Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  32 2744
Hei godtfolk! Jeg vurderer å chippe/modde/flashe min xbox360 for å ikke betala så ---- mye for spill. Har netopp levert xboxen inn til microsoft for fiske av rrod så regner ikke med å få rrod med det første


Så hva er egentlig risken?
Hva er lettest å gjøre?
Bør jeg levere inn eller gjøre det selv?
Er det noen som holder til i karmøy/haugesunds området som gjør dette?

Har sett på denne:

http://www.modnet.no/product_info.ph...oducts_id=2590

Men da må jeg vel innstalere firmware selv.
Er dette vanskelig?
Hvilket firmware er best?


Mange spørsmål her
Håper å få svar på de fleste

Ha en god dag!

Legger også til at vis jeg skal åpne kommer jeg til å bruke denne:

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.6116

Meget lett og lager ikke merke
ETT svar.
Send den inn til modnet, forklar at du ikke har peiling på installering av firmware. (Og forklar at du helst ikke har lyst å ødelegge xboxen.)
Da fikser de alt for deg for en ekstra krone.
modnet er nok det beste alternativet ja, jeg sendte inn en Xbox Altså den gamle en gang i tiden, og de fikset dette raskt og effektivt, Sendte den torsdag var hos de fredag de fikset maskinen og jeg hadde den igjen på mandag, en helg uten Xbox var ikke så ille, når du ser hvor mange muligheter du har etter den er moddet, så Good luck og håper du vil trives med en modifisert xbox
Hva er forskjellen på chipping og flashing?

Er det ulemper og fordeler med den ene og den andre?
chipping er hardmod.. flashing er softmod.. det finnes heller ingen "chip" til 360.. er kun flashing som er alternativet for å spille backups.

er rimlig lett å gjøre det selv om du har rett satakontroller i pcn.. (om ikke så erre bare å kjøpe en til typ 150kr (VIA VT6421)). da bruker du bare iPrep til å lage til usbbootsticken, booter den, og følger instruksene på skjermen så tar det 2min å boxa di er flashet.
Sett deg inn i det, så har du fiksa det på 15min hvis du har sata kontroller på pcen.
Sitat av Bundy
Sett deg inn i det, så har du fiksa det på 15min hvis du har sata kontroller på pcen.
Vis hele sitatet...
ikke alle satakontrolelre som er like sammarbeidsvillige
Som er rimelig forklart i posten over min
Hvis man flasher xboxen for å spille pirater, kan man da senere gå tilbake til original xbox360 firmware for så å spille på Live uten å bli banna(med innkjøpte spill selvsagt)?
Man kan fremdeles spille orginale spill på xboxen. De orginale spillene kan man fremdeles spille Live, uten å bli bannet av MS.
Sist endret av reklame; 28. oktober 2008 kl. 17:38.
Høres ut som det billigste alternativet er å flashe den selv noe jeg ikke tør

Tror jeg tar å sender inn til modnet jeg Er nok det beste alternativet
det er ikke bare det billigste alternativet, det er det eneste. Er ikke noe chip til xbox360. Er heller ikkw vanskelig og saa lenge du gjoer som guiden sier saa er det utrolig vanskelig aa fucke opp noe
Det er mange chips til Xbox 360, slutt å spre usannheter.
Funker live uproblematisk med moddet 360 altså? Ingen sjangs for å bli bannet osv?
Sitat av bo1e
Funker live uproblematisk med moddet 360 altså? Ingen sjangs for å bli bannet osv?
Vis hele sitatet...
Så lenge du spiller LOVLIGE spill live, blir du ikke bannet. Microsoft har ingen måte å sjekke om et spill er lovlig eller ei, med mindre du spiller online.
Oki så de kan ikke sjekke om du har moddet xboxen når du spiller live altså? Mener de dreiv å bannet moddete xboxer tidligere.
har en x box som jeg vil modde, får å da brenne mine egene spill.
Har hørt at man bare flasher bios på boxen så skal det være greit..Men ser at det er tusenvis av linker å sånn så skal ikke spøre før jeg har gjort et forsøk, Spill er ikke billig!!!
Du trenger en middels brenner som kan brenne dual layer plater. får en til 200-300 kroner.
beste er å bruke Verbatim dual layer plater. Hvis brenneren din ikke er alt for gammel skal den klare å brenne spill fint.

Jeg bruker selv img burn til å brenne men dette er smak å behag. husk å sett layerbreak hvis det ikke er satt fra før. lykke til
piloten: BIOS-flashing er nok ikke videre relevant for Xbox 360. Tror nok du blander med vanlig Xbox da.
For å kunne spille brente spill på Xbox 360, må du modifisere DVD-leseren (drevet) i konsollen din. Reklame har skrevet en mer enn god nok post om dette, dersom denne følges, er man mer enn kvalifisert nok til å modifisere konsollen sin. Tråden finner du her:
http://freakforum.nu/forum/showthread.php?t=117099

Jeg har personlig modifisert for rundt 100 stykker nå, og antallet øker ukentlig. Dersom man er i tvil om hvilket brenneprogram man bør bruke, anbefaler jeg å først prøve IMGburn. Dersom du får feilbrenninger med dette, bør du prøve Cookies 360 game burner, de jeg kjenner som har hatt problemer med IMGburn, og som har prøvd Cookies 360 game burner etterpå, har siden ikke slitt med brennefeil.
www.xunlock.no er noen andre som driver med flashing av xbox. De holder til i Sandnes, noe som er mye nærmere deg ettersom du bor på Karmøy.. Ringte de ista. Prisen varierer litt fra når xboxen er produsert, tror jeg..
For snart ett år siden var jeg i gang med å flashe min xbox360, men etter å ha lest på diverse fora ble jeg fortalt at det ikke ville gå i og med at min var produsert med en spesiell type DVD-drive.

Nå som det har florert med slike tråder her på nFF bestemte jeg meg for å se litt rundt nok en gang. Nå ser det dog ut som at de eneste som ikke lar seg flashe er maskiner som er produsert etter April 2008? Min maskin er da godt over ett år gammel. MFR: 2007-24-07.

Lar denne seg flashe?
Hawaiian organ donor
daimeno's Avatar
Sitat av John B Vis innlegg
For snart ett år siden var jeg i gang med å flashe min xbox360, men etter å ha lest på diverse fora ble jeg fortalt at det ikke ville gå i og med at min var produsert med en spesiell type DVD-drive.

Nå som det har florert med slike tråder her på nFF bestemte jeg meg for å se litt rundt nok en gang. Nå ser det dog ut som at de eneste som ikke lar seg flashe er maskiner som er produsert etter April 2008? Min maskin er da godt over ett år gammel. MFR: 2007-24-07.

Lar denne seg flashe?
Vis hele sitatet...
Jeg flashet min Xbox i går, i den sitter det en BenQ leser.
Maskinen er nesten helt ny, under 3 måneder gammel!

Ettersom det gikk med denne så burde det gå med din også!
Det er bare å google på navnet på leseren din osv.
Sitat av John B Vis innlegg
For snart ett år siden var jeg i gang med å flashe min xbox360, men etter å ha lest på diverse fora ble jeg fortalt at det ikke ville gå i og med at min var produsert med en spesiell type DVD-drive.

Nå som det har florert med slike tråder her på nFF bestemte jeg meg for å se litt rundt nok en gang. Nå ser det dog ut som at de eneste som ikke lar seg flashe er maskiner som er produsert etter April 2008? Min maskin er da godt over ett år gammel. MFR: 2007-24-07.

Lar denne seg flashe?
Vis hele sitatet...
Hei,

Du har en konsoll med BenQ-drev. For et år siden var den ikke mulig å flashe, det stemmer. Den er nå mulig å flashe, og er faktisk blant de enkleste. Lyst til at jeg skal hjelpe deg?
Jeg har en MacBook. Vil det da være mulig for meg å brenne dual layer DVDer?
Skriver DVD: -R, -R DL, -RW, +R, +R DL, +RW
Vis hele sitatet...
Det er det jeg finner av info om brenneren under systemvalg..
Ja, du kan brenne 360-spill så det ljomer etter du :-)
Hei igjen.
Jeg har nå åpnet min Xbox 360 og koblet DVD-driven (Hitachi m/ 0079FL) til en SATA-port på mitt hovedkort (MSI P35 NeoF).
Jeg booter så pcen med Slax 2.1, men jeg får aldri noen melding slik som forklart i forskjellige guider, dvs. "Spinning up disc...". Jeg får dog en drøss med andre meldinger, blant annet "ata1: port is slow to respond, please be patient" etterfulgt av retrying in 5 seconds.. Det samme skjer med ata2.

Ser forresten DVD-driven til xboxen i bios.

Noen forslag?
Sitat av John B Vis innlegg
Hei igjen.
Jeg har nå åpnet min Xbox 360 og koblet DVD-driven (Hitachi m/ 0079FL) til en SATA-port på mitt hovedkort (MSI P35 NeoF).
Jeg booter så pcen med Slax 2.1, men jeg får aldri noen melding slik som forklart i forskjellige guider, dvs. "Spinning up disc...". Jeg får dog en drøss med andre meldinger, blant annet "ata1: port is slow to respond, please be patient" etterfulgt av retrying in 5 seconds.. Det samme skjer med ata2.

Ser forresten DVD-driven til xboxen i bios.

Noen forslag?
Vis hele sitatet...
Jeg sleit litt med å komme til noen login prompt når jeg skulle flashe min. Måtte sette "SATA Legacy mode" til "Compatible" i BIOS, da fungerte det med en gang. Fikk dog aldri noen melding om "Spinning up disc..", når jeg var kommet til login-saken på SLAX-disken så reboota jeg PC-en og da var den i ModeB.
En må reboote PC-en samtidig som Xbox-konsollen står på etter man har kommet til login-skjermen. Da er den i mode b. Uansett, du må ha passkey.
www.xunlock.no

Anbefaler dette her! veldig seriøst og litt styling er jo også kult!
edit: skaff deg et kjølesystem derfra! det er jo som regel derfor rrod oppstår, pga overoppheting.
Funka for meg!
Dette fører til at du mister garantien på xbox'en. Du mister rett og slett garantien av bare å åpne xbox'en
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Noen som modder i nærheten av Fredrikstad?
Hei, jeg har tenkt å få noen til å modde min xbox 360. er det noen som har erfaring med spillchip.com? Lurer siden jeg bor i oslo og vil helst ikke sende den i posten.