Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  77 6654
Finnest det noen ting man kan gjøre for å få politiets oppmerksomhet uten å ha gjort noe ulovelig?

Jeg tenker da på ting som ligger i grenseland på hva som er lovelig og eller ikke, men som politiet normalt reagerer på.
Jeg er litt nysgjerrig, hvorfor lurer du på dette?
pælm en snusboks forkledd inni en JOJO rett foran purken, de kommer nok til å reagere, til du trekker opp JOJOen og ler hele veien til banken
Sist endret av Hater_mordin; 16. august 2011 kl. 01:21.
Stå foran kammeret med Finlandshette.. Ikke ulovlig, men gjetter på at du vil få oppmerksomheten du ønsker..

Eller dra den lengre og sett deg foran banken med hetta på og vent.. tar nok ikke lange tida før du får "besøk"
ser du politi, beine alt du kan! Da kan jeg sverge på at de følger etter deg! Oppnå blikkontakt - spring. Når de stopper deg så sier du at du er paranoid.
røyk en rullings på gaten, ha på solbriller, finn en politimann, oppnå øyekontakt og bein med en gang inn i nermeste buss = EPIC police chase

evt ha noe mel under nesen og lek litt hypa fjern
Sist endret av loulou; 16. august 2011 kl. 01:36.
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av Fuzzybossen Vis innlegg
Stå foran kammeret med Finlandshette.. Ikke ulovlig, men gjetter på at du vil få oppmerksomheten du ønsker..

Eller dra den lengre og sett deg foran banken med hetta på og vent.. tar nok ikke lange tida før du får "besøk"
Vis hele sitatet...
Det er ulovlig å gå med masker og lignende i offentlighet. Har ikke kilder på dette, men det står på lovdata en plass.
Sitat av Skeetonez Vis innlegg
Det er ulovlig å gå med masker og lignende i offentlighet. Har ikke kilder på dette, men det står på lovdata en plass.
Vis hele sitatet...
Si det til de som går i burka du...
Sitat av Skeetonez Vis innlegg
Det er ulovlig å gå med masker og lignende i offentlighet. Har ikke kilder på dette, men det står på lovdata en plass.
Vis hele sitatet...
Ok. Filleren da..
Cheez Doodles
Osteper's Avatar
Fyll vann i en ølboks og drikk mens du kjører noe
Sitat av Marr Vis innlegg
Si det til de som går i burka du...
Vis hele sitatet...
Hmm, si til dem at du trodde dette var den norske versjonen av burkaen?
Vel, du kan som nevnt over, løpe som rakkern når du får øyekontakt med politiet. Men, om du ikke har gjort noe galt, bør du stoppe om/når de roper at du skal det. Om du ikke stopper, bryter du plutselig loven alikevell
Trådstarter
35 5
Jeg lurer på dette pga av at jeg mener at norge ligner mere og mere på en politi stat Og at politiet i norge oftere får gjennomslag i lover og regler som letter arbeides deres mot å overvåke eller tilltale uskyldige normenn

Sitat av Skeetonez Vis innlegg
Det er ulovlig å gå med masker og lignende i offentlighet. Har ikke kilder på dette, men det står på lovdata en plass.
Vis hele sitatet...
hva om en normann går i burka? er dette ulovelig?
Sitat av kmx2000 Vis innlegg
Jeg lurer på dette pga av at jeg mener at norge ligner mere og mere på en politi stat Og at politiet i norge oftere får gjennomslag i lover og regler som letter arbeides deres mot å overvåke eller tilltale uskyldige normenn



hva om en normann går i burka? er dette ulovelig?
Vis hele sitatet...
Hva vil du oppnå da? en prat med dem eller?
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av kmx2000 Vis innlegg
hva om en normann går i burka? er dette ulovelig?
Vis hele sitatet...
Du sier noe der, og jeg har rett og slett ikke peiling. Hvis noen har peil på hvordan man bruker lovdata så hadde det vært fint om du/dere gidder å finne opp det med masker og å skjule ansiktet.
Nå er vel ikke det å gå i burka koblet opp mot hvilket land du er fra/bor i, men heller hvilken religion du tilhører.
Trådstarter
35 5
la oss si at dama mi går i banknen med burka for å ta ut penger, kontra gå i banken med finnlandshette?
Sitat av Joachr Vis innlegg
Nå er vel ikke det å gå i burka koblet opp mot hvilket land du er fra/bor i, men heller hvilken religion du tilhører.
Vis hele sitatet...
Det er sant, men de kan vel ikke nekte meg å gå med det for eksempel, det vil jo være diskriminering igjen.
Sitat av Joachr Vis innlegg
Nå er vel ikke det å gå i burka koblet opp mot hvilket land du er fra/bor i, men heller hvilken religion du tilhører.
Vis hele sitatet...
Også? Får muslimer lov til å gå med burka og ikke vi?
Får man ikke gå med finnlandshette får man heller ikke gå med burka.
Sitat av Xernox Vis innlegg
Også? Får muslimer lov til å gå med burka og ikke vi?
Får man ikke gå med finnlandshette får man heller ikke gå med burka.
Vis hele sitatet...
Skjønner tankegangen din, men er nok ikke slikt det fungerer i praktisk. Man har jo en religiøs overbevisning for å bruke burka, det har man vel neppe med Finlandshette..

Der i mot kan jo ikke en nordmann nektes å bruke burka, de kan jo ikke bevise hvilken religion jeg tilhører.
Sist endret av Fuzzybossen; 16. august 2011 kl. 01:54.
Trådstarter
35 5
trur vi sporer litt av her, hva med forbudet med vannscooter da? det er lov å ha en båt som går i f.eks 100 knop men ett lite leketøy som går i 65 knop skal være ulovelig?
Asosial sosialist
Cheroxx's Avatar
Hvor sosialt akseptert det er kan man jo sette spørsmålstegn ved, og det kommer vel litt ann på om vi snakker 20 minus eller pluss på gradestokken, men å bruke finnlandshette eller dekke til ansiktet på andre måter er naturligvis ikke forbudt. Folk vil kanskje se rart på deg, og det er ikke så populært å ha på seg i banken, men hvorfor skulle det være forbudt?

http://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=663591

Det kan dog, hvis politiet ser behovet, gjøres ulovlig å opptre maskert i enkelte demonstrasjoner og ligenende.

http://www.lovdata.no/all/tl-19950804-053-002.html#11

Og burka er nok helt lovlig, i alle fall i Norge. Enn så lenge.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/n...artid=10003612
Trådstarter
35 5
eller det er lov å kjøre bil på en bilvei som er brøytet for snø, men så snart det er en vei som ikke er ryddet for snø kan man bli tatt for kjøring på utmark om man prøver seg på samme veien men snøscooter eller 4 hjuling
Sitat av kmx2000 Vis innlegg
trur vi sporer litt av her, hva med forbudet med vannscooter da? det er lov å ha en båt som går i f.eks 100 knop men ett lite leketøy som går i 65 knop skal være ulovelig?
Vis hele sitatet...
Tror du sporer av litt også. Tråden går jo ut på ting man kunne gjøre for å få politiets oppmerksomhet uten å ha gjort noe galt. Men siden du begynner å ramse opp ting som er idiotisk i Norge så slenger jeg meg på å må bare nevne legalisering av cannabis

On topic:

Kan jo alltids rulle en J av tobakk og sprade rett foran politiet
Sist endret av Marr; 16. august 2011 kl. 02:00.
Installer tor og torbutton, skru av bilder i nettleseren og pass på at ingenting slikt lagres, besøk noen av de litt mindre lovlige nettstedene listet på den gjemte wikien, og be folk der sende deg ting på e-posten du har gjennom ISP-en din eller lignende.
Sitat av Martinsh Vis innlegg
ser du politi, beine alt du kan! Da kan jeg sverge på at de følger etter deg! Oppnå blikkontakt - spring. Når de stopper deg så sier du at du er paranoid.
Vis hele sitatet...
En kompis gjor dette. Han stoppet når politiet ba han om det, og når han fikk spørsmålet om hvorfor han sprang sa han at morra venta utålmodig på et kjøpesenter like ved og at han måtte skynde seg om han skulle sitte på hjem
Sitat av kmx2000 Vis innlegg
Jeg lurer på dette pga av at jeg mener at norge ligner mere og mere på en politi stat Og at politiet i norge oftere får gjennomslag i lover og regler som letter arbeides deres mot å overvåke eller tilltale uskyldige normenn



hva om en normann går i burka? er dette ulovelig?
Vis hele sitatet...

Hvordan skal vi se at det er en nordmann?
Trådstarter
35 5
Ikke bare det men nå nylig har vi fått forbud mot innførsel av frukt tobakk. noe som er mye mindre helse skadelig enn tobakk.

Men hva kan en enkelt person gjøre for å forhindre alle den forbudene vi blir tredd ned igjennom hodene vårres?
Asosial sosialist
Cheroxx's Avatar
Organisere seg.
Trådstarter
35 5
Sitat av Cheroxx Vis innlegg
Organisere seg.
Vis hele sitatet...
Gi meg eksempler?
Sitat av kmx2000 Vis innlegg
Ikke bare det men nå nylig har vi fått forbud mot innførsel av frukt tobakk. noe som er mye mindre helse skadelig enn tobakk.

Men hva kan en enkelt person gjøre for å forhindre alle den forbudene vi blir tredd ned igjennom hodene vårres?
Vis hele sitatet...
Kan du vise til kilde på dette? Kompis av meg fikk nå nettopp frukttobakk i posten, fra norsk nettbutikk.
Sitat av tommentmn Vis innlegg
Kan du vise til kilde på dette? Kompis av meg fikk nå nettopp frukttobakk i posten, fra norsk nettbutikk.
Vis hele sitatet...
"noe som er mye mindre helseskadelig enn norsk tobakk"


Du sier jo det selv!


I don't fucking see the problem.
Asosial sosialist
Cheroxx's Avatar
Sitat av kmx2000 Vis innlegg
Gi meg eksempler?
Vis hele sitatet...
Den beste måten å nå fram med et politisk budskap er å være mange som står bak budskapet, enten det er et demonstrasjonstog med 10.000 eller et parti.
Trådstarter
35 5
tips meg gjerne over pm om hvilken nettbuktikk dette er da blir jeg fast kunde der.
her er kilden http://www.toll.no/templates_TAD/Cir...epslanguage=no

Sitat av Cheroxx Vis innlegg
Den beste måten å nå fram med et politisk budskap er å være mange som står bak budskapet, enten det er et demonstrasjonstog med 10.000 eller et parti.
Vis hele sitatet...
Nå er det lokalvalg og der har norsk ungdom mulighet til å velge hvilke muligheter man har til å forandre lokalmiljøet på. Problemet er at desverre så er det et fåtall av norske ungdom som stemmer ved valg.
Heldig vis er vi en av 10 kommuner i norge som har mulighet å stemme via internett. og derfor har jeg allerede stemt på det partiet som passer min tankegang best
Sitat av kmx2000 Vis innlegg
trur vi sporer litt av her, hva med forbudet med vannscooter da? det er lov å ha en båt som går i f.eks 100 knop men ett lite leketøy som går i 65 knop skal være ulovelig?
Vis hele sitatet...
Vannscooter da ikke ulovlig.
Men vannscooter med vannjet er ulovlig, setter du påhengsmotor på er den fultt lovlig
Er ikke like tøft da men
Bli til meg, få deg en mercedes e 230 1991 model lyseblå farge.

Bli stoppa av politiet 6 ganger på under 6 måneder pga en "rutinesjekk"

????
PROFIT
Trådstarter
35 5
Sitat av Gromega Vis innlegg
Vannscooter da ikke ulovlig.
Men vannscooter med vannjet er ulovlig, setter du påhengsmotor på er den fultt lovlig
Er ikke like tøft da men
Vis hele sitatet...
hvorfor er ikke båt med vannjet ulovelig da? Det jeg er ute etter er lover og regeler som politet slår ned på men som likevell er fullt lovelig.
Sitat av kmx2000 Vis innlegg
hvorfor er ikke båt med vannjet ulovelig da? Det jeg er ute etter er lover og regeler som politet slår ned på men som likevell er fullt lovelig.
Vis hele sitatet...
Fordi en båt er en båt unansett hvordan motor den har.
En vannscooter med vannjet blir sett på som en vannscooter å er da ulovlig, om du da setter påhengsmotor på faenskape blir det sett på som en båt å er pluselig lov.

Må bare si at jeg liker reglene i Norge!

Edit: Vannjet er jo mindre skummelt om man detter av, man blir ikke sugd inn i vannjetten.
Men detter man av en litt større båt kan man fort bli sugd inn i propellen å ha ett "lite" probleme.
Sist endret av Gromega; 16. august 2011 kl. 02:45.
Trådstarter
35 5
For å vekke dere data guruer la oss si at jeg f.eks på en eller annen måte har rotet meg inn på PST sine intern sider ved et uhell. kunne man da ha venntet seg et storslagent besøk av onkel blå? med mindre man var ei gammel bestemor på 90?
Drit i det du. Fordi når du blir eldre så husker snuten trynet ditt lettere=glattcella lettere pga idioti
Trådstarter
35 5
Sitat av Gromega Vis innlegg
Fordi en båt er en båt unansett hvordan motor den har.
En vannscooter med vannjet blir sett på som en vannscooter å er da ulovlig, om du da setter påhengsmotor på faenskape blir det sett på som en båt å er pluselig lov.

Må bare si at jeg liker reglene i Norge!

Edit: Vannjet er jo mindre skummelt om man detter av, man blir ikke sugd inn i vannjetten.
Men detter man av en litt større båt kan man fort bli sugd inn i propellen å ha ett "lite" probleme.
Vis hele sitatet...
I følge efta domstolen så er en "vannscooter produsert i eu lovelig å bruke i norge" politiet har derfor fått beskjed av statsadvokaten å om å ikke gi bot i dem tilfellene dem "tar" en eu produsert vannscooter men heller spare på opplysningene til senere bruk til loven er klar
bare sånn teoretisk, siden abbdullah damene kan gå med burka pga relegion, så kan jo jeg tro på pasta guden og i den relegionen blir det å gå med finlandshette en tvang. da blir det jo ikke ulovelig.......
Sitat av losjien Vis innlegg
bare sånn teoretisk, siden abbdullah damene kan gå med burka pga relegion, så kan jo jeg tro på pasta guden og i den relegionen blir det å gå med finlandshette en tvang. da blir det jo ikke ulovelig.......
Vis hele sitatet...
Hvis du får med deg et par milliard mennesker så skulle dette la seg gjøre ja
Trådstarter
35 5
er det ikke idiotisk at man har i følge nederlandske myndigheter lov å røyke hasj i nederland. Men kan bi straffet får å ha røkt hasj der nede når man kommer til norge.
Sist endret av kmx2000; 16. august 2011 kl. 03:05. Grunn: skrive leif
Sitat av kmx2000 Vis innlegg
er det ikke idiotisk at man har i følge nederlandske myndigheter lov å røyke hasj i nederland. Men kan bi straffet får å ha røkt hasj der nede når man kommer til norge.
Vis hele sitatet...
Synes faktisk ikke det er så veldig rart.
Du er jo en norsk statsborger å skal følle norsk lov uansett hvor i verden du befinner deg. Men det som faktisk er litt rart er at utlendiger kan komme til Norge å gjør div kriminalitet uten å blir tatt for det/saken blir henlagt
Trådstarter
35 5
Men er egentlig ganske fristende å kjøpe en gammel vannscooter med vannjet å montere en gammen sabb eller volvo motor på 35 hk. og tøffe forbi politiet

Sitat av Gromega Vis innlegg
Synes faktisk ikke det er så veldig rart.
Du er jo en norsk statsborger å skal følle norsk lov uansett hvor i verden du befinner deg. Men det som faktisk er litt rart er at utlendiger kan komme til Norge å gjør div kriminalitet uten å blir tatt for det/saken blir henlagt
Vis hele sitatet...
Min mening er at utlendinger burde fulgt norsk lov i norge uansett om dem er fra, sverige, danmark eller pakistan. greier dem ikke dette så er det rett ut.....
Sitat av kmx2000 Vis innlegg
Min mening er at utlendinger burde fulgt norsk lov i norge uansett om dem er fra, sverige, danmark eller pakistan. greier dem ikke dette så er det rett ut.....
Vis hele sitatet...
Helt enig!
Skal vi komme oss inn i politikken?
Trådstarter
35 5
finnest ett politisk parti for oss. men jeg har enda ikke fått ett skikkelig svar på det jeg spørr om i overskriften. Men å kjøre vannscooter er det nærmeste jeg kommer. kansje det letteste å gjennomføre også... Da tenker jeg på å kjøpe en gammel vannscooter med vannjet og montere en europeisk bygd gammel og sliten motor i den.....
Husk å ha båtfører prøven i orden da
Trådstarter
35 5
den er i orden for lenge siden er jo en lovlydig borger, som aldri har hatt problemer med politiet før. men har desverre sett meg lei på hvordan disse personene behandler folk. så derfor er jeg villig til å prøve ut systemet