Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 791
Hei!

Lurte på om noen her kunne fortalt meg hvordan jeg kunne ha satt sammen stjasonære pcen og laptopen min sammen til 1 pc?
Hva slags programmer, kabler o.l jeg trenger?

Thanks
Om jeg misforstår deg rett skal du bruke én skjerm, ett tastatur og én mus på to PCer, en stasjonær og en laptop?
I så fall trenger du en KVM-switch.
Trådstarter
4 0
Sitat av charz0r Vis innlegg
Om jeg misforstår deg rett skal du bruke én skjerm, ett tastatur og én mus på to PCer, en stasjonær og en laptop?
I så fall trenger du en KVM-switch.
Vis hele sitatet...
Hehe, ja Er ikke den beste til og forklare Thanks
Har selv en slik KVM-switch som jeg er meget fornøyd med. Jeg kjøpte min på Elkjøp for 200 kroner for litt over et år siden (denne switchen forutsetter at du har USB-tastatur - sjekk før evt. kjøp).
Sist endret av charz0r; 21. mars 2009 kl. 12:31.
Trådstarter
4 0
Sitat av charz0r Vis innlegg
Har selv en slik KVM-switch som jeg er meget fornøyd med. Jeg kjøpte min på Elkjøp for 200 kroner for litt over et år siden (denne switchen forutsetter at du har USB-tastatur - sjekk før evt. kjøp).
Vis hele sitatet...
Hehe, ja. Jeg satt og så på den nettopp. Jeg må ha USB, så blir nok den der. Blir stress om jeg kjøper en med PS2 kobling

Men kan jeg bruke webcameraet på den ene pcen, mens jeg er på msn på den andre foresten? Eller er det sånn at jeg når jeg bytter til stjasonære fra laptopen så logger den seg av MSN, og går ut av programmer osv?
vil dette gjøre pc'n raskere eller noe? bare lurer
Trådstarter
4 0
Sitat av d3ath-jr Vis innlegg
vil dette gjøre pc'n raskere eller noe? bare lurer
Vis hele sitatet...
Er ikke sikker, tror ikke det
Sitat av d3ath-jr Vis innlegg
vil dette gjøre pc'n raskere eller noe? bare lurer
Vis hele sitatet...
Nei, det er ingenting som tilsier at noe blir noe raskere - en KVM-switch bruker man for å kunne ha lett kontroll på to eller flere maskiner på én skjerm, med ett tastatur og én mus, i stedet for å ha en skjerm, et tastatur og en mus til hver maskin.

Sitat av Blazic Vis innlegg
Men kan jeg bruke webcameraet på den ene pcen, mens jeg er på msn på den andre foresten? Eller er det sånn at jeg når jeg bytter til stjasonære fra laptopen så logger den seg av MSN, og går ut av programmer osv?
Vis hele sitatet...
Her har du nok misforstått hva en KVM brukes til. Begge maskinene står på med programmer kjørende med mindre du slår av. Du velger simpelthen bare hvilken maskin du vil bruke. Når du switcher over til den andre maskinen blir det bare som om du skulle koblet skjerm, tastatur og mus fra den ene maskinen og til den andre. Du kan ikke være på MSN på, la oss si den stasjonære, og bruke webcam på MSN med den bærbare, da det er umulig å være pålogget på MSN på to maskiner samtidig.
Sist endret av charz0r; 21. mars 2009 kl. 15:33.
Sitat av charz0r Vis innlegg
Her har du nok misforstått hva en KVM brukes til. Begge maskinene står på med programmer kjørende med mindre du slår av. Du velger simpelthen bare hvilken maskin du vil bruke. Når du switcher over til den andre maskinen blir det bare som om du skulle koblet skjerm, tastatur og mus fra den ene maskinen og til den andre. Du kan ikke være på MSN på, la oss si den stasjonære, og bruke webcam på MSN med den bærbare, da det er umulig å være pålogget på MSN på to maskiner samtidig.
Vis hele sitatet...
Med nyest Live messenger så kan du være påloget på fler maskiner samtidig
Hm interessant.
OT, tenke jeg skulle nevne at mac ordner dette greitt. Ihvertfall Logic
Applemaskiner kan til en viss grad gjøre dette. Koble sammen etpar macer med ethernetkabler, kjør deretter Logic Node og Logic bruker alle ressursene på alle maskiner............men man "bruker" bare en maskin.

Lurt av Apple, bra kommet på at dette går an. Tror at med flerkjerneteknologien vil det etter hvert utvikle seg til EN global maskin som alle jobber på samtidig.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Jeg mistenker at det trådstarter er ute etter, er å koble opp den bærbare maskina til den andre, for å øke ytelsen?

Dette er isåfall ikke mulig.