Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  154 13918
Det jeg prøver å si: Først og fremst er det ikke dyreplageri å rive av pelsen til dyr i NOEN land. I det landete synnes dem at det er ok fordi det bare er dyr. Mens vi fra Norge har en helt annet synnsvinkel av ting. Men også finnes det jo bedre måter å ta livet av dyr på.

Men si at du sender 100kr til en Organisjon som hjelper mot dyreplageri og vill bekjempte det.
Hvorfor ikke da sende 100kr til Afrika der du kan redde mange hundre mennesker for den samme summen?
Du sitter hjemme på en pc som kosta 5000kr når du kunne reddet andre mennesker for den samme summen.
Point it: Du har penger til å redde dyrene du ser på youtube som blir misshandlet når du sitter med penger i hånda, og du kunne ha reddet dyret
Sitat av Get-A-Life Vis innlegg
Det jeg prøver å si: Først og fremst er det ikke dyreplageri å rive av pelsen til dyr i NOEN land. I det landete synnes dem at det er ok fordi det bare er dyr. Mens vi fra Norge har en helt annet synnsvinkel av ting. Men også finnes det jo bedre måter å ta livet av dyr på.
Vis hele sitatet...
Jeg synes du er ganske vag. Poenget ditt med dette er..? At vi må respektere andres tradisjon med å rive pelsen av levende dyr? Jeg spør fordi jeg ikke ser hva du vil frem til.

Sitat av Get-A-Life
Men si at du sender 100kr til en Organisjon som hjelper mot dyreplageri og vill bekjempte det.
Hvorfor ikke da sende 100kr til Afrika der du kan redde mange hundre mennesker for den samme summen?
Vis hele sitatet...
Hvorfor ikke gjøre begge deler? Hvorfor utelukker det ene det andre? Hvorfor må alle støtte seg kun til den saken du anser som så enestående viktig at alt annet blekner og blir bagateller i forhold? Er ikke det beste å fordele ressursene totalt sett på flere viktige saker, fremfor bare én? Du kan jo si det samme om barn og voksne. De fleste synes det er verre når barn lider enn når voksne lider, så hvorfor bruke tid, penger og følelsesmessig engasjement på voksnes lidelse før vi har utryddet all lidelse blandt barn?

Sitat av Get-A-Life
Du sitter hjemme på en pc som kosta 5000kr når du kunne reddet andre mennesker for den samme summen.
Vis hele sitatet...
Gjør ikke du det samme? Og du reagerer tydeligvis like sterkt som oss andre, bare at dine reaksjoner er mer rettet mot menneskelig lidelse.

Sitat av Get-A-Life
Point it: Du har penger til å redde dyrene du ser på youtube som blir misshandlet når du sitter med penger i hånda, og du kunne ha reddet dyret
Vis hele sitatet...
Hvordan skal mine penger redde skjebnen til kyr hos en veletablert og ressurssterk eier av en bondegård i Ohia, USA, som tydeligvis har ansatt en voldelig og psykisk forstyrret hjelper? Hvordan skal mine penger redde skjebnen til katter som blir trampet i hjel på Youtube-videoer? Og hva vet du om hvor mye penger jeg donerer til organisasjoner som Dyrebeskyttelsen o.l.? Forlanger du at jeg ikke skal sitte igjen med et rødt øre eller en eneste eiendel før jeg skal kunne ytre fordømmelser av dyreplageri?

Jeg tror ikke du har tenkt så godt gjennom dette.
Føler jeg er nødt å melde meg inn i diskusjonen, siden jeg har hatt alle slags dyr en kan tenke seg. Kom over en stakkars katt her om dagen som hadde svimerker over hele kroppen, kuler og ødelagte ører. Det er bare trangsynte mennesker vi kunne klart oss lett uten som driver med ren idioti som dette.
Sitat av Get-A-Life Vis innlegg
Det jeg prøver å si: Først og fremst er det ikke dyreplageri å rive av pelsen til dyr i NOEN land. I det landete synnes dem at det er ok fordi det bare er dyr. Mens vi fra Norge har en helt annet synnsvinkel av ting. Men også finnes det jo bedre måter å ta livet av dyr på.

Men si at du sender 100kr til en Organisjon som hjelper mot dyreplageri og vill bekjempte det.
Hvorfor ikke da sende 100kr til Afrika der du kan redde mange hundre mennesker for den samme summen?
Du sitter hjemme på en pc som kosta 5000kr når du kunne reddet andre mennesker for den samme summen.
Point it: Du har penger til å redde dyrene du ser på youtube som blir misshandlet når du sitter med penger i hånda, og du kunne ha reddet dyret
Vis hele sitatet...
Hva faen er det du babler om? Hvor er logikken i at man redder mange hundre mennesker, men ingen dyr, om man betaler 100 kroner?
Dette kommer jo helt an på hvem du sender pengene til, og om dem er seriøse eller ikke i sitt arbeid.

Ja, det kan vere noen land der dem syns det er ok å rive pelsen av dyr, men det betyr fortsat ikke at det skal vere greit for resten av verden. Dyra lider jo like mye for det, uansett om det er i Norge eller Uganda/mongolia/whatever.
Det finnes jo faktisk noen land, der det blant noen krigsherrer, er greit å rive huden av mennesker også. Men resten av verden synes fortsatt det er totalt forkastelig, og vil gjøre alt for å få slutt på det.

Dyreplageri og meneskeplageri er likestilt for min del. Ingen av delene bør nedprioriteres til fordel for den andre.
Sitat av Sarv_2 Vis innlegg
Dyreplageri og meneskeplageri er likestilt for min del. Ingen av delene bør nedprioriteres til fordel for den andre.
Vis hele sitatet...
Så de er begge like viktige? Det er virkelig like viktig å stoppe en katt fra å bli torturert som et menneske?

Er alle dyr like viktige? Eller er det bare hunder/katter og søte dyr? Hva med rotter? Hva med insekter? Hva med apekatter som bor i storbyer, som lever av å stjele mat fra forbipasserende, og som sprer sykdom og driter absolutt overalt.. er de fortsatt like viktige som mennesker?
For min del er dyr like viktige som mennesker om ikke mer.. Det er individuelt.

Jeg orker ikke se på noen av linkene og kan bare tenke meg hva som skjer med personen(e) om noen eventuelt skal komme å gjøre noe med et av mine dyr.
Sitat av DumDiDum Vis innlegg
Så de er begge like viktige? Det er virkelig like viktig å stoppe en katt fra å bli torturert som et menneske?

Er alle dyr like viktige? Eller er det bare hunder/katter og søte dyr? Hva med rotter? Hva med insekter? Hva med apekatter som bor i storbyer, som lever av å stjele mat fra forbipasserende, og som sprer sykdom og driter absolutt overalt.. er de fortsatt like viktige som mennesker?
Vis hele sitatet...
Om du skal dra det ned på et slikt nivå, greit.
Dersom det i en tenkt situasjon sto mellom å redde enten et menneske eller en katt, så ville de fleste velge å redde et menneske, men tortur av mennesker eller dyr forkastelig og tilnærmet utilgivelig uansett.
Andre har allerede påpekt at fordi om du fordømmer tortur/plaging av dyr, betyr ikke det at du automatisk aksepterer at dette skjer mot mennesker.

Hva insekter angår, om du fjernet all verdens insekter, ville vi alle dø i løpet av kort tid.
Kanskje noe å tenke på når du ser et insekt krype forbi.

At dyr og insekter noen ganger må kontrolleres, skyldes ofte menneskers manglende evne/vilje til å tenke på kommende generasjoner (som i hvilke konsekvenser som kommer av å bare tenke på seg selv og eget beste), vi tar stadig opp større plass av det som en gang var "fellesareal".
At konflikter med dyr oppstår er vel egentlig ikke så rart?
Sitat av DumDiDum Vis innlegg
Så de er begge like viktige? Det er virkelig like viktig å stoppe en katt fra å bli torturert som et menneske?
Vis hele sitatet...
Har du noe godt argument for hvorfor ikke?

Sitat av DumDiDum
Er alle dyr like viktige? Eller er det bare hunder/katter og søte dyr? Hva med rotter? Hva med insekter? Hva med apekatter som bor i storbyer, som lever av å stjele mat fra forbipasserende, og som sprer sykdom og driter absolutt overalt.. er de fortsatt like viktige som mennesker?
Vis hele sitatet...
Det er like viktig at de ikke blir mishandlet og torturert, som at ikke mennesker blir det. Om det er en hund, katt, rotte eller en apekatt som bor i en storby og lever av å stjele mat fra forbipasserende, og sprer sykdom og driter absolutt overalt. Å drepe et dyr for mat, på mest mulig human måte, er derimot noe helt annet enn tortur og mishandling.

Akkurat når det kommer til insekter og andre virvelløse dyr, så kan du se en del (forsiktige) konklusjoner rundt de forskjellige grupperingene i rapporten Sentience and pain in invertebrates (konklusjoner s. 35, 36).
Så lenge vi insisterer på å spise mer og mer kjøtt blir landbruket industrialisert i større grad enn før. Med større industrialisering av landbruket følger et syn på dyr som en vare og ikke som et levende vesen med følelser.
Sitat av DumDiDum Vis innlegg
Så de er begge like viktige? Det er virkelig like viktig å stoppe en katt fra å bli torturert som et menneske?

Er alle dyr like viktige? Eller er det bare hunder/katter og søte dyr? Hva med rotter? Hva med insekter? Hva med apekatter som bor i storbyer, som lever av å stjele mat fra forbipasserende, og som sprer sykdom og driter absolutt overalt.. er de fortsatt like viktige som mennesker?
Vis hele sitatet...
Altså, det er et stort skritt mellom å drepe dyr for en grunn, og å PINE dem.
Å utrydde skadedyr (rotter o.l.) fra hus, og skyte hjort for å få kjøtt, og til og med avlive kattunger fordi du ikke har plass til dem, er greit. Men det å påføre ett dyr mest mulig smerte uten å drepe det, kun fordi du har glede av det, det er helt uakseptabelt.

Snakker her om dyr generelt. Fordi om noen aper stjeler og driter i byene, betyr det ikke at det er mer greit å pine dyr enn menesker.
Mange mener sikkert at det hadde vert greit om Adolf Hitler hadde lidd en skikkelig smertefull død, men dette betyr ikke at alle mennesker generelt burde gjøre det.

Hadde jeg vert tilfeldig forbipasserende og sett en gjeng som hadde teipa ei katte fast til ett tre, for så dynke den med bensin og satt fyr på, så hadde jeg nok reagert like kraftig som om det var ett menneske.

Men så igjen, om jeg hadde valget mellom å redde ei random bikkje eller ett random menneske fra en slik skjebne, så hadde nok jeg nok først gått for mennesket, og så gjort det jeg kunne for bikja etterpå. I det minste prøvd å sikre den en kjapp og smertefri død. Hadde ikke automatisk gitt den opp, fordi et menneske var reddet.
Videoen kommer jeg aldri til å se, av den enkle grunn at jeg ikke kommer til å få sove etterpå.
Dyreplageri er feil uansett, og dem som driver med det kan brenne et visst sted for min del...
Mye skremmende holdninger her.. skjønner mange ikke har fått en sunn oppdragelse hva gjelder det å ha respekt for dyr.. Jeg liker ikke slanger. Men jeg respekterer dem.. er det opp til meg å avgjøre og bestemme hvem som har mest livsverdi av LEVENDE skapninger? Nei. Er det din? Nei. Du har ingen rett til å peke, har du?

Å måle el. sammenligne sorg, lidelser og livsverdi blir helt feil her.. akk som å måle "det å ha suksess" i hva man har, og ikke hva man er...som menneske. I denne tråden ser man resultatet av mennesker oppvokst uten den uvurderlige stimuli av det å være oppvokst med dyr eller lært opp til at; dyr de respekterer man på lik linje med mennesker. Trenger ikke nødvendigvis like dem, men respekter dem for faen. Blir flau over å være menneske når jeg leser noe av det som blir skrevet her, av den enkle grunn at det er så ufattelig mye dritt og lidelser her i verden at jeg blir kvalm. Er dette virekelig noe å diskutere? Dyreplageri er ikke akseptabelt.

En el annen dag kommer vi mennesker bli tatt så hulvetes schwiiiinhardt i ræva(!), som et resultat av all den hensynsløse behandlingen og nedslaktingen av dyr vi bedriver i dag. Bad Karma!

Om du på en el annen måte føler deg truffet av innlegget må jeg bare kondolere, alltid en fare for at en eller annen asshole blir fornærma, ikkesant?


"The awful wrongs and sufferings forced upon the innocent, faithful animal race, form the blackest chapter in the whole world's history."

-Edward Augustus Freeman
Denne videon her er utrolig grotesk

Sjøl er jeg sterkt imot dyreplaging. Men det må likevel sies at veldig mange overdriver når det gjelder dyreplaging. Det er stor forskjell på å torturere dyr og vise de hvor skapet skal stå. Vi hadde en nabo ved forrige hus som ringte politiet 3 ganger fordi vi satte bikkja ut i regnet når den bjeffet. Den skulle stå der 30min...
Sitat av Totskalle Vis innlegg
Vi hadde en nabo ved forrige hus som ringte politiet 3 ganger fordi vi satte bikkja ut i regnet når den bjeffet. Den skulle stå der 30min...
Vis hele sitatet...
Jeg vil ikke kalle det dyreplaging, men med bakgrunn i en del praktisk erfaring og teori innen trening og rehabilitering av atferd hos hund kan jeg fortelle deg at den metoden ikke er spesielt effektiv. For det første vil å bli tatt med ut ofte fungere som en belønning umiddelbart, ettersom de i utgangspunktet liker å være ute og de ikke vet at det regner før de kommer ut, og de negative konsekvensene oppfattes først senere. Du kan gå ut i fra at hunder kan koble årsak og virkning over et tidsrom på ca 10 sekunder, så innen hunden misliker situasjonen, og konseptet straff trer inn, er det gjerne for sent for å gjøre koblingen. Når du i tillegg setter den ute i 30 minutter er i beste fall de siste 28 minuttene overflødig, og de har ingen effekt på læringen, men fører kun til at hunden mistrives (muligens sterkt) der og da. Jeg hadde ikke kommet til å ringe politiet hvis jeg så noen sette hunden sin ut i regnet i 30 minutter, men jeg hadde nok tatt kontakt og spurt hvorfor hvis det gjentok seg. I flere land er det lovverk som spesifikt krever at en hund som er bundet ute i hagen skal ha tilgang til ly fra vær og vind, og det kan nok anses som et brudd på dyrevelverdsloven §23, andre ledd, her i landet også.

Overdreven bjeffing er veldig ofte et tegn på at hunden får for lite mosjon og/eller annen stimuli. Pass på at den får minst én lang tur om dagen og at den ikke kjeder seg for mye. Et vanlig triks for å hanskes med overdreven bjeffing, etter at den underliggende årsaken er fjernet (hvis det fortsatt trengs), er å lære hunden å bjeffe på kommando, og deretter lære den en kommando for å slutte å bjeffe. Lurer du på noe, kan vi alltids ta det på PM.
Så absolut enig med provo. Ikke det at jeg ser på å sette bikkja ute i regnet som dyreplageri, men vil tørre å påstå at dette har tilnærmet 0 effekt som straff for at den gjør noe galt.
Dyr må ha en umiddelbar og "kraftig" reaksjon for å lære noe.
Og med "kraftig" så mener jeg en høy/streng/bestemt tone i stammen, eller litt filleristing dersom ting gjentar seg. Men for all del, ikke slå og spark, eller overdriv filleristinga!

Prøv heller å HYSJ!! (med streng og bestemt stemme) på bikkja, og gi den belønning om den faktisk holder kjeft.
Selvfølgelig, dyr skal settes på sin plass, men ikke faen om noen skal få behandle dyr slik som på videoene postet i denne tråden.
Blir helt uggen i magen av å se på.
Sitat av Steff4041 Vis innlegg
Viss en mann for eksempel kutter foten av en tatt, ja så kutt av foten til mannan, lik straff
har man hunden sin ute til den sulter og dør, så så sett eieren/eierne i leke til de sulter og dør
Vis hele sitatet...
"An eye for an eye makes the whole world blind"

- Mahatma Ghandi



Offtopic, men det får så være.
Sist endret av Dr. Greenthumb; 10. juni 2010 kl. 21:26.
Jeg synes nok at viss man er dømt for dyremisshandling, med STERKE bevis, så kan man godt straffe de med noe som ligner meeeeeeget på det de er skyldige i.. Flå dyr levende, flå et område på kroppen, helst steder der det er VONDEST. Sulting; sult de. osv.Mulig dette høres sadistisk ut, men så var vel de sadistiske først. Hvorfor kan ikke DE bli misshandla når de misshandler andre? Ikke noen form for dødsstraff, men at de faktisk skal få KJENNE på hvordan det er å være totalt hjelpesløs, uten mulighet til å bestemme over eget liv og atpåtil bli misshandlet. Menneskene er den rasen med mest ressurser og evner til å bruke verktøy, kommunisere osv. vi har en syk stor makt her på jorden, og vi missbruker den noe helt jævlig. Vi har i teorien all makt over dyr, og vi missbruker makten. Det er som å misshandle babyer og barn!

Btw. jeg er hverken ond, hevngjerrig eller slem av meg, men jeg blir bare så utrolig trist over dette. Det vil være uetisk og mot FN menneskerettigheter å skulle straffe ut i fra "øye for øye" prinsippet. Men iblandt er det fristende å tenke at det ville vært riktig... men det vil jo ikke det. Dette er et stort dilemma.
Men uansett, slik det er idag er straffene for lave/milde, men det gjelder i omtrent alle saker untatt det som har med skatteundragelser og narkotika å gjøre... Så straffene må justeres snart!
Sitat av Provo Vis innlegg
Jeg vil ikke kalle det dyreplaging, men med bakgrunn i en del praktisk erfaring og teori innen trening og rehabilitering av atferd hos hund kan jeg fortelle deg at den metoden ikke er spesielt effektiv. For det første vil å bli tatt med ut ofte fungere som en belønning umiddelbart, ettersom de i utgangspunktet liker å være ute og de ikke vet at det regner før de kommer ut, og de negative konsekvensene oppfattes først senere. Du kan gå ut i fra at hunder kan koble årsak og virkning over et tidsrom på ca 10 sekunder, så innen hunden misliker situasjonen, og konseptet straff trer inn, er det gjerne for sent for å gjøre koblingen. Når du i tillegg setter den ute i 30 minutter er i beste fall de siste 28 minuttene overflødig, og de har ingen effekt på læringen, men fører kun til at hunden mistrives (muligens sterkt) der og da. Jeg hadde ikke kommet til å ringe politiet hvis jeg så noen sette hunden sin ut i regnet i 30 minutter, men jeg hadde nok tatt kontakt og spurt hvorfor hvis det gjentok seg. I flere land er det lovverk som spesifikt krever at en hund som er bundet ute i hagen skal ha tilgang til ly fra vær og vind, og det kan nok anses som et brudd på dyrevelverdsloven §23, andre ledd, her i landet også.

Overdreven bjeffing er veldig ofte et tegn på at hunden får for lite mosjon og/eller annen stimuli. Pass på at den får minst én lang tur om dagen og at den ikke kjeder seg for mye. Et vanlig triks for å hanskes med overdreven bjeffing, etter at den underliggende årsaken er fjernet (hvis det fortsatt trengs), er å lære hunden å bjeffe på kommando, og deretter lære den en kommando for å slutte å bjeffe. Lurer du på noe, kan vi alltids ta det på PM.
Vis hele sitatet...
Kjekt og vite alt dette Men vi avliva bikkja for mange år siden da muttern ble allergisk. Men jeg flytter snart og skal ha dyr
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Ny video av en ungdom som pelmer flere nyfødte valper i en elv:

http://www.liveleak.com/view?i=bb4_1283184704

Går over hele verden denne, og håper 4chan klarer å finne identiten til denne misfiten, slik som de gjorde med hun som kastet en katt i bosspannet. Jeg ser gjerne hun her sendt til bunns med et anker. Kom ikke her å prek menneskeverd. Jeg velger hvilket som helst dyr over hvilken som helst drittsekk.
0:22, woooooy! Jævla missfoster av ei kjerring.
Sitat av Don Veto Vis innlegg
Ny video av en ungdom som pelmer flere nyfødte valper i en elv:

http://www.liveleak.com/view?i=bb4_1283184704

Går over hele verden denne, og håper 4chan klarer å finne identiten til denne misfiten, slik som de gjorde med hun som kastet en katt i bosspannet. Jeg ser gjerne hun her sendt til bunns med et anker. Kom ikke her å prek menneskeverd. Jeg velger hvilket som helst dyr over hvilken som helst drittsekk.
Vis hele sitatet...
Første reaksjonen min var at jeg fikk lyst til å slå til hurpa på videoen.

Kan noen poste dette å /b/ eller noe? Spore hu opp som de gjorde med han som torturerte katta si.

Folk som torturerer dyr må ha en massiv feilkobling i hjernen sin.
Stakkars dyr! Forkastelig video, blir lei meg når jeg ser sånt og denne videoen gjorde meg kvalm. Kalver er jo så snille og uskyldige, hvordan kan man gjøre noe sånt?! :'( jeg får bare lyst til å gå og gi de stakkars dyrene den omsorgen de fortjener. Mad world.
Sitat av Don Veto Vis innlegg
Ny video av en ungdom som pelmer flere nyfødte valper i en elv:

http://www.liveleak.com/view?i=bb4_1283184704

Går over hele verden denne, og håper 4chan klarer å finne identiten til denne misfiten, slik som de gjorde med hun som kastet en katt i bosspannet. Jeg ser gjerne hun her sendt til bunns med et anker. Kom ikke her å prek menneskeverd. Jeg velger hvilket som helst dyr over hvilken som helst drittsekk.
Vis hele sitatet...
Navnet er allerede ute, og kan blant annet leses i dagbladets debattfelt under saken som er omtalt på forsiden deres.
Sitat av Dibsent Vis innlegg
Navnet er allerede ute, og kan blant annet leses i dagbladets debattfelt under saken som er omtalt på forsiden deres.
Vis hele sitatet...
Konge. Håper hun blir slaktet.

4chan ftw...

Name: Katja Puschnik

Age: 19

Adress: Münchener Straße.16b, 85653 Aying, Germany

Email adress:

Telephone number (parents): +49 8095 1782

School: Gymnasium Ottobrunn

School email adress:

School telephone number: +49 89 6066650

Volleyball Team: Spvgg Höhenkirchen-Siegertsbrunn, http://www.volleyball-svh.de/node/19

Location of puppy throwing: Mangfall
Sitat av Don Veto Vis innlegg
Ny video av en ungdom som pelmer flere nyfødte valper i en elv:

http://www.liveleak.com/view?i=bb4_1283184704

Går over hele verden denne, og håper 4chan klarer å finne identiten til denne misfiten, slik som de gjorde med hun som kastet en katt i bosspannet. Jeg ser gjerne hun her sendt til bunns med et anker. Kom ikke her å prek menneskeverd. Jeg velger hvilket som helst dyr over hvilken som helst drittsekk.
Vis hele sitatet...
Er det noe jeg HATER mest her i verden er det dyre mishandlig, og jeg føler meg spesiellt ekstra hat når det gjelder mishandling av hunder, fordi jeg starter å tenke på den gang min hund var en søt liten valp, og hvor forsvarsløs og harmløs den var en gang tilbake, og det værte marerittet jeg har er at feks min hund blir kasta uti i en elv feks, uten at den kan gjøre noe for å overleve.

Det rant noen tårer for meg når jeg så den videon, og jeg håper inderlig at /b/ voldtar driten ut av henne på alle måter, HELT MOTBYDELIG HOLDNING AV EN SLIK DRITT KJERRING! Hu burde bli døds dømt, utrolig morbid handling...ufyselig.. kan bare ikke beskrive mitt hat over denne jenta nå..

Sitat av Don Veto Vis innlegg
Konge. Håper hun blir slaktet.

4chan ftw...

Name: Katja Puschnik

Age: 19

Adress: Münchener Straße.16b, 85653 Aying, Germany

Email adress:

Telephone number (parents): +49 8095 1782

School: Gymnasium Ottobrunn

School email adress:

School telephone number: +49 89 6066650

Volleyball Team: Spvgg Höhenkirchen-Siegertsbrunn, http://www.volleyball-svh.de/node/19

Location of puppy throwing: Mangfall
Vis hele sitatet...
Utrolig hvordan 4chan klarer dette her, med all denne informasjonen er hu nokså fucked

Sitat av Don Veto Vis innlegg
Konge. Håper hun blir slaktet.

4chan ftw...

Name: Katja Puschnik

Age: 19

Adress: Münchener Straße.16b, 85653 Aying, Germany

Email adress:

Telephone number (parents): +49 8095 1782

School: Gymnasium Ottobrunn

School email adress:

School telephone number: +49 89 6066650

Volleyball Team: Spvgg Höhenkirchen-Siegertsbrunn, http://www.volleyball-svh.de/node/19

Location of puppy throwing: Mangfall
Vis hele sitatet...
Viste seg at ikke den informasjonen du ga stemte, ifølge flere 4chan threads så er det denne jenta det er snakk om: Antonia Miksic, man finner henne på facebook osv..helt sjukt
Har ikke ord på hvor hardt jeg vil slå denne hora her!
PETA gir 2000 dollar for identiteten hennes.
Dear internet vigilantes and lynch mobs er kanskje noe dere burde lese og tenke litt over, før dere driter dere ut mener jeg.


http://i.imgur.com/RvSjx.jpg
http://www.youtube.com/watch?v=zrzMhU_4m-g
Sist endret av Mith; 1. september 2010 kl. 09:47.
Sitat av zevz Vis innlegg
Hater folk som plager dyr! leste i avisa for litt siden at noen hadde skyti en hund 9 ganger, er det mulig! skulle blitt skyti litt selv og sett hvor digg det er.
Vis hele sitatet...
Jeg hater de som tror dyr er like mye verdt som oss mennesker -.-
Dyr burde vært mer verdt enn mennesker. Humaniteten er et avskum.
Når vi mennesker utfører slike groteske handlinger mot dyr som står uten mulighet til å forsvare seg selv sier deg seg selv at dyret er verdt mer enn mennesket som utfører handlingen. Hva er det som gjør oss mennesker så spesielle? Når bestanden i en dyre flokk blir for stor åpnes det gjerne for jaktsesong, eller at regjeringen i landet iverksetter inhumant arbeid for å få vekk det de kaller for søppel fra gatene - menneskerasen har vel vært overbefolket i flere tiår nå - om ikke 100? Sier ikke at vi skal utrydde mennesket, men at det er like feil å gjøre slikt mot dyr.
Sitat av MCIRON Vis innlegg
Det rant noen tårer for meg når jeg så den videon, og jeg håper inderlig at /b/ voldtar driten ut av henne på alle måter, HELT MOTBYDELIG HOLDNING AV EN SLIK DRITT KJERRING! Hu burde bli døds dømt, utrolig morbid handling...ufyselig.. kan bare ikke beskrive mitt hat over denne jenta nå..
Vis hele sitatet...
Hvor faen har du gjort av hjernen din?? Skal vi henrette en dame som "avliver" noen valper? Du vet ikke en gang grunne til at hu gjorde det!

For alt du vet kan de være rabies infiserte, eller villhunder uten en mor dømt til å sulte ihjel. Å drukne vil jeg anta er en kort og relativt smertefri prosess for de små valpene, spesielt i forhold til å sulte. Hvor humant det er kan jo diskuteres, men herregud - drepe kjerringa???

Er det slik som dette du vil landet vårt skal funke???
http://usahitman.com/video-of-lynch-...ross-pakistan/

Hu hadde til og med en hanske på seg, som etter min mening tyder på at dette ikke var noe hu gjorde på gøy...
Sitat av Jailbait Vis innlegg
Hvor faen har du gjort av hjernen din?? Skal vi henrette en dame som "avliver" noen valper? Du vet ikke en gang grunne til at hu gjorde det!

For alt du vet kan de være rabies infiserte, eller villhunder uten en mor dømt til å sulte ihjel. Å drukne vil jeg anta er en kort og relativt smertefri prosess for de små valpene, spesielt i forhold til å sulte. Hvor humant det er kan jo diskuteres, men herregud - drepe kjerringa???

Er det slik som dette du vil landet vårt skal funke???
http://usahitman.com/video-of-lynch-...ross-pakistan/

Hu hadde til og med en hanske på seg, som etter min mening tyder på at dette ikke var noe hu gjorde på gøy...
Vis hele sitatet...
... Så hvorfor filme det? Eller legge filmen ut på internett for den saks skyld?
Sist endret av droppboks; 1. september 2010 kl. 10:39.
Sitat av Jailbait Vis innlegg
Hvor faen har du gjort av hjernen din?? Skal vi henrette en dame som "avliver" noen valper? Du vet ikke en gang grunne til at hu gjorde det!

For alt du vet kan de være rabies infiserte, eller villhunder uten en mor dømt til å sulte ihjel. Å drukne vil jeg anta er en kort og relativt smertefri prosess for de små valpene, spesielt i forhold til å sulte. Hvor humant det er kan jo diskuteres, men herregud - drepe kjerringa???

Er det slik som dette du vil landet vårt skal funke???
http://usahitman.com/video-of-lynch-...ross-pakistan/

Hu hadde til og med en hanske på seg, som etter min mening tyder på at dette ikke var noe hu gjorde på gøy...
Vis hele sitatet...
Faderma det dummeste jeg har hørt...... Hvor har du gjort av hjernen din ?
Sitat av waf Vis innlegg
Når vi mennesker utfører slike groteske handlinger mot dyr som står uten mulighet til å forsvare seg selv sier deg seg selv at dyret er verdt mer enn mennesket som utfører handlingen. Hva er det som gjør oss mennesker så spesielle? Når bestanden i en dyre flokk blir for stor åpnes det gjerne for jaktsesong, eller at regjeringen i landet iverksetter inhumant arbeid for å få vekk det de kaller for søppel fra gatene - menneskerasen har vel vært overbefolket i flere tiår nå - om ikke 100? Sier ikke at vi skal utrydde mennesket, men at det er like feil å gjøre slikt mot dyr.
Vis hele sitatet...
Ikke for å være fordomsfull, men det virker som om du er fra en by....
Her på landet er realiteten klar, om hjortebestanden ikke holdes ved like så blir det uendelig med hjort. Som der etter spiser alt av mat de kommer over, så sulter hele gjengen og økosystemet vårt er plutselig fucked, men så langt klarer du selvfølgelig ikke tenke?

Det er helt sikkert mindre lidelse for hjorten å sulte ihjel, enn å få en kule vell plassert i hjertet så den dør så godt som momentant.. Jeg ser logikken din!

Sitat av CHooBE Vis innlegg
... Så hvorfor filme det? Eller legge filmen ut på internett for den saks skyld?
Vis hele sitatet...
Å filme det er helt klart tvilsomt, men mobben i Pakistan spurte seg selv helt sikkert også "hmmm, hvorfor har de bagger med seg??? da må de jo være ranere!".

Man kan ikke dømme et menneske og handlingen ut i fra så lite "bevis" som dette.

Sitat av Ɖexter Vis innlegg
Faderma det dummeste jeg har hørt...... Hvor har du gjort av hjernen din ?
Vis hele sitatet...
Fantastisk motargument du hadde der!
Men, ja, ok! Du har helt klart rett, la oss henrette alle "dyremishandlere" basert på videoer som blir publisert på nettet!
Sitat av Jailbait Vis innlegg
Ikke for å være fordomsfull, men det virker som om du er fra en by....
Her på landet er realiteten klar, om hjortebestanden ikke holdes ved like så blir det uendelig med hjort. Som der etter spiser alt av mat de kommer over, så sulter hele gjengen og økosystemet vårt er plutselig fucked, men så langt klarer du selvfølgelig ikke tenke?

Det er helt sikkert mindre lidelse for hjorten å sulte ihjel, enn å få en kule vell plassert i hjertet så den dør så godt som momentant.. Jeg ser logikken din!



Å filme det er helt klart tvilsomt, men mobben i Pakistan spurte seg selv helt sikkert også "hmmm, hvorfor har de bagger med seg??? da må de jo være ranere!".

Man kan ikke dømme et menneske og handlingen ut i fra så lite "bevis" som dette.



Fantastisk motargument du hadde der!
Men, ja, ok! Du har helt klart rett, la oss henrette alle "dyremishandlere" basert på videoer som blir publisert på nettet!
Vis hele sitatet...
Det er sånn det er med mennesket også. Men nå går ikke vi rundt med rifle i gata og jakter god mann-kjøtt
Sitat av Jailbait Vis innlegg
Man kan ikke dømme et menneske og handlingen ut i fra så lite "bevis" som dette.
Vis hele sitatet...
Er nok for meg at hun humrer og ler under videoen.. Forbanna drittkjerringa skulle vært drept flere ganger på værst tenkelig måte.
Sist endret av Ɖexter; 1. september 2010 kl. 10:48.
Sitat av Jailbait Vis innlegg
Å filme det er helt klart tvilsomt, men mobben i Pakistan spurte seg selv helt sikkert også "hmmm, hvorfor har de bagger med seg??? da må de jo være ranere!".

Man kan ikke dømme et menneske og handlingen ut i fra så lite "bevis" som dette.



Fantastisk motargument du hadde der!
Vis hele sitatet...
Ja, OM hun nå hadde en eller annen grunn til å filme det (hva nå enn DET skulle være), så hadde hun ingen grunn til å publisere det på internet...


Jeg regner med han mente det som et svar på at du brukte akkurat samme argument i et av dine forrige innlegg
Sitat av Jailbait Vis innlegg
Ikke for å være fordomsfull, men det virker som om du er fra en by....
Her på landet er realiteten klar, om hjortebestanden ikke holdes ved like så blir det uendelig med hjort. Som der etter spiser alt av mat de kommer over, så sulter hele gjengen og økosystemet vårt er plutselig fucked, men så langt klarer du selvfølgelig ikke tenke?

Det er helt sikkert mindre lidelse for hjorten å sulte ihjel, enn å få en kule vell plassert i hjertet så den dør så godt som momentant.. Jeg ser logikken din!



Fantastisk motargument du hadde der!
Men, ja, ok! Du har helt klart rett, la oss henrette alle "dyremishandlere" basert på videoer som blir publisert på nettet!
Vis hele sitatet...
Nå har ikke jeg gjort noen forskning på hjort, men de har jo levd en stund og det har levd lenge før staten kom. Så hvorfor må de komme inn å styre nå. Klart seg bra alle år.

Ellers så blir vel det å henrette alle dyremishandlere litt i drøyeste laget, men er enig at det blir gjort alt for lite mot mennesker som gjør det. Straffene burde være strengere.

“The greatness of a nation and its moral progress can be judged by the way its animals are treated” Gandhi
Sitat av Norther Vis innlegg
Det er sånn det er med mennesket også. Men nå går ikke vi rundt med rifle i gata og jakter god mann-kjøtt
Vis hele sitatet...
I Kina er det ikke lov å få mer enn et barn pr familie (pr dame om du vil), om vi kunne sagt det samme til hjorten så hadde det jo ikke vært noe problem...

Fordelen for mennesker er at vi kan dyrke vår egen mat (der det er mulig), så vi slipper å sulte.

Mener du helt alvorlig at det hadde vært bedre å la 10 000vis av hjort sulte ihjel? Ikke bare hadde hjortebestanden mer eller mindre forsvunnet, det ville også fått store konsekvenser for naturen rundt.

Sitat av Kirie Vis innlegg
Nå har ikke jeg gjort noen forskning på hjort, men de har jo levd en stund og det har levd lenge før staten kom. Så hvorfor må de komme inn å styre nå. Klart seg bra alle år.
Vis hele sitatet...
Joda, men når bestanden vokser såpass mye som den gjør, så får det til slutt større konsekvenser for arten og økosystemet rundt.

Med din tankegang, så skal vi slutte å tenke og ikke utvikle oss. Vi klarte oss uten vaksiner før også, det betyr ikke at vi ikke kan ha det bedre med vaksiner.

Sitat av Ɖexter Vis innlegg
Er nok for meg at hun humrer og ler under videoen.. Forbanna drittkjerringa skulle vært drept flere ganger på værst tenkelig måte.
Vis hele sitatet...
Jeg vil si at en boks med spiker og en hammer vil være en av det værste måtene å dø på.
Helt hypotetisk, vil det si at du kunne møtt opp på døra til denne kjerringa. Startet med tærna, og banket inn en og en spiker helt til hu daua av blod mangel? Hypotetisk sett skulle ikke dette fått noen konsekvenser for deg.

Om du faktisk kunne gjennomført noe slik, så vil jeg si du er 10 ganger så syk i hodet som henne!

Sitat av CHooBE Vis innlegg
Ja, OM hun nå hadde en eller annen grunn til å filme det (hva nå enn DET skulle være), så hadde hun ingen grunn til å publisere det på internet...


Jeg regner med han mente det som et svar på at du brukte akkurat samme argument i et av dine forrige innlegg
Vis hele sitatet...
Jeg ser heller ingen grunn til filme det og legge det ut på nettet, men det blir fortsatt feil å snakke om en henrettelse. Som jeg vil påstå er helt ute av proposisjon.

Dyremishandling er ikke bra og må straffes, men dødsdom....?
Sitat av Kirie Vis innlegg
Nå har ikke jeg gjort noen forskning på hjort, men de har jo levd en stund og det har levd lenge før staten kom. Så hvorfor må de komme inn å styre nå. Klart seg bra alle år.

Ellers så blir vel det å henrette alle dyremishandlere litt i drøyeste laget, men er enig at det blir gjort alt for lite mot mennesker som gjør det. Straffene burde være strengere.

“The greatness of a nation and its moral progress can be judged by the way its animals are treated” Gandhi
Vis hele sitatet...
Mennesker har da jaktet på hjort og andre dyr så lenge vi har eksistert. Og da i perioder i større omfang enn nå, enkelte arter ble jo utrydda. Dessuten finnes det omtrent ikke rovdyr igjen lengre, som før var med på å holde bestanden nede.

Men dyreplageri som i disse videoene er helt ufyselig og avskyelig, og burde absolutt bli straffet hardt. Det merkelige er bare hvorfor episoder som dette får så mye mer mediaoppmerksomhet og særlig reaksjoner enn mennesketortur og menneskedrap.
Må bare slenge inn en kommentar her jeg og..

er enig med at damen burde blitt straffet fysisk, ikke med døden kanskje men ..

jeg har aldri slått en dame men hadde hun her stått foran meg nå hadde det blitt irish sunglasses så det holdt!

kokte bra inni meg når jeg så denne videoen, og som noen sier her kjenner vi ikke bakhistorien her men det ser ut til at damen/jenta Liker å gjøre dette utifra videoen, og det er helt sykt spør du meg!

Hardere straff til dyremisshandlere er jeg for ja!
Noe av det sykeste!
Sitat av Jailbait
For alt du vet kan de være rabies infiserte, eller villhunder uten en mor dømt til å sulte ihjel. Å drukne vil jeg anta er en kort og relativt smertefri prosess for de små valpene, spesielt i forhold til å sulte.
Vis hele sitatet...
Spesielt i forhold til å sulte? Hvorfor er det alternativet? Dyr skal avlives på så smertefritt vis som mulig – punktum. Så unge valper kan lett sosialiseres til mennesker, så at de kan være villhunder er et dårlig argument. Rabies likeså, ettersom de i så fall måtte blitt smittet av en smittet mor før de ble født, og de ville neppe overlevd fødselen. Les litt om rabies hvis du er i tvil. Jeg vil uansett ikke si at drukning er en human død, og når man kaster de ut i elva og gliser mens man filmer seansen, så er det vel trygt å si at dyrevelferd ikke var det som drev henne til å gjøre det hun gjorde. Å antyde noe annet er ikke annet enn tåpelig kverulering.

Sitat av Jailbait
Hu hadde til og med en hanske på seg, som etter min mening tyder på at dette ikke var noe hu gjorde på gøy...
Vis hele sitatet...
Nå må du gi deg. Hun har selvsagt på seg hanske for å ikke bli kloret og bitt. Det har da vel ingenting å si for om hun gjorde det "på gøy" eller ikke.

Sitat av Jailbait
Ikke for å være fordomsfull, men det virker som om du er fra en by....
Her på landet er realiteten klar, om hjortebestanden ikke holdes ved like så blir det uendelig med hjort. Som der etter spiser alt av mat de kommer over, så sulter hele gjengen og økosystemet vårt er plutselig fucked, men så langt klarer du selvfølgelig ikke tenke?
Vis hele sitatet...
Nå påsto vel ikke Jailbait at det var feil å regulere hjortebestanden. Når det er sagt, så er det verdt å merke seg at hvis vi ikke hadde tilnærmet utryddet de store rovdyrene her i landet, så ville behovet for regulering av stammer av hjort, elg og liknende vært ekstremt mye mindre.

Sitat av IpN
Det merkelige er bare hvorfor episoder som dette får så mye mer mediaoppmerksomhet og særlig reaksjoner enn mennesketortur og menneskedrap.
Vis hele sitatet...
Dette er et loslitt utsagn. Du kan være helt klinkende sikker på at hvis en video hadde kommet ut hvor en jente drukner små barn i elva mens hun gliser og koser seg, så ville den fått enormt mye mer oppmerksomhet i media enn hva denne filmen har fått.
@ Provo

Som jeg skriver "for alt du vet kan(...)". Poenget mitt er at det skal ikke være opp til oss, eller 4chan, å dømme denne dama. Hvordan kan vi vite hva som faktisk er forholdene rundt saken, ut i fra en kort video snutt som dette?

Videoen ser ganske fryktelig ut, men så skal det være sagt at en valp drukner ganske fort i en elv. Jeg vil tippe under et minutt, uten at jeg har noen kunnskaper på feltet.

Gitt at valpene skulle avlives, hva hadde faktisk vært en akseptabel måte å gjøre det på da? Hadde det vært greit om hu ikke kasta de, men bare satt bøtta ut i elva? Hva om hu ikke hadde sagt "weee" hadde det vært OK da? Det er ikke alle som har råd til å gå til veterinær liksom.

Selv om dette ikke er direkte dyrevennlig, så kan det vel heller ikke kalles dyreplageri.
Sitat av Jailbait Vis innlegg
Som jeg skriver "for alt du vet kan(...)". Poenget mitt er at det skal ikke være opp til oss, eller 4chan, å dømme denne dama. Hvordan kan vi vite hva som faktisk er forholdene rundt saken, ut i fra en kort video snutt som dette?
Vis hele sitatet...
Som sagt, hun koser seg tydelig mens hun drukner valper, og de fant det verdt å både filme og legge ut på nett. Hva i helvete skal kunne unnskylde noe sånn? Ikke en omstendighet her i verden kan få meg til å akseptere en slik handling som noe annet enn direkte ondsinnet og motbydelig på alle tenkelige måter.

Sitat av Jailbait
Videoen ser ganske fryktelig ut, men så skal det være sagt at en valp drukner ganske fort i en elv. Jeg vil tippe under et minutt, uten at jeg har noen kunnskaper på feltet.
Vis hele sitatet...
Hvis du ikke har noen kunnskaper, så ville jeg ikke uttalt meg hvis jeg var deg. Sannheten er at du ikke har den minste anelse om hvor lang tid det tar for en valp å drukne, du har ikke den minste anelse om tidsoppfattelsen til hunder, og du har ikke den minste anelse om hvordan det føles å drukne.

Sitat av Jailbait
Gitt at valpene skulle avlives, hva hadde faktisk vært en akseptabel måte å gjøre det på da?
Vis hele sitatet...
Overdose pentobarbital eller tiopental, eller et skudd i hodet med egnet våpen fra egnet avstand av en kyndig person. Er valpene unge nok kan et slag i hodet med hammer godtas. I Norge er det straffbart med opp til 3 års fengsel å avlive dyr på annen måte, og det gjenspeiler hva som er greit i henhold til allment akseptert dyreetikk.

Sitat av Jailbait
Hadde det vært greit om hu ikke kasta de, men bare satt bøtta ut i elva? Hva om hu ikke hadde sagt "weee" hadde det vært OK da?
Vis hele sitatet...
Du må gjerne gjøre deg dum, men jeg ser ikke helt hensikten.

Sitat av Jailbait
Det er ikke alle som har råd til å gå til veterinær liksom.
Vis hele sitatet...
Da skal du for f... ikke ha noe med dyr å gjøre! Forferdelig enkelt! Valpene kunne blitt levert inn til et mottak eller en veterinær om de ble funnet og ikke eies av denne personen.

Sitat av Jailbait
Selv om dette ikke er direkte dyrevennlig, så kan det vel heller ikke kalles dyreplageri.
Vis hele sitatet...
Hvis simulert drukning av mennesker (waterboarding) defineres som tortur, hvordan i alle dager skal reell drukning da ikke være mishandling?
Sitat av Mith Vis innlegg
Dear internet vigilantes and lynch mobs er kanskje noe dere burde lese og tenke litt over, før dere driter dere ut mener jeg.


http://i.imgur.com/RvSjx.jpg
http://www.youtube.com/watch?v=zrzMhU_4m-g
Vis hele sitatet...
Egentlig er jeg helt enig - dama er avskum, men som det allerede er bevist i denne tråden - nå er det MINST en uskyldig person som har blitt navngitt som valpedreperen, og da går det for langt. Samtidig må jeg si at jeg lo jævelig godt av den første kommentaren under den saken du posta:

Damn Right! Now gather up everybody, lets go get those fucking vigilante lynch mob bastards!
Vis hele sitatet...
Det å åpne for jakt på hjort og elg, er noe heeelt annet enn å tillate dyremishandling! Jakt og dyremishandling bygger jo på to helt forskjellige grunnprinsipper.

Jakt er jo noe som har foregått i alle år, av alle rovdyr-arter. Noen reagerer på at det er brutalt å jakte dyr for å holde bestanden nede. Men det er jo ikke slik at alle dyra bare blir dumpa i ei massegrav, det sørger jo faktisk for at vi får kjøtt på bordet også. Og det er jo ikke noen langvarig smerte og pine for dyret, tror nok faktisk det hadde vert værre å lidd en naturlig død. Dyret er jo lykkelig uvitende, og har ikke en eneste bekymring for å dø, før det siste sekundet i livet sitt.
Faktisk så er jo mennesket sin måte å jakte på mye mer smertefri og human, enn for eksempel ulv eller bjørn.
Og det er nok sant at bestanden regulerte seg mer selv før i tida. Men da fantes flere rovdyr som tok seg av det, og det var ikke så mye dyrka-mark som dem gikk og knaska mat på.
Når det er sagt, så har faktisk jeg også tenkt tanken på menneskebestanden, og at jorda allerede er overbefolka... Men samtidig så er det jo litt drastis å begynne å drepe hverandre da. (selv om det er akurat det vi gjør i diverse kriger rundt om kring..)

Men det å påføre ett levende individ mest mulig smerte og pine kun for å tilfredstille sine egene syke behov, om det så er ett dyr eller ett menneske, er totalt uakseptabelt!
Og selvfølgelig, de fleste mennesker vil nok sette et annet menneske høyere enn et dyr, og det kan jeg godta. Jeg mener, alle arter setter en av sine egene høyere enn en noen av en annen art. Men det at mennesket er "skapt" som mere verdt enn dyr, det er bare tøv og svada.
Nå har vi jo selvfølgelig fluer og edderkopper da, som kan betegnes som levende individer. Men det gidder jeg ikke å begynne å kverulere på nå...

Og SELVFØLGELIG finnes det mer humane måter å avlive disse bikkjevalpene på, å hive dem i elva er jo direkte groteskt! Om du absolut ikke har råd til å ta dem til dyrlegen eller skyte dem, så ta heller å vri nakken på dem eller kakk dem i hodet med en hammer. Om du ikke har hammer, så kjøper du en, eller bruker stein.
Sitat av Sarv_2 Vis innlegg
Og SELVFØLGELIG finnes det mer humane måter å avlive disse bikkjevalpene på, å hive dem i elva er jo direkte groteskt! Om du absolut ikke har råd til å ta dem til dyrlegen eller skyte dem, så ta heller å vri nakken på dem eller kakk dem i hodet med en hammer. Om du ikke har hammer, så kjøper du en, eller bruker stein.
Vis hele sitatet...
Å da risikere å bomslå eller slå med for lite kraft? Dårlig løsning. Får man ikke avlivet dyr på klinikk får man finne en måte og gi de fra seg på. Så jævlig dyrt er det ikke. Da skulle man tenkt på det før man lot bikkja parre seg, kasterer bikkja.