Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 913
Heisann folkens, jeg kjøpte meg en berbar på siba, og jeg ble delvis fornøyd med den, men noen plasser skuffer den. Jeg føler at det er noe gale, ellers er det spesifikasjonene som ødelegger alt.

Jeg kan ta et spill i utgangspunktet som jeg spiller nå er wow. Når jeg spiller spillet på fullskjerm så viser ikke kvaliteten så bra, men når jeg gjør vindue om til "window mode" så kommer kvaliteten fram. Men altså som sagt så er ikke det problemet.

Problemet er at jeg synes at ytelsen på laptopen kan faktisk bli bedre vis jeg bare gjør "noe" Vanligvis pleier FPS'n min på spill vær ganske langt nede. Men det varierer fra plass til plass på spillet.

Her kan dere se laptopen min, den er jo ikke så skikkelig gamer pc, men jeg tror nok at den kan yte litt mer enn det den skal.

Og i tillegg sier Siba at den har crossfire X som jeg ikke selv legger merke til.

http://www.siba.no/Products/Product.aspx?id=2040302
Det kjøpet kan du fint heve da denne maskinen ikke har Crossfire. Vis til artikkelen her, om de skulle være så dumme å påstå noe annet.
Det skjermkortet er ikke akkurat noen reser på spill. Så du har blitt lurt, enkelt å greit.

atlef.
Trådstarter
ja men hvorfor står det på siba siden at den har crossfire x? vis de har lurt meg da kan jeg levere den tilbake? er det noen muligheter til det?
Du kan hve kjøpet på bakgrunn av falsk reklame. Siden den ikke har crossfire. Som atlef sier, bare vis til siden han linket til. Du kan ikke ha crossfire på ett intell grafikk chipsett.
Trådstarter
ja se selv. Det står Ny crossfiregrafikk X for bedre ytelse
med kraftulle spefikasjoner
Du har også angrefrist på 14 dager.
Trådstarter
gjelder angrefristen bare på internett eller fra butikken og? og pluss jeg har kastet vekk eskene og sånt..hva skal jeg gjør?
mener at, hvis det er misvisende informasjon om produktet du har kjøpt å dette blir lagt merke til i ettertid, innen rimelig tid, har du krav på heving av kjøp.
Sist endret av Spelly; 13. april 2009 kl. 13:46.
Sitat av LiLz Vis innlegg
gjelder angrefristen bare på internett eller fra butikken og? og pluss jeg har kastet vekk eskene og sånt..hva skal jeg gjør?
Vis hele sitatet...
Nei, angreretten gjelder ikke ved kjøp fra fast utssalgssted. Mange elektrobutikker har åpent kjøpt, men krever da at du har all embalasje (dette er ikke en rett, men en tjeneste butikkene tilbyr f.eks expert og elkjøp)
Trådstarter
ja, jeg kjøpte bærbaren da sist tirsdag, og den har fungert greit, men etter at jeg hadde reklamen dis nøye så fant jeg ut at denne her siemens'n har jo ikke noe crossfire x grafikk. Så vis angrefristen er på 14 dager da regner jeg med at i henhold til inngått avtale så kan jeg få en ny bærbar eller pengene?
LiLz: Er den kjøpt i butikk eller på nett? Du må nok uansett ha all original embalasje for å benytte deg av angreretten. Du kan kreve kjøpet hevet grunnet missvisende reklame, men det blir noe annet igjen.

Ta kontakt med Siba med ditt krav.
Trådstarter
Denne bærbaren som sagt er kjøpt i butikk

Ja men, hva må det vær i emballasjen? fordi jeg finner ikke esken?
Sist endret av LiLz; 13. april 2009 kl. 13:58. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Angrefristen gjelder over nett eller i butikk. Men som de sier, du må ha orginalembalasje, fordi de ønsker å selge produktet videre igjen.
Trådstarter
Men, vis jeg på ingen måte har original emballasje hva er mulighetene da?
jeg tror du har angrerett i 2 uker, på nett, hadde de på skolen :P
prenix / krisi1234: Nei nei nei... Man har INGEN angrerett for varer kjøpt over disk. Noen butikker tilbyr likevel åpent kjøp, men det er en tjeneste, ikke en plikt! Ikke uttal dere når dere åpenbart ikke aner hva dere snakker om!

Lilz: ja, for å benytte deg av åpent kjøp må du nok det. Men om du krever heving grunnet feilaktig reklame blir det noe annet.

Ta det først med butikken, og om de setter seg på bakbena så går dul til forbrukerrådet!
Trådstarter
Javel, jeg har dessuten funnet original emballasje, alt som var med pc'n og ja jeg skal gå til siba eller ringe dem. Men tror ikke dere selv at det er feilaktig reklame? ettersom det står crossfire x på reklamen?

Men jeg spurte ikke dama om det er crossfire x så hva skal jeg si?

Jeg må få spørre vis jeg på en annet vis får levert bærbaren får jeg pengene eller må jeg kjøpe en annen vare fra siba?
Sist endret av LiLz; 13. april 2009 kl. 14:14. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
LiLz: Det er helt opp til Siba. De plikter ikke å gi deg noe tilbake (ved mindre du kan dokumentere feilaktig markedsføring) men det kan godt hende de har samme 30 dagers policy som Expert / Elkjøp.

Ta med deg maskinen inn til dem (i original emballasjen) og forklar problemet ditt. Dersom du i tillegg kjører system recovery slik at maskinen kan selges igjen så stiller du nok sterkere. Vær høflig og legg frem saken din på en skikkelig måte. Da er som regel butikkpersonalet interessert i å finne en løsning som gjør at du blir fornøyd.
Trådstarter
Takk for svar. Men kunne dere her på freakforum i tillegg si hvilken laptop hadde passet til spilling vis jeg hadde fått en ny? det kan vær fra siba, lefdal, eller elkjøp, eller andre butikker.

Dere så hvor dårlig kjøp jeg gjorde, så jeg må denne gangen benytte meg hjelpen deres.
Ehm..?
Intel + Crossfire = phail..

Hvis du skal ha 17" til den prisen blir det vel denne som er best til gaming: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=426315
Laptoper er ikke veldig bra til gaming i utgangspunktet..
Trådstarter
Jeg tror ikke du så hva jeg skrev, jeg ville helst kjøpe en bærbar fra en butikk, ikke et nettsted