellers kan det vere lurt å alltid ha ei reservekanne med bensin med seg, siden det kan ble langt mellom bensinstasjonene enkelte plasser..

GOD TUR!!
*insert tittel her*
moped, eller lett motorykkel?
Det som skjer er følgende;

>Står opp 08:00, møter utenfor kompisen sitt hus
>Kjører ca 1 mil
>Stopper og spør "gadd vi dette?"
>Kjører hjem og ser på TV

Slik var det hvertfall under mitt forsøk.
Anyhow, håper dere har trimma mopeder og mye cash! Lykke til!
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Håper det er moped, å kjøre lettsykkel er jo bare teit!

Når det gjelder trimming så anbefaler jeg ikke det.
Motoren går mye varmere en den er laget for, og alt slites fortere.
En orginal moped holder lenger en en trimmet en.

Er ikke poeng å gjøre sånne turer så fort som mulig!
Ikke alle er sånn som deg Bluescreen..!
Sist endret av Ignifer; 16. februar 2012 kl. 18:02.
sebr92's Avatar
Trådstarter
Nope.. Blir nok moped ja.
Sitat av sebr92 Vis innlegg
Nope.. Blir nok moped ja.
Vis hele sitatet...
Hva slags mopeder skal dere kjøre egentlig?
Seb? Hadde du ikke tenkt og nevne hvem som skulle bli med deg?

Jaja, jeg har ialefall peiling på mopeder, eier selv en 125' crosser.

Sitat av Knask Vis innlegg
Hva slags mopeder skal dere kjøre egentlig?
Vis hele sitatet...
Jeg har tenkt og kjøre ATV moped :P
Mopedturer er herlig På sommeren i fjord samlet vi oss og kjrøte fra kystområdene i østfold og til sverige, ca 20 stykker. En av oss hadde montert forsterker og anlegg på scootern sin og vi kjørte i Drive-in. Det er gode minnner

Har selv vurdert Østfold - Bergen.

Du burde ha med mye penger, kanskje en kanne olje og litt ekstra bensin om du har plass. ( det kan bli nød )
Stor ryggsekk og boks bakpå/vesker på siden for å få med deg mest mulig.

Resten byr veien på

EDIT: Nå kjørte jeg aprilia ditech'en som gjør 90, hadde aldri gjort det med atven min, den går bare i 50... Vingler som faen.

Credz
Sist endret av Flowerpower79; 16. februar 2012 kl. 18:05.
Sitat av freakztor Vis innlegg
Mopedturer er herlig På sommeren i fjord samlet vi oss og kjrøte fra kystområdene i østfold og til sverige, ca 20 stykker. En av oss hadde montert forsterker og anlegg på scootern sin og vi kjørte i Drive-in. Det er gode minnner

Har selv vurdert Østfold - Bergen.

Du burde ha med mye penger, kanskje en kanne olje og litt ekstra bensin om du har plass. ( det kan bli nød )
Stor ryggsekk og boks bakpå/vesker på siden for å få med deg mest mulig.

Resten byr veien på

EDIT: Nå kjørte jeg aprilia ditech'en som gjør 90, hadde aldri gjort det med atven min, den går bare i 50... Vingler som faen.

Credz
Vis hele sitatet...
Ja det kan godt hende jeg bytter ATV'en med noe aent.
sebr92's Avatar
Trådstarter
Sitat av freakztor Vis innlegg
Mopedturer er herlig På sommeren i fjord samlet vi oss og kjrøte fra kystområdene i østfold og til sverige, ca 20 stykker. En av oss hadde montert forsterker og anlegg på scootern sin og vi kjørte i Drive-in. Det er gode minnner
Vis hele sitatet...
Haha, høres sinsykt gøy ut!
Gjør meg en tjeneste, bruk sikkerhetsutstyr og da tenker jeg ikke bare på hjelm. Om dere ikke har full kjøredress så bruk i alle fall en brynje eller en vest som kan beskytte dere hvis det verste skulle skje.
Selv om det ikke er stor fart kan det fort gå galt.

http://www.motorscoop.no/plastvest/cms/195
Noe sånt eller lignende.
Ser for meg at det kan bli en utrolig bra tur! Men, om dere kommer dere helt til Oslo ser jeg for meg at dere kommer til å stoppe med engang dere ser de jævla digre blokkene med Stamples og andre, stoppe mopedene og tenke "hva faen gjør vi nå'a?", før dere snur å kjører på autopilot hjem igjen.
Ellers er det bare veldig viktig at dere holder dere unna motorveiene!

Å investere i noen saler som er bedre utskjærte til rompa er noe jeg absolutt hadde gjort! Dere kan også ta en titt på sånne paracett-plaster. De gir en bedøvende effekt og er sikkert veldig grei å sitte på. Dog, _IKKE_ ha de på pungen uansett hvor "jævlig lol" det er der og da, eller fordi nøttene verker. Her snakker jeg av personlige erfaringer. Kjipeste vorspielet i manns minne...
sebr92's Avatar
Trådstarter
Sitat av McLovin Vis innlegg
Ser for meg at det kan bli en utrolig bra tur! Men, om dere kommer dere helt til Oslo ser jeg for meg at dere kommer til å stoppe med engang dere ser de jævla digre blokkene med Stamples og andre, stoppe mopedene og tenke "hva faen gjør vi nå'a?", før dere snur å kjører på autopilot hjem igjen.
Ellers er det bare veldig viktig at dere holder dere unna motorveiene!

Å investere i noen saler som er bedre utskjærte til rompa er noe jeg absolutt hadde gjort! Dere kan også ta en titt på sånne paracett-plaster. De gir en bedøvende effekt og er sikkert veldig grei å sitte på. Dog, _IKKE_ ha de på pungen uansett hvor "jævlig lol" det er der og da, eller fordi nøttene verker. Her snakker jeg av personlige erfaringer. Kjipeste vorspielet i manns minne...
Vis hele sitatet...
Ja jeg tror også det er en god idè. har tenkt en del på att vi sannsynligvis kommer til å få sinnsykt vont i ræva.

Og det med att vi kommer til å reise tilbake igjenn tror jeg ikke. vi skal og besøke fattern til kompisen min, så vi har altså et mål som gjør turen lit lettere og gjennomføre.
Holder selv på å planlegge en slik tur, men da på racersykkel. Mine tips er at dere forbereder dere skikkelig, går nøye gjennom ruten dere skal kjøre, kjøp sikkerhetsutstyr (det kan være en dødstur, mopeder er utsatt likens med meg!!).
Sitat av Tsunami Vis innlegg
Gjør meg en tjeneste, bruk sikkerhetsutstyr og da tenker jeg ikke bare på hjelm. Om dere ikke har full kjøredress så bruk i alle fall en brynje eller en vest som kan beskytte dere hvis det verste skulle skje.
Selv om det ikke er stor fart kan det fort gå galt.

http://www.motorscoop.no/plastvest/cms/195
Noe sånt eller lignende.
Vis hele sitatet...
hei, må bare si en ting, Den brynjen du linket til er heilt ubrukelig, de er laget for og ta imot stein/sand og grus under eventuelt cross kjøring, opp mot asfalt eller eventuelt bil, så er det bare å kaste i søppla.
En ting som hadde vert kult er at vi hadde tatt med Go-Pro camera eller noe, også hadde vi fått et par dager i NRK hvor vi sender live bilder fra turen! ^^

Edit: Kjedelig ja, men hvor morsomt var vell den hurtigrute greia dem sendte?
Sist endret av TheSunshine; 16. februar 2012 kl. 18:34.
Hvis man først skal dra så langt, hadde jeg aldri dratt til Oslo. Husk å planlegg ruten godt så dere vet at det er mopedveier hele veien. Legg litt jobb i det, legg opp ruten så dere kan se severdigheter. Er nok en del på den ruten der så tenk litt over det. Kan være greit med en gps. Lykke til med turen, kjempetøft om dere faktisk gjennomfører. Hør med noen MC-butikker så kanskje dere kan få litt sponsing i form av diverse utstyr. Få litt publisitet i avisa også? En sånn en kan vel være grei å ha når man kjører såpass langt.
Sist endret av googlyeyes; 16. februar 2012 kl. 18:42.
Du må huske at gjennom deler av Østerdalen, og stort sett hele veien mellom Nordland og Trondheim er det så og si ubebodd og dårlig med bensinstasjoner. Vet ikke hvor langt mopeden går på en tank, men du bør ha det i bakhodet.
Sitat av Ignifer Vis innlegg

Når det gjelder trimming så anbefaler jeg ikke det.
Motoren går mye varmere en den er laget for, og alt slites fortere.
En orginal moped holder lenger en en trimmet en.
Vis hele sitatet...
Dette er en sannhet med modifikasjoner. En moped er ikke orginal når den blir registrert på norske veier. Den er derimot orginal før den må gjennomgå nedjustering for å imøtekomme det norske lovverket. Så ja, en orginal moped varer lenger enn enn nedtrimmet moped.
Sitat av Proxer Vis innlegg
hei, må bare si en ting, Den brynjen du linket til er heilt ubrukelig, de er laget for og ta imot stein/sand og grus under eventuelt cross kjøring, opp mot asfalt eller eventuelt bil, så er det bare å kaste i søppla.
Vis hele sitatet...
Ja den er til cross, men ser ikke helt problemet. Den beskytter ryggen bryst og skuldre. Etter en krasj er det ikke mye igjen av den nei, men den vil ta av mye av støtet. Hva er egentlig forskjellen på grus og asfalt, bråstopp blir det uansett.
sebr92's Avatar
Trådstarter
ja vi har tenkt på beskyttelse også, men gleder meg sykt til sommeren nå.
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Sitat av Sjølvaste Vis innlegg
Dette er en sannhet med modifikasjoner. En moped er ikke orginal når den blir registrert på norske veier. Den er derimot orginal før den må gjennomgå nedjustering for å imøtekomme det norske lovverket. Så ja, en orginal moped varer lenger enn enn nedtrimmet moped.
Vis hele sitatet...
Dette gjelder ikke alle mopeder!



Dere trener jo ikke kjøre Gudbrandsdalen da..
Østerdalen er jo en fin mulighet, litt lenger, men litt mer å se på..!
blir gøy og følge med på dette :P jeg og en kompis syklet en gang hammerfest Alta (ikke det samme som moped og ikke like langt men gøy var det i allefall) :P good luck
Vi har planer om og starte ny tråd hvor vi legger inn bilder og informasjon ettersom turen begynner!
Helt enig! Ta med verktøy, slik at dere kan utføre enkle reperasjoner. Sett dere skikkelig inn i syklene deres, slik at dere kjenner de godt

Også selvsagt nok klær, varme og slikt. En flaske med bensin er også lurt, siden dere gjerne ikke kjenner veiene og ikke vet hvor alle bensinstasjonene.
Har selv kjørt 38mil (ca )med moped, dette er det jeg kan anbefale.

-Penger
-Varme gode kjøreklær
-Klær som tåler vann.
-Telt /m utstyr.
-Basic verktøys kitt ( 10-14" fastnøkkel er et must! )
-Noe og sette på ræva, etter mange timer på moped gjør en pute underverk for rompa!
-Nøddunk med bensin
-Lighter/fyrstikker
-mat og drikke ( om dere ikke skal kjøpe langs veien )

Kan vere veldig gøy med radio, slik du kan snakke me han du er på tur med, de kjøpes ganske billig og sitter rett på øret med mic

Vil anbefale deg ( ut i fra vilken moped du har ) og ta med litt reservedeler om du har det, en slange eller 2 er godt og ha med om noe skulle sprekke. anbefaler deg og kjøre uplombert isåfall, de aller fleste mopeder som kommer til Norge er nedtrimmet, kjøre til oslo i 45 km/h går seint, og du vil gjøre mange bilister forbanna. jeg kjørte med trimma moped, gikk som det suste, men så kjørte jo vi relativt fort.

Godt humør og pågangsmot er viktig! du kommer til å bli lei. husk og sjekke mopeden før dere drar, full tank, skiftet olje kan være greit, kjøleveske om dere har det
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
10-14" fastnøkkel??? hva i alle dager skal han med det??
^^
Skru på mopeden?

Ta med dere en smarttelefon med gps i tilfelle dere må finne alternativer til motorveier
Sist endret av BaconWeed; 16. februar 2012 kl. 19:35.
Sitat av Tombøtte Vis innlegg
Har selv kjørt 38mil (ca )med moped, dette er det jeg kan anbefale.

-Penger
-Varme gode kjøreklær
-Klær som tåler vann.
-Telt /m utstyr.
-Basic verktøys kitt ( 10-14" fastnøkkel er et must! )
-Noe og sette på ræva, etter mange timer på moped gjør en pute underverk for rompa!
-Nøddunk med bensin
-Lighter/fyrstikker
-mat og drikke ( om dere ikke skal kjøpe langs veien )

Kan vere veldig gøy med radio, slik du kan snakke me han du er på tur med, de kjøpes ganske billig og sitter rett på øret med mic

Vil anbefale deg ( ut i fra vilken moped du har ) og ta med litt reservedeler om du har det, en slange eller 2 er godt og ha med om noe skulle sprekke. anbefaler deg og kjøre uplombert isåfall, de aller fleste mopeder som kommer til Norge er nedtrimmet, kjøre til oslo i 45 km/h går seint, og du vil gjøre mange bilister forbanna. jeg kjørte med trimma moped, gikk som det suste, men så kjørte jo vi relativt fort.

Godt humør og pågangsmot er viktig! du kommer til å bli lei. husk og sjekke mopeden før dere drar, full tank, skiftet olje kan være greit, kjøleveske om dere har det
Vis hele sitatet...
Takker så meget for infoen. Men jeg lurer litt på hvilken av delene som har mest sansynlighet for og svikte? Altså, er det kansje lurt å kjøpe seg et stempel eller noe itilfelle noe skulle sjære seg? Nå tenker jeg sånn generelt deler, det var bare et eksempel.

Sitat av BaconWeed Vis innlegg
^^
Skru på mopeden?

Ta med dere en smarttelefon med gps i tilfelle dere må finne alternativer til motorveier
Vis hele sitatet...
Jeg har GPS som vi tar med. Men som sagt så er det fortsatt en god stund til, det blir vel rundt Juni og da starten vi en ny tråd hvor vi skal "blogge" litt om turen.
hvilken moped har du ?


Sitat av TheSunshine Vis innlegg
Takker så meget for infoen. Men jeg lurer litt på hvilken av delene som har mest sansynlighet for og svikte? Altså, er det kansje lurt å kjøpe seg et stempel eller noe itilfelle noe skulle sjære seg? Nå tenker jeg sånn generelt deler, det var bare et eksempel.



Jeg har GPS som vi tar med. Men som sagt så er det fortsatt en god stund til, det blir vel rundt Juni og da starten vi en ny tråd hvor vi skal "blogge" litt om turen.
Vis hele sitatet...
10",11",12",13",14" fastnøkkler kan bli brukt til så meget, på min moped kunne jeg vel skru ifra hele skiten med de nøklene der nesten. er jo fra moped til moped, var vel litt dumt av meg å skrive siden jeg ikke har peiling på hvilken moped han har


Sitat av Ignifer Vis innlegg
10-14" fastnøkkel??? hva i alle dager skal han med det??
Vis hele sitatet...
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
men 10-14 tommes verktøy?? les hva du skriver da mann!!

du kan jo ta med stempel, men disse små 50cc ATVen går jo LENGE uten spempelskifte da, så jeg tviler på att du trenger..
åh herregud! haha! takk! mener jo selfølgelig ikke tommer! er litt tett i hue akuratt nå! :P

Sitat av Ignifer Vis innlegg
men 10-14 tommes verktøy?? les hva du skriver da mann!!

du kan jo ta med stempel, men disse små 50cc ATVen går jo LENGE uten spempelskifte da, så jeg tviler på att du trenger..
Vis hele sitatet...
Sitat av Ignifer Vis innlegg
men 10-14 tommes verktøy?? les hva du skriver da mann!!

du kan jo ta med stempel, men disse små 50cc ATVen går jo LENGE uten spempelskifte da, så jeg tviler på att du trenger..
Vis hele sitatet...
Slutt nå for guds skyld å kverulere, de fleste som bruker litt skjønn skjønner at han mener 10-14mm og ikke 10-14 tommer, da tomme-verktøy stort sett bare er brukt på amerikanske biler og annet som ikke er europeisk.
Svigermors drøm
colabox's Avatar
Sitat av TheSunshine Vis innlegg
Men jeg lurer litt på hvilken av delene som har mest sansynlighet for og svikte? Altså, er det kansje lurt å kjøpe seg et stempel eller noe itilfelle noe skulle sjære seg? Nå tenker jeg sånn generelt deler, det var bare et eksempel.
Vis hele sitatet...
Det skipeste er jo selvfølgelig når stempelet ryker. Opplevd det selv 2-3 ganger, og da står du der hjelpeløs.

Har du luftkjølt eller vannkjølt? Om du har vannkjølt ville jeg anbefalt en flaske vann i sekken, da du kan fylle på om noen pakninger rundt sylinderen skulle røke og det begynner å lekke.

Pakningspasta er et must. Pakningene kan fort ryke om det blir varmt.

En slik "AutoFixPunktertDekk" boxspray må du også passe på å få med deg

tennplugger og 2 takts olje

Gjerne et par hjullager da det er skipt om de ryker og hjulet vaier frem og tilbake. Fort gjort å bytte.

10-14mm fastnøkkel som nevnt, samt tennpluggnøkkel (23mm?) og fastnøkkel til å få av hjula

Det var det viktigste jeg kom på, utenom strips og gaffateip. Noe som er et must på lange turer!
tombøtte? jeg har en SMC Mistral Sport^^
Her er en tur som dere kan hente litt inspirasjon fra:-)

http://jernhesten.blogspot.com/
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
mye gode tips her, men jeg ville sett over sykkelen godt, for å se hva som trengs av verktøy.
Bare tull å ta med en 14mm nøkkel, om det ikke finnes en eneste 14mm mutter på den.
Gå nøye over sykkelen, finn alle slitedeler, og verktøy som trengs for å skifte.

Kan vere lurt å skru litt på den og, for å finne ut hvordan ting gjøres.

Men om du megynner å se på hvor langt litt eldre mopedet har gått, så er ikke en Oslotur så langt.
Jeg vil tro dere kan kjøre hele turen uten å måtte skru, men er jo ikke lurt å gamble på det..
hmm da kan jeg ikke hjelpe deg med hvile deler som ofte går har aldrig vært borti detta der :P


Sitat av TheSunshine Vis innlegg
tombøtte? jeg har en SMC Mistral Sport^^
Vis hele sitatet...
Sitat av Ignifer Vis innlegg
mye gode tips her, men jeg ville sett over sykkelen godt, for å se hva som trengs av verktøy.
Bare tull å ta med en 14mm nøkkel, om det ikke finnes en eneste 14mm mutter på den.
Gå nøye over sykkelen, finn alle slitedeler, og verktøy som trengs for å skifte.

Kan vere lurt å skru litt på den og, for å finne ut hvordan ting gjøres.

Men om du megynner å se på hvor langt litt eldre mopedet har gått, så er ikke en Oslotur så langt.
Jeg vil tro dere kan kjøre hele turen uten å måtte skru, men er jo ikke lurt å gamble på det..
Vis hele sitatet...
Hehe, jeg har en del mekanisk erfaring som sagt så det skal jeg passe på. Jeg var egentlig bare litt usikker på om moped kunne klare en så lang tur uten problemer men jeg skal selvfølgelig være veldig obs på dette. Takker så meget for svarene fra deg Ignifer, og forsåvidt alle som har kommet med gode svar
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
http://www.traktor.no/traktor-og-tek...lstraktor.aspx
http://www.traktor.no/traktor-og-tek...ntraktor-.aspx


Nyere mopeder, spesielt 4taktsmotorene er idag veldig stabile, så jeg tror dette går smertfritt!
Cheez Doodles
Osteper's Avatar
Sitat av Ignifer Vis innlegg
http://www.traktor.no/traktor-og-tek...lstraktor.aspx
http://www.traktor.no/traktor-og-tek...ntraktor-.aspx


Nyere mopeder, spesielt 4taktsmotorene er idag veldig stabile, så jeg tror dette går smertfritt!
Vis hele sitatet...
Men til gjengjeld går de dessverre VELDIG dårlig.
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Sitat av v1ruZ Vis innlegg
Men til gjengjeld går de dessverre VELDIG dårlig.
Vis hele sitatet...
Ja, men på en tur som denne så er det litt kos.. Hadde hertfall vert det for min egen del.

Ellers kan han kjøre med r-sykkel lissom..

Men når det er sakt, så kunne jeg ikke tenke meg å hatt en sånn mopen selv
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Det koseligste hadde jo vært en tur på gamle mopeder, Tempo eller Zundapp, noe i den gaten! Selv om dette er gamle mopeder er de veldig driftsikre, og går noe galt er det nesten alltid "det vanlige" som tennplugger, rusk i forgasser, osv.

Kan jo bare begynne å dagdrømme:
http://www.classicmotorcycles.org.uk/bikemuseum/images/tempo/tempo_1980s_panter.jpg
Sitat av Sjølvaste Vis innlegg
Dette er en sannhet med modifikasjoner. En moped er ikke orginal når den blir registrert på norske veier. Den er derimot orginal før den må gjennomgå nedjustering for å imøtekomme det norske lovverket. Så ja, en orginal moped varer lenger enn enn nedtrimmet moped.
Vis hele sitatet...
Mja, det er ikke helt sant det du sier her. En trimmet moped har et betydelig større forbruk av slitedeler, og de går seg mye fortere varme. En trimmet moped har veldig lett for å bli varmeskjært.
Det som dog anbefales på det sterkeste på en så lang tur er å ta plomberingen. I følge politiet går vel det som å trimme, men trim er det ikke.
En nedplombert moped (ikke nedtrimmet, som du skriver) har det ikke godt på lengre turer. Det kan egentlig sammenlignes med at Usain Bolt skal springe 400m sprint og kun puste gjennom et sugerør. Derfor burde dere vurdere å ta plomberinga før dere starter, men ikke trim noe mer. Kvassere kammer og trim-veiv kan kanskje være fristende, tho.
Husk at overnattinger i Norge er vanvittig dyrt, hvis dere har tenkt til å være borte i mange uker, så er det lett opp mot 8-10 tusen bare i overnattinger. Mat, bensin osv kommer i tillegg.
Telt er selfølgelig gratis men jeg skal love deg at det er ikke så kult som det høres ut etter en liten stund, det tar veldig på moralen å ligge ute hver natt over tid.
Sitat av Fleff Vis innlegg
Det koseligste hadde jo vært en tur på gamle mopeder, Tempo eller Zundapp, noe i den gaten! Selv om dette er gamle mopeder er de veldig driftsikre, og går noe galt er det nesten alltid "det vanlige" som tennplugger, rusk i forgasser, osv.

Kan jo bare begynne å dagdrømme:
http://www.classicmotorcycles.org.uk/bikemuseum/images/tempo/tempo_1980s_panter.jpg
Vis hele sitatet...
En klin lik panter som denne "raste" jeg rundt på for tjue år siden også
Men INGEN hadde fått meg til å legge ut på en så lang tur med den som disse gutta her skal
Hehe, men det skader vell ikke å skifte drevene? Med tanke på at aksen har lite og si på lange veier?