Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 2445
Jeg hadde tidligere en rootet Galaxy S3 med Cyanogenmod, men så kom dagen jeg skulle selge telefonen, og jeg tenkte at jeg skulle gå tilbake til Stock ROM.

Det ser nå ut til at jeg har klart å henge telefonen på Samsung logoen og alt jeg har forsøkt løser ikke problemet.

Telefonen skal selges senere idag, og nå sitter jeg her nervøs for at jeg har dritti meg totalt ut.

Rom jeg har forsøkt å legge inn på min norske S3 er: I9300XXALE8_I9300NEEALE3_I9300XXLE8_HOME.tar
Sorry. Leste feil. Leste SGS2.
Sist endret av per-ulv; 13. januar 2013 kl. 01:39.
HIWYM
penol's Avatar
Trådstarter
Hvorfor tok du deg tid til å skrive da?
Kjenner ikke s3 spesifikt, men kan prøve.
Har du fjernet custum recovery image?
Hvis ikke så kan du jo boote opp der og legge inn ny rom
HIWYM
penol's Avatar
Trådstarter
Jeg har kun mulighet for å benytte ODIN
Hvor mye hadde du tenkt til å selge den forresten?
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Du må få den inn i fastboot og deretter må du flashe en ny recovery. Så må du flashe riktig stock rom.
HIWYM
penol's Avatar
Trådstarter
Sitat av Zirto Vis innlegg
Hvor mye hadde du tenkt til å selge den forresten?
Vis hele sitatet...
2700kr *titegn*
HIWYM
penol's Avatar
Trådstarter
Sitat av uaexed Vis innlegg
Du må få den inn i fastboot og deretter må du flashe en ny recovery. Så må du flashe riktig stock rom.
Vis hele sitatet...
Skal forsøke nå, er: I9300XXALE8_I9300OXAALE8_I9300XXLE8_HOME.tar korrekt rom?

Sitat av uaexed Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Hvor er problemløsern?
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Sitat av penol Vis innlegg
Skal forsøke nå, er: I9300XXALE8_I9300OXAALE8_I9300XXLE8_HOME.tar korrekt rom?



Hvor er problemløsern?
Vis hele sitatet...
Den toolkitten. Du kan installere stock recovery via den, flashe rom osv. Les.

.tar har jeg ikke vært borti. Jeg bruker bare recovery som jeg installerer selv. CMW f.eks.
HIWYM
penol's Avatar
Trådstarter
Men jeg kommer ikke inn i selve Android, trodde jeg bare kunne bruke toolkiten når den var kjørende...
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Du skal kunne komme deg inn i fastboot/flashmode uten å ha android kjørende.

http://forums.androidcentral.com/sam...ease-help.html
Sitat av penol Vis innlegg
Hvorfor tok du deg tid til å skrive da?
Vis hele sitatet...
Fordi oppdaget det etter at jeg hadde postet en guide for SGS2, og da fikk jeg ikke slettet posten. Kun endret den. Derfor.
Bruk Odin til å flashe innpå Recovery/CWM, start recovery og slett alt av data/cache etc. Flash så innpå ønsket Rom, og restart.

Greide nettopp det samme på 2 telefoner

Volum Ned+Home+Power for å sette telefonen i download mode.
HIWYM
penol's Avatar
Trådstarter
Du har tilfeldigvis ikke URL til en korrekt ROM?
SamMobile har en stor liste med Stock ROMs.
Har sett at Samsung Kies har en funksjon 'nødgjenoppretting av fastvare', mulig denne også flasher innpå stock ROM.
HIWYM
penol's Avatar
Trådstarter
Nå har jeg forsøkt å få tlfen i orden siden 05:00, begynner å bli litt oppgitt nå.
Har forsøkt samMobile osv, installerer rom, telefon booter, men henger på samsung logo
Kjørt disse fra recovery?
- wipe data/factory reset
- wipe cache partition
- advanced -> wipe Dalvik Cache
HIWYM
penol's Avatar
Trådstarter
Kommer faktisk ikke inn i recovery. Kan jeg flashe dette via Odin?
Usikker hvordan en gjør det med Odin, men her er en guide for Heimdall hos CyanogenMod.

Her står det også hvordan du bruker adb til å pushe et image for bruk med CWM inn på telefonen, om du velger CyanogenMod eller Stock image, skal fremgangsmåten være den samme.
HIWYM
penol's Avatar
Trådstarter
Seriøst, nesten så jeg gir opp!

Jeg har nå forsøkt igjenom det meste her, kan noen hjelpe meg å streife google etter stuck on samsung logo fixes :O

Problemet løste seg i løpet av kvelden i dag.

Jeg tok å flashet inn: CF-Root-SGS3-v6.4, deretter tok jeg å benyttet meg av en Galaxy S2 til å laste ned og flytte cm-10.1-20130113-NIGHTLY-i9300 over på SDkortet, deretter tok jeg å kjørte en upgrade. Kan se ut til at det ikke vil være muligheter for å gå tilbake til stock etter å ha vært på CM10 da dette ødlegger partisjoneringen. Send meg en PM hvis du opplever tilsvarende problem, så kan jeg hjelpe til.
Hold inne lyd-OPP tasten, hjem tasten, og av/på knappen i 5 sekunder.... SAMTIDIG... Da booter den på nytt og du kommer inn i en meny med flere velg, bruk lyd tast NED for å komme til det tredje, tror jeg alt... "recover to fabric settings"

Da er det løst...
HIWYM
penol's Avatar
Trådstarter
Sitat av gammahydro Vis innlegg
Hold inne lyd-OPP tasten, hjem tasten, og av/på knappen i 5 sekunder.... SAMTIDIG... Da booter den på nytt og du kommer inn i en meny med flere velg, bruk lyd tast NED for å komme til det tredje, tror jeg alt... "recover to fabric settings"

Da er det løst...
Vis hele sitatet...
Hvis du hadde lest siste posten min, så ville du ha sett at problemet løste seg men du tilførte ivertfall litt god info, for det var det jeg gjorde etter alt jeg hadde gjort.
Denne skal fungere, brukte den selv.
https://www.dropbox.com/s/wm59m7ym8k...1_HOME.tar.md5

Etterpå så må du boote inn i recovery (hold volum opp, power og hjem knapp samtidig), deretter så tar du en factory reset.