Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 24198
Kjøpte meg en Vikingfjord med blåbær smak igår på polet for å teste den (20%), og lurte på om den skal drikkes ren, eller blandes ut?
Isåfall, hva skal man blande med?

Den er ikke så verst da den har en søtlig blåbærsmak, iforhold til den sterke originalen man helst skal blande ut.
Sist endret av Oneblo; 6. august 2010 kl. 01:36.
om du skal blande ut eller ikke her jo helt opp til deg selv... liker du den rein tar du den rein:P

hva som er godt å blande med vet jeg ikke men du kan jo bare prøve deg litt fram? sprite funker sikkert helt greit^^
Eventuelt, hvis det er mye smak i den så kan du blande den med clubsoda.
Hemulen
Oneblo's Avatar
Trådstarter
Sitat av anmarix Vis innlegg
om du skal blande ut eller ikke her jo helt opp til deg selv... liker du den rein tar du den rein:P

hva som er godt å blande med vet jeg ikke men du kan jo bare prøve deg litt fram? sprite funker sikkert helt greit^^
Vis hele sitatet...
Så, det har jeg jo ikke tenkt på (å blande med Sprite).

Sprite har jo egentlig ingen smak, og føler at smaken krasjer i hverandre om jeg blander blåbær og fanta, feks.



Sitat av Zohan Vis innlegg
Eventuelt, hvis det er mye smak i den så kan du blande den med clubsoda.
Vis hele sitatet...
Jo, takk! Har alltid blandet med juice osv. Men kullsyreholdig drikke uten smak er jo TOPP!

KP til dere begge!
Sist endret av Oneblo; 6. august 2010 kl. 01:40.
Den skal ikke blandes.
Den går ned på høykant rein!
Hemulen
Oneblo's Avatar
Trådstarter
Sitat av L33tSmiley Vis innlegg
Den skal ikke blandes.
Den går ned på høykant rein!
Vis hele sitatet...
Jeg er ikke same!
Legg den i fryseren, server i glass med isbiter!
Husker for en 5-7 år siden at CocaCola kom ut med to andre versjoner av sprite, en som var blå og en som var grønn. Synd de ga seg med det.. Enkel måte å få en ganske good looking drink :P Ikke det at jeg bryr meg så mye om drinker, men jeg likte konseptet.
Red bull, det jeg brukte i helga vertfall.
Ikke kjøp den neste gang, du kommer til å bli så sykt lei av smaken

Edit: Tror appelsin juice funka og, men det beste er reint.
Sist endret av Holmen; 6. august 2010 kl. 02:47.
Vikingfjord blåbær er jo driiitgod rein. Er jo bare 20% også så blir jo som å drikke saft om du blander den ut :P
Solo sitron er fryktelig godt med den får lyst på bare av å tenke på det!
20% er likørstyrke og den skal selvsagt drikkes uten blandevann. serveres iskald i shotsglass. Skal du mikse drinker kjøper man da ikke ferdigblanda.
Sitat av mortalf Vis innlegg
20% er likørstyrke og den skal selvsagt drikkes uten blandevann. serveres iskald i shotsglass. Skal du mikse drinker kjøper man da ikke ferdigblanda.
Vis hele sitatet...
men om man ikke liker det man kjøper reint er det vel bedre at man blander med noe så man liker det å ikke bare presser det ned?
Du tar 2 deler vanlig vodka, 1 del Vikingfjord Blueberry, 2 deler limejuice og 1/2 del sugar syrup.

En modifisert versjon av den fantastiske drinken 4B.
Orginalen går som følger:

Bols Blueberry Basil Bramble:
30ml Russian Standard Vodka
15ml Bols Blueberry
30ml fresh lime juice
10ml sugar syrup
Served with 3 basil leaves and 3 blueberries
Sprite eller 7-Up! (1/3 viking, 2/3 sprite/7-Up)
Jeg har begynt å blande vodka med brusvann (farris). mulig dette kan være godt med blåbær smak?
Sitat av enerlighter Vis innlegg
Solo sitron er fryktelig godt med den får lyst på bare av å tenke på det!
Vis hele sitatet...
Solo Sitron kan bare brukes som blandevann


Sitat av ^ProXo^ Vis innlegg
Sprite eller 7-Up! (1/3 viking, 2/3 sprite/7-Up)
Vis hele sitatet...
Omvendt! Blir jo som saft vist du blander den så mye ut Er jo bare 20%
Sist endret av VanEo; 6. august 2010 kl. 10:30.
Hemulen
Oneblo's Avatar
Trådstarter
Mange gode tips her jeg deffently skal følge opp!
Du kan evt blande den med mer vikingfjord for å få litt mer futt i den
Sitat av Huh? Vis innlegg
Du kan evt blande den med mer vikingfjord for å få litt mer futt i den
Vis hele sitatet...
+1 (titegn)
Kjøp en flask blå curacao (tror bols sin er under 23% viss du ikke er 20 år)
dette er egentlig kun for fargen og strent tatt ikke nødvending

kjør 2/3 av vodkaen og 1/3 sitron saft og en dæsj blå curacao. Du har nå noen stilige og ikke minst jevlige shots.

Blåbær smaken passer også bra sammen med tranebær, så en kartong tranebær juice og masse is funker også bra.

Kjøp en pose frosne bær, helst skogsbær eller bringebær sleng i blender tilsett blåbærvodka voila.

Blåbær mojitos kan også lages med blåbærvodka (har aldri brukt den svake versjonen though men smaker nok ganske likt)

Blåbær vodka
friske blåbær
mint blader
lime saft
soda vann
masse is
Synes ikke vikingfjord blåbær er noe særlig god ren.

Blander den med sprite og tar lime oppi, gjerne også en liten skvett vodka for å få den litt sterkere.
Sitat av Zohan Vis innlegg
Husker for en 5-7 år siden at CocaCola kom ut med to andre versjoner av sprite, en som var blå og en som var grønn. Synd de ga seg med det.. Enkel måte å få en ganske good looking drink :P Ikke det at jeg bryr meg så mye om drinker, men jeg likte konseptet.
Vis hele sitatet...
Ikke noe stress nå heller, om du vet hva som skal blandes.