Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  56 5358
Sitat av fxxked Vis innlegg
Det gjør man sikkert etter å ha hørt inn låta, men er det ønskelig med en stemning som tilsier at du spyr av forgiftning?
Vis hele sitatet...
Nå har det seg slik at jeg personlig spyr av rolig musikk. Jeg klarer ikke å høre på bløte vokaler og kjerringer son nettopp har fylt 24 og fått pumpet inn silikon i puppa. Dette gjelder forsåvidt gutter som synger rolig også. Vokalisten i sangen klarer å bidra til å skape en dyster stemning, noe jeg er for. Liker du det ikke så burde du heller ikke lese denne tråden på grunn av at den omhandler metal.

Smaken er som baken, er den brun holden man den for seg selv...
Er det noe jeg hører på så er det metal, men det er vel lov også for dem å kjenne noen som kan synge? Blir Scott Ian, Joey Belladonna eller James Hetfield for mykt for deg også? Jeg syns f eks at Jeff Becerra ikke kan synge.
Sitat av fxxked Vis innlegg
Det gjør man sikkert etter å ha hørt inn låta, men er det ønskelig med en stemning som tilsier at du spyr av forgiftning?
Vis hele sitatet...
Så du påstår at kunst utelukkende skal uttrykke noen følelser? Skal vi brenne all dyster kunst da? Skal vi kvitte oss med alle malerier som representerer død, onskap, håpløshet eller melankoli?


JA. For noen er det faktisk ønskelig med en slik stemning. Er det virkelig så vanskelig å fatte det? Jeg for min del tiltrekkes ikke i det hele tatt av musikk eller kunst som fremmer positivitet. Jeg er ingen misantrop eller deprimert person. Tvert imot. Kanskje det er akkurat derfor søker jeg til mørk og dyster kunst?

Det jeg sier gjelder for mer ekstrem metall generelt, og ikke spesifikt for den sangen.


Sitat av fxxked Vis innlegg
Er det noe jeg hører på så er det metal, men det er vel lov også for dem å kjenne noen som kan synge? Blir Scott Ian, Joey Belladonna eller James Hetfield for mykt for deg også? Jeg syns f eks at Jeff Becerra ikke kan synge.
Vis hele sitatet...
Hah. Du vet tydeligvis ikke hvor vanskelig det er å growle/screame slik en del metall-vokalister gjør.
Sist endret av Pinneknurk; 29. mai 2011 kl. 12:22.
Det du henviser til nå er metal fra to ulike tidsperioder. Metal har forandret seg en god del opp gjennom årene synes nå jeg og for å svare på spørsmålet ditt; Jeg synes de synger for mykt. Trådstarter la ut en sang med en vokalist jeg mener er på kanten til overdrevet, men er fortsatt bedre enn Metallica etter min smak. I de fleste sanger som vi finner i thrash/deathcore og metalcore er vokalen enda et instrument.
Eksempel: http://www.youtube.com/watch?v=KRL8sKZX4FM
▼ ... over en uke senere ... ▼
Dere skjønner vel nå hvorfor jeg skrev at folk som liker metal musikk er ønsket å forklare hva de synes om musikken.
ca 45 av 52 inlegg er off topic.
Sitat av 2High2Play2Day Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Det vil jeg si ut i fra min kjenskap til metal har en komposisjon hvor vokal og instrumenter spiller mer på lag, jeg syns den låta kanskje var en litt friskere utgave a King Diamond.

Og hvis jeg skal se på fullførthet i denne låta/dette konseptet vil den ha en score på godt over 80%, hvor jeg vil si at den første( http://www.youtube.com/watch?v=e-QLRDqM3Cw ) kanskje ville gitt en score på 20% fra min side, jeg ble litt i tvil om de spilte samme musikkstykke...
Sist endret av fxxked; 6. juni 2011 kl. 01:00.
Sitat av fxxked Vis innlegg
Og hvis jeg skal se på fullførthet i denne låta/dette konseptet vil den ha en score på godt over 80%, hvor jeg vil si at den første( http://www.youtube.com/watch?v=e-QLRDqM3Cw ) kanskje ville gitt en score på 20% fra min side, jeg ble litt i tvil om de spilte samme musikkstykke...
Vis hele sitatet...
Yes indeed. Ser poenget og er forsåvidt enig.
Sist endret av 2High2Play2Day; 6. juni 2011 kl. 01:04.