Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  40 3156
Hey! Jeg tenkte da jeg skulle lage en tråd om manga og anime.

Jeg lurer litt på om noen her er noe særlig intressert i manga og anime i det hele tatt?

Også lurte jeg litt på om noen her har noen anbefalinger for bra manga eller anime. Er litt på utkikk etter en ny manga - anime.

Har allerede sett :

Full metal alchemist.
Full metal alchemist: brotherhood.
Kimi Kiss no pure rouge.

Har allerede lest:
Fairy Tail.
Dragonball.
One Piece.
Kimi No iru machi.
Naruto.

og jeg digger alle disse.

Jeg er egentlig mest intressert i sånn adventure og fighting, men liker også romance ganske godt

Så noen som har noen anbefalinger?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Jeg er ikke noe hardbarka Animè freak, men jeg liker Bleach.
Kort og godt er det en gutt som kan se spøkelser, en dag møter han også en "dødsgud" eller shinigami hvis oppgave er å sende vandrende sjeler på jorden til "soul society" eller himmelen om du vil, før monstre som livnærer seg på fortapte sjeler "spiser" de.
Sist endret av Dodecha; 3. desember 2010 kl. 19:19.
Bleach! har ikke lest manga'en, men anime'en er bra.

Bah, for treig. Men da kan jeg anbefale Great Teacher Onizuka istedet da!
Sist endret av Asoke; 3. desember 2010 kl. 19:20.
Du kan jo gi Bleach et forsøk, jeg synes det er en ganske gøy anime. [COLOR="Red"]DAMN NINJAS![/COLOR]

Og om du vil se usaklige animer med en del for masse "fanservice", sjekk "Penguin Musume Heart", eller "Penguin Girl" som det heter på http://www.gogoanime.com
Sist endret av Deadlock Radium; 3. desember 2010 kl. 19:21.
Har hørt om bleach, broren min har sett anime'en SKal prøve den men burde jeg se anime'en av den eller lese den??

Har prøvd D.Gray-man og den liker jeg veldig godt.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Jeg stiller meg skeptisk til at jeg noen gang får se noe bedre enn FMA: Brotherhood, men Death Note er et must. Jeg kan også anbefale Higurashi no Naku Koro ni. Den er litt... random i førsten og er litt mer horror-preget, men andre sesongen (HnNKn Kai) blir faktisk ganske spennende.

På manga-fronten anbefaler jeg Yotsuba&! (よつばと), en noe barnslig og svært hverdagslig, men til tider hysterisk morsom mangaserie.
Sist endret av robhol; 3. desember 2010 kl. 19:32.
Elfen Lied, det er ganske mørk anime som strekker seg over tretten episoder. Passer kanskje ikke helt til det du er ute etter, men er en "must-see" om du interesserer deg for manga og anime.

Det jeg lenket til er intro-sangen, synes egentlig at den oppsummerer serien ganske godt. Den sier i hvert fall veldig mye om hvilken sjanger den er og hvordan den utvikler seg.
My life for Aiur!
LesPaul's Avatar
Alltid vært i mot anime/manga, men klarte å tvinge meg selv igjennom en serie (riktignok bare 5 episoder, men det finnes jo over 500 episoder av enkelte animer og det MÅ jo bare bli kjedelig melking) Anyways, serien heter Afro Samurai og er uvanlig blodig, mne også meget godt gjennomført.
Sultan Of Swing
eazypeez's Avatar
Last ned en serie som heter Hellsing!

Jeg kan ikke helt uttale meg om innholdet enda.(begynte å se på den natt til i dag) Men er i korte drag om vampyrer og monstre, en organisasjon som jakter på dem "Hellsing" som får hjelp fra en utrolig stilig vampyr med navn Alucard/Dracula.

Her er en link: http://www.youtube.com/watch?v=A0tccq4G7o8
Forsøker selv å holde meg unna lengre serier (*kremt* narutobleachonepiece), siden de pleier å være befengt av filler-episoder (uten noen relevanse til seriens plot).

Selv ville jeg anbefalt følgende serier:
  • Kara no Kyoukai - filmserie á 7 episoder action/mystery/thriller/awesomefights
  • Ghost in the Shell filmene - "Ghost in the Shell was a strong influence in making The Matrix" sier nok
  • Durarara!! - samme folka som laga baccano (den óg btw), hovedsakelig action
  • Haruhi - "klassiker", slice-of-life highschool opplegg
  • also, Tengen Toppa Gurren Lagann for tanketom robot-action som får deg til å skrike "FUCK YEAH" (quote kamerat).
...det jeg kommer på i farten.

oh, also this
Sist endret av tripflag; 3. desember 2010 kl. 20:03.
Hei. Du burde se One Piece som anime selv om du har lest den, er kjempemorsomt og bra utført :-)

Favorittmangaene mine er One Piece og Fairy Tail, men leser også bleach og naruto som allerede er nevnt.

Av manga vil jeg anbefale deg disse to seriene.
Begge disse er i samme stilen, med god historie og god humor, og mye action:

Katekyō Hitman Reborn! - http://en.wikipedia.org/wiki/Katekyo_Hitman_Reborn

History's Strongest Disciple Kenichi - http://en.wikipedia.org/wiki/Kenichi...tiest_Disciple
Kenichi er også en animeversjon av, men dessverre kun starten av storyen.(ca 50 episoder).Veldig bra anime.

I tillegg kan jeg nevne noen andre serier som jeg har vært MEGET fornøyd med. (Men som ikke når opp helt til Fairy Tail, One Piece, Kenichi og Hitman Reborn)

Kekkaishi
Claymore
The Breaker
Death note.
Sitat av robhol Vis innlegg
Jeg stiller meg skeptisk til at jeg noen gang får se noe bedre enn FMA: Brotherhood, men Death Note er et must. Jeg kan også anbefale Higurashi no Naku Koro ni. Den er litt... random i førsten og er litt mer horror-preget, men andre sesongen (HnNKn Kai) blir faktisk ganske spennende.

På manga-fronten anbefaler jeg Yotsuba&! (よつばと), en noe barnslig og svært hverdagslig, men til tider hysterisk morsom mangaserie.
Vis hele sitatet...
*host* Hva med FMA den orginale serien?

Begge to er fantastiske som egne serier, selv om de starter ut veldig likt.

Ellers kan jeg jo anbefale :

Ghost Hound
Naruto + Bleach uten fillere.
Elfen Lied (å gud gi oss mer).
Sist endret av AtXbYeA; 3. desember 2010 kl. 20:20.
Har lest den første Hellsing boka

Den kjøpte jeg på meny før de slutta å selge manga..

Har manga hjemme til en verdi av 5000,-

8|
toradora! likte jeg veldig godt.. er i romance kategroien.. http://myanimelist.net/anime/4224/Toradora!

http://myanimelist.net/ er en veldig kjekk side! der er det anmeldelser av de aller fleste anime og mangaer og om du lager bruker er det veldig lett å lage lister over serier du har sett, hvem du følger med på å de du ser atm!
kan også legge til venner der å se demmes lister^^ genial side for å finne anime og manga

btw Azumanga Daioh og Yotsuba av Azuma, Kiyohiko er mangaer alle burde lese!! (animen av Azumanga Daioh er også en av mine favoritter)
Jeg har vært forøyd med hele 4 anime-ting jeg har sett:
Wolf's Rain-serien
Black Lagoon-serien
OVA'en til Rurouni Kenshin, Trust and Betrayal (serien i seg selv var litt langdradd, og jeg ville my heller sett peridoen der Kenshin var tøffing isteden for vandrende pasifist)
Full Metal Alchemist-Serien
Neon genesis evangelion

Samurai Champloo

Serial experiments: Lain

Catsoup
Er ikke så fryktelig Anime freak, men har sett og ser på en del av de nevnte seriene her som,
Naruto, Naruto Shippuden, Full Metal Alchemist, (og Pokèmon hvis det teller)

Ser fortiden mest på "Death note" og er enig med "Fusjon" at det kan anbefales.

Bra at noen laget en tråd som oppsummerer og lister noe god anime, så kan jeg og andre lesere kan finne nye amimeserier som er interessante.

Ja også glemte jeg seff å nevne "Serial experiments: Lain" som "Nekran" sa, også en favoritt jeg har.
Sist endret av BlueWolf; 3. desember 2010 kl. 20:57. Grunn: Glemte en serie
Chobits!<3

Blood+ , pandora hearts og vampire knight er også bra serier. Mest av alt ville jeg anbefalt filmene fra studio Ghibli!
Vist han liker FMA så er det godt mulig at han også kommer til å like Hunter X Hunter ( http://anidb.net/a132 )
Valgfri brukertittel
Grimmy's Avatar
Hei hei!

Hvis du ikke har sett eller lest Code Geass foreslår jeg at du gjør dette, meget velskreven, meget veltegnet, meget velutført anime / manga some varer i 2 sesonger.

Det handler om den unge strategiske mesterhjernen Lelouch. Dette er i en fiksjonell verden der Japan har blitt tatt over og lagt under (blandt andre land, men handlingen foregår i japan) av noe som minner farligt mye om storbritannia. En dag treffer Lelouch en grønnhåret jente som gir han evnen til å kommandere folk til å gjøre det han vil, så langt han får se dem i øynene.

Dette er hittil den beste avsluttede mangaen / animen jeg noen gang har sett, og jeg foreslår den på det stærkeste.
ett must er som sagt: Elfen Lied og Death note!
hunter x hunter er min favoritt. Rart den ikke har blitt nevnt. To gutter som slår seg opp i verden,.

Hikaru no go har heller ikke blitt nevnt. Litt annerledes om en gutt som lærer et brettspill (go, kjempestort i Korea og ganske stort i Kina og Japan - samme sjanger som sjakk) av et spøkelse (gospiller fra 1500-tallet (eller deromkring) som banker hvem som helst når han spiller igjennom Hikaru).
Har sett en del anime de siste årene, her er noen av de jeg har lyst til å anbefale videre(rangert fra topp til bunn noenlunde):

Kode

- Death Note

- Code Geass: Lelouch of the Rebellion 	

- History's Strongest Disciple Kenichi
 
- Devil May Cry

- Code Geass: Lelouch of the Rebellion R2
 
- Bakemonogatari
 
- Great Teacher Onizuka

- Hellsing

- Full Metal Panic? Fumoffu

- Fullmetal Alchemist

- GANTZ	

- Elfen Lied	

- Desert Punk	

- Air Gear	

- Black Lagoon

- Tengen Toppa Gurren Lagann

- Naruto Shippuden

- Black Lagoon: The Second Barrage

- Myself; Yourself

- Chaos;Head	

- Basquash!

- Tatakau Shisho: The Book of Bantorra

- Highschool of the Dead	

- Love Hina

- Get Backers	

- Full Metal Panic!

- Cowboy Bebop	

- Kimi ga Nozomu Eien	

- Full Metal Panic! The Second Raid	

- Claymore	

- Darker Than Black - Kuro no Keiyakusha	

- Toki wo Kakeru Shoujo	

- D.Gray-man	

- Fullmetal Alchemist The Movie: Conqueror of Shamballa	

- I''s Pure	

- Afro Samurai

- H2O ~Footprints in the Sand~

- Mnemosyne	

- Kanokon

- Macross Frontier	

- Eden of the East	

- Fullmetal Alchemist: Brotherhood	

- Naruto Shippuden Movie 2: Kizuna

- Fairy Tail	

- Durarara!!	

- Arakawa Under the Bridge
Dette er da animene jeg har likt best, betyr ikke automatisk at du liker de, du kan bare skippe den hvis du ikke liker den og gå på neste. Alle har jo forskjellig smak Kan hende jeg har glømt noen, men pytt sann, dette burde være plenty å begynne med. Lykke til, og kos deg med mange timer god underholdning!
Forresten før du ser seriene jeg har listet opp, sjekk om det ikke er en serie før, altså en prequel. Foreksempel så er det lurt å se Black lagoon før du ser Black lagoon: second barrage, eller så kan det være vanskelig å følge med på historien.

Husk å se subbet versjon! Utrolig mye bedre enn de dubbede, japan kan det med voiceactors
En side jeg an anbefale som har det meste av anime som ikke er lisensiert:
animefreak.tv
Sist endret av Jorg; 3. desember 2010 kl. 22:56.
Sitat av hbitt Vis innlegg
hunter x hunter er min favoritt. Rart den ikke har blitt nevnt. To gutter som slår seg opp i verden,.

Hikaru no go har heller ikke blitt nevnt. Litt annerledes om en gutt som lærer et brettspill (go, kjempestort i Korea og ganske stort i Kina og Japan - samme sjanger som sjakk) av et spøkelse (gospiller fra 1500-tallet (eller deromkring) som banker hvem som helst når han spiller igjennom Hikaru).
Vis hele sitatet...
lese igjennom hva som er blitt postet en gang til du
Takk for svarene alle sammen

Nå har jeg utrolig mye bra manga å prøve ut

Mange flotte tips.

Bruker www.animea.net for å lese og se på manga og anime Hender jeg bruker www.animefreak.tv

Pleier å se Sub fordi jeg er midt i å lære meg japansk nå.

Det er faktisk utrolig gøy og jeg vil anbefale det.

Selvom det tar tid og det er det ikke alltid jeg har nok av

Men skal ikke så altfor mye til heller

Ganske lett å lære.

Går å legger meg nå så.. Natta
Absolutt alt som er kommet fra Studio Ghibli er et must å se. Om enn noe av det kan virke som barnefilm, er det verdt å se, bare for det å nyte stort sett håndtegnet film.
Hm, where to begin..

Manga:
Berserk (den har vel holdt på i over 20 år nå, men det er desidert en manga som er noe av det beste. Hvis du ikke tåler blod,gørr og lemlestede barn så bør du holde deg unna)

Death Note (mangaen er så mye bedre enn animen om du spør meg, slutten spesielt)

Eden (en manga som først lar deg bli kjent med en person, så knuser den deg med å la den personen dø en grusom død. Er sånn jeg husker den i hvert fall)

Flame of Recca (hvis du har sett animen, bør du se denne for å redde synet ditt, hvis du ikke har sett animen, bra.)

Gantz (typ battle royale?)

Hajime No Ippo (liker du boksing? ikke? les og du vil like ^^)

Hikaru No Go (en manga om Go (tenk sjakk blandet med dam), spennende? imponerende nok, ja!)

Kiseijuu (en utenomjordisk parasitt tar over høyrehanden til en person)

Kubikiri Asa (Samurai Executioner. Samme skaperne til Lone wolf and cub. Hvis du liker bushidou kodeksen og filosofiske synspunkt, kjør på)


Har vel over 300 titler til med manga så gidder helt ærlig ikke plukke ut mer.

Liker ikke å anbefale geniale animer, siden det setter standaren for høy for en som ikke har sett for mye. Og da klarer ikke andre serier å være like bra. Best å starte på middelmådig, for så å stige oppover ^^
Slenger meg på alle Death Note anbefalingene her. En av de beste seriene jeg noensinne har sett.

I tillegg kan jeg nevne Code Geass, Witchhunter Robin, Ghost in the Shell, og (som nevnt ovenfor) Studio Ghibli-produksjoner!
Glemte å si at jeg har lest Love Hina også Den er dritbra, men jeg hata når den slutta. Jeg ville bare lese mere og mere
ser du liker mye av det samme som meg,så her er et par animer jeg liker veldig godt:

-Hellsing
-Trigun
-Bleach
-Deathnote
-black lagoon

Hellsing er klart den beste mangaen/animen jeg har vært borti, det må du se.
SYnes egentlig hellsing blir litt vel mye blod og gørr.

Ihvertfall i 1 bok.

Men jeg skal prøve den
Ingen nordmenn som bruker crunchyroll?
Det er fullt lovlig, og de har masse gratis animé, i tillegg til at du får tilgang på 720p, eldre episoder (strenge regler for hvor lenge de får være gratis) og simulcasts når du betaler 6,95 dollar i måneden. De snakker også om å legge til manga i tjenesten.
Jeg digger det. Har bare sett på Fairy Tail og Bleach der, men de har mye mer, selv for oss nordmenn.

Men, tilbake til emnet: kan anbefale Toradora! meget sterkt, og Maria Holic.
Anime:
- Elfen Lied
- Death Note
- Hellsing OVA
- Buso Renkin
- Claymore
Sultan Of Swing
eazypeez's Avatar
Sitat av Nekran Vis innlegg
Neon genesis evangelion
Vis hele sitatet...
HElt enig med deg der. Fikk frysninger bare av å lese navnet Litt skuffende slutt på den bare
Hvis du liker fan service og zombier så er Highschool of the Dead et must
Anbefaler(anime) :
- Cowboy Bebop
- Death Note
- Elfen Lied
- Hellsing OVA
- Tayutama - Kiss on my Deity
Jeg kan ikke garantere at du liker alt, men disse er blant de jeg leser:
Vinland Saga
The Breaker
The Breaker: New Waves (Fortsettelse av The Breaker)
Beelzebub
Gamaran
Ubel Blatt (Satt på vent, så vi vet ikke når neste kommer ut )
Berserk (NSFW)
Highschool of the Dead
Defence Devil
Akumetsu
Wolf Guy - Wolven Crest
Hareluya II Boy

Det var de jeg kom på i farta, men det er flere

Edit:
Kan jo sikkert anbefale Death Note, men den har en helt rævva slutt bare så du er advart
Sist endret av ynkey; 5. desember 2010 kl. 02:24.
sindre@puse.cat:~$
Synderen's Avatar
Anime:
  • Hellsing Ultimate OVA (Ikke se TV serien, den er dårlig imo)
  • Excel Saga
  • Clannad (Prepare to cry)
  • Maria Holic (Helt grei)
  • Kampfer
  • Kamen no Maid Guy
  • Bokusatsu Tenshi Dokuro.can
  • Soul Eater

Altfor mye bra manga til å liste alt
Manga:
  • Holyland
  • Dance in the vampire bund
  • Yotsuba&!
  • Akuma to Love Song
  • Dragonball (Must read)
  • Ane Doki
  • Aishiteruze Baby
  • Sundome (Seinen/Adult)
  • Nana to Kaoru(Seinen/adult)
  • Beser
  • Let's be Perverts
  • Great Teacher Onizuka
  • Welcome to the N-H.K
  • Midori no Hibi

Anime serier som går nå:
  • Panty and Stocking with Garterbelt
  • Ika Musume
  • Tantei Opera Milky Holmes
  • Otome Yokai Zakuro
  • Ore no imotou
anime:
Soul eater(51ep)
Fairy tail(56ep sist jeg sjekket)
High school of the dead
shaman king(et must)
hellsing(ova og normale serien)

manga:
dragonball
Love hina
kerero gunso(SGT frog)
one piece
death note
shaman king(et must her og)
sand land
naruto
Ops. Glemte å skrive shaman king og sand land.