Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1631
Har en utfordring jeg ønsker hjelp til.

På jobben min skal vi koble sammen to PC er sammens med 5 skjermer, men skal bare ha en mus og tastatur. Vi må ha en løsning som går sømløst over skjermer.

Vi bruker et program som heter Synergi, men det opplever vi meget utsabil men ønsker råd på et annet program med samme sømløshet.

http://www.dinside.no/751268/synergy

I dag står skjermen på rekke, men ønsker en løsning der skjermer står ved siden og overhverandre (tre i en rekke, i to høyder) og da kunne jeg tenkt meg en løsing der man kan bruke 6 skjermer som en skjerm. flytte musepeker fritt rundt på skjermen. Finnes dette??


Håper på noen kloke hoder, ikke lette å søke opp noen råd på dette.
Jeg har prøvd Input Director i en liten periode. Programmet fungerer akkurat som Synergy. Du kan jo se om du opplever litt bedre stabilitet i det, men jeg syns egentlig det var litt "laggy" til tider.
Sist endret av Pløyd; 10. juli 2012 kl. 22:20.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Jeg hadde aldri noe problem med synergy+ med desktop med Linux og laptop med winblows.

Men er jo null problem å få fem eller flere skjermer på en maskin.
mouse without borders? windows only..
Som AtX sa, så er ikke fem eller fler skjermer på en maskin noe enormt problem om dere ikke må bruke to av en eller annen grunn. Finnes skjermkort på forbrukermarkedet som kan ha så mye som seks skjermer.
hva med en KVM switch?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av knutazz Vis innlegg
hva med en KVM switch?
Vis hele sitatet...
Dersom maskinene (siden han snakker om to) skal leve på separate nett kan dette være en plan, men dersom det kun er snakk om fem skjermer kan dette fint realiseres med en maskin.
Trådstarter
3 0
Takk for alle innspill, fire skjermer skal kobles til en datamaskin og det er greit, har et skjermkort takler det.

Problemet er en skjerm som er koblet på en datamaskin, som så skal kobles opp mot den pc med 4 skjermer, Å løsningen med felles tastatur.

Synergi er i utgangspunkt bra, men går litt "sur" og henger litt når PC har vært på i lenge tid (ca 2-3 uker) data brukes 24 timer i døgnet, hver dag. 3 skift med mange ansatte som jobber på samme maskiner. Og slå av på ca en gang i uken.

men takk for alle innspill.

Skal teste ut input director og se på KVM switch
Hvorfor ordner dere ikke bare en pc på alle 5-6 skjermen istedet?
Eller er det en unik fuksjon den siste pc'n innehar, som gjør at den krever 1-2 egne skjermer?


KVM-switch er nok det mest stabilet, om det ikke er krav om sømløs bruk mellom de 2 pc'ene.
Trådstarter
3 0
Det hadde vært en drøm, men den ene pc er et callsenter og levrandører KREVER at den pc kun inneholder dette og ikke noen andre programmer. Grunnet garantier.

KVM-switch går ikke da, grunnet vi må ha en sømløs bruk.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
enkelt, sett opp en maskin med 5 skjermer, bruk Remote desktop mot callsenterserveren.

Problem solved.

Ettersom man fint kan ha en skjerm (eller flere) med fullscreen remote desktop som man jobber sømløst mot samtidig som musen flyter mellom skjermer lokalt.

Sånn som jeg har her :

▼ ... over en uke senere ... ▼
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Hva fant du ut TS ? Jeg er meget spent på å se hva som blitt gjort.