Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 966
http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=10034539

Betyr dette da at kunder på coffeeshops vil igjen kunne bruke tobakk i jointene?
Ser sånn ut for noen coffeshops

Regjeringen vil derfor oppheve røykeforbudet for utesteder som er på under 70 kvadratmeter og der eieren er alene om å arbeide, opplyser helseminister Edith Schippers i et brev til nasjonalforsamling.
Vis hele sitatet...
En gladnyhet!

I både Amsterdam, Utrecht og andre byer i Nederland ser nesten alle igjennom fingrene på tobakksloven uansett.
Det er kun i Haarlem jeg fikk beskjed om å utelate tobakken og bruke en annen urte de hadde der.
Kan også legge til at jeg kjøpte litt ekstra urter og tok med, ettersom det var deiligere en tobakken.
Hvordan er det egentlig med bong i Nederland? Er det vanlig å se noen på en coffeshop trekke noen hits fra bongen?
De fleste coffeeshopene her følger den ikke uansett, bare noen jeg har vært på i Amsterdam sier du må bruke urter. Til og med puber og barer gir deg lov til å røyke inne (her i Eindhoven), men kanskje rundt om andre plasser også.

Edit:
Sitat av ostogskinke Vis innlegg
Hvordan er det egentlig med bong i Nederland? Er det vanlig å se noen på en coffeshop trekke noen hits fra bongen?
Vis hele sitatet...
Har ikke sett det så mye, men noen plasser har bonger du kan bruke.
Sist endret av ZODORiX; 4. november 2010 kl. 13:06.
Sitat av ostogskinke Vis innlegg
Hvordan er det egentlig med bong i Nederland? Er det vanlig å se noen på en coffeshop trekke noen hits fra bongen?
Vis hele sitatet...
Kan sammenlignes litt som overdreven og tullete drikking i Norge.
Øl-bong på den lokale puben er litt rart.
Samtidig er de fleste coffeshop eiere vant til å se mye rart, og du trenger ikke være flau for å bruke det egentlig.
Curiositas
eXtazeh's Avatar
Trådstarter
Sitat av ostogskinke Vis innlegg
Hvordan er det egentlig med bong i Nederland? Er det vanlig å se noen på en coffeshop trekke noen hits fra bongen?
Vis hele sitatet...
På et stort antall av coffeeshops jeg var innom i sommer, så kunne du putte 10E i deposit, og låne en bong. For og så levere tilbake etter bruk, og få dine 10E tilbake. Spesielt på Blue Bird, var det nesten alltid noen med en bong i røykerommet.

Angående tobakk, så vil jeg si de så igjennom fingrene på de fleste stedene, men om du lot for eksempel røykpakka ligge på bordet, så fikk du kjeft.
Sist endret av eXtazeh; 4. november 2010 kl. 13:11.
Hvilke shops er å anbefale der? Er det noen som selger sopp eller er det en under bordet thingy?
jeg liker Smokey på Rembrant Square. Der kan du mekke med tobakk, kjøpe øl + du kan låne bong
De har også 3-4 billiardbord.

Sopp blir vel vannskelig å få tak i, men det er nok av smartshops som selger trøfler.
Sist endret av sRe; 4. november 2010 kl. 13:55.