Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 792
Har mekka en beat, og jeg føler selv at de ikke er helt ubrukelige men sliter litt med å nå ut til rette lyttere. Tenkte at det muligens kunne være noen her inne som det falt i smak hos.

https://soundcloud.com/andr-gundersen/3-1

hvis dere liker beaten sjekk gjerne ut det andre jeg har lagt ut også. Konstruktiv kritikk er velkommen.
I og med at du ikke alltid legger basstromma på en og tre virker det som om beaten hele tiden snubler, i mangel på en bedre forklaring. Det er også veldig lite variasjon. I praksis er det vel egentlig fire takter som gjentas i tre minutter men noen minimale unntak. Jeg blir svimmel av at gitaren kun ligger i venstre kanal.
takk for tilbakemelding
I og med at du ikke alltid legger basstromma på en og tre virker det som om beaten hele tiden snubler, dette gir en kul effekt, istedenfor at man skal kjede seg over forutsigende kicks som alltid treffer på takt en og tre.

Nei, denne beaten var fet helt klart. Kult å se noen endelig gjøre litt ekte hiphop her i landet. Er egentlig ikke noe særlig å kommentere på, lydbilde og alt høres ganske fint ut. Eneste er vel at jeg ville pannet gitaren lmer mot sentrum. Ikke fordi det ikke er kult å ha et vidt lydbilde, men fordi det er gitaren i denne sangen som kjører grooven, slik jeg ser det. Ser på gitaren som et av få hovedelementer, derfor burde den ha en mer sentral plass.
Liker det eg hører!

Det er ingenting galt i om gitaren ligger litt hardt pannet om du har planer om at noen skal kjøre en flow over beaten, da vil mye balansere seg ut med adlibs ect i ettertid. (om både gitar og center vokal skal ligge å sloss om oppmerksomhet blir det ikke like tydelig lydbilde heller).
Om det bare skal være en instrumental ville eg kompensert med en gitar til på motsatt side eller en form for pluck som som lager litt mer stereo vidde på låta.

Keep it up!
Sist endret av BarBeats; 22. oktober 2013 kl. 00:46.
takk gøtta!