Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  32 2456
Hei Freaks!
Jeg har nå avsluttet en lang karriere ( : P ) innenfor stuping, og har funnet ut at jeg må finne noe nytt å holde på med asap, ettersom jeg sliter med depresjon osv osv..
Jeg leter etter noe som gir mye adrenalinkick, og som kan gjøres en gang i uka eller mer. Jeg har tenkt på fallskjermhopping, og kommer nok til å begynne med det, men dette er ikke noe som jeg kan gjøre flere ganger i uka, ettersom jeg må reise i 2 timer for å komme til der man hopper...

Er det noen her som har noen ideer om ekstremsporter eller noe som er det mange vil kalle "crazy" som jeg kan starte med?
Jeg er 17 år, så jeg har ikke lappen før om et halvt år, så er litt begrenset med hvor jeg kan dra..
Jeg bor i Trondheim, hvis noen har noe spesifikt å komme med

Tusen takk for svar!
Kansje ikke så veldig ekstremt, men hva med Airsoft eller Paintball ?
Faktisk, så har jeg vurdert paintball, så hvis jeg finner noe i Trondheim hvor de ikke bare leier ut men har organisert trening så vil jeg mest sannsynlig prøve ut det!
Andre tips?
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
klatring? god trening, koster ca. det samme som paintball (om man kjøper utstyr) og man kan gjøre det alene uten å være avhengig av at andre har tid.
Hvor mye penger kan du bruke på en hobby ?
Kansje cross kunne värt noe ?
Kan anbefale paragliding. I korte trekk så pakkes alt sammen til en ryggsekk som er god å bære, gå opp på et fjell/topp og fly ned igjen.
Etterhvert som du får peiling på oppdrift, termikk og lesing av terrenget kan du fly i flere timer.
Begynte selv når jeg var på din alder og til tross for at jeg var ung ble jeg veldig godt motatt av miljøet og fikk mange venner.
Er du interessert i bil og motor?
Isåfall, hva med å begynne å kjøre cross på bane? Det gir deg garantert et kick.

Eller hva med bilcross?
Rugby league!!

Krever mye av fysikken din, og er DRITspennende!!

http://www.youtube.com/watch?v=C7I4NR_kMWI
Anbefaler cross, det er ikke så dyrt (en grei 85ccm koster deg rundt 8000). Gir et skikkelig kick når man bare gir alt og kjører på!
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Sitat av Cheese Vis innlegg
Kan anbefale paragliding. I korte trekk så pakkes alt sammen til en ryggsekk som er god å bære, gå opp på et fjell/topp og fly ned igjen.
Etterhvert som du får peiling på oppdrift, termikk og lesing av terrenget kan du fly i flere timer.
Begynte selv når jeg var på din alder og til tross for at jeg var ung ble jeg veldig godt motatt av miljøet og fikk mange venner.
Vis hele sitatet...
Må henge meg på her!
En helt fantastisk sport!!! Ta kontakt med klubben i trondheim: http://www.nlsk.org/

Du kan utvikle deg mye innen sporten i både distanse og acro..
Fallskjerm/basehopping gir et kick som er alle forunnt. Eller cross som nenvt tidligere.
Kiting er det du leter etter min venn!
Kiting går ut på at du har en stor drage som du bruker til å "seile" med. Det kan gå dritfort og du kan hoppe kjempehøyt. Kiting kan du drive med hele året. På vinteren kjører man på snø og på sommeren kjører man på vann.
Velkommen til sporten. PM om du vil ha mer info.

Film: http://vimeo.com/13081864
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Sitat av PClock Vis innlegg
Kiting er det du leter etter min venn!
Kiting går ut på at du har en stor drage som du bruker til å "seile" med. Det kan gå dritfort og du kan hoppe kjempehøyt. Kiting kan du drive med hele året. På vinteren kjører man på snø og på sommeren kjører man på vann.
Velkommen til sporten. PM om du vil ha mer info.

Film: http://vimeo.com/13081864
Vis hele sitatet...
En trurolig flott sport som jeg drømmer om å teste ut!
Jeg anbefaler kiting, sommer som vinter. Har hatt syyyke adrenalinkick med det. Bor selv i nærheten i trondheim og forholdene tilsier alt fra en til 4 kitedager i uken om en flytter litt på seg. Det er også en egen klubb for kitere
Jeg avsluttet nylig en 4-5mils kitetur på fjellet med scooterfølge. Anbefales til høyestegrad dersom du liker å få trent men samtidig har det morro. Pm meg om du har flere spørmål
Off-topic: Kan man kjøre pit-bikes på bane, eller tenker mere på løp om man blir med i en cross-klubb?
Cheez Doodles
Osteper's Avatar
Sitat av iSkurk Vis innlegg
Off-topic: Kan man kjøre pit-bikes på bane, eller tenker mere på løp om man blir med i en cross-klubb?
Vis hele sitatet...
Pit-bikes går langt i fra så godt som "ekte" crossere så løpsmessig ville du vertfall blitt kjørt fra under første startsekundet, men ellers kan du fint kjøre pitbike på bane.
parkour/freerunning kan jo passe deg
Har hørt at det er bra Parkour/FreeRunning miljø i Trondheim.
Sitat av v1ruZ Vis innlegg
Pit-bikes går langt i fra så godt som "ekte" crossere så løpsmessig ville du vertfall blitt kjørt fra under første startsekundet, men ellers kan du fint kjøre pitbike på bane.
Vis hele sitatet...
Hehe ok, det er en pitbike 125cc med 20hk.
Har kanskje ingenting og si?
Sitat av iSkurk Vis innlegg
Hehe ok, det er en pitbike 125cc med 20hk.
Har kanskje ingenting og si?
Vis hele sitatet...
Drevinga har en god del å si og da.
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Alt har en del å si..
Dempere er veldig viktig forskjell, dreving, girkasse, dag i motor...Det er en helt annen sykkel, ikke bygget for det samme! Men dette blir vel litt for OffTopick...
Sitat av iSkurk Vis innlegg
Hehe ok, det er en pitbike 125cc med 20hk.
Har kanskje ingenting og si?
Vis hele sitatet...
Nei du kan dessverre ikke det. De er veldig vanskelig å hoppe langt med, noe man som oftest må gjøre på en crossbane.

Men en ting du kan gjøre er å lage en liten bane hjemme, det har jeg gjort. Brukte kanskje 4 dager på dette og 2000 kr (sand/grus og jord). Helt fantastisk! Anbefaler dette til TS og. Pitbike er kjempegøy! Særlig med et par kompiser.
Sitat av tissemannX Vis innlegg
Nei du kan dessverre ikke det. De er veldig vanskelig å hoppe langt med, noe man som oftest må gjøre på en crossbane.

Men en ting du kan gjøre er å lage en liten bane hjemme, det har jeg gjort. Brukte kanskje 4 dager på dette og 2000 kr (sand/grus og jord). Helt fantastisk! Anbefaler dette til TS og. Pitbike er kjempegøy! Særlig med et par kompiser.
Vis hele sitatet...
Nå er det jo sånn at jeg heldigvis bor 200 meter unna en Grus-sykkel bane, med endel hopp og "dumper" så ville vært utrolig kult og lekt seg der! hehe, er egentlig bare ute etter fun og ikke ute etter cross-bane kjøring, var bare nyskjerrig. Men når denne pit-biken er anskaffet, gleder jeg meg til første flykt fra politiet dersom det er rett ved en blokk fyllt med surpromper.
Kjøp deg en brukt downhill-sykkel. Ligger mye ute på terrengsykkel.no og utfor.com, og utformiljøet i Norge begynner å bli veldig bra. Jeg vet ikke hvor langt unna Oppdal du bor, men Oppdal har hvertfall en av Norges beste sykkelparker. Hvis ikke skal det visst være mange stier i Bymarka utenfor Trondheim.

Jeg kommer hvertfall ikke på noe som kan gi deg mer moro og adrenalin for 4-5 000kr enn å kjøpe en brukt downhill-sykkel.
Sitat av Lasse94 Vis innlegg
Faktisk, så har jeg vurdert paintball, så hvis jeg finner noe i Trondheim hvor de ikke bare leier ut men har organisert trening så vil jeg mest sannsynlig prøve ut det!
Andre tips?
Vis hele sitatet...
https://www.facebook.com/pages/Trond...96028947076867

Aner ikke hvor de trener og sånt, men du kan jo høre med de.
Gig
Naturlig Talentløs
Gig's Avatar
Du burde sjekke ut Oppdal fallskjermklubb, er jo bare en time fra tr.heim mange som pendler hver dag, så å finne noen å sitte på med burde heller ikke være noe problem
swingersklubb, kan man gjøre flere ganger i uken. kan vell være ganske så extremt og en smule kinkky.
Longboard er en billig men veldig morsom sport!
Det er den sporten jeg har prøvd til nå som jeg har fått mest adrenalin av!
Her har du en video.

Eller så har du jo trial sykling.
Video her.
Jeg må også si at Longboarding er en fantastisk sport. Det er lite som slår kicket av 80-90 Km/t på en treplanke med fire hjul noen cm over bakken! Nå jeg er ikke helt sikker på omfanget av miljøet i Trondheim, men dere har i alle fall flere gode bakker å velge i.

Ett brukt longboard koster heller ikke mye. Rundt tusenlappen, og den varer mange år om du behandler den riktig.

Kjøp/Salg forumet på Asfaltsurfer.com er virkelig vært å sjekke ut
Ikke nødvendigvis en ekstremsport i den forstand, men en sport du virkelig får kjørt det psykisk og fysisk, samt et adrenalinkick uten like - amerikansk fotball! Feteste sporten, og er du ikke i form fra før av blir det iallefall etter noen måneders trening. I Trondheim er det vel bare ett lag Nidaros Domers - går sikkert an å bli med et par treninger gratis for å se om det er noe for deg

Hjemmeside; http://org.ntnu.no/domers/
Tusen takk for svar alle sammen!
Det jeg kunne tenke meg mest her er vel paragliding, fallskjermhopping og kiting. Er veldig glad i å utføre akrobatiske øvelser, og vil tro at disse sportene vil passe fint. Hvor mye fysisk trening vil det være i fallskjermhopping? Jeg ser for meg at det er mest psykisk, eller tar jeg helt feil?
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Det mest fysiske av det du nevner er kiting. Ved paragliding trenger du ikke vere veldig fysisk bra form, men du må jo oftest gå opp på fjellet til en startplass da.
Fallskjermhopping krever lite av deg fysisk..