Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1232
Jeg er på en båt i oljebransjen og vi har internett via satelitt. For å kople seg opp må man sette opp en proxy server og for laptopen funka det greit (hvis ikke hadde dere ikke lest dette). Vi har trådløst nett ombord.
Men jeg får ikke kopla min Galaxy S opp mot internet. Jeg har funnet innstillingene for proxy og er _rimelig_ sikker på at jeg har gjort det rett.
Noen andre som har hatt lignende problemer.

Jeg har også prøvd flere program som gjør om PCen til en trådløs router (Conectify etc) men det virker som om de går rett på internet, og ikke via internett innstillingene i PCen.
The Nerdrager
Har ikke Android muligheten for å koble i kabel og sende netttrafikk via den til telefonen?
Trådstarter
7 0
Sitat av Rediver Vis innlegg
Har ikke Android muligheten for å koble i kabel og sende netttrafikk via den til telefonen?
Vis hele sitatet...
Tror ikke det, men om noen vet at det går, så pliize fortell meg det.
Det går å bruke telefonen som router for 3G og kople til via USB.
Kanskje det går andre veien også.
Sitat av mhamstad Vis innlegg
Tror ikke det, men om noen vet at det går, så pliize fortell meg det.
Det går å bruke telefonen som router for 3G og kople til via USB.
Kanskje det går andre veien også.
Vis hele sitatet...
Ja det skal være mulig å benytte andre vegen også.

Goto [Settings] > [About phone] > [USB settings] and select [PC Internet]

Eller eventuelt sette opp et hotspot på din laptop.

Gjetter på at du har Windows 7:
http://lifehacker.com/5369381/turn-y...reless-hotspot
Trådstarter
7 0
Sitat av laxzzi Vis innlegg
Ja det skal være mulig å benytte andre vegen også.

Goto [Settings] > [About phone] > [USB settings] and select [PC Internet]

Eller eventuelt sette opp et hotspot på din laptop.

Gjetter på at du har Windows 7:
http://lifehacker.com/5369381/turn-y...reless-hotspot
Vis hele sitatet...
Fant ikke noe [USB settings] under [About Phone]
jeg har .. > [trådløst og nettverk] > [USB Instillinger] men der er ikke [PC internet] et valg, Kies, masselagring & mediaspiller.

Artikkelen du henviser til er jo interresant da den sier at det trådløse kortet ikke kan brukes som internet aksess for PCen, og det er det jeg gjøe. Må forske litt på det.
Hvilken android versjon har du?
Trådstarter
7 0
Sitat av laxzzi Vis innlegg
Hvilken android versjon har du?
Vis hele sitatet...
2.3.3
I ver 2.2 så fikk jeg opp ei liste over valg når jeg kopla til USB, men det ble forandra til ver 2.3, den ene tingen som ble dårligere. Nå må jeg gå i setup og velge hva som skal skje (Kies/masselagring/mediespiller) før jeg kopler til USB.
om du har NetCom, så endrer du mobilt nett apn til: vpn.netcom.no.
Da får du en offentlig IP med mulighet for å koble til telefonen på alle mulige måter.. ;D
Eventuelt sett opp en VPN-server på laptopen din, deretter oppretter du en VPN-tilkobling fra telefonen din til IP-adressen på laptopen.

Voila.
Trådstarter
7 0
Sitat av juzz Vis innlegg
om du har NetCom, så endrer du mobilt nett apn til: vpn.netcom.no.
Da får du en offentlig IP med mulighet for å koble til telefonen på alle mulige måter.. ;D
Vis hele sitatet...
Hvis du leser hva jeg har skrevet så ser du jeg er på en båt. Vi er 120nm nord for Finnmark, så det er dårlig med mobildekning her.

Sitat av Legevakten Vis innlegg
Eventuelt sett opp en VPN-server på laptopen din, deretter oppretter du en VPN-tilkobling fra telefonen din til IP-adressen på laptopen.

Voila.
Vis hele sitatet...
Å sette opp VPN på laptopen gikk greit. Plundra litt mer med mobiltelefonen, men det funka etter at jeg hadde slått av en mystisk formulert passord opsjon i VPN oppsettet på PCn.
Men jeg får fortsatt ikke internett på mobilen. Når jeg holder musa over nettverk symbolet nede i høyre hjørne på skjermen, så har jeg nå to tilkoplinger. Den ene er tilkoplinga som PCn bruker for internett, den andre heter "RAS (dial in) Interface" og under den står det ingen internett tilgang
Sitat av mhamstad Vis innlegg
Hvis du leser hva jeg har skrevet så ser du jeg er på en båt. Vi er 120nm nord for Finnmark, så det er dårlig med mobildekning her.


Å sette opp VPN på laptopen gikk greit. Plundra litt mer med mobiltelefonen, men det funka etter at jeg hadde slått av en mystisk formulert passord opsjon i VPN oppsettet på PCn.
Men jeg får fortsatt ikke internett på mobilen. Når jeg holder musa over nettverk symbolet nede i høyre hjørne på skjermen, så har jeg nå to tilkoplinger. Den ene er tilkoplinga som PCn bruker for internett, den andre heter "RAS (dial in) Interface" og under den står det ingen internett tilgang
Vis hele sitatet...
Du må selvfølgelig konfigurere VPN-tilkoblingen til å faktisk ha tilgang til Internett. Husker ikke helt hvordan man gjør det nå, men høyreklikk på både trådløs nettverkstilkobling, rot i innstillinger. Gjør det samme med VPN. Det skal være noe som heter "Gi oppringere tilgang til lokalnettet"