Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1764
Hei, jeg lurer på om noen vet hvordan man går fram for å gjøre dette? Siden jeg vil rippe, slik at jeg siden, eller all informasjonen på siden blir tilgjengelig for meg i ubegrenset tid.

Siden jeg ønsker å "rippe" er en kombinasjon av bilder, videoer (blir spilt "JW player") og text.

Takker for svar

Kode

wget -rl 5 http://www.vg.no
Videofilmer behandles av flash, så de får du ikke rippet i ordinær forstand. Flash-filene inneholder nok noen absolutte refeanser til nettsider for å hente ut regelsett og stilark, og får inn et argument om hvor streaminformasjonen befinner seg. Dette blir ekstremt mye å tråle gjennom for en enkel ripper, og jeg tror rett og slett ikke det finnes programvare som kan lagre sider på den måten du etterspør. Det finnes rett og slett for mange typer avspillere til at det kan garanteres.

Hvis du tåler å måtte åpne videoene manuelt, samt navngi og sortere dem etter innhold, så kan disse lastes ned separat. Avhengig om det er faktiske streamer (type rtsp) eller flash video (flv) så må du bruke enten en streamnedlaster eller lete fram "streamen" mens den caches og så putte denne URLen inn i en nedlaster (f.eks. wget).
Du kan gjøre dette med Internet Download Manager, ved bruk av Site Grabber funksjonen. Den kjører en slags bot som du kan konfigurere til å hente spesifikke fil typer som f.eks. video, bilder osv.