Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  42 2816
Som dere leser i tittelen så leter jeg etter ett skjermkort som har mest "bang for the buck"! Bør være nokk up too date til og kjøre bf3 med bra graphics Pris: UNLIMITED
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Mest ytelse i forhold til pris er 560ti, men for og være på den sikre siden mtp. Bf3 burde du kjøpe 570 eller evt. 580
Sist endret av Frufsa; 30. august 2011 kl. 17:20.
Enig med Even der, 560ti gir ganske god ytelse men for BF3 bør du nok skaffe 580/590.
590 er desverre utelukket grunnet pris(hehe var vist ikke limited), hvordan vill evt. 570 klare seg?
6990 er BANG BANG BANG BANG BANG BANG
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av BjQrhusdal Vis innlegg
590 er desverre utelukket grunnet pris(hehe var vist ikke limited), hvordan vill evt. 570 klare seg?
Vis hele sitatet...
Vil tro et 570 kort vil klare seg greit, skulle du få problemer kjøper du ett til og setter i sli
Takker for hjelpen Blir vell ett 570-580
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Da kan jeg anbeale dette på 570 eller dette på 580
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Du bør egentlig velge skjermkort ut ifra hovedkort, om du har et som støtter Crossfire(og har stor nok PSU) så velger du ATI, om du har et som støtter SLI, så velger du selvfølgelig Nvidia

Og om det mot all formodning skulle støtte begge deler, så blir det fanboy krig, men ville selv valgt nvidia sitt 570, om du ligger i den prisklassen.
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Anbfefaler et av 68- eller 69- korta til AMD Flotte kort det
Litt OT men, hvorfor sier alltid folk ting som "vil ha mest bang for the buck", eller andre måter å si at du vil ha "mest for pengene" ? Selvfølgelig vil man ha mest for pengene, eller er det noe jeg har gått glipp av? I don't get it ._.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av robz1 Vis innlegg
Litt OT men, hvorfor sier alltid folk ting som "vil ha mest bang for the buck", eller andre måter å si at du vil ha "mest for pengene" ? Selvfølgelig vil man ha mest for pengene, eller er det noe jeg har gått glipp av? I don't get it ._.
Vis hele sitatet...
bang for the buck er forholdet mellom ytelse og pris.
hvis du for eksempel kjøper et 590 kort vil det yte bedre en et 560ti kort, men 560 kortet funker fortsatt fjell og koster vesentlig mindre. Så et 560ti kort kan man si at du får mer for pengene, mens et 590 kort yterbedre
Sitat av iMoan Vis innlegg
Enig med Even der, 560ti gir ganske god ytelse men for BF3 bør du nok skaffe 580/590.
Vis hele sitatet...
Tror 570 vil klare det lett.. Når mitt Radeon 6770 klarer det på medium/high.
lefsespiser
lefze's Avatar
Gå heller for et billig Ati HD6950 kort som du flasher til 6970, det vil jeg si er mer bang for the buck enn 560/570
Battlefield 3 Ultra System Requirements

CPU: Core i5-760 Quad 2.8GHz or Phenom II X4 965

RAM: 4 GB

GFX: GeForce GTX 460 or Radeon HD 5850

GFX RAM: 1GB
Sitat av iMoan Vis innlegg
Battlefield 3 Ultra System Requirements

CPU: Core i5-760 Quad 2.8GHz or Phenom II X4 965

RAM: 4 GB

GFX: GeForce GTX 460 or Radeon HD 5850

GFX RAM: 1GB
Vis hele sitatet...
Kilde? var dette i alpha? Tviler på at dette er specsa til bf3...
greier jeg å runne bf3?
CPU: amd x2 245

RAM: 4 GB

skjermkort: sappire radeon 5870
Sitat av wtf1337 Vis innlegg
greier jeg å runne bf3?
CPU: amd x2 245

RAM: 4 GB

skjermkort: sappire radeon 5870
Vis hele sitatet...
Nei. Titegn
Sitat av ExoticSamie1 Vis innlegg
Nei. Titegn
Vis hele sitatet...
Battlefield 3 Ultra System Requirements

CPU: Core i5-760 Quad 2.8GHz or Phenom II X4 965

RAM: 4 GB

GFX: GeForce GTX 460 or Radeon HD 5850

GFX RAM: 1GB

men specsa mine er jo bedre en dette untatt cpu
Du vil fortsatt ikke klare det. Og de specsa der er bare bullshit.

Specs er ikke OFFISIELT gitt ut enda. Så å stole på det der er helt latterlig.
http://bf3blog.com/battlefield-3-system-requirements/

Regner med at man kan så å si stole på dette.
Du kan ikke stole på synsing og rykter. Ingen veit hvordan specs blir i det hele tatt før DICE går ut med det. Enkelt og greit, senest idag så leste jeg ett intervju hvor de sier at vi ikke får vite specs før om noen uker.
Sitat av iMoan Vis innlegg
Battlefield 3 Ultra System Requirements

CPU: Core i5-760 Quad 2.8GHz or Phenom II X4 965

RAM: 4 GB

GFX: GeForce GTX 460 or Radeon HD 5850

GFX RAM: 1GB
Vis hele sitatet...
Husk, dette er ultra settings, altså det høyeste. Minimum requirements er mye mindre.
Norskehesten
Alden's Avatar
hva med 2 stk 560ti?
Litt off-topic:
Hvor stor PSU behøver jeg, for SLI Asus nVidia GeForce GTX 560Ti ?
Sist endret av Helldude; 30. august 2011 kl. 22:49.
750w anbefalt
Norskehesten
Alden's Avatar
Sitat av Helldude Vis innlegg
Litt off-topic:
Hvor stor PSU behøver jeg, for SLI Asus nVidia GeForce GTX 560Ti ?
Vis hele sitatet...
Jeg skal også kjøre SLI Asus 560TI med denne
http://www.dustinhome.no/xfx-core-ed...uct/5010485747
Skal du ha mest bang for the buck burde du gå for AMD kort.
6870 burde holde i massevis.

Grunnen til at spillet ikke kan kreve for mye er fordi markedet blir neppe stort nok hvis alle trenger ekstreme pcer for og kunne klare og kjøre spillet. Jeg tenker mest på at siden dette er et multiplayer spill så vil det bli for få spillere og spillet vil tilslutt dø ut et par år etter lansering.
Sitat av Wilyes Vis innlegg
6870 burde holde i massevis.

Grunnen til at spillet ikke kan kreve for mye er fordi markedet blir neppe stort nok hvis alle trenger ekstreme pcer for og kunne klare og kjøre spillet. Jeg tenker mest på at siden dette er et multiplayer spill så vil det bli for få spillere og spillet vil tilslutt dø ut et par år etter lansering.
Vis hele sitatet...
Du aner ikke hva du snakker om.

OT jeg tror ikke en gang GTX580 vil kjøre BF3 med absolutt alt på maks, men spillet kommer nok til å scale veldig godt nedover og allikevel se bra ut med lave settings.
Sitat av loulou Vis innlegg
750w anbefalt
Vis hele sitatet...
Men 2x 570 drar under 500w under load?
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Ett stk drar ca 230W på full last, så med 750 så har du enda litt å gå på etter at CPU og alt annet stæsj har forsynt seg.
Har lest litt rundt de siste dagene og det virker som Radeon 6970 er best i 1500-2500 prisklassen, lett og overklokke og gir svært gode resultater i spill! Bare søk på Radeon HD 6970 2gb review!
Sitat av wtf1337 Vis innlegg
greier jeg å runne bf3?
CPU: amd x2 245

RAM: 4 GB

skjermkort: sappire radeon 5870
Vis hele sitatet...
Kjøp deg en quad eller sixcore så klarer du det fint. 5870 er ett bra kort
Ung og vanskelig
83leo's Avatar
Det største problemet blir nok den relativt veike tokjerneren hvis BF3 fortsetter i samme retning som BFBC2. Sistnevnte stresser nesten min i7 2600 like mye som Prime95
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av bamsegutt Vis innlegg
Du aner ikke hva du snakker om.

OT jeg tror ikke en gang GTX580 vil kjøre BF3 med absolutt alt på maks, men spillet kommer nok til å scale veldig godt nedover og allikevel se bra ut med lave settings.
Vis hele sitatet...
Sitter og koser meg med BF3 Beta nå med akkurat det kortet med alt maksa ut. Så ja jeg hadde rett.
Sitat av Wilyes Vis innlegg
Sitter og koser meg med BF3 Beta nå med akkurat det kortet med alt maksa ut. Så ja jeg hadde rett.
Vis hele sitatet...
Jeg har en Dual Core, og Asus GTX 560Ti, og kan kjøre alt maksa ut på BF3.
Men det er en beta, så selv en bærbar skal kunne dra dette greit.
speccs er official jo?

er postet på http://www.battlefield.com/battlefield3/1/beta

under FAQ en


Minimum System Requirements
OS: WINDOWS VISTA (SERVICE PACK 2) 32-BIT
PROCESSOR: 2 GHZ DUAL CORE (CORE 2 DUO 2.4 GHZ OR ATHLON X2 2.7 GHZ)
MEMORY: 2 GB
HARD DRIVE: 20 GB
GRAPHICS CARD (AMD): DIRECTX 10.1 COMPATIBLE WITH 512 MB RAM (ATI RADEON 3000, 4000, 5000 OR 6000 SERIES, WITH ATI RADEON 3870 OR HIGHER PERFORMANCE)
GRAPHICS CARD (NVIDIA): DIRECTX 10.0 COMPATIBLE WITH 512 MB RAM (NVIDIA GEFORCE 8, 9, 200, 300, 400 OR 500 SERIES WITH NVIDIA GEFORCE 8800 GT OR HIGHER PERFORMANCE)
SOUND CARD: DIRECTX COMPATIBLE
KEYBOARD AND MOUSE
DVD ROM DRIVE

Recommended System Requirements
OS: WINDOWS 7 64-BIT
PROCESSOR: QUAD-CORE CPU
MEMORY: 4 GB
HARD DRIVE: 20 GB
GRAPHICS CARD: DIRECTX 11 COMPATIBLE WITH 1024 MB RAM (NVIDIA GEFORCE GTX 560 OR ATI RADEON 6950)
SOUND CARD: DIRECTX COMPATIBLE
KEYBOARD AND MOUSE
DVD ROM DRIVE
Kjører alt på maks med mitt 560TI og har sånn ca 70-80 FPS hele tiden. Absolutt ingen problem.
Når det fulle spillet kommer ut, så kjører du BF3 på høy grafikk med 560TI med ca 40-60 FPS tenker jeg. Ultra på kanskje 30 FPS.

Det er ikke så utrolig grafikk krevende som folk skal ha det til. Det kommer nok ikke DICE til å gjøre.
Sultan Of Swing
eazypeez's Avatar
Det er også viktig å huske at ultra settings i betaen ikke er reelle!
ultra nå er vel mer som high i det ferdige spillet kan jeg tenke meg.
Det er jo en hel del textures som mangler osv.
Sitat av Helldude Vis innlegg
Jeg har en Dual Core, og Asus GTX 560Ti, og kan kjøre alt maksa ut på BF3.
Men det er en beta, så selv en bærbar skal kunne dra dette greit.
Vis hele sitatet...
Jeg synes personlig det krevde latterlig lite i forhold til hva men skulle forvente seg.
Kjører alt på high med ett 5750, hakke testa ultra enda.
Til dere som sier "LOL JEG KJØRER ALT PÅ BF3 PÅ MAKS"

Det er beta.