Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  30 3020
Hei

Jeg røyker ofte på fest, men alkohol smaken blir så stygg at det ender som regelt opp med at jeg stjeler blandevannet til de andre. Hva bør jeg drikke når jeg har røyka? Noen gode og sterke drinker dere vet om? Har prøvd øl, whiskey, vodka, cognac, vodka og redbull, whiskey og kaffe, men ingenting falt i smak når man har munch. Sprit og brus er stygt uansett hvilken tilstand man er i.
captain morgan + cola + lime ;D
Cava kombinert med god marijuana er ikke å forakte. Spesielt hvis marijuanaen er av den heady typen!
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Trådstarter
Sitat av Biologen Vis innlegg
captain morgan + cola + lime ;D
Vis hele sitatet...
1 del cola, 1 del morgan og litt lime?
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Trådstarter
Må også nevne at søte drikker som f.eks rusbrus og baileys ikke er aktuelt, siden jeg skal drikke mye uten å kaste opp
Sitat av Muradi Vis innlegg
1 del cola, 1 del morgan og litt lime?
Vis hele sitatet...
jeg bruker nok med litt overvekt av cola, kanskje 4/8 cola, 3/8 morgan og 1/8 lime elns
Sitat av Muradi Vis innlegg
Hei
Hva bør jeg drikke når jeg har røyka?
Vis hele sitatet...
Sukkerfri saft.
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Trådstarter
Sitat av tafsern Vis innlegg
Sukkerfri saft.
Vis hele sitatet...
Med hva?

(Titegn)
Sitat av Muradi Vis innlegg
Må også nevne at søte drikker som f.eks rusbrus og baileys ikke er aktuelt, siden jeg skal drikke mye uten å kaste opp
Vis hele sitatet...
Drikke mye uten og spy kan være vanskelig og til tider en risikobasert oppgave.

Fortsett heller med røyking og stjeling av brus.
Drikker du f.eks reine vodka-shots (gjerne halve kjøkkenglass). Så hjelper det 200% å ha et glass saft vedsiden av.
Bare å hive innpå hele glasset med vodka er du kjapp nok med safta etterpå, så kjenner du ikke vodkaen i det hele tatt , jeg og en kamerat klarte å tømme en tønne med vodka ganske fort på en kveld mens vi røyka på den måten

Så om du får safta ned ikke mer enn 1-2 sek etter spriten så skal hvertfall den ekle ettersmaken gå bort med en gang

Hvis ikke så skal vist Hennessy være ganske konge
Hvorfor ikke ren 96%?
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Trådstarter
Takk for gode svar Men er det noen her som har erfart Jäger og munch?


Sitat av Zulliken Vis innlegg
Hvorfor ikke ren 96%?
Vis hele sitatet...
Liker ikke heimbrent. Så mye drittunger som lager uren og farlig sprit nå til dags.
Min erfaring for den perfekte røyke-drink:

Halv boks battery + 1dl 40-60% vodka (absolutt eller vikingfjord).
Batterysmaken er fortsatt fremtredende, så det smaker ikke dynge, men nok alkohol til at du får den lille "sting'en" på tunga og i halsen av det, og dermed hindrer at du dozer off fra pot'n.
Jeg må si at jeg synes te + honning + gin er utrolig digg både med og uten THC i hodet
Prøvde nettopp Jameson Whisky med eplejuice. Går veldig hånd i hånd. Blir som en sterk og god juice Gjerne on the rocks!
Sitat av KakeFrans Vis innlegg
Drikker du f.eks reine vodka-shots (gjerne halve kjøkkenglass). Så hjelper det 200% å ha et glass saft vedsiden av.
Bare å hive innpå hele glasset med vodka er du kjapp nok med safta etterpå, så kjenner du ikke vodkaen i det hele tatt , jeg og en kamerat klarte å tømme en tønne med vodka ganske fort på en kveld mens vi røyka på den måten

Så om du får safta ned ikke mer enn 1-2 sek etter spriten så skal hvertfall den ekle ettersmaken gå bort med en gang

Hvis ikke så skal vist Hennessy være ganske konge
Vis hele sitatet...
Eller bare vann, funker også veldig bra, men hvis man har saft er vel det like greit
Problemet er at vannet ikke demper den "brekningen" man får i munn etter du svelger et halvt glass med vodka. Det gjør saft
Rom&Cola blir for søtt, så med litt tørr kjeft blir man helt sykt seig i munnen. Udigg!

Noe friskt og litt syrlig er det beste synes nå jeg. En godt blandet Gin&Tonic gjør susen. Mojito er jo forfriskende. Vodka&Battery er jo en klassiker, men den tenderer til å bli litt søteste laget mange ganger. Cava, champagne og andre, gjerne tørre, mousserende viner kan være ganske godt. En tørr rosèvin kanskje? Trikset, i mine øyne, er å holde det fra å bli for søtt, og selvfølgelig unngå overdøvende spritsmak. Det pleier ikke å være noe digg! Et annet triks er å bruke mye is!
Jeg sverger mer og mer til cava i alle sammenhenger. Ehe, sammenhenger som SKAL innebære alkohol da. Jeg liker dem mest mulig friske og søte, og da er Marqués de Monistrol og Freixenet (den LYSE flasken) favoritter så langt i hvert fall. Og de har 12% alkohol også, så for meg er det nesten like sterkt som når jeg blander ut vodka, og mye, mye bedre!
Eller bare tequilashots.
Prøv andre typer øl en den kjipe Tuborgen.
Om du vil ha litt mer tyngde kan du jo prøve en Indian Pale Ale feks. Eller kanskje Brew Dog's Rip Tide. Øl med en del mer smak.

Ellers kan du få oppskrift på en fin en. Denne er frisk og god. Prøv den i nærmeste bar der bartenderen har respekt for seg selv og kan lage en. Eller gjør det selv
French '75
-4cl Gin
-2cl Sitronsaft
-2cl Sukkerlage(50-50)
-Rist med is og sil av i et glass
-Topp med champagne, gjerne en brut type
mekk deg white russians. vil tro melken/fløten vil virke lindrende på "sår" hals og en ømfintlig tunge.
Det er en påvenningssak.
akkurat som rusen når man blander cannabis og alkohol
En god, rimlig rødvin sammen med noe høy weed!

Canepa, El Copero og Gato Negro anbefales Gode, litt forskjellige rødviner til rundt 80,- flaska
Rødvin og ØL er chill å drikke til fyrings.

Vis du syntes øl har en kjip smak når du har røyka så har du bare ikke drukket nok øl i livet.
saftig rødvin er tingen
Om du er på byen så bestill deg en Piña Colada. Det er Rom, Kokos og ananasjuice balndet som drink... Perfekt munch! Men ærlig talt så synes jeg en iskald Mackøl er bedre
Sist endret av Googæl; 23. august 2010 kl. 11:56.
Er ganske overasket av at ingen har sagt noe om verdens beste drink for stonere!

Dra på polet å kjøp deg en flaske Hennessy VSOP eller XO.
Frys masse isbiter dagen før.
Ta en tur innom daglivarebutikken å kjøp deg masse sprite og masse flytende lime. (Den grønne glassflaska)

KC Tea:
Dosering: I vanlig glass 0,3L-0,5L avhengig av hvor sterk man liker den.
2-3 isbiter
2 shotteglass med Hennessy
Fyll resten opp med sprite
3-5 dråper lime

Kos deg ^^

Og ikke minst!
Takk til TechN9ne for denne herligheten!
Captain Morgan med amerikansk Ginger Ale. Funker ikke bra med norsk ingefærøl.

Ellers er vel hovedregelen å drikke noe med en del sukker, så du ikke blir trøtt av cannabisen.
Jeg drikker egentlig bare to forskjellige ting etter jeg har røyket. Enten pils eller tequila. Det som er bra med pils, er at det er så godt. For meg går pils radig ned. Ellers synes jeg tequila er vanvitting godt etter trekk. Rusen blir litt morsomere også etter noen tequila shots. Bare husk og bruk salt og lime, pluss og drikke sakte.
Mickey Finn Sour Green Apple er utrolig god synes jeg. Men dette blir fort dyrt hvis du har planer om å bli drita, for flasken er bare på 0,5l og 15%, men hvis du har planer om å bli litt brisen funker det jo supert. Koster rett over hundrelappen for flasken. Jeg drakk dette første gangen jeg røyka, og det var en av de beste kveldene i hele mitt liv. Alt som heter problemer forsvant, har aldri opplevd noe lignende hverken før eller etter.

Hvis ikke er vodka ganske godt rent, men dette er vel egentlig en tilvenningssak. Husker jeg ikke klarte å drikke vodka rent før, men nå er det stort sett det jeg drikker.

Hvis du har problemer med kvalme er salt og pepper-potetgull helt ekstremt godt mot kvalmen. Alt som heter kvalme blir borte med en gang for min del. Hvis du synes ting blir alt for ille er jo en grei teknikk som jeg brukte før da jeg ikke likte bar vodka å ta 1 shot, 1 neve potetgull, 1 shot, 1 neve potetgull osv. helt til du blir så full at ting smaker greit.
Sist endret av drittunge; 23. august 2010 kl. 16:30.