Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1171
Hei!

Har bestemt meg for å gå til innkjøp av en retro-pc hvor jeg kan game wolfenstein og slike spill, og lurte litt på både hardware og software. Noen forslag til brukbare dataer? Er C64 oppskrytt, eller er det dødsfett? Vet den ikke kjører DOS, men dere skjønner hva jeg er ute etter..? Har lakkert kabinetter før, så kan gjøre det igjen. Hvis det kommer til at jeg kjøper en litt nyere pc og erstatter OS'et med DOS, hva burde jeg velge? 6.22? Freedos?

Takk!
Må bare sjekke, du vet du kan kjøre wolfenstein/etc i dosbox?

Nå som det er ute av verden, er vel ingen grunn til å kjøpe en "nyere pc" for å installere dos, om du absolutt vil ha en sånn retromaskin stående så kan den være så spartansk på hardware at man får tak i sånne gratis.
Trådstarter
32 0
Har kjørt dosbox gjennom linux på gutterommet lenge, men hadde vært gøy med noe retro-opplegg. Vet noen hvor en kan få tak i slikt?
Tenker du på ddos som i ddos attack? Altså at du sender ping? Eller er det noe annet du tenker på?
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
Sitat av Sec Vis innlegg
Tenker du på ddos som i ddos attack? Altså at du sender ping? Eller er det noe annet du tenker på?
Vis hele sitatet...
DOS er et operativsystem..

Mener å ha hørt at du ikke kan kjøre dos på nyere hw. Ta en titt på finn etter en liten arbeidsstasjon fra XP's tidligste dager?
Sitat av Sec Vis innlegg
Tenker du på ddos som i ddos attack? Altså at du sender ping? Eller er det noe annet du tenker på?
Vis hele sitatet...
haha, tror du burde lese litt på DOS?!?! Her
Sist endret av mabuse93; 1. juni 2012 kl. 22:33.
Jaja, skjønner.. Men mulig han tenkte på ddos også, som han ikke gjorde. My bad.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Hva takler DOS egentlig?

Jeg har ett par deler liggende rundt du kanskje kan få om det passer, mener det var en Pentium og 512mb ram.
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Hva takler DOS egentlig?

Jeg har ett par deler liggende rundt du kanskje kan få om det passer, mener det var en Pentium og 512mb ram.
Vis hele sitatet...
Det burde holde i tonnevis.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av Echuz Vis innlegg
Det burde holde i tonnevis.
Vis hele sitatet...
Sorry for at jeg ripper litt i en tråd som har ligget litt;

Funker DOS sammen med 512MB RAM (DDR) og en Celeron på 2.4ghz?

om det funker blir det en DosBoks i hus
Uhm,en mulighet er at se på hva w98se-w98-w95 støtter,og om det finnes alternative drivere i noen tilfeller for utstyr,dette siden de w9x har "orntli" dos i bunn.
Raskt nok det der men iirc det raskeste jeg hadde på w9x var en tidlig amd thunderbird og selvsagt agp grafikk-kort,så usikker om det er støttet,må nesten bare teste.

Ellers selger multicom etc socket a hovedkort fortsatt ( i det minste listet),og det funket med w98se hvis jeg husker riktig,problemet blir grafikk-kort og minne muligens siden det ofte ikke selges nytt nå,så EE-retur,finn,ebay etc er ju alternativer.
Går i de tankene selv se ?
Sitat av r313cts Vis innlegg
Uhm,en mulighet er at se på hva w98se-w98-w95 støtter,og om det finnes alternative drivere i noen tilfeller for utstyr,dette siden de w9x har "orntli" dos i bunn.
Raskt nok det der men iirc det raskeste jeg hadde på w9x var en tidlig amd thunderbird og selvsagt agp grafikk-kort,så usikker om det er støttet,må nesten bare teste.

Ellers selger multicom etc socket a hovedkort fortsatt ( i det minste listet),og det funket med w98se hvis jeg husker riktig,problemet blir grafikk-kort og minne muligens siden det ofte ikke selges nytt nå,så EE-retur,finn,ebay etc er ju alternativer.
Går i de tankene selv se ?
Vis hele sitatet...
Windows 98 Second Edition kjører med dos i bunnen ettersom du kan restarte maskinen i dos mode.
Sist endret av øyvind95; 9. juni 2012 kl. 23:09.
Sitat av øyvind95 Vis innlegg
Windows 98 Second Edition kjører med dos i bunnen ettersom du kan restarte maskinen i dos mode.
Vis hele sitatet...
joda,tenkte det var enklere enn å få tak på bare dos som dos 6xx idag.
problemet er ju at få drivere til allt,og utstyr som kan funke med såpass gamle OS,det var der socket a kom inn siden det er i det minste teoretiskt mulig at skaffe seg det siden det er listet på multicom f,eks.