Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 949
Hei !
Har kjøpt Counter-strike source gjennom steam. Problemet er at spillet stopper opp og at jeg får opp "connection problem" i høyre hjørne.
Dette skjer med ca 3-5 minutter's gjennomrom,

Hva skyldes dette connection problemet?
Har du vurdert det tilfellet hvor det kan være et problem med din tilkobling?
Mighty
vonS's Avatar
Trådstarter
Har internett hele tiden, tvilsomt min tilkobling.
kan hende at hastigheten er for lav. driver du og laster ned via bit torrent eller noe sånt?
Sist endret av Dr.Gonzo; 3. februar 2009 kl. 10:47.
Kan jo hende det er server du er tilkoblet som tilter da?
Hvis du er koblet til gjennom en Linksys router kan du prøve å sette inn +clientport 27006 i launch options.
(Gjennom Steam, høyreklikk på Counter-Strike Source, Properties, Set launch options knappen)
Sist endret av Clr; 3. februar 2009 kl. 11:07.
Hadde samme problemet på Counter-Strike 1.6.
Det hjalp for meg å åpne port 27015,27020 UDP+TDP
Start > Kjør > cmd > ipconfig > standard gateway > copy&paste i nettleseren din,
Kommer egentligt an på hvilken ruter du har.
Stopper du helt opp , eller fortsetter det etterpå, som en slags lag-spike? Har du canal digital er det et kjent problem i hvertfall.
Mighty
vonS's Avatar
Trådstarter
Det stopper helt opp. Jeg har canal-digital.
cs:s krever minimum 2 mbit linje...
Mighty
vonS's Avatar
Trådstarter
har 5 mbit tror jeg. Har canal-digital midi.
Sitat av 2fast2Furious Vis innlegg
Det stopper helt opp. Jeg har canal-digital.
Vis hele sitatet...
Hehe, velkjent fenomen det der. Da vil jeg også gjette at du enten bruker trådløst eller at du har kobla tp'n gjennom en ruter og ikke direkte til modemet? -ALLE- jeg kjenner i csmiljøet som har canal digital er nødt til å koble direkte inn i modemet, noe som resulterer i null telefon hos de fleste iaf. Trist men true.
Mighty
vonS's Avatar
Trådstarter
Hvorfor det egentlig? (bare spør.)
▼ ... noen uker senere ... ▼
I have no idea. Desverre.
Er nok neppe problemer med spillet i seg selv, men heller at du mister kontakt med modemet eller routern. Hadde dette problemet selv hos min xDSL leverandør, hvor modemet datt ut pga modemet syncet med for høy hastighet enn hva jeg klarte og motta. Merket dette både når jeg spilte via Live på Xbox 360, samt på pc-en når jeg spilte Team Fortress 2.

Prøv og start en ping mot feks vg.no evt en DNS server, mens du er inne i game og se om du mister kontakten da. Evt ta kontakt med Canal Digital og fortell dem problemet, og hør om du kan få byttet modem etc.
Sitat av ollibolli Vis innlegg
cs:s krever minimum 2 mbit linje...
Vis hele sitatet...
Feil, kjører smertefritt på 0.7MB linje, har ikke høy latency heller..
Hvor mye lavere en kan gå, vet jeg ikke tho..
Det skjer alltid med meg når jeg spiller på utenlandske servere med trådløs tilkobling.
CS 1.6