Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 2107
HotS Preview Trailer

Mass recall on Nexus in HOTS!!!!! Nexus mass recall for 75 energy.

Thors are 600 minerals now and require a fusion core. Theyve got the aoe ability from single player.You can only have 1 thor at a time now,.a la mothership


Burrow charge ability for Ultralisk.

Corrupters now have a channeled ability against building that gives one mineral a second and does 1dps.

Burrowed banelings can MOVE. Possibly an upgrade!

Carriers Are Gone!

Oracle can warp buildings away to stop attacks on your own structures, or stop research for enemy structures

Oracle can see research or production of enemy structures

Warhound is good at killing siege tanks, but has a short range

Replicant can transform into non massive units

Recalled units are unable to move for a few seconds

Thor attack and health increased

Instead of air attack, Thor gets a massive bombardment skill

Bombardment requires a skill similar to siege mode, this requires a fusioncore and an armory

Battle Hellion has higher health and shorter range

Ghost cloak changed and now spends a specific amount of energy, lasting for a certain period of time

Ghost cloak is no longer an on/off skill

Battlecruiser gets a cooldown skill called "limit reactor"(?) that boosts movement speed

Reaper loses d8 charge attack

Reaper gains a HP recovery skill

Viper inserts parasite into friendly units to make them detectors

No more Overseer.

Hydra speed increased.

New infestation pit unit like a lurker, but spawns two high-dps units every 15 seconds or so while burrowed.

Viper will permanently grant detection for energy. Lair tech. Grant detection is the cheapest spell.

Swarm lord spits out broodling-looking things that have 16 attack damage and .87 attack speed.

Mothership Gone to!
Vis hele sitatet...
Copy/paste fra team liquid.

Hva synes dere?
Vil dette bli det nye starcraft, eller bare en ekstrapakke?

Tenker da hovedsaklig om det vil erstatte multiplayer delen slik vi kjenner den idag?
Sist endret av Bombasa; 22. oktober 2011 kl. 15:45.
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Vil dette bli det nye starcraft, eller bare en ekstrapakke?

Tenker da hovedsaklig på multiplayer etc.
Vis hele sitatet...
Det er en extensionpack, så multiplayer for wings of liberty kan fortsatt spilles ettersom jeg har forstått det.

Edit:
Når det kommer til selve den nye multiplayeren ser det ut som de vil ha inn flere spells og slikt, blir noe helt nytt og vet ikke helt om jeg liker det Har enda mye å lære på WoL så kunne vel tenkt meg litt mer tid før HoTS kom ut, når det er sagt blir det fet med noen nye units, spesiellt for zerg.
Sist endret av Kjell_T_Ring; 22. oktober 2011 kl. 15:51.
Udødelig Trefisk
fy0phn's Avatar
Selv vil jeg si jeg ikke liker retningen HoTS tar. Campaign ser dritfett ut, men hvis dette er endringene i multiplayer kommer jeg nok til å holde meg til WoL. At man bare kan ha en thor er idiotisk nok, må man virkelig bygge tusenvis av turrets i hver eneste base for å beskytte seg mot mutas? Mothershipet var veldig greit i lange 3v3/4v4 games, litt synd de fjerner det, men samtidig ikke noe stort tap.

Zerg derimot kommer det til å bli dritfett å spille, nye units og mange nye muligheter med burrow her. Protoss blir vel mer eller mindre det samme, med noen forandringer. Terran derimot ser det ut som at de skal gjøre enda mer kjedelig, men det får tiden vise.
Ny terran unit

Kommer til å bli ekstremt OP vil jeg tro. Tenk å droppe en sånn midt i mineral line til motstander da?

HER er forøvrig noen andre småsnutter av noen nye units.
Grunnen til at SC1/BW har holdt seg så godt er at de ikke har innført alt mulig nytt piss, men fokusert på balanse på få units.

Det bør de gjøre i SC2 også. Tre expansions med masse ny drit kommer bare til å ødelegge konkurranse-scenen.
Sitat av fy0phn Vis innlegg
Selv vil jeg si jeg ikke liker retningen HoTS tar. Campaign ser dritfett ut, men hvis dette er endringene i multiplayer kommer jeg nok til å holde meg til WoL. At man bare kan ha en thor er idiotisk nok, må man virkelig bygge tusenvis av turrets i hver eneste base for å beskytte seg mot mutas? Mothershipet var veldig greit i lange 3v3/4v4 games, litt synd de fjerner det, men samtidig ikke noe stort tap.

Zerg derimot kommer det til å bli dritfett å spille, nye units og mange nye muligheter med burrow her. Protoss blir vel mer eller mindre det samme, med noen forandringer. Terran derimot ser det ut som at de skal gjøre enda mer kjedelig, men det får tiden vise.
Vis hele sitatet...
Warhound

A replacement for the Thor's current role in the game
The warhound is an anti-air unit, with an anti-mech ground attack, designed to wipe out siegetanks and protoss-armies.
http://www.reddit.com/r/starcraft/co...iplayer_panel/
Kan bli veldig kult med space kontroll units and such, men enda en expansion etter dette føler jeg kan bli litt mye. Spillet trenger stabilitet og balanse etter HoTS imo.
Udødelig Trefisk
fy0phn's Avatar
Sitat av Kjell_T_Ring Vis innlegg
Warhound

A replacement for the Thor's current role in the game
The warhound is an anti-air unit, with an anti-mech ground attack, designed to wipe out siegetanks and protoss-armies.
http://www.reddit.com/r/starcraft/co...iplayer_panel/
Kan bli veldig kult med space kontroll units and such, men enda en expansion etter dette føler jeg kan bli litt mye. Spillet trenger stabilitet og balanse etter HoTS imo.
Vis hele sitatet...
Aiai, så ikke på blisscon i går, så fikk ikke alt helt med meg. Dette gjorde jo alt mye kulere!

Noen som vet når man kan preordre HoTS?
Sitat av fy0phn Vis innlegg
Noen som vet når man kan preordre HoTS?
Vis hele sitatet...
Eller om det blir noe beta?
▼ ... mange måneder senere ... ▼
for dere som gleder dere til heart of the swarm! zvp gameplay video kjenner jeg gleder meg! http://www.youtube.com/watch?v=0gcs5...layer_embedded
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Da er spillet lansert Noen som har fått kjøpt det og prøvd litt ? Gleder meg til å få hentet det senere i dag
Sitat av VampireMoney Vis innlegg
Da er spillet lansert Noen som har fått kjøpt det og prøvd litt ? Gleder meg til å få hentet det senere i dag
Vis hele sitatet...
Har spilt en god del i dag nå.
Må si jeg liker det veldig godt. De nye tinga må jeg lære meg, men til nå så virker det ganske bra.

Har øvd meg en god del på taktikk i dag og begynner å finne ut hvor og når jeg kan bruke de nye unitsa man kan lage.

Absolutt verdt de små kronene det kostet.
Tenkte å ta det her inne jeg, har kjøpt spillet men ikke åpnet det, og kommer ikke til å åpne det.
Noen som er interessert i spillet for en 200-lapp? Jeg betalte selv 300 og noe når jeg forhåndsbestilte det, men kommer ikke til å spille det noe mer.

Send en PM om det høres interessant ut for noen av dere gamere her inne
Må man ha Wings of liberty instalert elller trenger man bare Heart of the swarm?
Har et gavekort jeg gjerne kunne brukt på dette, men om jeg må kjøpe begge tror jeg at jeg heller går planken..
Ser dessverre ut som at man hå ha wings of liberty for å kunne spille HOTS. Men jeg skal si, har koser meg glugg i hjel med spillet hittil. Jeg synes av en eller annen dum grunn at jeg får mye bedre flyt en jeg gjorde i det "gamle". Ville anbefale det til alle gamle SC spillere og alle nye på det sterkeste!
ESM
Lazy Generation
Førsteposten er omtrent 100% feil når de kommer til hva endringene i spillet er, det der er et tidlig utkast og de har endret ekstremt mye/alt.

EDIT: Se nå at posten er gammel, men det kan være greit å merke seg at det er helt annerledes nå.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Best uten ball!
r0bin's Avatar
Noen som spiller HotS?
Har akkurat begynt å spille og hadde trengt litt hjelp fra noen med litt erfaring. (er for øyeblikket i Silver leauge)

Spiller nesten utelukkende som Protoss, da jeg synes den har den letteste build orderen.
Kunne trengt litt hjelp både med micro aspektet og litt hjelp til forskjellige strategier.

Som regel kjører jeg 4 gate rush mot Terran og Protoss og FFE mot zerg.
Men jeg suger balle med micro og har problemer med multitasking, noe som fører til at jeg ofte ikke klarer å skaffe forsterkninger til der kampene pågår og blir deretter som regel voldtatt grundig før jeg rekker å warpe inn flere units.

Er selvfølgelig mye mer jeg trenger hjelp med, som feks hvordan jeg skal bygge wall mot zerg og generell map controll for å nevne noe.

Virker på meg som om dette ikke er så forferdelig stort i Norge, men det burde det være for, for et rått spill!