Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  63 5514
Heisann.

Sitter nå og ser på "My Sweet 16" på MTV. Har sett på dette en del ganger før, men akuratt nå følte jeg at jeg måtte få ut litt om hva jeg synes om dette programmet.

Det må vel være noen andre det ute som blir forbanna av å se på disse bortskjemte drittungene som får alt de peker på. Som blir sinte når de ikke får en bil til 100 000$, men 'bare' en til 80 000$. Som sier "Det bør være mer" når de faktisk har fått bilen til 100 000$.

Denne iscenesatte 'festen' hvor ungene begynner å grine fordi "the entrance" ikke var helt perfekt, eller fordi ikke absolutt all oppmerksomheten er på dem. Dette gjør meg nesten kvalm. Mest forbanna. Noen andre som føler det samme?
Det letteste ville vel vært å bare la være å se på det.
Velkommen til amerikansk tv. Anbefaller også ''Date My Mom'' eller ''Elimidate''
Er bare å holde seg unna MTV i disse dager. Noe mer manusbasert dritt TV enn dette her skal man lete lenge etter.

Irriterer meg over folk som sitter å ser på det hver dag og tror alt er sant og ekte.
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Velkommen til amerikansk tv. Anbefaller også ''Date My Mom'' eller ''Elimidate''
Vis hele sitatet...
Sitat av kimaarntzen Vis innlegg
Det letteste ville vel vært å bare la være å se på det.
Vis hele sitatet...
Treng jeg si mer?
I fengsel,etter frokost er MTV en højdare,ingen kan ta det fra meg!!
Synes det egentlig bare er litt morsomt og underholdende nettopp fordi de er så utrolig urimelige.. og denne og "my super sweet 16" er jo bare hvordan 16 åringer feirer at de er 16år når de er rike.. hvis du blir så misunnelig så kanskje du burde lar være å se på
Sitat av exceed Vis innlegg
hvis du blir så misunnelig så kanskje du burde lar være å se på
Vis hele sitatet...
For det er jo helt nødvendig å være misunnelig for å kritiserer overforbruk og at folk kaster penger ut av vinduet.
Det er vel bare helvetes sosialister og jævla jantelov-Norge hvor det er slik.
Eller?

Det sagt, skru av tven og les ei bok.
Sist endret av Mith; 24. september 2010 kl. 13:30.
Episoden av south park når satan skal ha et my sweet sixteen haloween party. er Genial fordi satan får dårlig samvittighet å slipper inn alle på festen. Det gjør ikke jentene på MTV
Har dere ikke sett oppfølgeren Exiled da? Der hvor en del av disse jentene blir dratt ut til avsidesliggende steder i verden for å lære om det virkelige livet? Det er mye morsommere!
MTV er ødelagt, rett og slett!
Jeg husker back in the days når MTV faktisk var Music TeleVision og ikke Everything Else TeleVision.
Hah, så noen av dere episoden der de avslørte at ei hadde lånt alt? Altså at hun ikke eide det hun lata som. Fnis, eid.
Og du tror ikke de får litt "rabat" av at MTV filmer bilen og folk blir glade og jubler?
Det er fælt, ikke mer å si. Bortsett ifra: Slutt å se på det?
Sitat av Source Vis innlegg
Er bare å holde seg unna MTV i disse dager. Noe mer manusbasert dritt TV enn dette her skal man lete lenge etter.

Irriterer meg over folk som sitter å ser på det hver dag og tror alt er sant og ekte.
Vis hele sitatet...
Ey, etter kl. elleve er det faktisk bra. For da går The Dudesons (Y)
Sitat av Eplegutten Vis innlegg
Ey, etter kl. elleve er det faktisk bra. For da går The Dudesons (Y)
Vis hele sitatet...
Det er og manusbasert, akuratt som viva la bam!
Er ikke alt manusbasert, bortsett fra reality og div NRK-Program manusbasert?
Magnetisk hamster
Ffojt's Avatar
Jeg liker disse programmene. Jeg ser på dem og blir fantastisk glad over at jeg ikke er sånn, og elsker å le av de grinende drittungene
Anbefaler deg heller å se Brat Camp!
Music Television - i rest my case
Pimp my ride må være noe av det mest manusbaserte som finnes på tv. Jeg veit ikke hvor mange sesonger og episoder de er ansvarlige for, men hver JÆVLA episode er bygd opp på nøyaktig samme måte:

- Personen som skal få bilen sin pimpa tar av helt når xibit ringer på og døra åpnes. Personen er selvfølgelig alltid hjemme og påkledd, fordi personen vet selvfølgelig på forhånd at xibit og kamerateamet kommer. Den gleden personen gir så eksplosivt utrykk for er derfor nødt til å være skuespill. Ingen utrykker glede ved å hoppe, sprette og skrike lenge etter den gode nyheten er blitt levert.

- Bilen er nesten alltid i ulovlig dårlig stand. Når xibit kommer frem til verkstedet med bilen, står alltid teamet klart i en halv-sirkel og utrykker sin frustrasjon over hvor dårlig stand bilen er i på samme måte hver eneste gang. De har de samme kommentarene, håndbevegelse og kroppspråket.

- Teamet river i filler bilen på en fryktelig uprofesjonell måte for å illustrere at bilen er i ferd med å gå gjennom en stor transformasjon.

- Xibit sitter i ett slags møterom og spør teamet om hva slags planer de har for bilen. Nok igjen svarer teamet på akkurat den samme måten som alltid, og foreslår at de skal sette tv-skjermer på steder de ikke engang kan brukes ordentlig uten at brukeren må sitte i ubehaglige stillinger, f.eks under bilen eller i bagasjerommet.

- Det tekniske ved bilen, f.eks motor, girkasse og understell nevnes aldri, trolig fordi det ikke blir overhalt i det hele tatt. Det de utelater å nevne er tilfeldigvis også det dyreste.

- Når bilen er ferdig overhalt og ser ut som en aids-infisert, nedsminka Oslo hore, kommer eieren inn og begynner å hoppe og sprette med engang de ser bilen. Noen ganger begynner de også å hoppe og skrike like FØR teppet er dratt av bilen.

- Eieren går rundt i rommet og takker alle, og kjører bilen hjem. Når han/hun kommer hjem, står det som regel 3 personer der og venter. De reagerer også med nøyaktig det samma kropsspråket som alle andre, selv om det er veldig tydelig at det ikke er naturlig for dem.

Skuespillet er også generelt dårlig gjennom hver episode.

Selvfølgelig har mange gjort de samme observasjonene som meg, og jeg er også klar over at slike serier oftest er bygd opp slik. Det som er litt skremmende er alle som ikke gjør disse observasjonene. Det blir som folk som ser på wrestling uten å skjønne at det er skuespill. Jeg skjønner ikke hvordan søppel kan være populært nok til å være levedyktig.

Skuespill som skal se ut som reality TV er ett skremmende konsept. Det er fryktelig manipulerende syns jeg. Det er ikke engang tegn til selv-ironi i disse seriene, akkurat som om produsentene tar det for gitt at seerne ikke skjønner hvor lette de er å manipulere.
Søstra mi så alltdi på dette, ejg kan ikke fordra det! Hun flyttet ut, jeg tenkte jackpot! så kommer dama inn i bildet, hu ser faen emg på det hu og! im doomed!
Blir enda mere irritert på de ungene som er på festen som presterer og si at foreldrene demmes ikke elsker dem like mye, fordi de ikke får like dyre gaver.
Kom igjen a gutta, følg heller med på Jersey Shore! YEAH!!! ;D
Hvem gidder ærlig talt å irritere seg over noe sånt? Det er jo like latterlig. Lage tråd på internettforum og whine over at folk har mye penger... lol.
Sitat av Spesiellgnom Vis innlegg
Hvem gidder ærlig talt å irritere seg over noe sånt? Det er jo like latterlig. Lage tråd på internettforum og whine over at folk har mye penger... lol.
Vis hele sitatet...
Han whiner da vel ikke over at de har mye penger? Han whiner over at de oppfører seg som noen jævla idioter
BÅT BÅT BÅT BÅT BÅT
CakeZ's Avatar
Sluttet å se på MTV da de jævla mobilreklamene ødela alt. Vært innom å sett en halv episode av dette programmet. Jeg ler meg fillete av de guttene som begynner å sippe over alt og ikkeno. Han ene sippa for at han ikke fikk bruke klokka han ville på festen.. Fy tute ass :P
Jeg slutta totalt med MTV når de slutta med å holde seg til selve grunnlaget til kanalen; nemlig musikk. MTV nå til dags er en forferdelig kanal der forfengelighet og overfladiske drittunger stort sett bare står i fokus.
Hvordan skjedde dette egentlig? Hvordan kan en kanal som så lenge jeg kan huske stort sett bare sendte et godt variert utvalg musikk omtrent hele døgnet, gå fra å være selve symbolet på en renspikket musikkanal, til å bli den møkka den er i dag? Skjønner ikke hvorfor de en gang gidder å kalle seg selv MTV lengre jeg. Musikken er jo borte.
Som en go kamerat av meg pleier å si: "MTV er kanalen for de dumme"
Sitat av Atuhl Vis innlegg
Som en go kamerat av meg pleier å si: "MTV er kanalen for de dumme"
Vis hele sitatet...
Hils kameraten og si at jeg liker ordtaket hans
Sitat av exceed Vis innlegg
Synes det egentlig bare er litt morsomt og underholdende nettopp fordi de er så utrolig urimelige.. og denne og "my super sweet 16" er jo bare hvordan 16 åringer feirer at de er 16år når de er rike.. hvis du blir så misunnelig så kanskje du burde lar være å se på
Vis hele sitatet...
Jeg syntes også det er drit fett og se på. Ser også mye på Life of Ryan, South Park, Jackass, Wildboyz, Viva la bam og mye mer! MTV er en drit bra kanal!
Sitat av alicante55 Vis innlegg
Jeg syntes også det er drit fett og se på. Ser også mye på Life of Ryan, South Park, Jackass, Wildboyz, Viva la bam og mye mer! MTV er en drit bra kanal!
Vis hele sitatet...
Vær så snill å si du er ironisk nå..
"In reality shows, there is very little reality involved. Everything we shot, every scene, was shot over and over and over again. If anything at all interesting happened, they made us back up and reshoot it again and again. If we said something that was cool or funny they made us reshoot it from multiple angles. If I'd have to guess I would say they shot about 12 hours of footage for every 15 minutes of reality show that you actually saw".

- Dusty Smith (http://www.youtube.com/watch?v=zynJL...ure=grec_index)

Dette var noen år siden, og han sier det var i begynnelsen av MTV reality. Den dag i dag er det jo åpenbart veldig mye værre, som jeg ga ett eksempel på ovenfor.

Mener ikke dette som groundbreaking news, men noen tror faktisk at reality er virkelig
Sist endret av Moonsoon; 24. september 2010 kl. 23:42.
Så dette programmet en gang, men ikke i mer enn 2 minutter.
Sitat av Mith Vis innlegg
For det er jo helt nødvendig å være misunnelig for å kritiserer overforbruk og at folk kaster penger ut av vinduet.
Det er vel bare helvetes sosialister og jævla jantelov-Norge hvor det er slik.
Eller?

Det sagt, skru av tven og les ei bok.
Vis hele sitatet...
Jeg regner med at foreldene til disse 16-åringene tjener såpass mye penger hver dag at de ganske lett har tjent inn 100k pund på en uke så for de så vil det ikke virke som sløsning når de vet at de uansett får nye 100k i slutten av uka eller måneden... det finnes jo også folk som klarer langt ifra å bruke det de tjener på en måned. Et problem med folk er selvfølgelig at enkelte blir overlegne av å ha eller få så mye penger og yngre folk som blir vokst opp med dette og blir lært opp til å rett og slett ikke vite bedre, vil jo oppføre seg slik.. det er vel egentlig ikke deres feil.. de få jo (som regel) absolutt alt de vil ha
Personlig syns jeg det er mer tragikomisk hvordan de oppfører seg på my super sweet 16..
Når de ikke får bilen til 100.000$ så er dagen ødelagt, og det blir armer og bein fordi pappa er gjerrig og dum, ler meg skakk, stakkars mennesker!
Nå vet ikke jeg hvordan Sweet Sixteen foregår i Usa, har heller aldri sett på det. Men jeg vet iallefall at det kommer en norsk versjon, og den er fake og iscenesatt til tusen.

Jeg jobber på en yacht i Oslo og vi hadde Mtv ombord og filmet hvor de latet som at de ''eide'' båten. Med andre ord fake fake fake
Sitat av Pandabjørn Vis innlegg
Nå vet ikke jeg hvordan Sweet Sixteen foregår i Usa, har heller aldri sett på det. Men jeg vet iallefall at det kommer en norsk versjon, og den er fake og iscenesatt til tusen.

Jeg jobber på en yacht i Oslo og vi hadde Mtv ombord og filmet hvor de latet som at de ''eide'' båten. Med andre ord fake fake fake
Vis hele sitatet...
Klart det er fake. Det finnes jo reality skoler i USA som er som vanlige skuespiller skoler. Det har jo blitt en enormt stor business.
Sitat av Daaamn Vis innlegg
Vær så snill å si du er ironisk nå..
Vis hele sitatet...
Hvorfor det? South Park, Jackass, Viva la Bam, Wildboyz, The Dudesons og Dirty Sanchez (innimellom) er jo konge. Sitter ikke det i samme kategori som My sweet 16, room raiders osv. Vær så snill å si at du er ironisk.

Er manus, hva så? Det er tidig uansett, og ikke minst like vondt.
Sist endret av Don Veto; 25. september 2010 kl. 14:18.
Er helt enig asså.
Jeg foretrekker heller MTV cribs enn dette sweet 16 greiene.
Å grunnen er jo enkel, de fleste på cribs har faktisk jobbet for dette selv.
Det har ikke de sweet 16 ungene gjort, de har bare fått å fått.

Har ikke noe imot folk som har mye penger, å jeg liker å se på programmer der folk råkjører med en bil til 1million eller mere.

Men jeg hater folk med mye penger som disser den vanlige arbeidskar.
Altså folk som gjør narr av andre folk fordi de ikke har en bil til en halv million osv..
Sitat av exceed Vis innlegg
Jeg regner med at foreldene til disse 16-åringene tjener såpass mye penger hver dag at de ganske lett har tjent inn 100k pund på en uke så for de så vil det ikke virke som sløsning når de vet at de uansett får nye 100k i slutten av uka eller måneden... det finnes jo også folk som klarer langt ifra å bruke det de tjener på en måned. Et problem med folk er selvfølgelig at enkelte blir overlegne av å ha eller få så mye penger og yngre folk som blir vokst opp med dette og blir lært opp til å rett og slett ikke vite bedre, vil jo oppføre seg slik.. det er vel egentlig ikke deres feil.. de få jo (som regel) absolutt alt de vil ha
Vis hele sitatet...

Det er det som er feil med hele programmet. Millioner av fattige i verden sulter og har det helt jævlig, men så sitter det masse tenåringer å sutrer for at de ikke får den nyeste bilen til bursdagen sin. I tillegg bruker de flere hundre tusen på en bursdag som varer noen timer. Det er slike program som viser hvor jævla feil det er i verden ved at noen kan bade i rikdom, mens andre sliter hver eneste dag for å ikke sulte ihjel.
Sitat av margido Vis innlegg
Det er det som er feil med hele programmet. Millioner av fattige i verden sulter og har det helt jævlig, men så sitter det masse tenåringer å sutrer for at de ikke får den nyeste bilen til bursdagen sin. I tillegg bruker de flere hundre tusen på en bursdag som varer noen timer. Det er slike program som viser hvor jævla feil det er i verden ved at noen kan bade i rikdom, mens andre sliter hver eneste dag for å ikke sulte ihjel.
Vis hele sitatet...
Du har et veldig godt poeng å jeg sier meg helt enig.
å herregud, hvis du kommer til å tenke sånn resten å live kommer du til å få en mind job for det kommer ikke til å endre seg.. ting er som de er, dette blir for dumt å diskutere.. og jeg hater politikk da jeg har nada interesse for det.. denne tråden var om mtv sweet 16, ikke noe jævla politikk.. hvis du er så politisk engasjert og ikke klarer å se på et program uten å tenke politikk politikk så ikke se på det da vel. ja det synd på de som er fattige osv. men uansett politikk er jeg ikke interessert i og det er det du grenser inn til nå.
Sist endret av exceed; 26. september 2010 kl. 00:29.
Sitat av exceed Vis innlegg
å herregud, hvis du kommer til å tenke sånn resten å live kommer du til å få en mind job for det kommer ikke til å endre seg.. ting er som de er, dette blir for dumt å diskutere.. og jeg hater politikk da jeg har nada interesse for det.. denne tråden var om mtv sweet 16, ikke noe jævla politikk.. hvis du er så politisk engasjert og ikke klarer å se på et program uten å tenke politikk politikk så ikke se på det da vel. ja det synd på de som er fattige osv. men uansett politikk er jeg ikke interessert i og det er det du grenser inn til nå.
Vis hele sitatet...
Bra holdning du farer med. Jeg snakka ikke politikk heller såvidt jeg vet, men holdningene til mennesker som har så mye penger at det tyter ut av hue og ræva på dem, mens det er millioner som strever med å få kronene til å strekke til. Det var ikke noe annet enn det.
så du sier at en ikke skal kunne bruke mye penger på seg og ungene sine selv om en har jobbet hardt for å få de godt betalte jobbene de har ? det å gi ungene et godt liv pga. at en har veldig godt betalte jobber ser jeg ikke noe feil med, men det burde uten tvil vært noen oppdragelse inni bildet likevel. synes det er dårlig gjort å si at en skal måtte tenke på å gi alle andre fattige penger bare pga. at en skulle vært rik, har en oppnådd det så har en sannsynligvis gjort noe som de fleste ikke våger å gjøre som feks. å starte opp en vellykkett bedrift med en unik idè ell. som har slått veldig ann
Sist endret av exceed; 26. september 2010 kl. 01:19.
Alle medaljer har sin bakside, kapitalismen åpner for nettopp slike skiller. Men samtidig er det viten om hvor bra man "kan" ha det som gir folk ambisjoner.

Hva foreslår dere som hater "my sweet 16" situasjoner? En maksgrense på inntekt? Regulering av hva barn kan få?

Er dere opprørt over kapitalismens vinnere eller har dere for første gang innsett at det finnes dårlige foreldre?

Sitat av margido Vis innlegg
Det er det som er feil med hele programmet. Millioner av fattige i verden sulter og har det helt jævlig, men så sitter det masse tenåringer å sutrer for at de ikke får den nyeste bilen til bursdagen sin. I tillegg bruker de flere hundre tusen på en bursdag som varer noen timer. Det er slike program som viser hvor jævla feil det er i verden ved at noen kan bade i rikdom, mens andre sliter hver eneste dag for å ikke sulte ihjel.
Vis hele sitatet...
Om du tenker sånn får du holde kjeft hvis du knekker beinet e.l, det er jo tross alt folk som må amputere..

Lykke er relativt til livssituasjonen.. Et barn i afrika blir nok gladere for et par sko, en fotball og et måltid enn en superbortskjemt drittkjerring blir for en ny bil..
Jeg for min del blir bare flau på deres vegne. Får inntrykk av at foreldrene bare er nikkedukker for barna som spyr opp penger. Bryr meg ikke om at de bruker mye penger på barna sine, det er deres penger, så de får vel disponere dem slik dem vil :P Men setter jo et ekstremt dårlig eksempel for barna som sikkert tror at ting kommer uten at du må slite for dem. Skulle ønske foreldrene donerte bort hver ei krone når dem dør, så skal vi DA se hvor bra barna takler seg
Jeg har en kompiss som følger med på sweet 16, Elimidate og Hogan knows best.

Må si jeg faktisk ble litt "skuffa" når jeg fant det ut, etter litt titting på get-boksen hans.
Det virker også som at han ikke helt forstår at ALT (100 prosent, 1000 promille) av hele opplegget er manus.
Noe så patetisk som et "reality" program som er kun renspikka manus. Som i tilleg er katastrofalt elendig!

Jeg personlig ser heller på reklame for L'Oréal sin nye maskara, eller Princess som har kommet ut med høstens nye gardiner.
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Alle medaljer har sin bakside, kapitalismen åpner for nettopp slike skiller. Men samtidig er det viten om hvor bra man "kan" ha det som gir folk ambisjoner.

Hva foreslår dere som hater "my sweet 16" situasjoner? En maksgrense på inntekt? Regulering av hva barn kan få?

Er dere opprørt over kapitalismens vinnere eller har dere for første gang innsett at det finnes dårlige foreldre?



Om du tenker sånn får du holde kjeft hvis du knekker beinet e.l, det er jo tross alt folk som må amputere..

Lykke er relativt til livssituasjonen.. Et barn i afrika blir nok gladere for et par sko, en fotball og et måltid enn en superbortskjemt drittkjerring blir for en ny bil..
Vis hele sitatet...
Det er ikke snakk om at folk ikke skal få sjanse til å bygge seg opp en formue, kjøpe seg dyre biler eller ha et stort hus, men den enorme forskjellen det er i verden på de rike og de fattige. Og jeg liker ikke det programmet da det viser hvor bortskjemt mange ungdommer er som har rike foreldre, når alle vet at det finnes mennesker som ikke har råd til et tak over hodet.

Sitat av exceed Vis innlegg
så du sier at en ikke skal kunne bruke mye penger på seg og ungene sine selv om en har jobbet hardt for å få de godt betalte jobbene de har ? det å gi ungene et godt liv pga. at en har veldig godt betalte jobber ser jeg ikke noe feil med, men det burde uten tvil vært noen oppdragelse inni bildet likevel. synes det er dårlig gjort å si at en skal måtte tenke på å gi alle andre fattige penger bare pga. at en skulle vært rik, har en oppnådd det så har en sannsynligvis gjort noe som de fleste ikke våger å gjøre som feks. å starte opp en vellykkett bedrift med en unik idè ell. som har slått veldig ann
Vis hele sitatet...
Som sagt, det er ikke snakk om at de som har jobbet seg en formue ikke skal få bruke pengene sine. Som du sier så burde det uten tvil være oppdragelse inne i bildet, og det ser jeg ikke forekommer på det programmet der. Hvis ungen syter over at bursdagen ikke ble bra nok, eller at hun/han ikke fikk nok penger gir som regel foreldrene etter, noe som viser litt av holdningene til både oppdragelse og penger. Ellers er jeg enig med deg i noe av det du sier.