Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 700
Situasjonen vår er følgende:

Vi inngikk en leiekontrakt, kort tid etter dette hang det plutselig en lapp på døren vår fra namsfogden om at leiligheten lå for tvangssalg, vi valgte da kort tid etter dette å si opp leieavtalen vår. Vi avtaler med utleier av vi kan stille leiligheten til disposisjon for evt visninger. De har noen visninger i leiligheten og kort tid etter får vi en sms om at det er noen som tar over leiligheten på en angitt dato, og vi informerer om at vi kan levere for oss nøklene da.
Vi informerer også om at vi ønsker å få frigjort depositumskontoen hos DNB. Det er her problemene starter en uke etter dette, de sier nå at leieforholdet plutselig fortsetter (Trolig fordi evt nye leietagere har trekt seg) og de ønsker ikke å fristille depositumet.

Tillegssinformasjon: Vi benytter Forbrukerrådets standard leiekontrakt.

Så her kommer mine spørsmål:

Vil banken akseptere tekstmeldinger som informasjon til en evt tvistesak?

Kan vi flytte ut på avtalt dato, levere nøklene, og ikke betale inn husleie uten at dette kan skape ekstra kaos for oss?

Har dere noen generelle tips til hvordan vi skal forholde oss?
Så lenge du aksepterte å gi fra deg nøklene som et svar på denne SMSen, skal du ha ditt på det tørre.

En muntlig avtale er bindende, men kan være vanskelig å bevise. En SMS er skriftlig
HIWYM
penol's Avatar
Trådstarter
Ok,


Ordlyden til utleier er følgende: Vi har muntelig ja fra bilder på annonsen og fjerner den når vi kommer hjem.

Jeg svarer dermed følgende: Hei kan du høre med de nye leieboerne om de har egen seng eller om den som følger leiligheten skal monteres opp igjen.

De vil vel i følge denne dialogen se at jeg er positiv til at de har fått nye leieboere?