Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  27 1785
Jeg var på elkjøp med noen kamerater og fant en Xbox 360 Arcadde til 995,-.
Jeg holdt på å kjøpe den, men ville innom på nettet først for å undersøke litt pga den er mindre solgt enn Premium.

Hva er det som gjør det til at folk misliker den ?
Er den virkelig så fæl som folk skal ha det til lissom ?

Mine krav:

Grei nok lagring til arcade spill og saves til spill. (jeg ser det er et Minnekort på 256MB og usikker på om det er nok)
HD er ikke så viktig pga jeg ikke har HD tv. Men jeg har en HD-Dataskjerm som jeg kan koble den til.
Åsså at jeg kan modifisere den etter som tia går litt.

Burde jeg kjøpe denne da ?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Mtp hvor mye mer maskin du får dersom du legger 600,- til i det er det ikke noe å stå på, Arcade er noe man kjøper til samboern sin dersom man går på trygd.
Sitat av norwayseeder Vis innlegg
Jeg var på elkjøp med noen kamerater og fant en Xbox 360 Arcadde til 995,-.
Jeg holdt på å kjøpe den, men ville innom på nettet først for å undersøke litt pga den er mindre solgt enn Premium.

Hva er det som gjør det til at folk misliker den ?
Er den virkelig så fæl som folk skal ha det til lissom ?

Mine krav:

Grei nok lagring til arcade spill og saves til spill. (jeg ser det er et Minnekort på 256MB og usikker på om det er nok)
HD er ikke så viktig pga jeg ikke har HD tv. Men jeg har en HD-Dataskjerm som jeg kan koble den til.
Åsså at jeg kan modifisere den etter som tia går litt.

Burde jeg kjøpe denne da ?
Vis hele sitatet...
minnekortet holder nok desverre ikke til spill som GTA IV, da må du ha HDD, hvis jeg ikke tar helt feil. Arcade er nok å annbefale hvis du skal modde, ganske enkelt fordi den er billigst.(?)

Edit: Whatever he said!
Sist endret av random42099; 12. januar 2010 kl. 20:01.
Sitat av EpicSnusBox Vis innlegg
minnekortet holder nok desverre ikke til spill som GTA IV, da må du ha HDD, hvis jeg ikke tar helt feil. Arcade er nok å annbefale hvis du skal modde, ganske enkelt fordi den er billigst.(?)

Edit: Whatever he said!
Vis hele sitatet...
Jeg har vært gjennom GTA IV med Arcade og et default minnekort, så der tar du feil så det synger etter.
Finner harddisker på Ebay til 150,- og slikt.

Er det ikke bare å kjøpe seg en arcade og legge den HDD'en på egentlig ?


Jeg er lav på penger fortia lissom :P

Sitat av staM Vis innlegg
Jeg har vært gjennom GTA IV med Arcade og et default minnekort, så der tar du feil så det synger etter.
Vis hele sitatet...
Er du fornøyd med Arcaden din ?
Jeg vil ha en xbox 360 så det jubler, haha :P
Sitat av staM Vis innlegg
Jeg har vært gjennom GTA IV med Arcade og et default minnekort, så der tar du feil så det synger etter.
Vis hele sitatet...
hm, merkelig, det er kansje bare live det gjelder da? Hadde ihvertfall epic stress med det hos en kompis, og det ble ordnings på det med ny HDD. Kan derimot ikke huske om det var live vi holdt på med da..

Du vil kunne koble til HDD'en på arcaden ja 150,- hørtes lite ut, sikkert ikke original da, og da kan jo kvaliteten være diskutabel.. Men det er kansje ikke så farlig når det er snakk om 150,-
Sist endret av random42099; 12. januar 2010 kl. 20:39.
Sær som enhver
Bangfish's Avatar
Ikke kjøp arcade! Med mindre du får tak i harddisk på minst 60GB, er den ubrukelig i mine øyne.
Har stappa full harddisc'en på min 60GB. Om du ikke har harddisk kommer du til å bli skuffet over å ikke kunne laste ned noe eller lagre spill på xbox'en... Er du lav på penger bør du holde deg litt lengre og kjøpe elite eller pro.
Game disconnected
pokemon's Avatar
Sitat av EpicSnusBox Vis innlegg
hm, merkelig, det er kansje bare live det gjelder da? Hadde ihvertfall epic stress med det hos en kompis, og det ble ordnings på det med ny HDD. Kan derimot ikke huske om det var live vi holdt på med da..

Du vil kunne koble til HDD'en på arcaden ja 150,- hørtes lite ut, sikkert ikke original da, og da kan jo kvaliteten være diskutabel.. Men det er kansje ikke så farlig når det er snakk om 150,-
Vis hele sitatet...

var sikkert samme problemet som jeg fikk etter de oppdaterte hele greia, da måtta man laste ned oppdateringen for å kunne spille online å oppdateringen er for stor for minnekort.
Jeg husker jeg også fikk en oppdatering som var for stor for minnekortet, men jeg installerte likevel oppdatering og det gikk. Aner ikke hvordan, men kanskje de slettet den forrige oppdateringen slik at det ble plass, idk.

Ja, til mitt bruk holder Arcade. Har aldri hatt bruk for noe annet, det eneste er at den ikke har HDMI noe som er kjipt nå. Men de nye arcade versjonene skal ha det nå.
Sær som enhver
Bangfish's Avatar
Sitat av staM Vis innlegg
Jeg husker jeg også fikk en oppdatering som var for stor for minnekortet, men jeg installerte likevel oppdatering og det gikk. Aner ikke hvordan, men kanskje de slettet den forrige oppdateringen slik at det ble plass, idk.

Ja, til mitt bruk holder Arcade. Har aldri hatt bruk for noe annet, det eneste er at den ikke har HDMI noe som er kjipt nå. Men de nye arcade versjonene skal ha det nå.
Vis hele sitatet...
Finnes det en ny arcade?
Jeg har hørt om 6 o'ffisielle, forskjellige Xbox 360 versjoner;
Core (u/ Harddisk) Premium (20GB)
Disse er de første som ble sluppet på markedet, med den klassiske rød-lys feilen
Arcade (u/harddisk)
Pro (60GB), Elite (120GB) og en 250GB (modern warfare 2 versjon).
Alle de nye arcadene har jasper 256 / 512mb hovedkort med en 5% rrod rate.
Plass til både NXE og gamertag / saves.
Denne arcaden har HDMI eller? For når jeg så på spesifikasjoner så sto det ikke det.
"Øko-Terrorist"
har "nye" arcade, har minst "rrod" rate, og full HDMI, satte bare i en hard disk så merker du ikke forskjell...

Sitat av trauMa Vis innlegg
Denne arcaden har HDMI eller? For når jeg så på spesifikasjoner så sto det ikke det.
Vis hele sitatet...

eeh.. se på navnet på produktet...
Sitat av tr80r Vis innlegg
har "nye" arcade, har minst "rrod" rate, og full HDMI, satte bare i en hard disk så merker du ikke forskjell...




eeh.. se på navnet på produktet...
Vis hele sitatet...

Ja men se under fanen spesifikasjoner, der står det:

Kontakttype
1 x AV-kabelport
3 x USB 2.0
1 x Ethernet ( RJ-45 )

Er det rart en stakkars blir forvirret?
Sist endret av trauMa; 12. januar 2010 kl. 22:38.
Spørsmålet er nå mer om jeg skal kjøpe denne xbox'en eller ikke.

Åsså bare kjøpe en HDD i ettertid når jeg trenger det lissom ?
Sær som enhver
Bangfish's Avatar
Du trenger HDD med en gang etter min mening.. Hadde ikke klart meg en dag uten.. Elite er verdt de ekstra pengene.
Sitat av Bangfish Vis innlegg
Du trenger HDD med en gang etter min mening.. Hadde ikke klart meg en dag uten.. Elite er verdt de ekstra pengene.
Vis hele sitatet...
Men jeg gamer nok mindre enn du gjør om dagen for å si det sånn.
Jeg har aldri dårlig tid med konsoller.
De er skapt for når man kjeder seg, så har man noe å dille med bare etter min mening.
På arcade så følger det ikke med trådløs joystick, men hvis du vil modde xboxen (anbefales) så hadde jeg gått for Premium eller Elite.
Sitat av Dr.Feelgood Vis innlegg
På arcade så følger det ikke med trådløs joystick, men hvis du vil modde xboxen (anbefales) så hadde jeg gått for Premium eller Elite.
Vis hele sitatet...
Jo, det er trådløs kontroller på den

Link til den jeg skal kjøpe om det blir noe av det:
http://www.elkjop.no/product/spill-k...ductTabcontent
Sitat av norwayseeder Vis innlegg
Jo, det er trådløs kontroller på den

Link til den jeg skal kjøpe om det blir noe av det:
http://www.elkjop.no/product/spill-k...ductTabcontent
Vis hele sitatet...
Da beklager jeg, har bare en venn som kjøpte Arcade og fikk med kabel joystick så
Men fortsatt, betal heller 600 mer og kjøp Premium.
Sist endret av Dr.Feelgood; 13. januar 2010 kl. 00:59.
Kjøpte selv en 360 uten HD for lenge siden nettopp pga pris. Har ikke hatt noe større problem egentlig, hadde 2 minnekort i starten. Fikk så en 20GB HD av Microsoft pga de oppgraderte OS'et i xboxen og da ble den ubrukelig.

995,- er billig.
Så kan du legge til en sånn her:

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.30830 (de sender for øvrig gratis i hele verden)

evt:
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.18435 (hvis du trenger en ekstra stikke)
Sær som enhver
Bangfish's Avatar
Arcade kontrollen er trådløs (nye arcade)
Core kontrollen er med kabel (gamle arcade)
Du trenger ikke game hver dag for å ha HDD.
Hvis man vil laste ned tillegspakker, demoer, filmer o.l. er harddisk et must, og jeg kan nesten garantere du vil laste ned noe. Uansett om du spiller mye eller lite får du et handicap utet HDD.

EDIT: Eller kjøpe HDD, som ribbinator nevner, kan være en god løsning. Da sparer du nok litt og..
Bare vær obs på at DX HDD'en ikke er orginal.
Sist endret av Bangfish; 13. januar 2010 kl. 08:20.
Hvis du bare er ute etter å spille og ikke laste ned masse piss på xboxen din så er arcade helt greit, har selv og er veldig fornøyd. Du kan fortsatt spille samme spill som alle andre og du kan fortsatt se dvd-filmer som alle andre.

Eneste forskjellen er at du ikke får med HDMI og HDD, og selvfølgelig div. tilbehør.
Sitat av Pagliacci Vis innlegg
Hvis du bare er ute etter å spille og ikke laste ned masse piss på xboxen din så er arcade helt greit, har selv og er veldig fornøyd. Du kan fortsatt spille samme spill som alle andre og du kan fortsatt se dvd-filmer som alle andre.

Eneste forskjellen er at du ikke får med HDMI og HDD, og selvfølgelig div. tilbehør.
Vis hele sitatet...
Jeg har ikke noe hast med headset og slikt.
skal ikke akkurat game online så mye.
Bare spille når jeg henger litt med kompiser og jeg kjeder meg.

Jeg er litt sånn retro på gaming !
Liker ikke å spille online, hehehe..

Men jeg går for den.
Det vil si at om 2-3 timer, så er den i armen min

Takker og bukker for all info !
Gir nok bort litt KP
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Mtp hvor mye mer maskin du får dersom du legger 600,- til i det er det ikke noe å stå på, Arcade er noe man kjøper til samboern sin dersom man går på trygd.
Vis hele sitatet...
Merkelig, det var akkurat det selgeren hos elkjøp sa til min samboer da hun skulle kjøpe nettopp den til meg. De kunne ikke forklare hvorfor. Det var bare en "lettere utgave" av xbox 360 visstnok. Den passet til barn. Så den burde hun ikke kjøpe.

Reinspikka pisspreik. De tjener ikke penger på å selge den, det er kun ment som et lokketilbud. Når kundene kommer for å kjøpe så skal de prakke på dem de dyrere versjonene istedenfor.

Du kan kjøpe en arcade, kjøpe harddisk, sitte igjen med akkurat samme produkt og likevel ha spart penger. Det er bottom line. Så slutt å spre pølsevev.

Jeg (samboeren) fikk forresten Beatles-bundelen til 995, så jeg fikk en trådløs mikrofon på kjøpet også. Super deal
Sist endret av bo1e; 14. januar 2010 kl. 13:01.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Hvis jeg kjøper denne: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.23241 og setter i arcaden min, er det bare plug n play da?
Sitat av trauMa Vis innlegg
Hvis jeg kjøper denne: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.23241 og setter i arcaden min, er det bare plug n play da?
Vis hele sitatet...
ja *titusenogmilliardertegn*
Katy Perry <3
NEI, du bør ikke kjøpe Arcade. Vent heller litt, og kjøp deg en Xbox med 60gb lagringsplass

Og det koster vel ca. like mye for en Xbox med 60BG, som å kjøpe en 60GB harddisk utenom (?)
Sist endret av saxoni; 27. februar 2010 kl. 15:21.