Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  232 32898
Det er mye av musikken jeg hører på som ikke finnes på spotify, men det er genialt til musikk som er rimelig kjent, som jeg ikke hører på så veldig ofte. Som allerede nevnt mangler bl.a. Beatles, Pink Floyd og mye ukjent musikk.
Gi meg én god grunn til at dette ikke skal bli STØRRE enn iTunes!
Sitat av SergeGainsbourg Vis innlegg
Gi meg én god grunn til at dette ikke skal bli STØRRE enn iTunes!
Vis hele sitatet...
Sitat av bobbo Vis innlegg
Det er mye av musikken jeg hører på som ikke finnes på spotify, men det er genialt til musikk som er rimelig kjent, som jeg ikke hører på så veldig ofte. Som allerede nevnt mangler bl.a. Beatles, Pink Floyd og mye ukjent musikk.
Vis hele sitatet...
..........
Beatles er heller ikke på itunes.
Men du kan laste ned/rippe og høre det der
Det blir lagt til flere og flere sanger for hver dag på spotify. Så det blir bedre og bedre for hver dag

Ac/dc er heller ikke med i lista. var kanskje nevnt.
Haha, det er ikke tvil om at dette programmet har potensiale for å bli enormt. Jeg fant til og med fattern spille her, sammen med Marius Muller. Det hadde jeg ikke ventet meg!
Besserwisser
Sumpen's Avatar
Min Spotify har hatt en tendens til å lagge noe voldsomt den siste tiden. Mister også connection av og til. Er det PCen min eller er det Spotify?
Sitat av Sumpen Vis innlegg
Min Spotify har hatt en tendens til å lagge noe voldsomt den siste tiden. Mister også connection av og til. Er det PCen min eller er det Spotify?
Vis hele sitatet...
Litt tidligere i tråden var det en som sa at sangen noen ganger stopper midt i sangen ved at den mister connection, hendt meg et par ganger også. Lagginga komemr nok av at du bruker for mye av linja for at den klarer å streame uten buffring. Et lite tips kan være å ikke bruke alt av linja til nedlasting og lignende.
I dag hørte jeg min første reklame.

Det var reklamert for den nye singelen til Lady Gaga elns.
Nå har jeg smått fått testet ut spotify.

Er ikke tvil om at dette er et genialt konsept, men ikke uten svakheter.

Problemet mitt er at jeg har så fantastisk dårlig fantasi når jeg skal høre på musikk, så liker å få random musikk innenfor forskjellige sjangre (random fra pcen eller div nettradioer).
Dette savner jeg her. Sjanger søking er elendig i spotify, mange sjangere er ikke representert. Feks undersjangere av metal og elektronisk musikk finner jeg ingenting av (søkte feks hardstyle, gabber, hardcore, death metal).
Burde vært en dropdownliste med alle sjangere, og gjerne også undersjangere slik at man kan spesifisere musikken mere.
Er STOR forskjell på iron maiden og amon amarth, begge går under heavy metal i spotify.

Lyden er ikke høy nok her, nå kjører jeg riktignok headset, men har maxet lyden i spotify og windows. Mulig det er lydkortet som suger.

Jeg finner heller ikke en similar artist knapp? Er det jeg som er blind?
som mange andre her er jeg også veldig fornøyd med spotify, er rett og slett helt konge..
Men, du har det med lyden at den er veldig lav i programmet, noe som irriterer meg litt og at det ikke er en form for sleep funksjon.. sånn som gjør at det slår seg av etter x antall minutter/timer.. vet noen om et tredjeparts programvare som kan gjøre dette?
Sitat av SpARxXx Vis innlegg
som mange andre her er jeg også veldig fornøyd med spotify, er rett og slett helt konge..
Men, du har det med lyden at den er veldig lav i programmet, noe som irriterer meg litt og at det ikke er en form for sleep funksjon.. sånn som gjør at det slår seg av etter x antall minutter/timer.. vet noen om et tredjeparts programvare som kan gjøre dette?
Vis hele sitatet...
Er jo bare å sette opp en shutdown på maskinen det, med tid så slår maskinen seg av og programmet med det.
Sitat av SpARxXx Vis innlegg
[...] vet noen om et tredjeparts programvare som kan gjøre dette?
Vis hele sitatet...
Du kan gjøre dette fint uten tredjepartsprogramvare:

- Opprett en .bat-fil som inneholder følgende:

Kode

taskkill /IM spotify.exe
- Trykk windowsknappen + r (eller start -> kjør) og lim inn følgende:

Kode

%SystemRoot%\explorer.exe ::{20D04FE0-3AEA-1069-A2D8-08002B30309D}\::{21EC2020-3AEA-1069-A2DD-08002B30309D}\::{D6277990-4C6A-11CF-8D87-00AA0060F5BF}
- Velg add / legg til, finn .bat-filen du nylig opprettet og velg når / hvor ofte den skal kjøres

http://epic.zorg.no-ip.org/@/j/2009-01-17_0015.png
(for eksempel)
Sist endret av Exmagician; 17. januar 2009 kl. 00:16.
Not Penny's boat
argh's Avatar
Sitat av Raymond Vis innlegg
Nå har jeg smått fått testet ut spotify.

Er ikke tvil om at dette er et genialt konsept, men ikke uten svakheter.

Problemet mitt er at jeg har så fantastisk dårlig fantasi når jeg skal høre på musikk, så liker å få random musikk innenfor forskjellige sjangre (random fra pcen eller div nettradioer).
Dette savner jeg her. Sjanger søking er elendig i spotify, mange sjangere er ikke representert.

Jeg finner heller ikke en similar artist knapp? Er det jeg som er blind?
Vis hele sitatet...
Jeg vil tro at sjanger søk blir bedre med tiden, det er jo enda BETA. Hvis du savner tilfeldig musikk kan du benytte deg av Radio funksjonen, der kan du velge forskjellige kanaler bastert på musikksjangere. Similar artists finner du oppe til høyre etter å ha klikket deg inn på en artist.

Er veldig fornøyd med programmet, det er så UTROLIG raskt!
Sist endret av argh; 17. januar 2009 kl. 00:16.
Sitat av loathsome Vis innlegg
Du kan gjøre dette fint uten tredjepartsprogramvare:

- Opprett en .bat-fil som inneholder følgende:

Kode

taskkill /IM spotify.exe
- Trykk windowsknappen + r (eller start -> kjør) og lim inn følgende:

Kode

%SystemRoot%\explorer.exe ::{20D04FE0-3AEA-1069-A2D8-08002B30309D}\::{21EC2020-3AEA-1069-A2DD-08002B30309D}\::{D6277990-4C6A-11CF-8D87-00AA0060F5BF}
- Velg add / legg til, finn .bat-filen du nylig opprettet og velg når / hvor ofte den skal kjøres

http://epic.zorg.no-ip.org/@/j/2009-01-17_0015.png
(for eksempel)
Vis hele sitatet...
takk for bra guide, men den nederste koden til task wizarden virker ikke i vista, og den avslutter ikke spotify helt, bare minimerer denne..
Sist endret av SpARxXx; 17. januar 2009 kl. 00:21.
Drømte faktisk om spotify inatt. Våkna flere ganger etter jeg hadde drømt om programmet og tenkte på det omtrent hver gang jeg våkna. Spesielt...
Går det ikke ann og oprette en tråd hvor man bare pøser på med invites? Og de som benytter seg av invitene legger inn de kodene de får fortløpende?
Sitat av toby Vis innlegg
Går det ikke ann og oprette en tråd hvor man bare pøser på med invites? Og de som benytter seg av invitene legger inn de kodene de får fortløpende?
Vis hele sitatet...
Tingen er at en av invites ikke er lov på denne sia. Det står i reglene at invites ikke hører hjemme her. Du kan evt prøve diskusjon.no eller noe.
På denne Tråden ja. men det går ann og oprette en ny tråd? dessuten missforstod jeg, trodde man fikk invites når man lastet ned gratisversionen via en invite selv. Men der tok jeg feil gitt. Men denne funka: http://sites.google.com/site/spotivite/
Lite kontroversiell
ticks's Avatar
Hva er opplegget med spørsmålet på den siden? "Tre siste i bokstavrekka vår"? :/
tre siste bokstavene i alfabetet. Skjedde noe sykt irriterende med meg da jeg gjorde det, plutselig funket ikke de bokstavene lenger men sikkert noe jeg gjorde galt.

Den burde du klart foresten.
Lite kontroversiell
ticks's Avatar
/facepalm

Ja, jeg burde gjort det...
Sitat av preboa Vis innlegg
Men du kan laste ned/rippe og høre det der
Vis hele sitatet...
Kan umulig tenke meg at iTunes har blitt såpass populært på grunn av en sørpetreg og tungvint medieavspiller.
Hertugen av Dvask
Screwdriver's Avatar
Må bare lovprise Spotify her på nFF, nok en gang.
Så raskt, så mye å velge i, så stilrent, så praktisk.

Eneste nedsidene er jo at det stadig mangler artister, ikke er mulig å få over på mp3spillere, og ikke finnes noen offline modus, men lite at dette kan man vel forvente seg. Det vil bli flere og flere sanger, og hørt rykter om at det kommer en versjon til mobiler for å øke mobiliteten.

Til dere som klager på at f.eks. Beatles og Pink Floyd ikke er der, mens små artister som Fattern er der, så går det kun på rettigheter. Fattern er gitt ut av Universal, som åpenbart samarbeider med Spotify, mens rettighetene til Beatles er kjøpt opp av Michael Jackson, som åpenbart ikke samarbeider med Spotify.

Alt i alt, genialt. Litt lav lyd som andre har sagt ^^
Hm, jeg syntes da å huske at jeg har funnet både beatles og pink floyd der?
Da er det enkeltsanger som hører til en samleplate eller lignende.

Eneste nedsidene er jo at det stadig mangler artister, ikke er mulig å få over på mp3spillere, og ikke finnes noen offline modus
Vis hele sitatet...
Du vil med andre ord ha all den musikken du kan komme på tilgjengelig til enhver tid, og kun betale for den ved å høre på reklame en gang i timen? Joda.
Hertugen av Dvask
Screwdriver's Avatar
Sitat av Franklin Vis innlegg
Du vil med andre ord ha all den musikken du kan komme på tilgjengelig til enhver tid, og kun betale for den ved å høre på reklame en gang i timen? Joda.
Vis hele sitatet...
Jeg klaget ikke. Det er et faktum at programmet ville vært bedre hvis det hadde hatt de funksjonene, men jeg ba aldri om at de skulle legge de til.
Bigger than Jesus
Sgt. Pepper's Avatar
Her er det gratis invites
Sitat av Alfemann Vis innlegg
Jeg klaget ikke. Det er et faktum at programmet ville vært bedre hvis det hadde hatt de funksjonene, men jeg ba aldri om at de skulle legge de til.
Vis hele sitatet...
Programmet hadde også vært bedre om det hadde brygget kaffe til deg hver morgen klokken 8 og fjernet alle virusene dine, men det betyr ikke at det er realistiske målsetninger for et program som skal være lønnsomt.
Har brukt spotify en del nå, elsker det rett og slett. Men savner som sagt før her mulighet for å finne litt "random musikk" og ikke minst Metallicas sanger (jeg vet godt hvorfor det ikke er metallica sanger der)
Anyways; Har opplevd noen ganger at jeg henter en spilleliste fra f.eks her på forumet hører på en sang, og har lyst til å høre mere av disse.. Søker da på bandnavnet for å finne flere låter, da kommer det ingen sanger opp :s Jeg er 100% at navnet er riktig skrevet, og prøver også på låtnavnet til den sangen jeg allerede har uten hell.
Hva kommer dette problemet av? Er det det samme som i metallica-tilfellet?
Kan ikke du, som oss andre, bruke den featuren som tillater deg å trykke på artistnavnet, så kommer du inn i overwiev vinduet som viser deg mer om artisten og album/sanger
Kan hende at hele gjengen må skifte til SE, UK eller US når restriksjonene trer i kraft da.. :/
Personlig syns jeg dette ikke gjør noe, men kjipt at de må gjøre det.
De fjærner i allefall ikke noe fra musikk katalogen sin! Det er en fin ting!
Coptercat
Trådstarter
Sitat av juzz Vis innlegg
Kan hende at hele gjengen må skifte til SE, UK eller US når restriksjonene trer i kraft da.. :/
Personlig syns jeg dette ikke gjør noe, men kjipt at de må gjøre det.
De fjærner i allefall ikke noe fra musikk katalogen sin! Det er en fin ting!
Vis hele sitatet...
Hvis du bruker en proxy vil det vel gå, men dette er alt for tungvindt for min del.
Heh, det er kjipt at antikvariske forretningsmodeller skal ødelegge for en tjeneste som var veldig bra og hadde mye potensiale. Får vel se hvordan det går fremover og akkurat hvilke konsekvenser det får. Men jeg sletter ikke musikk mappa på den bærbare ennå iallefall :P
Sitat av commie Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Hmm, for meg så ser det ut til at det er starten på en slutt. I allefall for meg, for utvalget er jo det som gjør spotify til et vidunderlig program. Får håpe det er få låter som får denne forbanna sperra, eller hvis noen forklarer enkelt hvordan man kan komme seg forbi dette.
Jeg kom borti noen knapper ctrl+alt+home, i spotify, så kom det opp et cmd vindu med masse ting i. Kan noen si hva dette er?
Coptercat
Trådstarter
Sitat av naxoz Vis innlegg
Jeg kom borti noen knapper ctrl+alt+home, i spotify, så kom det opp et cmd vindu med masse ting i. Kan noen si hva dette er?
Vis hele sitatet...
Console. Viser deg hvilke peers den er tilkoblet, når den scrobler til last.fm, når den henter album art osv.
uff de har fjernet det meste fra Red hot chili peppers coverene er ikke like bra
Sitat av Dr.Gonzo Vis innlegg
uff de har fjernet det meste fra Red hot chili peppers coverene er ikke like bra
Vis hele sitatet...
Fy faen, bummer! Dette lover ikke bra for spotify.

Hvordan kan vi få øynene til plateselskapene/artistene opp? Opprette en facebook gruppe? Det har da vitterlig funket før.
Sitat av jvik Vis innlegg
Nå har iTunes fått en ny verdig konkurrent.
Vis hele sitatet...
Verdig konkurrent?
Spotify Utklasserer Itunes ..
1. Spotify har tilgang til diverse databaser for musikk
2. Itunes koster det penger for å laste ned de nye låtene ..
3. Eneste haken med spotify er at man ikke kan lagre låter (Men fattern lager en "Spotify Recorder" som skal være noe alà add-on) ..

PS. Fattern er PC-Geek så bare pass deg! Pcn han er hjemlaga
jaG
Produktutvikler
Sitat av Asus_eee_pc_900 Vis innlegg
Verdig konkurrent?
Spotify Utklasserer Itunes ..
1. Spotify har tilgang til diverse databaser for musikk
2. Itunes koster det penger for å laste ned de nye låtene ..
3. Eneste haken med spotify er at man ikke kan lagre låter (Men fattern lager en "Spotify Recorder" som skal være noe alà add-on) ..

PS. Fattern er PC-Geek så bare pass deg! Pcn han er hjemlaga
Vis hele sitatet...
Du får si i fra når "add-on"`n er ute, samt dele med oss
Sist endret av jaG; 3. februar 2009 kl. 18:29.
Asus_eee_pc_900: Med 8-9 års erfaring med C++ som det står i profilen din bør du vel være helt fint i stand til å lage noe slikt selv også? En oppgave som strengt tatt er rimelig piece of cake.
Hva faen skjer med spottern nå? De har sletta halve spillelista mi, og når jeg søker på det sangene som er borte så finnes de ikke i spottern lengre :/ de har også lagt inn andre versjoner og live-inspillinger av sanger som jeg har. sykt irriterende! og jeg syns dette var en skikkelig nedtur. hadde laga den smude spillelista til fest og chill...
Du vet det er mange band som ikke vil være en del av dette opplegget... som f.eks Metallica, ligger bare cover versjoner, pga. de ikke vil at noen skal høre på deres musikk gratis, de var jo gjennom en lang kamp med Napster, som delte ut pirat kopiert musikk av dem... Så de har ikke gått med på Spotify sin avtale heller

Livet er kjipt i blandt, men sånn er det:P
jammen det som er så rart er at de har fjernet mange remixer som var sykt fete, og lagt inn originalene istedenfor...
Litt trist at Kaizers Orchestra er borte fra utvalget deres.
Fått inntrykk av at det er trance det har gått mest utifra? I hvertfall det en kompis sa til meg når han hadde mista så mye musikk. Selv hører jeg ikke på slikt ræl, og har bare opplevd at 1 stk låt har forsvunnet, noe som ikke gjorde noe skade på meg i allefall.
Har du husket å endre innstillingen "Hide unplayable tracks" slik at du ser alt som er borte?