Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 703
i går fant jeg ut at jeg hadde veldig lyst til og spille settlers 2 gold edition, så jeg installerte det og satt meg ned og spilte det.
Men det er jo ikke noe morro og spille mot pc'en, såjeg bestemte meg for og finne den gammel musa med com utgang, noe jeg ikke greide.

så jeg lurte da på om det gikk an og bruke en mus\spillekontroll med usb.
går det ann og bare instalere et program, som "lurer" pcen til og tru at jeg har koblet inn mus\spillekontroll i com2 porten.
det funker ikke bruke 2 muser i settlers 2 , det har jeg testa. mus driver støtter kun 1 muse pil. du kan derimot laste ned addonpack og få 2 player game mellom 2 pc'er via serial kabel.
Trådstarter
jeg spiller settlers 2 gold, og der kan man spille 2 player hvis man har en vanlig mus og en mus i en com2 port.
har testa det før, men jeg finner ikke com musa mi
det er for det er feil muse driver. når du loader muse driver i dos, så må du velge at den skal bruke comport 2 .

jeg fikk det ikke til og funke noe bra, bare så det er sagt.
Sitat av ranvik Vis innlegg
det funker ikke bruke 2 muser i settlers 2 , det har jeg testa. mus driver støtter kun 1 muse pil. du kan derimot laste ned addonpack og få 2 player game mellom 2 pc'er via serial kabel.
Vis hele sitatet...
Spillte ofte Settlers 2 med to spillere når jeg var ung uten problemer, så det skal fungere helt fint :-) Da brukte vi com2 porten til å sette inn en ekstra mus.
Sist endret av danielsk; 13. april 2009 kl. 17:09.
Trådstarter
ja, har fått til og spille settlers 2 gold, 2 player nå.
jeg fant ut at det var noen som hadde mekka en mod, som gjorde det mulig og spille mot hverandre via lan\internet
Settlers 2, ja. Har spilt det en del. Men hvordan funker multiplayer på en pc?
Får man opp en musepeker til, eller har man en splitscreenløsning?
Mener å huske at man også kan bruke joystck. kune det i 1'rn vertfall.