Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 709
jeg var i danmark forleden helg, så en superkul gassrevolver type dan wesson. mente da jeg var for gammel for sånnt, i en påvirket tilstand virket det pluttselig veldig fritende med en 34cm lang revolver -_-

så etter å ha brukt 1500kr i revolver, gas og PLASTIKKULER?! er jeg nå flau eier av en replikatrevolveren med utgangshastihet på 160m/s får de som har peilig på sånnt

jeg har 2 spørsmål:
kan jeg få kuler av ett annet matriale f.eks bly?
kan jeg ta de sykt irriterende måkende som trekker inn i landet fordi det ikke er no fisk å finne utasjærs av daget med denne på kanten til barnslige gaspistolen?
1. Det kommer ann på løpet og mekanismen i revolveren din. er den av metall og er solid, robust? Såvidt jeg vet så får du nok tak i BB kuler av bly (andre materialer) men ser ikke poenget da dette er lite hensiktsmessig i så svake våpen. Skyt meg om jeg tar feil. http://www.gamousa.com/product.aspx?...Tin%20of%20250
Edit: Linken viser deg kuler i cal. 4.5mm. Altså vanlig luftgevær kaliber!

2. Nei. Du vil i de fleste tilfeller enten bomme eller skadeskyte. Noe som er FY! FY! kjøp deg heller ei salongrifle med lyddemper samt litt dyrere ammo og du kan fint med litt trening prikke måker på 100 m!
Det er også forbudt å drive jakt med alle ikke-krutt drevende våpen i Norge.
Sist endret av thebigt; 24. mai 2012 kl. 20:19.
1. som thebigtb sier så er det lite hensiktsmessig. Pistolen blir ikke kraftigere så tungre kuler kommer til å gå saktere og dermed kommer de til å være på bakken i løpet av fem meter omtrent.

2. Måker er uansett fredet i norge.

Jeg foreslår at du selger pistolen (til noen over atten) om du ikke vil prøve litt blinkskyting med den eller melder deg inn i en airsoftklubb.
takk for hjælpa gutta, blir nokk fort til at jeg selger den ja og jeg lover og ikke skyte måker med mindre jeg får tak i noe krutt-drevne våpen. at måker er fredet må det eksistere en heftig diskusjon på som jeg må finne
Valgfri brukertittel
Nygaard's Avatar
Definitivt ikke egnet til måkejakt, men om den går sånn noenlunde rett på kan du alltids skyte på blink/bokser etc.?

Litt på sidelinjen siden du ikke har kruttvåpen, men jakttider finner du her: http://www.lovdata.no/for/sf/md/xd-20120301-0190.html#2