Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1890
En kompis har skaffet seg noe typisk litt gulaktig gatespeed, med litt sånn kjemikljelukt. Hva tror dere holdbarheten er på dette? Om det blir oppbevart i tett plast?
Mange år. *titegn*
takk takk var bare det jeg lurte på enkelt og greit
Er den fuktig eller tørr?
Hadde en stund tilbake en fuktig speed som jeg hadde i en tett pose over lang tid, da den etter en stund begynte og endre farge og ble mørkere og mørkere til den nesten ble helt sort. Luktet enda mer kjemisk en den gjorde da vi kjøpte den. Endte opp med og kaste den, og heller kjøpte ny.

Hadde vært borti samme speeden før og la ikke merke til at det var noe galt med den, da den var *fersk*
Sitat av Qadrozz Vis innlegg
Er den fuktig eller tørr?
Hadde en stund tilbake en fuktig speed som jeg hadde i en tett pose over lang tid, da den etter en stund begynte og endre farge og ble mørkere og mørkere til den nesten ble helt sort. Luktet enda mer kjemisk en den gjorde da vi kjøpte den. Endte opp med og kaste den, og heller kjøpte ny.

Hadde vært borti samme speeden før og la ikke merke til at det var noe galt med den, da den var *fersk*
Vis hele sitatet...
Nja den er litt fuktig. håper ikke det samme skjer i denne situasjonen, men regner med det blir brukt opp før den tid uansett : o)
Sorry for og digge opp tråden igjenn, men lurer også på hvor lenge speeden kan holde seg når den ligger åpen? Hva tror dere timer eller er det dager eller mere?
Sitat av weedsm0ker Vis innlegg
Sorry for og digge opp tråden igjenn, men lurer også på hvor lenge speeden kan holde seg når den ligger åpen? Hva tror dere timer eller er det dager eller mere?
Vis hele sitatet...
nå er ikke jeg noen ekspert, da jeg ikke er bruker av speed selv heller, men vil anta at kvaliteten synker etterhvert som fuktigheten går ut av speeden. mao å legge det på en skål (kun pulver) vil gjøre at mye fordamper bort. (det jeg mener med synkende kvalitet ved fordampning er simpelthen at en del av "kick"-stoffene er i disse.)

regner med det er gassene som damper bort, brukt under produksjon (og for å øke vekt før salg) og man sitter igjen med et noe mindre parti enn man kjøpte inn.

men hvor lenge etter dette, speeden vil holde samme kvalitet, er jeg usikker på.
jeg antar at sålenge det ikke kommer i kontakt med for mye oksygen eller fukt så kan det lagres over lenger tid. (det er vel mye krystaller i en del av disse varene? disse vil vel holde lengst på "holdbarheten"?)
Sist endret av Tommen_; 9. august 2011 kl. 22:33. Grunn: lagt til info
Sitat av weedsm0ker Vis innlegg
Sorry for og digge opp tråden igjenn, men lurer også på hvor lenge speeden kan holde seg når den ligger åpen? Hva tror dere timer eller er det dager eller mere?
Vis hele sitatet...
Om den er fuktig og blir tørr, så er det lille som ligger igjen mye mer konsentrert enn det opprinnelige. La en gangn 40 g til lufting, som hadde blitt knappe 25 ca 7-8 timer etter, needless to say, så ble det noe av den beste peppern jeg hadde inntatt.
Sitat av skinnidjii Vis innlegg
Om den er fuktig og blir tørr, så er det lille som ligger igjen mye mer konsentrert enn det opprinnelige. La en gangn 40 g til lufting, som hadde blitt knappe 25 ca 7-8 timer etter, needless to say, så ble det noe av den beste peppern jeg hadde inntatt.
Vis hele sitatet...
Takk, takk for informativt svar!

En siste ting jeg glemte og spørre om, er det nøye om den ligger i kald temp, eller rom temp? Om det er noen som vet?
Jæ oppbevarer alltid shitt'n min så kjølig som mulig og anbefaler deg å gjøre det samme Varme og amf er en dårlig kombinasjon.