Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 691
Skal åpne en port for Torrent programmet mitt, men aner ikke hvordan Har prøvd å føge en guide til 3com rutern min, men noe er galt. (guiden kommer med bilder og selvom det skal være den samme rutern ser jeg at noe er forskjellig).
noen som kan hjelpe så hadde det være flott
Herregud så mange poster det kommer om dette. Hvis du søker finner du sikkert hundrevis av slike tråder.
www.portforward.com
Trådstarter
20 0
jeg har vært på den siden! sorry om flere har posta dette (ja jeg har lett på nettet før jeg spør her) nå har jeg brukt flere timer på mislykka forsøk! Men takk for svaret
Hva med og komme med litt info ang hvilken router du har?
Portforward har jo også som sakt guider til de forskjellige routerne.

Hvilken ISP leverandør har du? Har du xDSL, fiber, trådløst bredbånd?
Har du noen andre routere som står foran din private router? Eller et modem som står i NAT, lengre frem i nettverke?
Trådstarter
20 0
ok her er info :

Jeg har en 3com router : 3CRWE554G72.
Jeg har et kabelbredbånd med trådløs forbindelse,
modemet er: Thomson - Model: TCM420
1. Står modemet ditt i bridemode ? Hvis ikke må du åpne portene her også, og\eller sette modemet i bridgemode.

2. At bildene ser forskjellig ut har sikkert noe med firmwareversjon å gjøre, men en oppegående person vil uansett klare å finne de samme menyene\valgene.
Trådstarter
20 0
Kanskje det er det som er problemet? Veit ikke hva bridgemode er for no, så veit ikke om modemet mitt står i det... åssen finner jeg ut det?

Forresten, jeg følger en guide som skal hjelpe meg med å åpne en port. Først hjalp den meg med å sette opp en Static IP. MEN så ber de meg om å skrive den inn i en boks som kommer etter disse tallene : 192.168.2.... med andre ord, de mener at min static IP skal begynne med de tallene, men den static IP'en de nettopp hadde gitt meg hadde ikke tallet 2 i seg i det hele tatt :s hva kan jeg skrive her da?

det neste de ber meg om er dette: Open a web browser like internet explorer or Netscape. Enter the ip address of your router in the address bar of your browser. In the picture above the address bar has http://www.google.com in it. Just replace all of that with the ip address of your router. By default the ip address should be set to 192.168.2.1. hva skal dette bety?? :s
Sist endret av lingua; 25. november 2007 kl. 20:15.
Trådstarter
20 0
ble litt mye det...
Det betyr at "adressen" til routeren er 192.168.1.1...

Har du satt static ip? Hva har du satt den til?

Skriv inn 192.168.1.1 i webbrowseren din (internet explorer f.eks) og du vil kunne logge deg inn på routeren...
Trådstarter
20 0
Jeg har satt static IP ja, men tror ikke det virka.. og ja har vært inne på routern, følger alle guider til å åpne opp porten (virtual ...) og det står at den er åpnet, men når jeg bruker det programmet som tester om porten er åpen, så står det at den ikke er det :S
Dette er et forsøk på en forståelig forklaring på oppsett av routere og hvordan en åpen port skal fungere.

Først skal modemet stå i bridge-mode slik at det sender videre alt til routeren. Routeren får en egen IP-adresse på internet, f eks 165.22.33.41 Det er WAN-adressen.

På LAN-siden har den samme routeren normalt adressen 192.168.1.1 og routeren vil, hvis den har DHCP-funksjon, dele ut adressene 192.168.1.2 til 192.168.1.32 til datamaskiner (dynamiske adresser). Hvis du slår av datamaskinen(e) i noen timer er det ikke sikkert at de vil få samme IP-adresse neste gang. Når du bruker program som må ha en åpen port, må routeren fungere som en virtuel server og videresende det som kommer utenfra til rett datamaskin. Derfor må de som trenger åpne porter å ha statisk IP-adressen. De kan da f eks velges fra 192.168.1.100 og oppover. Når du setter statisk IP, må du også angi Nettverksmaske, Standard Gateway og DNS-servere. Alt er OK hvis du kan surfe med maskinen. (Nettverks-printere og IP-telefoner bør også ha statisk adresse.)

På de fleste routere får du tilgang med en nettleser (IE, Firefox, Opera etc). Du skriver inn adressen (192.168.1.1) i adressefeltet. Når du er kommet inn på routeren skal du "fortelle" hva den skal motta utenfra og sende videre til en spesiell IP-adresse. Noen stikkord å lete etter er SUA, NAT eller Virtuel Server. På min router angir jeg et navn (Torrent), start port (7360) sluttport (7360) og hvilken maskin det skal til (192.168.1.101). Det kan også være spørmål om protokoll (TCP / UDP). Du bør åpne begge. Da skal den porten være åpen for trafikk.

Hvis du har "dobbel brannmur", dvs både i routeren og på maskinen, blir det vanligvis katastrofe. Slå av brannmuren på maskinen.
Trådstarter
20 0
Takk, det var den beste forklaringen jeg har hørt om emne!
jeg fikk det til merkelige er at det går muligens litt treigere, haha xD takk for hjelpa!
Sist endret av lingua; 1. desember 2007 kl. 00:45.