Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 4521
Dette er det lille jeg husker:

Det handlet om flere biler/crosskart-lignende kjøretøy med førere som skulle kommer først frem til et mål.

Husker de fikk et oppdrag eller lignende fra en kar i et slott. De kjørte så ut av slottet, over bruen og startet kappløpet. Lurer på om førerne av bilene var dyr.

De drev også å saboterte hverandre med forskjellige skitne knep og feller underveis i løpet.

Noen som kanskje vet hva jeg snakker om?
ChS
Hestehandler
ChS's Avatar
Dette er jo kjente fjes fra Hanna Barbera. Nemlig Dick Dastardly & Muttley & their flying machines, også kalt Stop the Pigeon.
Dette er en spin-off fra Wacky Races fra slutten av 60-tallet.
Trådstarter
9 0
Nei, er ikke Dick Dastardly & Muttley & their flying machines eller Stop the Pigeon.
Den jeg snakker om var biler og ikke fly. Er heller ikke Wacky Races.

Flere forslag?
eneste jeg kommer på er Mario Kart spillet

Husker du hvilken kanal dette gikk på ?
Serien heter "Dastardly and Muttley in Their Flying Machines", ikke "Stop the Pidgeon" - det er bare en del av introteksten. Dick Dastardly er forøvrig bare hovedpersonen i serien.

Har serien noe med Hannah Barbera å gjøre, eller er det noe annet som passer bedre?

The Perils of Penelope Pitstop tenker jeg på, men hun var med i Wacky Races, så det er nok der jeg ser en kobling.

Har du noe annet å føye til?
Du tenker ikke på Flåklypa Grand Prix?
Er det Speed Racer du sikter til?
Sist endret av waf; 4. august 2012 kl. 18:20.
Trådstarter
9 0
Er ikke The Perils of Penelope Pitstop, Flåklypa eller Speed Racer.

Er usikker på hvilken kanal det gikk på. Hvis det ikke var noe som gikk på Barne TV så må det ha vært FOX eller Cartoon Network.

Tror ikke den ha rnoe med Hannah Barbera å gjøre, men skal ikke se helt bort fra det. Så nettop gjennom seriene fra Hannah Barbera og fant ikke serien jeg leter etter.

Kan føye til at han som ga "oppdraget" muligvis var kongen i slottet. Kan ikke heller si med sikkerhet at dette var en serie og ikke en film.
Vil du si dette er en mer "seriøs" serie enn hannah barbera seriene?

Kanskje en mer ungdomsserie?

Eller er vi i det heletatt på rett spor, kanskje bare ikke helt i mål ("HE HE")?
Sist endret av waf; 4. august 2012 kl. 18:44.
Trådstarter
9 0
JA! Jungelpatrulien! Endelig. Takk!
And we have a wi(e)nn(-n)er!
Sist endret av waf; 4. august 2012 kl. 18:53.
Parkettetterligning
Takk for at du lagde tråden, har helt glemt denne serien men da jeg så beskrivelsen din så kom jeg på ting som at det var kongen i et slott (kongen var løve) som sendte de på et racelignende oppdrag. Husker også at han brukte brikker av førerne på et kart over løypa for å se hvordan det gikk med folk.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Dun know what to do
appleaya's Avatar
Noen som husker hva Dastardly and Muttley in Their Flying Machines het på norsk?
Mener å huske de sang noe som stopp fugelen
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av Ninus Vis innlegg
Noen som husker hva Dastardly and Muttley in Their Flying Machines het på norsk?
Mener å huske de sang noe som stopp fugelen
Vis hele sitatet...
Den heter vel Råttesen og Bumly tror jeg
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av anmarix Vis innlegg
Vis hele sitatet...

fyfan jeg husker den jævla kanin med den lyse stemme freaka meg ut før :s