Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  36 3217
Hei!

Tenkte jeg skulle stille dette spørsmålet rettet mot dere freaks!

Nå skal jeg snart opp i luften og jeg kommer til å ta noen øl før flyturen. Dette er fordi jeg ikke er særlig begeistret for å fly samt andre ting som kan virke lettere med en mild brisen følelse.

Jeg søkte litt rundt på nettet og fant en artikkel fra i fjor.

http://www.aftenposten.no/reise/article4246223.ece

Jeg vet ikke hva dere syns, men jeg syntes at så lenge man bare benytter seg av "sin" moderate mengde så skulle det nok gå greit.

Jeg skjønner også at ting fort kan bli problematiske hvis en nødsituasjon skulle oppstå. Ihvertfall hvis man er ganske full.

Det har aldri vært noe problem for meg, har ikke flydd mye men syntes andre ting er mer irriterende som for eksempel småunger som tupper deg i flysetet og hyler.

Hva syntes dere, er dere FOR alkohol eller i MOT alkohol på flyturer?
oida
En profilert amerikansk skikjører mistet også angivelig for kort tid siden plassen sin på landslaget, etter å ha tisset på en 11 år gammel jente da han bommet på toalettet.

Synes ikke alkohol hører hjemme på et fly, men små mengder er helt greit. Det er noe flyselskapene burde passe bedre på. Kan tenke meg det er utrolig irriterende når noen er fulle på et fly, selv om de ikke gjør slike drastiske ting.
Har ikke noe imot det så lenge folk har kontroll på inntaket alkoholet, men det er jo fra folk til folk. Er nok noen som er litt beruset og skaper oppstyrr under flyturen. Så igjen, "så lenge folk kan kontrollere" forbruket sitt, så er jeg ikke imot det.
Sist endret av Gulingen; 7. juli 2012 kl. 23:59.
Alkohol er alfa omega for å kunne få en behagelig flytur for min del... Fyll på flyet er kjipt, men å få servert gratis alkohol underveis gjør at turen går fortere og blir behageligere...og har også litt flynoia
Synes alkohol på fly burdes bli forbudt...
Har selv så mye flyskrekk at jeg må ha piller hos legen for å bare se på flyplassen, men der problemet kan forekomme ikke alle vet hva benzo og alkohol kan gjøre, også er det noen som føler at pillene ikke hjelper og kjøper seg alkohol på flyet, det er ikke så bra og blande benzo med alkohol hehe
Som alt annet så er det alltid noen som greier å dra grensen langt, og det fører til at slik vil bli forbudt. Så lenge personen greier å kontrollere seg og drikker 1 øl så er det helt greit, men når folk drikker seg sanseløse og tvinger fly til å nødlande så er det noe annet..
Null problem så lenge du kan oppføre deg. Ser ikke helt vitsen med at du trenger å være beruset på flyet, er da vel mulig å vente litt? Uansett, bare ikke la det gå utover andre.
Jeg personlig er rolig spesielt hvis jeg bare drikker noen øl. Ipoden med spillelister og en mild rus fra alkholen vil gjøre de drøye 4 timene bedre. Hadde jeg derimot styrta en halvflaske på dassen så hadde det blitt liv!! hehe!
Jeg har alltid ett eller annet ansvar når jeg kommer fra, som å finne fram til buss elns, så å være halvfull hjelper ikke det formålet. Jeg venter til jeg er fremme på hotellet.

Og på hjemveien er det som regel lite å feste for, da tenker jeg som mest på jobben som venter om 2 dager.
Tror igrunn flyvertinnene har nok og ta seg av fra før av, det siste dem vill ha er nok en gjeng med smådrita folk som "bare skal en tur her i denne delen og sjekke ut flyet jeg" "Kan ikke jeg få nummeret ditt da?" "Kan jeg komme inn i cockpit? Vill virkelig treffe pilotene" osv.

Like greit med forbud imo, er dessverre ikke alle som klarer og oppføre seg etter litt alkohol i blodet.
Det er forståelig slitsomt for flyvertene å hanskes med de som drikker for mye på flyet, men jeg mener nå det er bedre å løse det ved at flyvertene blir flinkere til å se hvem som har drukket nok, og at de blir flinkere til å nekte folk som er for berusede å komme på. Dette skaper jo igjen et problem ved at mange vil prøve å nekte. Kanskje man skal stadfeste en promillegrense og sjekke alle som virker berusede før de kommer på og de man serverer det til på flyet? Det ville også hjelpe om flyselskapene fikk beskjed om hvem som har fått utskrevet benzoer for flyskrekk.
Sitat av Stratops Vis innlegg
Det er forståelig slitsomt for flyvertene å hanskes med de som drikker for mye på flyet, men jeg mener nå det er bedre å løse det ved at flyvertene blir flinkere til å se hvem som har drukket nok, og at de blir flinkere til å nekte folk som er for berusede å komme på. Dette skaper jo igjen et problem ved at mange vil prøve å nekte. Kanskje man skal stadfeste en promillegrense og sjekke alle som virker berusede før de kommer på og de man serverer det til på flyet? Det ville også hjelpe om flyselskapene fikk beskjed om hvem som har fått utskrevet benzoer for flyskrekk.
Vis hele sitatet...
Tviler på det hadde funka så godt med promilletest på alle som virker berusa med tanke på at det sikkert fort hadde ført til forsinkelser, spesielt siden man aldri vet hvor mange man må være forberedt på og sjekke.

"etter å ha tisset på en 11 år gammel jente da han bommet på toalettet"

Noen som kan forklare hvordan du bommer på toalettet og treffer en 11 år gammel jente?

Aftenposten får det til og høres ut som fyren hadde meg seg jenta på toalettet.
Selvsagt bør alkohol forbys på flyturer. Ingen som har behov for å drikke seg beruset eller full når de skal ut og fly. Når man er ute og flyr er man i utgangspunktet i en sårbar situasjon. Det siste man trenger er folk som drikker så mye at de blir syke eller mister kontrollen over seg selv. Man kan eventuelt innføre et system der man får en kvote på f.eks. ett glass vin eller en boks med øl, men er helt unødvendig, og potensielt farlig, å drikke seg fra sans og samling når man er oppe i lufta.
Tenk alle idiotene som entrer flyet full av benzoer, å gjerne litt alkohol innabords i tillegg...
Tror det skal gå helt fint med LITT alkohol før flytur
Sist jeg fløy spiste jeg en pakke 25mg sobril pluss noen pils, jeg fikk ikke noe problemer, selv med et par "Hissig-utbrudd" :P.

Det gjelder kun å kunne oppføre seg
Sånn jeg ser det er ofte alkohol noe som på flyturer fort plager de rundt deg. Ingen liker å måtte tilbringe timevis ved siden av en person som har fått i seg for mye alkohol og som da mister både manerer og sosiale antenner.

Dette sier jeg av erfaring. Jeg reiser mye mellom Mexico og Norge fordi faren min bor i Mexico, og den første gangen jeg reiste denne ruten alene var jeg 12 år gammel. Da måtte jeg tilbringe 11 timer i setet ved siden av en motbydelig franskmann som allerede etter 1 time hadde drukket seg ganske brisen. Det var en utrolig ubehagelig følelse rett og slett fordi man aldri vet hva noen under påvirkning av alkohol kan finne på å gjøre. Pluss at brennevin generelt lukter helt jævlig.

For all del, flyturer uten alkohol hadde vært mye mer behagelig.
Sist jeg fløy ble jeg vekket av lyden til mitt eget navn over høytalerne og en flyvertinne som ristet i meg. Sovnet i baren på flesland, tidlig en tirsdags morgen. Det gjorde ingen verdens ting, så jeg tolker det dithen at så lenge du ikke er en plage for andre lages det ingen store scener.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av homoludens Vis innlegg
Når man er ute og flyr er man i utgangspunktet i en sårbar situasjon.
Vis hele sitatet...
Eg trur du er i ein meir sårbar situasjon når du er på byn og tar deg eit par glass. Fly detter stortsett ikkje ned, og tru det eller ei har personalet ombord erfaring med bråkmakere. Cockpitdørene er låste, så du kjem deg ikkje inn der uansett. Så du kan eigentleg ikkje lage meir kvalm enn du kan på byen, og fly detter ikkje ned så ofte at det er ei realistisk innvending.
Sitat av homoludens Vis innlegg
Man kan eventuelt innføre et system der man får en kvote på f.eks. ett glass vin eller en boks med øl, men er helt unødvendig, og potensielt farlig, å drikke seg fra sans og samling når man er oppe i lufta.
Vis hele sitatet...
Seriøse flyselskap er ganske gode på å stoppe serveringa til passasjerer som er på veg til å få for mykje på lange turer, og du får ikkje akkurat utdelt ein sekspakning øl med beskjed om å betene deg sjølv.

Og farlig? Farligare enn på bakken? Tvert imot vil eg tru.
Sitat av slashdot Vis innlegg
Eg trur du er i ein meir sårbar situasjon når du er på byn og tar deg eit par glass. Fly detter stortsett ikkje ned, og tru det eller ei har personalet ombord erfaring med bråkmakere. Cockpitdørene er låste, så du kjem deg ikkje inn der uansett. Så du kan eigentleg ikkje lage meir kvalm enn du kan på byen, og fly detter ikkje ned så ofte at det er ei realistisk innvending.
Vis hele sitatet...
Har ikke noe å gjøre med at flyet faller ned, men du føler deg utsatt når du er innstengt i en flykabin, kanskje i flere timer i strekk. Finnes nok av eksempler på folk som har gått amok, og det er ikke alltid like lett å hanskes med sånne folk. En person som mister kontrollen og blir voldelig kan forårsake en situasjon som oppfattes som skremmende av de andre passasjerene. Med tanke på dette mener jeg alkoholserveringen må kuttes ut eller begrenses.

Seriøse flyselskap er ganske gode på å stoppe serveringa til passasjerer som er på veg til å få for mykje på lange turer, og du får ikkje akkurat utdelt ein sekspakning øl med beskjed om å betene deg sjølv.

Og farlig? Farligare enn på bakken? Tvert imot vil eg tru.
Vis hele sitatet...
Et fly er ikke en bar. De som jobber i flyet er ikke dørvakter som er trent til å bruke makt ovenfor fulle folk. Det du også glemmer er at om en person slår seg vrang på bakken kan man kaste ut vedkommende, eller ringe politiet. Hva gjør du om en stor muskuløs mannsperson mister kontrollen 10 000 m over bakken, og med 5 timer igjen til flyet lander?

"Mann gikk amok på fly"
http://www.abcnyheter.no/reise/2011/...kk-amok-pa-fly

"Realitydeltaker lagt i jern etter flybråk"
http://www.vg.no/rampelys/artikkel.php?artid=10065198

"Full mann skapte kaos på fly
Passasjerene overmannet full mann som hevdet han hadde bombe."

http://www.aftenposten.no/nyheter/ur...cle2714444.ece
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av homoludens Vis innlegg
Har ikke noe å gjøre med at flyet faller ned, men du føler deg utsatt når du er innstengt i en flykabin, kanskje i flere timer i strekk. Finnes nok av eksempler på folk som har gått amok, og det er ikke alltid like lett å hanskes med sånne folk. En person som mister kontrollen og blir voldelig kan forårsake en situasjon som oppfattes som skremmende av de andre passasjerene. Med tanke på dette mener jeg alkoholserveringen må kuttes ut eller begrenses.
Vis hele sitatet...
Men er det at andre kan oppfatte det som skremmande eit godt argument for å forby det? Skal vi forby alkohol på bakken også? Fulle folk kan jo vere skremmande om du treffer på dei der også - og samanhengen mellom utelivsvald og alkohol er vel rimeleg klar?

Og med tanke på kor mange som flyr så er det jo påfallande lite bråk på fly. Det at media gidd skrive om det tyder på at det ikkje er veldig vanlig. Hadde det vore veldig vanlig hadde ikkje VG slått det opp...
Sitat av homoludens Vis innlegg
Et fly er ikke en bar. De som jobber i flyet er ikke dørvakter som er trent til å bruke makt ovenfor fulle folk.
Vis hele sitatet...
Fun fact: dei er trent i slike situasjoner, og det er ofte andre passasjerer som hjelper til. For på fly er det, i motsetning til på en bar, stortsett relativt mange edru i umiddelbar nærhet.
Sitat av homoludens Vis innlegg
Det du også glemmer er at om en person slår seg vrang på bakken kan man kaste ut vedkommende, eller ringe politiet. Hva gjør du om en stor muskuløs mannsperson mister kontrollen 10 000 m over bakken, og med 5 timer igjen til flyet lander?
Vis hele sitatet...
Du klapper på han håndjern, eller får et par personer til å sitte og passe på han. Har sett begge deler gjort.

Også mellomlander en på en høvelig flyplass og gir vedkommande regninga.
Sitat av homoludens Vis innlegg
"Mann gikk amok på fly"
http://www.abcnyheter.no/reise/2011/...kk-amok-pa-fly

"Realitydeltaker lagt i jern etter flybråk"
http://www.vg.no/rampelys/artikkel.php?artid=10065198

"Full mann skapte kaos på fly
Passasjerene overmannet full mann som hevdet han hadde bombe."

http://www.aftenposten.no/nyheter/ur...cle2714444.ece
Vis hele sitatet...
Det at det kjem i media underbygger min påstand om at det er sjelden. Nyhende er nettopp det: nyhende. Du les ikkje i vg at fem millioner nordmenn hadde ein stortsett kjedelig dag på jobb.
Til dere som mener alkohol bør forbys på fly, bør ikke da alkohol forbys overalt? Tenk på de som blander alkohol og bilkjøring, det er mye verre. Tenk på hvor mange mennesker som dør hvert eneste år pga alkohol, tenk på hvor mange som får livene sine ødelagt osv osv....alkohol kan ikke forbys pga noen misbruker det...period
Man er i en sårbar situasjon, tenk om noen slår istykker et vindu?
maks grense 3 stk. drinker om bord på flyet mot tillegg i prisen,
på samme måte som mat ombord
Sitat av Taurean Vis innlegg
Man er i en sårbar situasjon, tenk om noen slår istykker et vindu?
Vis hele sitatet...
Slår i stykker vindu på fly, hva har du fått i deg?
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av Taurean Vis innlegg
Man er i en sårbar situasjon, tenk om noen slår istykker et vindu?
Vis hele sitatet...
Krever ikke dette ganske mye kraft? Mener at slikt glass som er i fly er ganske sterkt.

Uansett, alkohol på fly (så lenge det er med måte) får vel gå greit, er ingen jeg vet om som kunne tenkt seg og drikke seg full under reisen uansett.
Sitat av Taurean Vis innlegg
Man er i en sårbar situasjon, tenk om noen slår istykker et vindu?
Vis hele sitatet...
Siterer fra DinSide.

Hva skal til for at et flyvindu knuses?
- Først og fremst kan jeg fortelle at vinduene iblant faktisk kan være sterkere enn selv metallet som utgjør selve skroget. Flyene blir testet under designfasen med døde fugler som skytes med en trykkluftkanon mot cockpit. Glasset er laminert og knuses egentlig ikke, det blir bare pulverisert som et bilvindu, men det faller ikke i stykker.
Vis hele sitatet...
Om artikkelen er holdbar vet jeg ikke, men jeg kan ikke se hvorfor den ikke skulle være det.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Taurean Vis innlegg
Man er i en sårbar situasjon, tenk om noen slår istykker et vindu?
Vis hele sitatet...
For det første detter ikkje fly ned om du får trykkfall. Dramatisk? Utvilsomt, men trykkfall skjer, og prosedyre er å stupe til lågare høgde, og ein har oksygenmasker.

For det andre - du har tre lag. Du har pleksiglas inne i kabinen. Å få det til å sprekke skal ikkje ekstremt mykje til, men det skal litt til å få plukka det ut såpass at du får angripe neste lag. Spesielt uten at kabinbesetning eller andre passasjerer reagerer. Neste lag? Også pleksi. Så har du eit laminert lag ytterst, som du kan drømme om å slå hol i.

Det er meir truleg at du får hol på aluskroget med knyttnevane.

Husk at på et fly får du neppe anledning til å hamre laus på noko i meir enn eit halvt minutt før du har ei handfull personer på ryggen. Etter 9/11 kan du garantere at passasjerer går til angrep om dei mistenker slikt... Heck, det skjedde jo faktisk 9/11 også. Eit fly vart tatt tilbake av passasjerane og styrta før det nådde målet.

Sitat av Gloss Vis innlegg
maks grense 3 stk. drinker om bord på flyet mot tillegg i prisen,
på samme måte som mat ombord
Vis hele sitatet...
Da flyr du med billigselskap. Alle seriøse flyselskap har mat og drikke inkludert på longhaul, og gjerne også på kortturer.
Det er da vel ingen av de vanlige flyselskapene(Norwegian, SAS, Novair etc.) som har gratis mat, du må da vel kjøpe ombord evt. forhåndsbestille
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Gloss Vis innlegg
Det er da vel ingen av de vanlige flyselskapene(Norwegian, SAS, Novair etc.) som har gratis mat, du må da vel kjøpe ombord evt. forhåndsbestille
Vis hele sitatet...
SAS har gratis mat om du ikkje flyr på billigaste kjipabillettane innenriks. På longhaul har dei afaik mat på alle billetttyper. Norwegian og Novair er relativt små filleselskap utenfor norden, og på shorthaul har jo mat og drikke relativt lite å sei.
Sitat av slashdot Vis innlegg
Men er det at andre kan oppfatte det som skremmande eit godt argument for å forby det? Skal vi forby alkohol på bakken også? Fulle folk kan jo vere skremmande om du treffer på dei der også - og samanhengen mellom utelivsvald og alkohol er vel rimeleg klar?

Og med tanke på kor mange som flyr så er det jo påfallande lite bråk på fly. Det at media gidd skrive om det tyder på at det ikkje er veldig vanlig. Hadde det vore veldig vanlig hadde ikkje VG slått det opp...

Fun fact: dei er trent i slike situasjoner, og det er ofte andre passasjerer som hjelper til. For på fly er det, i motsetning til på en bar, stortsett relativt mange edru i umiddelbar nærhet.

Du klapper på han håndjern, eller får et par personer til å sitte og passe på han. Har sett begge deler gjort.

Også mellomlander en på en høvelig flyplass og gir vedkommande regninga.

Det at det kjem i media underbygger min påstand om at det er sjelden. Nyhende er nettopp det: nyhende. Du les ikkje i vg at fem millioner nordmenn hadde ein stortsett kjedelig dag på jobb.
Vis hele sitatet...
Er det lov å drikke seg full på sykehus? Er det lov å drikke seg full når man er på jobb som bygningsarbeider? Kan det tenkes at det er enkelte arenaer man bør holde alkoholfrie? Jeg vil ikke alkoholen til livs bare fordi et mindretall av idioter ikke klarer å besinne seg, men synes det er fornuftig med forbud eller begrensninger i konsumet på fly. Er ikke vanlig å drikke seg full når man tar buss eller tog heller, og det er jo heller ikke sosialt akseptert å gjøre det, så hvorfor skal det være tillat i fly? Tror det var siste ord fra min side i denne saken. Er jo til syvende og sist et skjønnsspørsmål, men spør du kabinpersonalet vet jeg hva de ville sagt.
Sitat av slashdot Vis innlegg
Eg trur du er i ein meir sårbar situasjon når du er på byn og tar deg eit par glass. Fly detter stortsett ikkje ned, og tru det eller ei har personalet ombord erfaring med bråkmakere. Cockpitdørene er låste, så du kjem deg ikkje inn der uansett. Så du kan eigentleg ikkje lage meir kvalm enn du kan på byen, og fly detter ikkje ned så ofte at det er ei realistisk innvending.


Seriøse flyselskap er ganske gode på å stoppe serveringa til passasjerer som er på veg til å få for mykje på lange turer, og du får ikkje akkurat utdelt ein sekspakning øl med beskjed om å betene deg sjølv.

Og farlig? Farligare enn på bakken? Tvert imot vil eg tru.
Vis hele sitatet...
Forstår du ikke hvordan det blir en helt annen ting og være innesperret med en berusa irriterende person på ett fly i flere timer enn hvordan det er og være ute i byen og ha muligheten til og bare gå til en annen plass?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av homoludens Vis innlegg
Er det lov å drikke seg full på sykehus? Er det lov å drikke seg full når man er på jobb som bygningsarbeider? Kan det tenkes at det er enkelte arenaer man bør holde alkoholfrie?
Vis hele sitatet...
I prinsippet er det neppe ulovleg å drikke seg dritings på sjukehus. Det er imidlertid forbode å drikke på offentleg stad, men på rommet på sjukehuset? Neppe ulovleg.

Å samanlikne ein arbeidssituasjon med ein passiv flypassasjer heng ikkje på greip.
Sitat av homoludens Vis innlegg
Er ikke vanlig å drikke seg full når man tar buss eller tog heller, og det er jo heller ikke sosialt akseptert å gjøre det, så hvorfor skal det være tillat i fly?
Vis hele sitatet...
Eg opplever det ikkje som sosialt akseptert å drikke seg full på fly heller, men det er akseptert å ta et par øl. Grensa er ulik, og eg reagerer t.d. med å sovne lenge før eg lager bråk på fly... og har aldri blitt nekta servering. Har imidlertid sett mange bli nekta, bare fordi dei er litt høgrøsta - altså før dei er fulle, bare i godt humør. Så i praksis synst eg kabinpersonalet håndterer det veldig bra som det er i dag.
Ser egentlig ikke noen årsak til at en ikke kan ta seg en pils eller vin til flymaten, men det burde være en begrensning. Man bør ikke få være stupdritings på flyet, men å kose seg med noen kalde må jo være lov.
Sitat av cookiesRGood Vis innlegg
Tror igrunn flyvertinnene har nok og ta seg av fra før av, det siste dem vill ha er nok en gjeng med smådrita folk som "bare skal en tur her i denne delen og sjekke ut flyet jeg" "Kan ikke jeg få nummeret ditt da?" "Kan jeg komme inn i cockpit? Vill virkelig treffe pilotene" osv.

Like greit med forbud imo, er dessverre ikke alle som klarer og oppføre seg etter litt alkohol i blodet.
Vis hele sitatet...
Men med denne logikken burde alkohol bli forbudt overalt i samfunnet. Det er mye større problemer med alkohoservering på utesteder ol. enn det er på fly. Det er uhyre sjelden at fly må nødlande pga fulle passajserer og folk som lager kvalme.

I 2011 var det 21 millioner passasjerer som fløy via Gardermoen. Hvor mange tilfeller med fulle passasjerer som lagde problemer har du hørt om? Det er bare tull at alkoholservering på fly utgjør et reelt problem sikkerhetsmessig.
Sist endret av Pledrik; 9. juli 2012 kl. 14:11.
Flypersonell er som regel veldig flinke til å nekte alkohol når det blir for mye for en. Det som er problemet er de som kjøper en flaske brennevin fra taxfree'en og åpner denne på flyet, dette burde det være forbud mot.

Jeg har blitt nekta alkohol på fly engang og det var enda bra da jeg var ganske så full. Men det å ha ett totalt forbud mot alkohol på fly ser jeg ingen hensikt i, er ikke slik att alle blir fulle. Og det er nok av edru folk til å sette de fulle på plass når de driter seg ut.

Det er ikke sosialtakseptert å drikke seg full på flyet, som nevnt. Ei er det akseptert i ett tog, men det skjer for det, uten att det ofte blir problemer ut av det.
Sitat av Pledrik Vis innlegg
Men med denne logikken burde alkohol bli forbudt overalt i samfunnet. Det er mye større problemer med alkohoservering på utesteder ol. enn det er på fly. Det er uhyre sjelden at fly må nødlande pga fulle passajserer og folk som lager kvalme.

I 2011 var det 21 millioner passasjerer som fløy via Gardermoen. Hvor mange tilfeller med fulle passasjerer som lagde problemer har du hørt om? Det er bare tull at alkoholservering på fly utgjør et reelt problem sikkerhetsmessig.
Vis hele sitatet...
Tror ikke du helt forstår hva jeg vill fram til, poenget mitt er at man kan ikke bare ringe politiet og be om hjelp til og få vekk fyren som lager kvalme når man er flere tusen meter over bakken.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av ZionRoad Vis innlegg
Det som er problemet er de som kjøper en flaske brennevin fra taxfree'en og åpner denne på flyet, dette burde det være forbud mot.
Vis hele sitatet...
Det er det forbod mot hos samtlige selskap eg har flydd med.

Sitat av cookiesRGood Vis innlegg
Tror ikke du helt forstår hva jeg vill fram til, poenget mitt er at man kan ikke bare ringe politiet og be om hjelp til og få vekk fyren som lager kvalme når man er flere tusen meter over bakken.
Vis hele sitatet...
Nei, men du har som påpeikt flypersonale som er trent å håndtere personer. Du har edru passasjerer som kan bistå. Og du har den vesle fordelen at du er rimelig sikker på at vedkommande ikkje har våpen.
Mange arabiske flyselskap og noen andre selger ikke alkohol, så hvis man ikke ønsker selskap av personer som drikker alkohol kan man fly med dem.
(fra Norge medfører dette riktig nok litt begrensninger mht destinasjoner og stoppover/omveger)

E.g.
http://www.avcom.co.za/phpBB3/viewtopic.php?f=1&t=70959
Sist endret av gastau; 15. juli 2012 kl. 01:26. Grunn: manglet ikke