Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 1786
Hei!

Har hørt at det skal gå an å få nett ved å koble nettverkkabel fra Xbox'en og til PC'en. Hva gjør jeg videre? Har opprettet bro, men får ikke noe ut av det.

Hadde vært greit med bra hjelp


- Soreng93
En haugevis bedre løsning for deg er å investere i en switch eventuelt et trådløsadapter til Xboxen.

Såfremst du ikke bor på en studentbolig eller lignende.
Har bestilt meg adapter, men det er ingen på lager, så må vente lenge. Bor på hybel, så er ikke i nærheten av router'en.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Hvis du har trådløs nett på en pc, SAMT tp(nettverks) inn/utgang.

Koble til det ønskede nettverket på pc'n.
Koble en kabel fra pc'n til xboxen.
Lag en nettverksbro på pc'n(Tar under 10 sek, merk begge nettverkstilkoblingene og høyreklikk, lag bro, eller google det)
Voila! Kan hende du må gjennom nettverks setup på xboxen.
Dette skjedde meg og...
Koble nettverkskabel fra xbox til pc
Gå så til nettverk og delinssenter om høyreklikk på nettverkstilkoblingen som er koblet til nettet og klikk Egenskaper
Velg del nettverk og velg nettverkstilkoblingen som er koblet til xboxen(kablet)
Ikke lag nettverksbro

Dette funket fint som en midlertidig-/nødløsning

Jonnis
Takk for svaret, skal prøve

Finner ikke dette, da jeg har laget bro (for noen dager siden). Hvordan angrer/sletter jeg dette?
det burde gå å høyreklikke på nettverkstilkoblingen og trykke på fjern/slett bro
Fikk det til, men nettet fungerer fremdeles ikke.

Kom et hakk videre Men loadingen kommer til "nettverkkabelen" på skjermen, men så kommer det stygge røde krysset mellom nettverkskabelen og PC'en.
Sitat av soreng93 Vis innlegg
Fikk det til, men nettet fungerer fremdeles ikke.
Vis hele sitatet...
På pcen eller xboxen? du kan prøve å gjøre som jeg skrev over og lage en bro i tillegg.. Annet en det vet jeg ikke hva du kan gjøre...

Jonnis
Det kommer opp:

Select Source:

PC Not Listed

Search the network for PCs. Allow 30 secounds for your PC to appear before selecting this option.

IP-adresse ble automatisk lasted inn.

Nettet fungerer ikke på Xbox'en.
Trykker du da på "test connection to PC"? eller "test connection to Live/internet"? Har xboxen i deler akkurat nå så jeg får ikke sjekket akkurat hvordan jeg gjorde det...
Test connection to PC ja.
Trykk på test connection to Live/internet... To PC er hvis du skal streame musikk/film/bilder
Hmm, prøver alt mulig nå. Skal prøve nettverksbro nå.
Dumt spørsmål, men har du signa inn på Live?
Jepp, det har jeg.
Ja da har jeg ingen anelse om hvordan du kan gå vidre med det... annet enn en nettverksbro...

Jonnis
Under deling, så er det "Innstillinger". Er det ikke noe der jeg skal hake ut da?
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Har du gjort dette riktig?

Kopiert:

#

Åpne Nettverkstilkoblinger ved å klikke Start-knappen Bilde av startknappen, Kontrollpanel, Nettverk og Internett, Nettverks- og delingssenter og deretter Administrere nettverkstilkoblinger.
#

Hold nede CTRL og velg samtlige nettverkstilkoblinger som du ønsker å legge til broen.
#

Høyreklikk på én av de valgte nettverkstilkoblingene og klikk deretter Opprett bro mellom tilkoblinger. Administratortillatelse kreves Hvis du blir spurt om administratorpassord eller - bekreftelse, må du skrive inn passordet eller gi en bekreftelse.
Ja, har opprettet bro, har prøvd mye.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Da ligger nok feilen hos deg

Har selv gjort dette flere ganger selv, iallefall på 10 forskjellige boxer, både Xp, Vista og Win7.

Hva med å sette statisk IP på boxen?
En annen som jeg kjenner, har fortalt meg hvordan jeg gjør det og, men nei. Fungerer ikke. Tror jeg venter til adapteret kommer.

Da har jeg nett, er på facebook og alt. Men spille online på FIFA går ikke. EAs servere er fortiden ikke tilgjengelige elns.

Noen som vet hva jeg må gjøre?