Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1320
Jeg vil ta screenshot av meg selv med mitt webcamera. Har ikke noe program som fulgte med laptop-camet, så jeg kan ikke ta bilde.

Webcameraet funker på Skype og Omegle men bildet er så lite der.
Finnes det en måte å ta bilde med webcameraet sitt i full størrelse? Et progam, enn nettside som støtter å vise webcameraet i full skjerm eller noe?
Sist endret av Teletubbey; 10. oktober 2014 kl. 18:19.
Aner ikke om the funker for deg men har et program som heter "Amcap". Jeg bare åpner det programmet og da får jeg muligheten til å f.eks. ta bilde.
Hvis det kameraet er integrert i selve laptoppen, så kan du bare søke på "pc modellen din + drivers". Hensikten er å finne produsentens hjemmeside med drivere til pcen din. Der vil driveren for webcamen ligge.

Hvis det er et eksternt kamera, så søk bare på modellnr. Til kameraet og legg til "driver" (modellnr vil du finne bak på kameraet).

Ellers så finnes det mange prog. Som aksepterer mange forskjellige kameraer, bare å søke, eller hvis det er etinternt kamera, nevn pc modellen din her, eller hvis det er et eksternt kamer, legg ut modellnr til kameraet her.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Overskuddsmateriell
Faktisk mulig å gjøre med VLC også, bare å sette opp en stream i den fra ett device og ta screenshot inne i VLC
har du googlet dette overhodet eller gikk du bare inn hit å postet med en gang?
Det finnes 1000+ programmer som akkurat det du spør etter.

Googler du "How to take a picture with my webcam", vil google svare deg:
6 down vote

The most straightforward way it to install Picasa. Picasa is freeware.
click on icon for "Capture photos and videos from a webcam or other video device".. and then take picture or record video.

Skype er bygd opp for å gi et lite bilde da du egentlig skal kun kunne se at det er video-strøm fra deg. Det er ikke du som er viktig i en video-samtale, så derfor får du et mindre bilde av deg selv.
Husk at de fleste webcameraer som står på Laptopper er av lav kvalitet aka 2Mpx noe som vil resultere i et meget støyete bilde når du blåser deg opp til f.eks fullskjerm.