Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  65 5112
Hei,

Jeg har et idiotisk pengeproblem som irriterer meg.

Jeg skulle motta betaling for noe jeg hadde solgt her en dag. Men var ikke hjemme når kjøper ville betale, og jeg hadde ikke med meg bankkortet.

Så jeg sa at kjøper kunne sette inn penger på min mors konto, noe hun sa at var helt i orden.

Problemet nå er at nå nekter min mor å ta ut den summen som gikk inn, og vil heller ikke sette dem over på min konto.

Det er sikkert et dumt spørsmål, men er det noe jeg kan gjøre her?

Min mor sier at den summen kan stå der en stund. Ikke at det er noe betydelig beløp, men det er da vel en prinsipp sak. Og selv om de befinner seg på hennes konto så gjør vel ikke det at hu kan nekte meg dem?

Ja jeg er mer enn myndig.

Takk!
Kan jeg spørre hvorfor hun ikke vil gi deg pengene hvis du er en voksen mann?
Tviler sterkt på at det er noe du kan gjøre, utenom å overtale hun ettersom de er på hun sitt konto noe du ikke har tilgang til.
I værste fall kan du ringe banken/politiet og få ordnet opp, men da tror jeg du har større ting å måtte ordne med moren din etterpå. Prat med henne, og vær tydelig på at du skal ha pengene. Fortell at du faktisk kan politianmelde henne, hvis hun mot formodning skal nekte.
Så først maser du at moren din skal ta pengene dine fordi du er for lat til å gidde å ta imot pengene selv, og beløpet var ikke stort? 200,- altså. rundt der.
så krever du at hun skal løpe ned til banken for deg å ta ut penger.
høres tåpent ut
I hate Theater.
Henrik-Vanger's Avatar
Trådstarter Donor
Hu gir meg ingen grunn til hvorfor de må stå der. Bare det at hu ikke er en "minibank". Noe som er litt i seineste laget når jeg spurte om det var ok om jeg satte inn pengene på hennes konto da og med hennes adresse og.
Noe som var helt i orden tydeligvis.


Men jeg kan faktisk true med å gå til politiet?
True din mor med å gå til Politiet med en sum som ikke er stor? jaja.
I hate Theater.
Henrik-Vanger's Avatar
Trådstarter Donor
Sitat av fatboyjim Vis innlegg
Så først maser du at moren din skal ta pengene dine fordi du er for lat til å gidde å ta imot pengene selv, og beløpet var ikke stort? 200,- altså. rundt der.
så krever du at hun skal løpe ned til banken for deg å ta ut penger.
høres tåpent ut
Vis hele sitatet...
Det er 4500,- ikke 200.

Hvis du gidder å lese det jeg skriver så skjønner du det. Men jeg får vel skrive det igjen.

Jeg befant meg ikke i mitt hjem innenfor den tidsramme da kjøper hadde mulighet til å sende penger, og jeg hadde ikke med meg mitt bankkort som gjorde at jeg ikke hadde tilgang på koden (Har ny bank og husker ikke koden)
ta strømkablen til tv'n eller no å si at hun får den tilbake når du har fåt pengene dine.
I hate Theater.
Henrik-Vanger's Avatar
Trådstarter Donor
Sitat av mo3 Vis innlegg
True din mor med å gå til Politiet med en sum som ikke er stor? jaja.
Vis hele sitatet...
Ja det høres dumt ut. Men kan være en av de få tingene som fungerer for folk som er sta. Kommer jo selvfølgelig ikke til å gå til politiet, men å nevne det kan jo ikke skade...............

Sitat av skeptfisk Vis innlegg
ta strømkablen til tv'n eller no å si at hun får den tilbake når du har fåt pengene dine.
Vis hele sitatet...
Det kunne ha fungert, hvis hu hadde sett på tv. Men jeg kan ta modemet til internettet
Hvis kjøperen går med på å kontakte banken og si at han betalte til feil kontonummer kan det være det ordner seg.
I hate Theater.
Henrik-Vanger's Avatar
Trådstarter Donor
Kan gjøre det faktisk, hadde ikke tenkt på det.

Var jo den jeg fikk når jeg var liten: Inndragelse av tv, tv spill, etc sånt helt til jeg skjerpa meg, rydda rommet eller noe i den gata.
I hate Theater.
Henrik-Vanger's Avatar
Trådstarter Donor
Sitat av Ozma Vis innlegg
Hvis kjøperen går med på å kontakte banken og si at han betalte til feil kontonummer kan det være det ordner seg.
Vis hele sitatet...
Hmm, det var heller ikke dumt.

Så man kan få pengene trukket tilbake selv om de er inne på konto?
Hun ønsker nok bare å tjene opp noen renter på de skal du se Er det ikke like greit at de står der om du ikke har øyeblikkelig bruk for dem? Selv hadde jeg ikke sløst de bort så fort på den måten. Kanskje hun bare vil at du skal bygge deg opp litt økonomisk sikkerhet?
Sitat av Ozzfan Vis innlegg
Hun ønsker nok bare å tjene opp noen renter på de skal du se Er det ikke like greit at de står der om du ikke har øyeblikkelig bruk for dem? Selv hadde jeg ikke sløst de bort så fort på den måten. Kanskje hun bare vil at du skal bygge deg opp litt økonomisk sikkerhet?
Vis hele sitatet...
Ja jøss, hvor mye mere får hun for 4500kr på et år? 300kr?
I hate Theater.
Henrik-Vanger's Avatar
Trådstarter Donor
Sitat av Ozzfan Vis innlegg
Hun ønsker nok bare å tjene opp noen renter på de skal du se Er det ikke like greit at de står der om du ikke har øyeblikkelig bruk for dem? Selv hadde jeg ikke sløst de bort så fort på den måten. Kanskje hun bare vil at du skal bygge deg opp litt økonomisk sikkerhet?
Vis hele sitatet...
Det er sant det, men liksom 4500,-.......... Det er liksom ikke så mye som sikkerhet, og ikke blir det noe mye i renter heller

Det er på en måte greit at de står der, men det er liksom så lite ålreit at jeg ikke kan få tak i dem. Det jeg solgte tjente jeg noe voldsomt på, så det er litt surt å ikke få se noe til dem. Hadde ikke tenkt å rote dem bort, men jeg er mye mer komfortabel når jeg har kontroll på pengene mine.
Sist endret av Henrik-Vanger; 23. september 2010 kl. 19:22.
Du er jo myndig, det skulle bare mangle at du skal ha dem.
Sitat av Ozzfan Vis innlegg
Hun ønsker nok bare å tjene opp noen renter på de skal du se Er det ikke like greit at de står der om du ikke har øyeblikkelig bruk for dem? Selv hadde jeg ikke sløst de bort så fort på den måten. Kanskje hun bare vil at du skal bygge deg opp litt økonomisk sikkerhet?
Vis hele sitatet...
ikke for 4500 kr, renten på det er så si ikke noe.

vis hun drikker kaffe daglig så ville jeg som sagt før fjerna kaffemaskinen.
Ta bilnøklene hennes og sier hun får de når hun overfører( Vær bevist, vis at du mener det)
hvem faen slår mora si, høres ut som du snakker av erfaring

Det er nok å manipulere dagliglivet. Ta bilnøklene, husnøklene, dopapir, så hun må tørke seg med håndkle eller gå/ta buss til butikken, kaffekanne, plugg ut kjøleskapet, ta modem, ta kontakten til TV. Hvis hun er så glad i å ha de 4500kr på kontoen som ikke er hennes etter dette, så blir jeg overrasket om du ikke får dem tilbake.
En kar nevnte toalettsetet. Må si det var en jævlig god ide, årøvd å drite uten sete? Well, it sucks.
Dessuten er det jo litt morsomt xD Dopapir er jo litt lettere å bare kjøpe mer av, og noe man ofte kan ha mye av..
Sitat av RydEN Vis innlegg
hvem faen slår mora si, høres ut som du snakker av erfaring

Det er nok å manipulere dagliglivet. Ta bilnøklene, husnøklene, dopapir, så hun må tørke seg med håndkle eller gå/ta buss til butikken, kaffekanne, plugg ut kjøleskapet, ta modem, ta kontakten til TV. Hvis hun er så glad i å ha de 4500kr på kontoen som ikke er hennes etter dette, så blir jeg overrasket om du ikke får dem tilbake.
Vis hele sitatet...
ELLER så bruker hun de pengene til å kjøpe nytt.

Hadde ikke overasket meg heller..
I all enkelhet: Du har ingen juridiske krav på de pengene. Da må du i tilfelle gå imot kjøperen og anklage henne for å ha satt inn pengene på feil konto, noe jeg regner med at er uaktuelt. Mitt tips: a)overtal moren din, hvis ikke, ikke bruk tid på det 2) LÆR!
Hvis du virkelig vil bli litt stygg så finnes det onde metoder.

Hvis du ikke har pengene inne jul så ikke kjøp noe gave til henne. Når hun begynner å få det undrende blikket så sier du: "Kjøp deg noe fint for 200 av de kronene mine du har fengselet på kontoen din".

Men bare hvis du mener det, for den er å dra det litt langt
Hmm, skal si moren din er slem! Bedriv litt dagligdags "snill"(som nevnt tidligere) terror. Vips så har du pengene dine

ragedAsian
Sitat av Headso Vis innlegg
Hvis du virkelig vil bli litt stygg så finnes det onde metoder.

Hvis du ikke har pengene inne jul så ikke kjøp noe gave til henne. Når hun begynner å få det undrende blikket så sier du: "Kjøp deg noe fint for 200 av de kronene mine du har fengselet på kontoen din".

Men bare hvis du mener det, for den er å dra det litt langt
Vis hele sitatet...
Ja uff, kjenner grøssninger langt nedover venstre tå ved tanken på å ikke gi julegave. Huttettu!

Hadde det vært min mor derimot, hadde jeg ærlig talt gitt henne valget mellom politianmeldelse eller overføring av pengene til min konto.
Mor di har brukt penga dine, og du får de ikke før hu får lønn.
Sitat av skeptfisk Vis innlegg
ta strømkablen til tv'n eller no å si at hun får den tilbake når du har fåt pengene dine.
Vis hele sitatet...
Beste forslaget jeg har hørt på lenge.
Jeg tok nettverkskortet i pc'n til mamma jeg når noe var galt
Du må jo ha fått pengene fra noe ulovlig salg, ettersom hun ikke vil gi deg pengene, for å straffe deg elns. Prøvd å tatt en seriøs prat med henne, og bedt henne være så snill å overføre/ta ut pengene til deg? Om hun fortsatt ikke vil etter det, så må jeg dessverre meddele at din mor er mentalt hjerneskadet. Dette er ikke normalt. Kan jo være at hun selv er i pengeknipe og har måttet brukt noe av dine penger, og nå vil hun ikke innrømme det, og derfor ikke KAN sende dem/ta dem ut.

Har selv tatt kontakten til TVen og radioen når min mor har vært vanskelig, men da som barn. Synes du burde styre unna å være jævlig med moren din, med mindre hun velger å fortsatt være en bitch.
Sist endret av Twistz; 23. september 2010 kl. 22:44.
Må si jeg har fått meg en god latter av å lese alt dette Du får ta å konfisker/ta pant i eiendelene hennes. Selge de billig, be kjøper overføre til din konto. Gjør dette helt til hun har tapt mye mere en 4500kr å si at dere er skuls Altså har hun en mobil til et par lapper eller mere selg den for 200-300kr si at du har solg mobilen hennes for summen og at hun bare skylder deg 4300kr. Om banken tar huset ditt fordi du ikke kan betale det får du som regel en latterlig liten sum tilbake..Prøv å ikke selge tingene hennes først og se om det funker kun med å si at du har gjort det...Eller ta dosetet syns egentlig det var det beste forslaget..Hun gidder vell ikke "snill" terror i evigheter for 4500kr
Sitat av RydEN Vis innlegg
Ja jøss, hvor mye mere får hun for 4500kr på et år? 300kr?
Vis hele sitatet...
Haha, på en brukskonto? Maks 90!
Terrorize that bitch. Smør sæden din på dildoen hennes!!!1
Ettersom denne tråden utviklet seg til å handle om do-stuff og al-quida vil jeg prøve å sitere førstepost Uten at det blir til så mye hjelp. Det er lite noen kan gjøre, annet en grisene eller banken. uansett, så teit å nekte deg cæssen når det var avklart på forhånd
det forbausende her er vel at en som er myndig ikke har egen bankkonto.
Johnny Cash mofos
Sitat av mortalf Vis innlegg
det forbausende her er vel at en som er myndig ikke har egen bankkonto.
Vis hele sitatet...
Han skrev jo at han hadde ny bank og ikke husket kontonummeret da..
din mor bryter faktisk loven. du har en muntlig avtale med henne om en pengeoverføring via hennes konto så det er ingen tvil om at pengene tilhører deg. du er myndig og skal selvsagt råde over egne penger. Selv om du ikke er myndig har du råderett over egne penger med mindre de er gitt deg med restriksjoner/forbehold. Dine foreldre har da medbestemmelsesrett i hva du kan faktisk bruke de til.

Du kan faktisk gå til politiet og anmelde saken selvom jeg ikke helt ser for meg at du faktisk vil få dømt din mor for tyveri. saken vil garantert ende på forsiden i vg i såtilfelle.

Skriv en anmeldelse og vis den til din mor og gi en klar beskjed. Imorgen leveres denne med mindre mine penger er kommet i min lomme. Ufordragelig mor du hadde da?

Ps "husket ikke bankkontonr? seriøst det står da på bankkortet og er du myndig har du selvsagt bankkort.
Sist endret av mortalf; 24. september 2010 kl. 02:20.
Hvaslags mor er det du har?????
Har ikke studert så mye juss enda, men du har ganske sikkert rett på pengene. Det har tidligere vært saker der penger har havnet på feil konto, hvor det har blitt vist at du ikke har råderett over andres penger som står på din konto. I tillegg hadde dere en muntlig avtale som hun nå bryter.

Jeg ville forklart henne på en saklig måte at du SKAL ha pengene dine, og at hun eventuelt kan si til deg om hun har brukt de og det er grunnen til at hun betaler senere.

Neste steg kan være å få tak i en gratis advokat dersom du klarer det, og få han til å sende brev til henne med krav om pengene eller noe i den duren.

Tyveri/hærverk og det som værre er vil nok resultere i at dere får et dårlig forhold dere imellom, og det er ingen tjent med. Hun må derimot forstå at du er voksen og ikke kan køddes med som en drittunge.
Først vil jeg si at det er sannsynligvis en grunn til at hun har tatt pengene. Tipper at du enten har gjort noe, har noe ubetalt, eller evnt. hun er redd du ska bruke pengene på noe dumt. Enten kan du slutte og mase, du kan terrorisere henne med ting som de andre her inne har nevnt, eller så kan du skaffe bankkortet hennes og spille de 4500 kronene på Unibet og si "HAH! Der fikk jeg pengene mine bitch!"
Sitat av sam500 Vis innlegg
Ja for al-quida tok alt av dopapir fra amerikanerne-.-
Vis hele sitatet...
Al-Qaida har vel egentlig ikke gjort å mye mot Amerikanerne.
Så lenge du ikke solgte noe som var hennes burde det ikke være noe problem å snakke med kjøperen og banken. Om hu nekter, så kan du faktisk true med å gå til politiet. Hun prøver jo faktisk å stjele 4500 kroner av deg. Og jeg mener true, ikke gå til politiet, men true.
Jeg stiller spørsmål til historien din. Du husket ikke din egen konto, men du husket moren din sin?
Sitat av Nenzo Vis innlegg
Jeg stiller spørsmål til historien din. Du husket ikke din egen konto, men du husket moren din sin?
Vis hele sitatet...
Han ringte moren sin for å få henne til å sende over infoen på en melding etc?

Skjønner ikke hvorfor folk skal betvile trådstarters historie, han har ingenting å tjene på å trolle.

Vil også anbefale at fremtidige postere holder seg ontopic slik at en mod ikke stenger den.
Hva faen?

Regner med hun har brukt pengene dine.
Å venter på at hun på en eller annen måte skal få dem inn på konto igjen, løvv, pensjon el.

Ta sokkene hennes, tannbørsten, shampo/såpe å trusene..
Hun blir å føle se så skitten at du sikkert får dobbelt betalt for å få tingene tilbake.
Men jeg kan faktisk true med å gå til politiet?[/quote]

Jeg sier som de sa i ''To trøtte typer'' til akkurat den utalelsen: Jeg skjønner meg ikke på streite folk ass, dem eier jo ikke no moral!''

Og du er streit eller aight, man truer ikke sin egen mor med andmeldelse over spenn. Period.
Sitat av OlavGal Vis innlegg
Al-Qaida har vel egentlig ikke gjort å mye mot Amerikanerne.
Vis hele sitatet...
Den tar vi ikke nå.
Sitat av Henrik-Vanger Vis innlegg
Ja jeg er mer enn myndig.
Vis hele sitatet...
Vil det si at du er senil?
Og at overformynderiet styrer din økonomi?
I hate Theater.
Henrik-Vanger's Avatar
Trådstarter Donor
Sitat av fxxked Vis innlegg
Vil det si at du er senil?
Og at overformynderiet styrer din økonomi?
Vis hele sitatet...
Og hvor har du fått det der ifra?

Fordi jeg ikke sitter med bankkortet mitt i fingra 24/7
Har du et veldig dårlig forhold til mor di? Om ikke er det jo sjokkerende at ho holder igjen DINE penger.
I hate Theater.
Henrik-Vanger's Avatar
Trådstarter Donor
Sitat av tafsern Vis innlegg
Har du et veldig dårlig forhold til mor di?
Vis hele sitatet...
Neida, har ikke det.

Men hu er grinete om dagen av en høyst forståelige grunn.